Tänään on 19. Elo 2018 18:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 20/35 [ 341 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Taukotupa
ViestiLähetetty: 15. Huhti 2018 23:09 

Haluaisin kertoa mitä minulle tapahtui tänä sunnuntaina. Rukoilin Herralta johdatusta, että löytäisin itselleni jostakin paikallisseurakunnan jossa voisin käydä säännöllisesti. No, menin täällä yhteen saksalaiseen vapaan suunnan seurakunnan kokoukseen. Ilmapiiri oli lämmin ja ihmiset olivat ystävällisiä. Meno oli silti ehkä jäykähköä ja hillittyä. Saarna alkoi ja kaikki kuuntelivat tarkkaavaisena puhujaa. Odotin jännittyneenä, koska kuulisin esimerkiksi näitä tärkeitä sanoja: Parannus, Jeesuksen veri, pelastus. Valitettavasti näitä sanoja en kuullut kertaakaan saarnan aikana, en edes yhtäkään aamenta yleisön joukosta. Huolimatta siitä, siellä oli varmasti uskovia paikalla. Tunsin sen sydämessäni.
Kokous päättyi ja keskustelin lyhyesti puhujan kanssa. Hän esitteli itsensä minulle kohteliaasti ja kysyi olenko uusi täällä sekä mikä on nimeni. Kerroin olevani suomalainen ja sen, että saksan kielen taitoni on valitettavasti vain tyydyttävää ja toivoin hänen ymmärtävän minua? Hän nyökkäsi päätään ja kysyi minulta miksi olen täällä? Kerroin sen, että olen tullut vuosi sitten uskoon. Kun tulin uskoon, niin minusta tuli uusi luomus, sain syntini anteeksi ja minut liitettiin siinä samalla rysäyksellä seurakuntaankin…
Hän katsoi minua pitkään ja hämmästyen, joten koin lisäselvityksen paikan tulleen - huolimatta heikosta saksankielestäni sillä hetkellä. … (Ei silti, ehkä he ovat kuulleet, että suomalaiset ovat todella nopeita :) ). Päätin kuitenkin lopulta nostaa sormeni ylös ja näyttää taivasta. Kerroin hänelle: Me kuulumme molemmat samaan seurakuntaan, Kristuksen ruumiiseen ja uskoakseni monet muutkin veljet ja sisaret täällä. Sinä olet myös veljeni ja se miksi olen täällä tänään on se, että etsin itselleni paikallisseurakuntaa jossa voisin yhdessä uskovien kanssa kokoontua. Sitten hyvästelin hänet kohteliaasti ja kerroin tulevani joskus vielä uudestaan.

Katsoin kelloani ja sitten muistin, että kaupungin toisella laidalla alkaa juuri keskipäivän jälkeen eräs toinen vapaiden suuntien seurakunnan kokous. Päätin lähteä kiireesti sinne. Starttasin autoni ja lähdin ajamaan sinne. Olin myöhässä ja etsin parkkipaikkaa. Löysin lopulta kirkon ja menin ovesta sisälle. Valitettavasti kokous oli jo aikaa sitten alkanut, joten en mennyt sisälle enää saliin vaan seurasin kirkon menoja varovasti salin ovenpielestä. Nyt olin minä vuorostani hämmästynyt. Salista kuului aamenta ja Hallelujaa. Sali oli täynnä nuorisoa ja estradilla soitti rokkibändi. Tytöt tanssivat ja lauloivat mikrofoniin eturivissä musiikin tahdissa. Lavalla oli valoja ja ehkä ainoastaan savukone enää puuttui...
Rukoilin sillä hetkellä: Herra pelasta minut ja unohda moitteeni edellisestä jäykähköstä seurakunnasta! Tapahtukoon sinun tahtosi. Herra, näytä minulle vielä se oikea paikka mihin minun pitää seuraavaksi mennä. :wise3:

J.K. Älkää ottako kirjoitustani niin vakavasti, vaan vaikka illan kevennyksenä. Kirjoitin sen äsken kiireellä ja se voi sisältää vielä monia virheitä.

Jumalan siunausta kaikille!

Veljenne Juhani

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16. Huhti 2018 08:35 

Hyvä kirjoitus Juhani ...Hengessä tutkiminen on tärkeää ja nähdä se sydämmellä ,mikä on sydämmen asia .

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16. Huhti 2018 21:53 

Juhani, tuon sinun kirjoittamasi perustella ei kumpikaan noista seurakunnista kuulosta kovinkaan antoisalta.. Ehkä kannattaa jatkaa etsimistä muualta. Jumalan johdattaa varmasti sinut hyvään paikkaan kun sitä rukoilet! Uskovien yhteys on elintärkeää, kannattaa sitä rukoilla ja jatkaa etsimistä.

ViestiLähetetty: 17. Huhti 2018 08:45 

Sain eilen luettavaksi tekstiä, joka puhutteli kovasti. Lainaan osan siitä tähän:

"Yhden kerran pitkän elämäni aikana, muistan,
että luterilaisen kirkon pappi soitti ovikelloa,
ja että hänellä oli aikaa tulla kahville ja keskustellakin,
se oli, kun poika täytti 4 vuotta. Silloin oli kampanja
meneillään, että jaettiin pikkulapsiperheille lasten raamattuja.
Poika on nyt 29, eikä ole enää pappi soittanut ovikelloa,
mutta, Jehovan todistajat ovat soittaneet sitä ahkerammin.

Onhan se tietysti niinkin, että papeilla on paljon tekemistä,
muutakin tekemistä, kuin käydä seurakuntalaisia tapaamassa.
Tuore tapahtuma todistaa siitä, palvelutalossa asuva ystäväni
on puolivuotta odottanut pappia kotikäynnille, mutta turhaan.
Kyllä hän ymmärtää työpanosten suuruuden, ettei ole aikaa
mummoja ja vaareja käydä kuuntelemassa, mutta miksi
pitää luvata, eikä kuitenkaan tulla? Nyt ei ollut kysymys
vain yhdestä lupauksesta, vaan monesta, kun olivat
puhelinyhteydessä. Diakonissakin olisi kelvannut,
mutta ei heitäkään ole näkynyt."

Peräti surullista luettavaa ja kaiken lisäksi suurimmaksi osaksi totta arkielämässä. En oikein löydä sanoja kuinka tästä jatkaisin... Ymmärrän kyllä, että luterilainen pappi voi olla osaton omakohtaisesta pelastuksesta siinä kuin vapaisiin suuntiinkin kuuluva julistaja voi olla. Emme tietenkään voi odottaa heidän julistavan evankeliumia tai opettavan Jeesuksen tuntemusta, koska heiltä itseltään puuttuu se; Herran tunteminen ja syntien anteeksi saamisen omakohtainen kokemus. Tästä syystä he vaeltavan Jeesuksen ristin vihollisina ja rakastavat itseään ja tätä maailmaa, eivät Jumalaa ja hukkuvia sieluja.

Mutta entä me? Kerromme olevamme kristittyjä (Uuden Liiton pappeja) ja näytämmekin värimme ainakin kokouspaikoilla. Voimmepa joskus pyytää naapuriamme tai työtoveriamme käymäänkin kokouksessa (ja se on toki hyvä asia). Mutta puuttuuko kristillisyydestämme aitoa elämän sykettä? Odotammeko ainoastaan, että uskosta osattomat tulevat kokouksiimme kuulemaan evankeliumia? Eikö ennemminkin meidän tehtävämme ole viedä evankeliumi kaduille, työpaikoille, kouluihin, ravintoloihin ja koteihin, sinne missä ihmiset arkielämässä liikkuvat ja vaikuttavat? Alkuseurakunnassa evankeliumia julistettiin julkisesti ja huone huoneelta (Ap.t 8:4, 20:20).

Miksi emme enää julista evankeliumia samanlaisella henkilökohtaisella tavalla "kasvoista kasvoihin" ja "sydämeltä sydämelle" kuin ennen. Onko protestanttisissa piireissä rakkaus Jeesukseen kylmennyt? Se voisi olla selitys miksi emme koe hätää hukkuvista sieluista. Kyselen tätä tänään ensimmäisenä itseltäni? Koska olen viimeeksi käynyt naapureitteni luona edes kysymässä haluaisivatko he keskustella hengellisistä asioista (tai miten ne asiat sitten paikan päällä johdattautuisivatkin)?

Yritin laskea kuinka monta kertaa jehovantodistajat ovat vuoden aikana käyneet ovellani kertomassa "omaa evankeliumiaan". Ainakin 8 kertaa. Olen ottanut heidät vastaan koska meillä on yhteinen tavoite (ehkä heidän tietämättään). He haluavat käännyttää minut lahkoonsa ja minä puolestani haluan voittaa heidät Kristukselle.

Tälaisia ajatuksia tiistaiaamuna. Ehkäpä joku lukijoista jää kanssani pohtimaan onko oma suhde Jeesukseen niin kuin sen olla tulisi. Emme voi rakastaa lähimmäisiämme ellemme ole saaneet itse maistaa, että "Herra on hyvä" ja on rakastanut minua kuolemaan saakka. Tämä valloittakoon sydämemme ja saakoon meidät liikkeelle.

Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen,
tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä...
Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
Mutta me tiedämme,
että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen;
ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa.
Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.

Herran Jeesuksen armoa ja varjelusta päiväämme.

:bible: Kukaan ei synnillä elämäänsä vahvista (Hes. 7:13b)
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17. Huhti 2018 15:20 

Taisipa Jukka kirjoittaa yhden tämän sivuston parhaimmista kirjoituksista ...

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 18. Huhti 2018 07:46 
Site Admin

Rakkaat uskonystäväni, laitan tämän aina hyvin ajankohtaisen rukouksen tänne taukotuvan seinälle!

Image

Amen!

Saakoon Jumalan tahto toteutua.

Isän Jumalan siunausta ja varjelusta ja Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa kaikille tähänkin päivään.

Ensimmäinen Johanneksen kirje 2:

1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.

4. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

5. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.

6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

7. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.

8. Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.

9. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.

10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.

11. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

12. Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

13. Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.

14. Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.

15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.

21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.

22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.

29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

http://www.annabellawargh.tk
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 20. Huhti 2018 10:51 

*
Terkut täältä Yorkshirelta! No Liverpoolissa sain itse kohdata kodittomien toivottomuutta. Muutamilla koira, jonka häntä ei hellittänyt yhtään toivottomuuden takia. En saanut nukuttua niiden toivottomuuden takia. Kolikot ei voi antaa toivoa kuin vain väliaikaisesti, mutta Jeesus yksin voi antaa toivoa. Pyytäisin muistamaan rukouksin Englannin kodittomien ihmisten puolesta, niillä muutamalla on koira. Järkyttävää nähdä heitä siinä tilanteessa. Yhdyskunta katsoo ylhäältä, eikä katso toivomuutta. Se oli järkyttävää havaita. Rukous voi vaikuttaa yhdyskuntaan, että alkaisi tajuta ja näkisi niiiden toivomuutta. Tarvitsisin teidän rukousapua. Kiitos paljon etukäteen!

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 20. Huhti 2018 19:46 

*
No annoin ” toivon evankeliumin” niille kodittomille ihmisille. Mutta niitä on niin paljon. Jumalan evankelioivia ihmisiä tarvitaan täällä Englannissa. Rukoillaan, että Jumala lähettäisi lisää heitä tuomaan ” toivon evankeliumia”. Kiitos, että muistatte heitä rukouksin! Raamatun ilmoittama Jeesus on se ainut toivomme!

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21. Huhti 2018 00:43 

Sisar, Herra on aina kanssasi!

Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin. Joosua 1:9.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21. Huhti 2018 09:12 

Luen Raamattua tässä aamukahvilla. Luin ekasta tessalonikalaiskirjeestä jakeen: "Kun he sanovat: 'Nyt on rauha, ei hätää mitään', silloin heidät yllättää yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon (5:3)."

Minulle tuli mieleen tämä sinänsä kaunis ja lohduttava laulu:

Välillä sitä kuitenkin suurimman hädänkin hetkellä toivoisi jonkun sanovan nuo toivoa tuovat ja rauhoittavat sanat, joita äitinä lapsilleenkin niin usein sanoo: "Ei mitään hätää. Kaikki on ihan hyvin." Yksi kuoleva potilas on kerran sanonut minulle vieressä istujalle nuo sanat ja se oli jotenkin ihmeellisen hienoa.

Poissa
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 20/35 [ 341 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 35  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]