Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja rpe » 06. Maalis 2018 23:26

Täytyy sanoa, että tää keskustelu menee ainakin minulta ohi,kun olen vähän pihalla ( mea culpa!).Kuten sanottu, sakramenttiteologiasta ja sen eri nyansseista, joista meillä on eri näkemys ja perustelut, en tässä yhteydessä ala vääntämään. Mieluummin höpöttelen vaikka uskon ja sukupuolen kysymyksistä tai toisesta tärkeästä aiheesta, kuten esim ekumenisesta ekologiasta. Yhteinen maapallo, kirkkokunnilla ja kristityillä eri kirkkokunnissa velvollisuus ” viljellä ja varjella maata”.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2018 19:07

*
Morotus foorumilaiset! :)

Kun tänne foorumin osioihin tulee uusia päivityksiä, joiden päivämäärä näkyy. Niin kysyn, katsotteko te ensin päivämäärän mukaan päivityksiä vai kuinka teidän on tapana tehdä? Minä aina katson päivämäärän mukaan. Kysyn, seilaatteko te myös edellisiä sivuja, joissa on uusia päivityksiä? :)

Shabbat shalom kaikille tasapuolisesti! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Maalis 2018 19:12

Minä klikkaan aina tuosta oikealta ylhäältä "Näytä uudet viestit" ja luen niistä ne, joissa nuoli edessä, eli joita en ole ennen lukenut.
Joskus siis pidemmän foorumitauon ajalta saattaa jäädä keskusteluja lukematta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2018 19:19

*
Ok. Kysyn, miten hahmottaminen tapahtuu, kun klikattuaan kirjoittaa tietämättä mitään kokonaan osion ydinasiaa? Se joskus saa näyttämään siltä, että kirjoitus olisi hämmennykseksi jättää hahmottamisen väliin. :think: Minä aina luen ensin voidakseni hahmottaa asiaa kokonaisesti, niin siten voin kirjoittaa jättämättä hämmennystä eli minä yritän parhaani mukaan, etten saisi ketään hämmentymään kirjoituksellani, jos onnistun.

Koska minäkin menin hämilleni luettuani noita kirjoituksia ja siten tajusin jälkeenpäin, että on tärkeintä kirjoittaa, että muut rakentuisivat Kristuksessa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Maalis 2018 20:28

Kyllä minä luen aina koko ketjun ellen ole sitä jo aiemmin tehnyt.
Saatan kommentoidakin jotain aikaisempaa viestiä, en aina sitä viimeisintä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Maalis 2018 09:08

Tässä hieno kappale vuodelta 2011:

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Maalis 2018 09:16

Ihan tuli kylmät väreet ja kyyneleet silmiin.
Oli niin voimakas, mutta samalla jotenkin samettinen ääni tuolla laulajalla.
:thumb:
Muutenkin tämä laulu on yksi suosikkini.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Maalis 2018 15:53

Aamu-Usva kirjoitti:Ihan tuli kylmät väreet ja kyyneleet silmiin.
Oli niin voimakas, mutta samalla jotenkin samettinen ääni tuolla laulajalla.
:thumb:
Muutenkin tämä laulu on yksi suosikkini.


Joo, kyllä todella upeaääninen nuori naislaulajatar, ja muuten, Wikipediasta kun luin tietoja hänestä niin siellä sanotaan että hän lauloikin tuossa videolla jo vuonna 2008, ollessaan silloin vasta 20-vuotias, ja laulamisen hän aloitti 5-vuotiaana ja hän ei ole koskaan käynyt laulutunneilla eli kysymys on hyvin harvinaisesta lahjakkuudesta; Jumala on suonut hänelle tuon lahjan laulaa ja nyt tuossa hienossa Hallelujah-kappaleessa hän saikin kiittää, kunnioittaa ja ylistää Herraa koko sydämestään! Halleluja!

Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Halleluja!


2. Kor. 5:15

ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.



PSALMIT 150:

1. Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen
väkevyytensä taivaanvahvuuksissa.


2. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri.

3. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla.

4. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.

5. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.

6. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!

..............................

Biblia:

1. Halleluja! Kiittäkäät Herraa hänen pyhässänsä: kiittäkäät häntä hänen väkevyytensä avaruudessa!

2. Kiittäkäät häntä hänen voimallisten tekoinsa tähden: kiittäkäät häntä ylenpalttisen suuruutensa tähden!

3. Kiittäkäät häntä basunilla: kiittäkäät häntä psaltareilla ja kanteleilla!

4. Kiittäkäät häntä harpuilla ja tanssilla: kiittäkäät häntä harpun kielillä ja huiluilla!

5. Kiittäkäät häntä kilisevillä symbaleilla!

6. Kaikki, joilla henki on, kiittäkään Herraa, Halleluja!



Ilm. 19:1

Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan: "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme.



Ilm. 19:4

Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta ja neljä olentoa lankesivat maahan ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, joka valtaistuimella istuu, ja sanoivat: "Amen, halleluja!"



Ilm. 19:6

Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Maalis 2018 18:25

*
Minä tunsin äsken selvästi Jumalan kuumaa kosketusta pääni päällä, mutta en ymmärrä, miksen parantunut vielä samalla tiellä. Jumala on Parantaja ja silti Hän jätti parantamatta syystä, mitä en ymmärrä. Ehkä Jumala toimii aikataulun mukaan. Sitä en tiedä. Onko teille käynyt samoin? Minusta tuntui ihan selvästi siltä, niinkuin olin kamuporukan kanssa viimeksi Saksassa iltaterassilla, niin ulkona oli kylmää ja siellä laitettiin terassin säteilylämmittimen päälle, niin samalla lailla tunsin äskenkin saman lämpösäteilyn ja tunnen vielä. Ihanan kuumaa läsnäoloa minun pääni päällä.

No olin tänään virolaisen mieslääkärin luona ja siten apteekkiin. Sain lääkekuurin, se ei ole antibiootti, vaan joku toinen kuuri, joka on paljon parempi, kuin antibootti, koska antibiootti voi tuhota elimistön tärkeää bakteerikantaa. Tänään otin 8 kpl taplettia ja huomenna 7 kpl ja ylihuomenna 6 kpl.... Kuitenkin en parantunut Jumalan ihanasta kosketuksesta. Jumala tahtoi kai ilmaista rakkautta minulle tai lohduttaa minua tällä ihanalla kosketuksella. En tiedä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Maalis 2018 21:08

*
Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa

cron