Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 19. Maalis 2020 22:31

Hmm kun muistelee nuoruuttaan (tulossa ilmeisesti vanhaksi ) niin on aivan älytön harppaus mennyt tässä vakoilu tallennus hommassa asiat valitettavasti eteenpäin ..itse ainakin ihan ällistynyt... siis mitäpä onkaan pian edessä.
Tulossa varmaan sellaisia asioita ,joita nyt en osaa edes aavistella ja kehitys kehittyy.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Maalis 2020 10:24

*
No minulla olisi kysyttävää.
Mitä anonyymiin tässä foorumissa tulee,
niin haluaisin kysyä mitä mieltä olet siitä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Maalis 2020 12:08

*
No voin hieman avata siitä foorumin anonyymista vielä... Se on pitkään mietityttänyt ja vielä mietityttää. Samoin foorumilaisten reagoiminen mietityttää miten he reagoivat siitä anomyynistä. Se on aika mutkainen juttu koska toiselta puolelta varovaisuus kannattaa johtuen sellaisista uskovista, joilla on väärä tieto. Ja myös johtuu että he uskovat sukukirousoppiin ja menestysteologian oppiin.

Kerron lyhyesti muutamasta asiasta johon olen kans törmännyt. Livessä menin erääseen seurakuntaan niin he alkoivat voivotella ja sanoa jotain kirouksesta ja kiroukseen liittyvästä asiasta. He yrittivät ulosajaa tuloksetta ja he sanoivat rukoilevansa puolestani että pääsisin vapaaksi siitä kirouksesta. :shock: :wtf: :? Myöhemmin sain tietää että sukukirousoppi ja menestysteologian oppi on heidän uskon keskeistä kohdetta.

Siten... jokunen aika sitten tapasin livessä erästä uskonsiskoa. Kotiintultuani minulle tuli erikseen tekstari kännykkään. Luin sen ja se kommentti ihmetytti. Se sanoi myös siitä että koki hengessä kehotuksen sanomaan sen minulle, mutta minusta se ei ollut oikeasti Herrasta.

Siten tutustuin erääseen veljeen joka sanoi olevansa profeetta. Hän alkoi puhua sukukirousopista. Minä huokailin ja olin väsynyt siihen sukukirousoppiin. Siksi varovaisuus kannattaa ja pidän anonyymista kiinni mutta en saanut rauhaa omalletunnolleni siitä.

Viime perjantaina avauduin eräälle FB-kamulle joka on uskonveli ja kerroin hänelle äidinkielestäni, niin yllätyin kovasti että hän suhtautui täysin positiivisesti. Ajattelin että yksitellen voi kertoa varovasti ja katsoa miten se suhtautuu asiaan.

Mutta tämä foorumi on julkinen keskustelupaikka. Valitettavasti osa lukijoista jotka eivät ole tästä foorumista, seuraavat tätä foorumia ja levittävät mustamaalaamalla juttua. Se surettaa.

No mitä mieltä olet siitä anonyymistä? Se ei ole jollekulle ongelmaa mutta jollekulle on ongelmaa kuten esimerkiksi minulle. No en enää elä anteeksiantamattomuudessa. Pääsin jo vapaaksi, mutta kun koen että sisimmässäni on vielä hieman haava siitä. Niin katson että anonyymi on hyväksi minulle.

Ymmärrätkö anonyymin oikeasta syystä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Huhti 2020 17:32

*
Törmäsitkö sinä tänään uskovien keskeneräiseen aprillaamiseen? Mitä mieltä olet siitä voiko Jumalan lapsi aprillata?

Rehellisesti sanottuna tänään FB:ssa menin itsekin kans halpaan ja siten luin että aprillia, niin tajusin että se on aprillia enkä muistanut että tänään on aprillipäivä. Tuntui hurjalta... :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Huhti 2020 19:41

*
Saduin itse lukemaan sellaisia viestejä joiden mukaan minä muka opetan vaikka olen nainen ja toisaalta minä muka tuen salateorioita jne. :wtf: :shock: :? Haluaisin sanoa että on väärin levittää saatuaan väärinymmärrystä eteenpäin ja vielä tällä nikilläni mitä en sellaista asiaa tarkoita. En opeta enkä tue salateorioita enkä rukoile niiden puolesta vaan tarkoitan että tulee rukoilla totuuden puolesta. En yleensä lyö heti lukkoon että se olisi se totuus eikä se ole minun tapaista tehdä näin. Se on vähän vaikea selittää mitä tarkoitan.

