Taukotupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 12. Touko 2018 17:19

Vaisuliini ..minä omasta puolesta voin kertoa sen ,että Jeesus on auttaja myös ihan hetkessä kun apua tarvitsee.Itse tarvitsin apua viimeviikolla kun oli n5v taistelun huipentuma yhdellä saitilla vääryyden henkivaltoja vastaan.Oli vaikka minkälaista kommentointia kritittyjen osalta ..osa sellaisella tasolla ,että ...silläkö kirjoitat ,mikä on housussa yms yms .Kyse siis kristillisestä ns uskovien palstasta .
No rukoilin erästä asiaa ja olin voimakkaasti Hengessä ja tein rannalla polttopuita ja Henki oli niin voimakas ja yhteys taivaallisiin koko ajan päällä .Istuin kun hiki virtasi ja moottorisahan sammutin ja heti oli ajatukset taivaallisissa ja rukoilin erästä asiaa ja siihen apua ja vastaus ei odottanut kuin hetken ja oli tavoittanut toisen ihmisen nopeasti .Vastaus oli valmiina .
Tavoitteena oli kertoa sen saitin porukalle ..tiekartta ulos syntielämästä ja erittäin tärkeästä aihealueesta ,jolla syntielämä ja orjuus saadaan loppumaan .
Tunsin Hengessä jo aiemmin ,että saatana laittaa kaiken peliin ,että en pääse asiaa kirjoittamaan ja niin kävikin ,mutta uskon ,että tavalla tai toisella tuonkin asian Herra järjestää niin ,että asia tulee esiin uudestaan jos tarvis on.
Herra auttaa reaaliajassa.
Olen kerran joutunut laittamaan myös juoksuksi kun Pyhä Henki otti vallan ..en tiennyt mihinkä tai mitä ,mutta lähdin ja juoksin lopulta ,että ennätin estämään ikävän tapahtuman ,jonka tajusin sitten vasta paikan päällä .
Tällaisia olisi lisääkin kertoa ,mutta pointti on se ,että meillä on mahtava Jumala ,joka auttaa ja kuulee meitä kun Hänessä olemme ja Hänessä tahdomme pysyä ja huudamme kuin hukkuva Herraa apuun jos jokin on pielessä.Hänessä on turvamme.
Jos Jumala on meidän puolella ...kuka voi olla meitä vastaan.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2018 10:10

*
Huomenta, mr Kerimäki! :) Ok, kyllä Raamatussa sanotaan Jumalan olevan Auttajaksi ja Jumala kyllä vastaa hätähuutoon, mutta Jumala ei aina vastaa hätähuutoon siinä samassa hetkessä, kun Hänen apua tarvitaan. Tulee se aika, jolloin Jumalaa kohtaan naiivinen usko äkisti järkkyy, koska aluksi pitää sokeasti Jumalaa luottavaisena Auttajana ja siten menettää turvallisuuden tunteen Jumalaan naiivisen uskon takia. Siksi ei kannata elää siinä "naiivisessa uskossa" luullen, että elää pehmeät turvatyynyt ympärillä, ettei paha mitään tulisi tapahtumaan. Jumalan on tapana olla läsnä, kun se tapahtuu Hänen salliessaan. Jumala näin kouluttaa, että monen kärsimyksen ja ahdingon kautta on mentävä läpi Jumalan valtakuntaan.

Minuun sattui eniten se naiivinen usko. Nyt tiedän, että Jumala kouluttaa sallien pahan tapahtuvan. No kun olin menossa Eestiin yksi kesä sitten. Ennen sitä sain profeetallisen sanan, jonka mukaan en huku, vaan pysyn meren pinnalla. En ymmärtänyt sen profeetallisen sanan merkitystä. Siten astuin katamaraaniin. Yksi jalka oli maassa ja yksi jalka katamaanissa, niin siinä hetkessä tunsin, miten yhtäkkiä Jumalan Henki laskeutui päälleni varpaisiin asti eri tavalla ja voimakkaasti. Olin ihmeissäni.

Oli tyyni meri ja aurinkoinen päivä. Niin pienellä katamaraanilla meni ihan lujaa kohti Eestiä. Siten mentiin avomerelle, niin yhtäkkiä se alkoi myrksytä lujasti. Tunsin, miten pienellä katamaraanilla alkoi heittelehtiä. Se yhtäkkiä kääntyi kyljelleen, niin katsoin vasemmasta ikkunasta ulos ja huomasin, että meri oli ihan ikkunaa vasten ja käännyin katsomaan oikeaan ikkunaan päin ja huomasin, että on avoin sininen ja pilvetön taivas ihan nenäni edessä. Siten se kääntyi oikealle kyljelleen ihan lujasti heittelehtimällä. Taas oikeanpuolinen ikkuna oli vasten merta. Käännyin katsomaan vasempaan ikkunaan päin ja taas avoin taivas oli siinä.

Rukoilin Jumalaa avuksi ja pyysin Jumalaa viemään minut kuivalle maalle. Se tapahtui perjantaina. Siten kun olin palannut Suomeen sunnuntaina ja menin metroon. Istahdin ja huomasin lehden ja otin sen käsiin ja luin sen. Silmiini pisti se tuttu katamaraani oli siinä lehdessä. Siinä mainittiin, että se heittelehti erään ongelman takia ja se ongelma löytyi. En muista, miten se ongelma sanotaan. Sellainen tuki, joka pitää katamaraania tasapainossa, niin se pysyisi hyvin meren pinnalla. Se havaittu puute mainittiin siinä lehdessä.

Siten aloin ymmärtää profeetallista sanaa, jonka mukaan Jumala lupasi pitää minut meren pinnalla, en huku. Se tuli tapahtumaan minulle mutta selvisin Jumalan avulla. Kuitenkin Jumala sallii pahan tapahtuvan. No minä sain kokea, että jokin paha tuli oikeasti tapahtumaan minulle ja loukkaannuin kans. Siinä se naiivinen usko päättyi, enkä enää elä siinä, että ympärilläni olisi aina pehmeät turvatyynyt. Minulla kesti henkinen toipuminen naiivisen uskon takia.

Jumala Auttajana joko tulee varjelemaan pahalta tai sallii sen tapahtuvan ja jälleen tulee nostamaan ja korjaamaan ja eheyttämään. Se on elämän koulu, jolla Jumala kouluttaa. Pahinta on se, että jokin paha on tulossa tapahtumaan, niin minussa nousi se ahdistus, joka tulee vanhasta ja sisäisestä haavasta naiivisen uskon takia ja ajattelin peläten, joko Jumala taas sallii sen tapahtuvan minulle ja pysyin hiljaa ja olin varuillani, että se tulee tapahtumaan. Mutta selvisin kuitenkin. Olin huojentunut, että se meni ohi.

Tiedän, että jotkut uskovat elävät siinä uskossa, niin pehmeät turvatyynyt on aina ympärillä kaiken aikaa. Jumala ei sellaista luvannut. Kyllä tulee se aika, jolloin Jumala sallii pahan tapahtuvan ja uskova voi loukkaantua, jos ei tajua pakenemaan. :) No menen nyt pakkaamaan...

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 14. Touko 2018 10:16

Kyllä ihan oikeassa olet vaisuliini .Jumala tietää asioita jo meitä ennen ja silloin meidän on osattava kuunnella Herraa ja itse esim rukoilen jonkin asian vaikka minne menen niin etukäteen ja silloin saattaa tulla jotain asiaa mieleen ,joka saattaa mennä pieleen niin rukoilen suojelusta ja kaikkea hyvää niin tähän mennessä kiitos Jumalan on hyvin mennyt.Tuo mistä kirjoitin niin Jumala voi toimia kristittyjen kautta ja estää fyysisesti jonkun asian tapahtumisen ja silloin ymmärrän ,että kaikki asiat on niin hyvin kuin olla voi .Kaiken taustalla todennäköisesti aina rukousta ja rukousta toisen tai toisten ihmisten asiaoiden yms puolesta ja Jumala pitää huolta .
Se ,että jalat liikkuu ja kädet liikkuu Jumalan voimalla on merkki siitä ,että Jumalan Henki on ihmisessä ja ohjaaja ja viisauden/tiedon profetian/ilmestystiedon antaja on Jumala ja ihminen on vain työmies .
Toivon niin kovasti ,että uskovat alkaisi taas liikkua Hengessä ja alkaa niihin Jumalan töihin ,mutta vaikealta näyttää kun siinä väärässä armon hengessä esim sanotaan ....minun ei tarvitse mitään tehdä sillä armosta minut on pelastettu eikä tekojen kautta ........voi tyhmyyden tyhmyys ja millä sellaisille saa järkeä päähän ,että meillä on tehtäviä kaikilla ja osaalueita ,joihinka Herra meidät kasvattaa niin pieniä kuin suuria .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Touko 2018 07:31

Huomenta,
Taas niin kaunis kesäinen aamu.
"... kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää (1.Tim.4:4)..."
Raamatussa on sellaista sanaa, että kun sitä uskossa lukee, niin kaikki sekava sisimmässä jotenkin asettuu oikeille kohdilleen ja hyvään järjestykseen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Touko 2018 07:40

Olen tänään oikein innostunut ekan timoteuskirjeen neljännestä luvusta.
Olen ennenkin tätä miettinyt, mutta mitä te ajattelette tuosta, kun siinä sanotaan, että Jumala on kaikkien ihmisten vapahtaja, mutta varsinkin uskovien (j.10)? Millä tavalla Jumala vapahtaa ei-uskovat?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Touko 2018 00:54

Tänään baarissa pitkästä aikaa istuessani pohdin sitä Raamatun kohtaa, jolla usein perustellaan, että uskovan ei tulisi baareissa käydä: "ei istu missä pilkkaajat istuvat." Minusta nuo ihmiset ympärilläni eivät kuitenkaan vaikuttaneet pilkkaajilta, vaan ihan tavallisilta syntisiltä ihmisiltä.

Nyt nukkumaan...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Touko 2018 08:27

Aamu-Usva kirjoitti:Tänään baarissa pitkästä aikaa istuessani pohdin sitä Raamatun kohtaa, jolla usein perustellaan, että uskovan ei tulisi baareissa käydä: "ei istu missä pilkkaajat istuvat." Minusta nuo ihmiset ympärilläni eivät kuitenkaan vaikuttaneet pilkkaajilta, vaan ihan tavallisilta syntisiltä ihmisiltä.

Nyt nukkumaan...


Aamu-Usva, kyllä uskova voi jäätelöbaarissa käydä. Image


Mutta vain päiväsaikaan.

Image



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Touko 2018 11:33

Minä olin kyllä yöaikaan ihan kunnon baarissa, vaikka olenkin enemmän jäätelöbaarityyppiä :thumb: .
Välillä on tällaisia sosiaalisia velvollisuuksia lähteä liikenteeseen ja eilen jaksoin melko pitkään.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Touko 2018 18:10

*
No kävin holokaustin paikassa ja siellä sanottiin, että juutalaiset ihmiset kuolivat Lutherin kirjoituksen tähden. Kun sinä iltana menin nukkumaan, niin näin juutalaisten kasvoja, aikuisten ja lasten kasvoja. Yritin työntää ne mielestäni pois ja yritin nukkua. Jo kaksi yötä, jolloin näin heidän kasvoja mielessäni. Olin järkyttynyt, että he kuolivat syyttöminä. Kaikuu se kysymys "Miksi?". Lasten nimi, ikä ja kasvot. Minä olin jähmettynyt. Siellä kerrottiin, että juutalaisia ihmisiä katsottiin vaikeaksi tuhottavaksi, niin tehtiin kaasukammioksi, jolla oli nopea tapa tuhota juutalaisia ihmisiä.

Arvo Ylpön veljelle Jumala ilmoitti ja varoitti, ettei saa luovuttaa juutalaisia Hitlerille, niin tämä veli meni kertomaan veljelle Arvolle ja siten Mannerheimille siitä, että Jumala kielsi luovuttamasta juutalaisia Hitlerille. Siellä puhuttiin Lutherista, hänen kirjoituksista ja Lutherin uskonpuhdistuksesta, jonka kautta syntyi oppi, johon luotettiin sokeasti melkein kaikki ihmiset ja siksi pidettiin juutalaisia ihmisiä saastaisena ihmisväkenä, jota oli pakko tuhota. He tavallaan kirosivat juutalaisia, joita Jumala kielsi kiroamasta. He kirosivat juutalaisia Lutherin uskonpuhdistuksen ja sen opin takia.

Suosittelisin itse menemään sinne kuuntelemaan. Oli järkyttävää kuulla se. Minä en nyt ole enää uskonpuhdistuksen kannalta iloinen - ajatellen noita juutalaisia ihmisiä, jotka kuolivat sen takia. Ei kannata olla ylpeä luterilaisesta opista, johon uskonpuhdistus sisältyy, jonka takia he kuolivat ihan turhaan. Siihen aikaan pidettiin uskonpuhdistusta oikeana ja puhtaana oppina ja sen takia juutalaisia ihmisiä tuhottiin.

No kävin eräässä paikassa, missä väitetään sen olevan Jeesuksen hautapaikaksi, siis tuossa alla. Ja väitetään tutkimusta päteväksi, luotettavaksi ja oikeaksi todisteeksi, että se on se oikea Jeesuksen hautapaikka. Että he uskovat, että Jeesuksen hauta on pyhä paikka. Minä itse läsnänä huomasin, miten ihmiset toivat vaatteet, kangasliinan ja jotain haudan päälle ja uskovat, että Jeesuksen voima siirtyy heidän vaatteisiin, kangasliinaan ja johonkin. Oli hirveä katsoa sitä omin silmin.

Ja väitetään Golgatan ristin paikaksi olevan tuossa alla. Siis sellaisessä pyhässä rakennuksessa, jota he kutsuvat pyhäksi paikaksi. Minusta se muistuttaa temppeliä. Kaikkialta maailman puolilta nämä ihmiset tulivat Jeesuksen ristin paikan tähden. Ihmiset jonottivat Jeesuksen Golgatan ristin paikkaan. Minä videoin tämän tilanteen todisteeksi ja laitoin pari ottamani videopätkää fb:aan. Oli hirveä nähdä sitä tilannetta.

No minä siirryin majoituspaikasta toiseen majoituspaikkaan. Oli yksi miellyttävä majoituspaikka, koska se oli mökin tuntuinen paikka, Tibeliaksessa ja lähellä on se Genesaretinjärvi, jonka päällä Jeesus käveli. Lopultakin se viimeinen majoituspaikka oli nunnalan luona. Siellä kahvi oli tosi hyvää, siis aamupalan ohessa. Se nunnala on rooman katolinen paikka. En itse ole RRK:n puolella.

No elämäni rikottu ja uusi ennätys oli se +43. Minä join älyttömästi monta vesipulloa. Kaikki nämä vesipullot viikossa voivat vastata elämäni kokonaiseksi vuodeksi, jolloin olen juonut. Tänään aamulla saavuin Suomeen ja siten menin ulos, siellä oli +14. Nyt käytän pitkähihaista puseroa ja ulkona on +18. Lauantaina säätä luvataan lämpimämpää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Taukotupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2018 11:35

*
No ajattelen kertoa ihan lyhyesti siitä jutusta, joka tapahtui viime lauantaina. Kun viime perjantaina menin hakemaan yhden kamun kyytiin ja ajoin sinne noin yli 250 kilsan päähän tapaamaan vanhaa kamupiiriä. Siten lauantaina se mies moikkasi, en tunnistanut enkä aluksi tuntenut häntä ja kysyin kuka hän on. Hän on ulkonäöltään muuttunut, siksi en tunnistanut. Niin jäin juttelemaan hänen kanssa ja vaihdoimme kuulumisia. Siten yllätyin, että hän kertoi olevansa kolmas juutalainen jälkipolvi. Kun eilen eli sunnuntaina kotimatkalla muistelin, miten kova mies hän on ollut ja nyt hän on juutalainen mies. On edelleen vaikea uskoa siitä todeksi ja itselläni on vielä sulattavaa ajatukseni kanssa, että hän on oikeasti juutalainen kamu. Muistelin, miten hän on ollut kova heittämään härskit vitsit eli hän on ollut aina kova mies. Liian vastenkohtainen kamu meikälle. :D

No tiedättekö, että Elvis Presleylla oli juutalainen tausta? Kun olin Israelissa, niin näin hänen patsaan siellä. Vasta siellä sain tietää hänen juutalaisen taustan. :) Joo, siellä baarissa on täynnä kuvia hänestä ja vielä patsaita ja erilaisia tavaroita myytäviksi, joissa on Elviksen kuvia ja siellä soi Elviksen taustamusiikki, niin yksi mies siinä lauloi ihan, niinkuin Elvis. Tilasin sieltä hampurilaisen. Tässä on video, jossa kävin kans siellä.



Jäin miettimään Raamatun mainittua juttua, jonka mukaan Jumala lennättää kaikki juutalaiset takaisin Israeliin lopunajassa. Miksi se ei tunnu toteuttavan mitään? On vielä juutalaisia ympäri maailmassa ja täälläkin Suomessa. Nyt on se lopunaika. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa

cron