Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2021 17:50

Mariini kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Rauhaa! No nyt on itsenäisyyspäivä niin on aikaa juttutuokiolle... Tämä on kyllä nolottava juttu. Kuitenkin kirjoitan paperipussi päässäni että hävettää tunnustaa... :oops: Että olen huomannut itsessäni muutosta. Nyt näen omassa miehessäni ja muissa uskonveljissä ja kasvamattomissa uskonveljissä Jumalaa. Jumala on heidän "pää". Kirjoitin siitä jutusta muiden uskonsiskojen edessä siellä fb:ssa mutta ei kukaan naisista laita peukkutykkäyksen. Ehkä se ei ole heidän mukaan ok. :shifty:

Eikö tämä ole Herran aikaansaama työ jonka kautta aloin nähdä Jumalaa omassa miehessäni ja muissa uskonveljissä? Ajatuksia?


Toivottavasti näet Jeesuksen myös sisarissasi, eikä susia kannata silitellä.

Siunausta :hearts:


Ei hätiä, kyllä näen. Minua kiinnostaisi tietää onko sisaruksissa samaa muutosta tapahtunut kuin minussa. Siunausta! :hearts: :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 11. Joulu 2021 13:38

Ei ole ennen lentänyt näin usein Suomi24-Chatista ulos bannatuksi Jumalan Sanan julistuksen vuoksi - paikalla ei usein ole koko "Luotsia" mutta se ilmestyy bannaamaan aina jostakin.. lieneekö ihmiset ovat niin niskureina eikkariudessaan että joku soittaa hädissään poistamaan julistajat netistä :o :o :o :o
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Joulu 2021 10:12

*
Haluaisin vaan kertoa eilisestä oppitunnista kun olin reissulla. Kun eilen olin nuotiolla, siis laavulla, ja siellä laitettiin polttopuita päällekkäin ja seuraillessani huomasin, että se alkoi savuta ja tukahduttaa koska ei saanut ilmaa ja meinasi sammua. Tajusin että tarvitaan ilmaa niin polttopuut palaa kunnolla. Ilma viittaa Pyhään Henkeen. Ilman ilmaa polttopuut ei voi palaa kunnolla vaan savuaa ja tukahduttaa ettei saa ilmaa voidakseen syttyä palamaan kunnolla. Oppitunnin kautta opin että pitää huolen siitä että se saa ilmaa niin polttopuut palavat kunnolla. Niin pätee Pyhään Henkeen ja uskoviin.

Ja seuraten huomasin savun kaksi väriä, harmaa ja musta savu, kun silloin ne polttopuut oli liian tiukassa toisten polttopuiden kanssa. Ne kaksi eriväriset savut välillä vaihtui ja välillä taas molemmat eriväriset savut yhtä aikaa tuli sekaan keskenään. Sitten ne laitettiin oikealla tavalla pitäen huolen että ilma pääsee kulkeutumaan niiden välissä, niin sitten ne alkoi syttyä palaamaan kunnolla. :wtf: Ne puhutti minua. :roll: Se oli varmaan Herralta oppitunti siellä. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Joulu 2021 14:50

*
Luuk. 21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.

31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.

32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.


Tänään aamulla mieleeni painautui äkisti muistikuva ja se selkeni niin muistan erään uskovan opetuksen, jonka olen ajat sitten lukenut. Mutta en muista kuka sen kirjoitti. Hän kirjoitti; "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita (Luuk. 21:29-33)", hänen opetuksen mukaan se viittaa tutkisteluun. Sitten minulle toi mieleen Maria joka kätki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessä (Luuk. 2:19). Eli tämä tarkoittaa että tutkistelu ei ole negatiivinen asia. Se muistikuva palasi muistiini ja sitten muistui kaikki uskovien keskustelu ja kinastelu.

Muistelin että sellaiset uskovat sanoivat tutkisteleville uskoville näin; 'höpöhöpö, ei se ole mitään myrkkyä ja sanoivat että Jumala siunaa lääketehdasta niin pitää uskoa Jumalaan ja ottaa vastaan kaikki lääkkeet ja rokotukset'. Sitä muistellen minulle tuli vielä sana. Se sanoi; 'Maria kätki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessä'. Siinä se viittaa tutkisteluun.

Katsoin googleella mitä tutkistelu määritellään. Kirjoitin googleen hakusanalla; 'tutkistella tarkoittaa'. Yllätyin että googleella sanoo saman jutun eli Mariasta minkä ennen sitä minulle tuli sana Mariasta joka tutkisteli niitä sydämessä.

Google kirjoitti:Tutkiskella; mietiskellä, pohtia, tutkailla. Esimerkiksi: Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat ja tutkisteli niitä sydämessänsä


Elikkä viikunapuun ja kaikkien puiden esikuvallinen opetus viittaa tutkisteluun että pitää kaikki tutkistella miettien ja pohtien ja samalla korvat pidetään auki Pyhän Hengen äänelle mitä Hän tahtoo puhua.

Jos uskova juuttuu paikalleen ja pitää kiinni siitä esim. Jumala siunaa lääketehdasta -käsityksestä. Sehän on hyvä juttu mutta kyse on lopunajasta jolloin me nyt elämme niin tutkistelu on Herran tahdonmukaista niin Pyhä Henki voi päästä mukaan ja johtaa kaikkeen mitä Hän tahtoo ilmoittaa tulevista asioista. Hän ei pelottele vaan laskee sydämelle ihmeellisen rauhan keskellä tämän maailman ahdistuttavaa aikaa.

Tutkistelu ei ole negatiivinen asia minkä sain sellaisen kuvan mitä sellaiset uskovat sanoivat tutkisteleville uskoville. Matka ei pysähdy vaan jatkuu - tutkiskellen ainakaan Jeesuksen tulemukseen asti.



Jeesus kertoi heille vertauksen: ”Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Kun näette niiden puhkeavan lehteen, te tiedätte kuin itsestään, että kesä on jo lähellä. Samoin nähdessänne tämän tapahtuvan tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. (Luuk. 21:29-33)”

Eli Sana ilmoittaa tulevista asioista joiden äärellä tutkiskellaan seuraten maailman tapahtumia. Vauvakristityille, rikkinäisille uskoville ja erityisherkille uskoville olisi tärkeä saada tervehenkinen seurakunta jossa on hyvä kasvaa Jumalan armon alla. Jumalan kuva selkenee ja oikenee oikeaan suuntaan. Rakkaus Jeesukseen syvenee. Kristuksessa leväten rauha sydämessä vallitsee.

2Tess. 3:16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.

Hebr. 7:25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Helmi 2022 18:49

*
Apuvah, ruotsi hävisi ja venäjä pääsee jatkoon. Seuraavaksi venäjä ja suomi keskenään pelataan. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2022 11:23

Valmistaudu Jeesukselle:

Rukouskutsu:
Liitytään yhteisen rukouksen rintamaan Suomen puolesta , missä oletkin, joka päivä klo 12 ( tai silloin, kun pystyt ). Kun käännymme, teemme parannuksen ja etsimme Jeesusta ensimmäisenä, tärkeimpänä, kuninkaana ja Herrana, saamme avun kaikkiin olosuhteisiimme. Valmistetaan Jeesukselle tie sydämiin! Aloitetaan itsestämme.

Voi ottaa myös tavaksi Danielin tavoin rukoilla kolme kertaa päivässä, aamulla, päivällä ja illalla. Voimme olla rukouksen asenteesa kaiken aikaa, kuten Jeesus. Hän teki vain sen, mitä kuuli Isältä. Parannuksen teko on kääntymistä Jumalan puoleen, sitoutumista Hänen hyvän tahtonsa mukaiseen elämään, jonka Hän opettaa Raamatussa.

Vaelluksen parantaminen edellyttää todellista sydämen nöyrtymistä, jonka Jumala armossaan antaa katuvalle. Kun sydän on muuttunut, sisin on antautunut Herralle, myös ajattelu, puheet ja käyttäytyminen muuttuu. Itsekkyys ja ylpeys ovat asenteita, joista Jeesus yksin pystyy parantamaan. Kun kohtaa Jeesuksen rakkauden, muuttuu sydän. Jeesus, auta tänään katsomaan sinun kasvojasi, niin että muutun kaltaiseksesi.

“3. Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Parantakaa vaelluksenne ja tekonne, niin minä annan teidän asua tässä paikassa.
4. Älkää luottako valhepuheeseen: ’Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!’
5. Jos te sen sijaan todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos todella jaatte oikeutta tasapuolisesti jokaiselle,”

(Jer 7:3-5, FinRK) -Valmistaudu Jeesukselle-


Venäjä hävisi ja Suomi voitti kultamitalin, se on Suomen historian mukaan ensimmäinen olympiavoittaja. Se varmaan antaa Putinille ajatusta tai aihetta hyökkäyksestä. :? Toivottavasti ei. Rukoillaan Suomen rauhan puolesta!

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Touko 2022 20:57

*
Tänään oli 'Isän sydän' -koulu zoomilla, 6 osa. Että ennen syntiinlankeemusta Jumala loi miehen ja naisen, hepreankielen mukaan se ei ole joko yläpuolella tai alapuolella, siis epätasa-arvoinen vaan se on tasa-arvoinen heprean sanan mukaan. Mies ja nainen oli täydellisesti tasa-arvoisia ennen syntiinlankeemusta. Se mua vielä jää puhuttamaan. :eh:

1Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja onefortruth » 12. Heinä 2022 09:40

Pitkästä aikaa oon täällä. Se lienee tauon syynä, kun joutuu paljon lukemaan :D ...en tiiä joo. Pitääpä vähän lueskella, mitä täällä on käyty läpi.
Mutta onko kukaan alkanut varautumaan?
Olen edelleen töissä erityisestä syystä, koska hoitajapula on niin paha, että meidän "firma" päätti pitää k-piikittömät työssä. Moni ei sitä tehnyt ja on akuutti jatkuva hoitajapula vaivannut.
Mutta noin muuten ei ihmeellisiä tässä, oman terveydenhoitoa tässä meneillään.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 15. Heinä 2022 13:18

Mä olen itse huomannut että mä en pysty käsittelemään yhteiskunta ja politiikka aiheita vaan mun on itse mentävä pois kokonaan näistä aiheista ja keskityttävä vain uskoa kasvattavaan opetukseen ja sen kuuntelemiseen, jättää ne muille ja kulkemaan omia ratojaan ja itse istua Jeesuksen Kristuksen jalkojen juureen
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Heinä 2022 18:01

tuomarisimson777 kirjoitti:Mä olen itse huomannut että mä en pysty käsittelemään yhteiskunta ja politiikka aiheita vaan mun on itse mentävä pois kokonaan näistä aiheista ja keskityttävä vain uskoa kasvattavaan opetukseen ja sen kuuntelemiseen, jättää ne muille ja kulkemaan omia ratojaan ja itse istua Jeesuksen Kristuksen jalkojen juureen


:thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa