Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 09. Kesä 2018 12:15

No tuo lettiin nouseminen ..en tiedä mitä virallinen sanamuoto tarkoittaa ,mutta kansankielessä se tarkoittaa ,että ihminen tulee niin ylpeäksi vallastaan/kuuluisuudestaan ,että se vaikuttaa jopa persoonaa muuttavasti ja ylpeyden synnin kautta .
Oikein rumasti sanottuna kansankielessä on vastaava lause....nousi kusi lettiin eli siinä tarkoitetaan myös sitä ,että valta/voima kuuluisuus muuttaa ihmisen negatiiviseksi itselleen ja etenkin ympäristölleen .
Kaikki ei osaa käsitellä valtaa ja sen mukana tuomia paineita joka puolelta .Näin aattelen .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Kesä 2018 13:08

*
Mr Kerimäki, ok, luulen ymmärtäväni, mitä sinä tarkoitat. Se vieras sana ei ole löytynyt minun sanavarastostani. :oops:

No pakko tunnustaa, että 6 päivänä eli se on kolme päivää sitten, siis sinä iltana yksi syntinen ihminen painosti minua lukemaan Raamattua ja keskittymään Jeesukseen. Hämmästyin kovasti hänen sanoista. Se tuli häneltä itseltään. Mietin, voiko Jumala toimia syntisen ihmisen kautta?!? Epäilin, että Jumala taisi puhua hänen kautta minulle sinä iltana. Se on aika harvinainen juttu, minkä minä sain kokea vastaavaa... :wtf: :shock:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 09. Kesä 2018 13:27

Hmm ...nyt ollaan sellaisessa ajassa tällä hetkellä ,että näkymättömissä henkivalloissa tapahtuu paljon .Se ,että Jumala puhuu monella tavalla ei ole ainakaan minulle yllätys ,kun olen itsekkin siihen Herralta oppia saanut ja en ymmärtänyt aluksi yhtään ,mutta ihmeellistä voi tapahtua ja ihmeitä uskovien keskuudessa kun Jeesuksen kanssa vaellamme .
Jumalan kanssa vaeltaminen on tärkeää ja myös se "taso " että voi puhua Jumalalle ja Hän kuuntelee ja myös toteuttaa asioita .On kuin todella Jeesus ja isä Jumala olisi ruokapöytä seuruetta ,että he ovat niin läheisiä eikä jotain kaukaisia "ulkoistettuja ehkä jossain tuolla kaukana olevia kenties .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Kesä 2018 13:35

*
Ok, mr Kerimäki. Mutta muistui äsken vielä toinen juttu mieleeni. Että kun ajat sitten olin luisunut lähelle syntimaailmaa, Jumala käytti yhtä tyyppiä varoittaakseen minua ja palasin takaisin oikealle tielle. Jumala voi käyttää kuka tahansa ohjaakseen Jumalan lasta oikealle tielle. En tuntenut sitä tyyppiä, enkä ole koskaan nähnyt häntä sen jälkeen. Kun kuka tahansa sattuu olemaan lähellä jossain, missä uskova luisuu, niin häntä Jumala käyttää varoittaakseen, kehottaakseen ja ohjaakseen. Tarkoitan, että siellä missä uskova ei ole paikalla, Jumala joutuu käyttämään kuka tahansa voidakseen varoittaa, kehottaa ja ohjata.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Kesä 2018 19:53

vaisuliini kirjoitti:*
Jukka, sinua en voi ymmärtää, kuin ihmetellä. Unohdit taas tärkeän asian. Kysymällä pääsee yhteisymmärrykseen. Mikä sinua vaivaa?


Vaisuliini. Julkisesti esitettyihin kysymyksiin vastaan julkisesti. Näin tämä etenee keskustelufoorumeilla, eikö vain? Kysyit merkillisen kysymyksen: "Haluaisin kysyä, eikö nykyään kukaan uskovista vaella Pyhässä Hengessä?" Siihen vastasin kuten vastasin.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Kesä 2018 20:13

*
Jukka, kyllä tämä on keskustelufoorumi, mutta tämä ei tarkoita että pitää syöttää perätöntä juttua suuhun ja antaa sen olla väärinymmärretty kohde, mitä itse ei tarkoita sitä. Kun esitin kysymystä, johon kaipaisin oikein ymmärrettyä vastausta. Onko sinun vaikea kysyä varmistaaksesi, mitä kirjoituksella tarkoitan tai ymmärrät oikein, mitä tarkoitan kirjoituksellani, niin tällä tavalla pääsisimme yhteisymmärrykseen? Miksi sinä päätelet ja oletat asiaa, mitä en tarkoita?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Kesä 2018 20:29

vaisuliini kirjoitti:*
Jukka, kyllä tämä on keskustelufoorumi, mutta tämä ei tarkoita että pitää syöttää perätöntä juttua suuhun ja antaa sen olla väärinymmärretty kohde, mitä itse ei tarkoita sitä. Kun esitin kysymystä, johon kaipaisin oikein ymmärrettyä vastausta. Onko sinun vaikea kysyä varmistaaksesi, mitä kirjoituksella tarkoitan tai ymmärrät oikein, mitä tarkoitan kirjoituksellani, niin tällä tavalla pääsisimme yhteisymmärrykseen? Miksi sinä päätelet ja oletat asiaa, mitä en tarkoita?


Kun aikamme kirjoittelemme niin eiköhän lopuksi se viisasten kivi ja jopa yhteinen sävelkin löydy -vaikka en teekään privaatteja välikysymyksiä :thumb:
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Kesä 2018 20:43

*
Jukka, en itse halua oikaista se väärinymmärretty asia pois, jollei minulta esitetä ensin kysymystä varmistaakseen, tarkoitanko sitä asiaa mitä minä ajan. Tärkeintä olisi se yhteisymmärrys, jolla keskustelu menettelisi. Ilman kysymyksiä en kuitenkin jatka sitä keskustelua. En jaksa olla väärinymmärretty joka asiassa, kun olen ensin esittänyt kysymystä. Minun on tapana kysyä katsoakseni, ymmärränkö oikein, mitä toinen tarkoittaa, etten saattaisi ymmärtää häntä väärin ja se on aina tullut tavakseni tehdä näin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Kesä 2018 10:50

*
Huomenta, Jukka! En haluaisi nolottaa sinua julkisesti, niin laitan sinulle yksityisviestin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Kesä 2018 10:52

*
Pyhässä Hengessä lähimmäisenrakkaudellinen pystyyn nostaminen

Lyötyjä hän ymmärtäisi, niinkuin Jeesus, sillä itse Hän on samaa kokenut.

Hebr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

Hänen Sanassa ei ole yhtään sellaista sävyä syyllistämisestä, tuomitsemisesta, vääränlaisesta neuvosta oman kokemuksen perusteella, miten on onnistunut, suuhun perättömän asian syöttämistä ja mollaamisesta, vaan Hänen Sanassa on vapauttava totuus, se on ainoa, joka saa lyödyn nostettua pystyyn.

Joh. 8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;

32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."

Hänen Sana saa ojentautumaan Kristusta päin autuaan vapauttavalla tavalla, ilman sellaista lihan tuntuista raskasta ponnistelua.

5Moos. 32:1 "Kuunnelkaa, te taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat!

2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.

3 Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.

4 Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.


Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa

cron