En haluaisi että tästä foorumista tehtäisiin juoruilun kohteeksi levittämällä muualle joka voi johtaa väärinymmärrykseen ja se hapattaa kokoajan ja vielä loputtomasti. Se on auttamattoman väsyttävää kuulla eri taholta...

Tämä foorumi on tarkoitettu keskustelemaan uskon asioista, ajain merkkeistä sekä hengellisistä asioista että Raamatusta - Raamatun ja totuuden tuntemisen rinnalla. Niin täällä saa keskustella. Kuka tahansa kiinnostunut saa osallistua keskustelemaan pohtien Raamatun asioita.

Pyytäisin, jos sinulla, hyvä lukija, on hampaissasi jotain kolotusta toista vastaan, tule kysymään henkilökohtaisesti ja ota selvää tarkoittaako toinen henkilö siitä vai ei - yhteisymmärryksen kannalta niin et tuhlaisi elämäsi turhaan niinkuin oravanpyörään koko elämäsi ajaksi. Kiitos!

Hyvää pääsiäistä sinulle, hyvä lukija! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Huhti 2020 13:23

*
Unto Helin, joka oli lähetysavun perustajista, on nukkunut pois ja ylennetty kirkkauteen viime yöllä.
Hän oli tuohon joskus 80-luvun aikaan tunnettu Myllykummussa, siihen aikaan oli Suomen jengi ja katulähetys.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 24. Huhti 2020 14:50

Murheellista että Suomessa käännytään muiden voimien puoleen, kun kuitenkin Jeesus Kristus olisi vastaus kaikkeen.

https://suomimeditoi.fi/
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Juha » 24. Touko 2020 16:19

David Pawson on kuollut torstaina 90 vuoden ikäisenä. Hänellä oli luusyöpä ja lisäksi myös Parkinsonin taudin oireita, nämä heikensivät häntä viime vuosien saatossa.

https://www.davidpawson.org/
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Touko 2020 03:44

Juha kirjoitti:David Pawson on kuollut torstaina 90 vuoden ikäisenä. Hänellä oli luusyöpä ja lisäksi myös Parkinsonin taudin oireita, nämä heikensivät häntä viime vuosien saatossa.

https://www.davidpawson.org/


Pawson sai elää pitkän ja työntäyteisen elämän Jumalan seurakunnassa kunnioitettuna ja arvostettuna opettajana. Hänet otettiin kotiin kuin todisteena siitä, että monet uskovaiset joille rukoilemme terveyttä (ja voivat parantuakin) kuolevat lopuksi moninaisten sairauksien uuvuttamina. Raamatussa on paljon hyviä lupauksia Jeesuksen omille, mutta niiden lopullinen täyttymys tapahtuu vasta taivaassa. Mitä täällä ajassa koemme on vain förskottia tulevasta, mutta monet uskovaiset elävät maailmakeskeistä elämää eivätkä katseet ole kiinnittyneet taivaallisiin. Rukoilen, että Herra armahtaisi kansaamme -jokaista meistä- ja antaisi katseemme kääntyä ajallisista iankaikkisiin.
Jukka
 

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Linnea » 28. Touko 2020 19:44

Jukka kirjoitti:
iinuliinu kirjoitti:Tietäisikö kukaan onko tätä laulua missään laulettuna? tarvitsisi harjoitella mutta ei oikein tiedä miten se menee;

"Läpi kyynelten katselen Sua, Jeesus Herrani Golgatalla.
Sinne hiljaa nyt käyn. Pelko pois häviää. Äänet maailman kauaksi jää.

Eivät naulat Sua lyöneet ristille.
Eivät pilkka huudot vahingoittaneet.
Sinut ristinpuuhun löivät syntini
Ja kun kärsit, näit jo minut, velkani

Sinut siellä näen Jeesukseni. Kuinka suuri on rakkautesi
Katson haavojasi ja kipujasi, hankit vapauden synneistäni.

Usein muistelen Golgataa. Tuota päivää niin suloista.
Ristin juurelle sain mä taakkoineni. Koitti elämä sielulleni"


Hyvät ja evankelioivat sanat olivat. Tuossa yhdessä kohdassa on tosin kirjoitusvirhe: "...hankit vapauden synneistäsi." pitäisi tietenkin lukea "hankit vapauden synneistäni", mutta hyvä sanoma laulussa on. En ole kuullut missään laulettuna. Näitä vanhempia lauluja kuulee yleensäkin enää harvemmin, ikävä kyllä.


Nuo kommentit on jo reilun parin vuoden takaa… Mutta tulipa tässä tuo laulu eteeni :) (Korjasin vielä yhden kirjoitusvirheen.)

Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron