1 kor 10

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

1 kor 10

ViestiKirjoittaja Lumina* » 02. Touko 2011 09:06

Laitan tään Raamatun paikan tähän koska se puhutteli mua eilen aamulla kun ajattelin tuota jumalan kuva asiaa...nimittäin tuli mieleen että kirkot on niinku "tämän päivän erämaa" ja niitten alttaritaulut on niitä jotka johdattaa ihmisiä harhaan ja tässä sanotaan että he napisivat ja kiusasivat Jumalaa ja saivat jopa surmansa.Tämän päivän uskovat juovat hengellisestä kalliosta mutta....hmmmmm.Sehän on just tätä mitä tässä luvussa sanotaan :think2: Nyt sen tajuan kun tajusin jotain :)

1 kor 10

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
6 Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.
7 Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".
8 Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.
9 Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.
10 Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.
11 Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.
15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.
16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.
18 Katsokaa luonnollista Israelia; eivätkö ne, jotka syövät uhreja, ole alttarista osalliset?
19 Mitä siis sanon? Ettäkö epäjumalanuhri on jotakin, tai että epäjumala on jotakin?
20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.
21 Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.
22 Vai tahdommeko herättää Herran kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät?
23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.
25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.
32 Älkää olko pahennukseksi juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,
33 niinkuin minäkin koetan kelvata kaikille kaikessa enkä katso omaa hyötyäni, vaan monien hyötyä, että he pelastuisivat.
Lumina*
 

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja Lumina* » 02. Touko 2011 11:47

Kuiva erämaa alkaa kukkia jos sinne sataa :think2: ....koska me emme voi mennä repimään niitä kuvia ja tauluja niin parasta on vaan keskittyä kertomaan pelastus sanomaa Elävästä Jumalasta :)
Lumina*
 

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja Lumina* » 02. Touko 2011 13:24

Mitä enemmän luen tuota lukua, niin sitä enemmän mietin että tajusinko sittenkään...joka tapaukses kuvat on kuolleita ja Jeesus elää :)
Lumina*
 

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja Lumina* » 06. Touko 2011 09:22

Innostuin taas tavaamaan tätä lukua :think2: Kyllä se taitaa puhua paljon tämän päivän vaelluksesta...tuhooja sanaa oon miettiny,sehän on just sitä kun kansaa johdetaan harhaan.Evankeliumia on vääristelty, ...huulillaan kunnioittamista ,jeesus-patsaitten palvontaa ja niitten kans hymisemistä,oli kuulemma illalla tullu tv:stäkin.Koululainen informoi tuos mua kun siunasin häntä ja pyydettiin apua Jumalalta tämän päivän koitoksiin, mm.matikan kokeisiin :)

Fil 2
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
Ap 2

40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". 41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.


Sananl. 9:10
Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. -
Lumina*
 

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 11. Touko 2011 12:23

Kiitos ajatuksia herättävästä keskustelusta...

Olen miettinyt alttaritauluja ja kuvia kirkoissa/ kappeleissa. Jotkut ovat minulle puhuttelevampia, jotkut eivät. Lapsena minua auttoi keskittymään pienten yksityiskohtien katselu sellaisissa kirkoissa, joissa on monta pientä kuvaa (esim. urkulehterin reunassa). Ne olivat mielestäni kauniita. En silti ikinä kyseenalaistanut sitä, ettei Jeesus olisi Jumala tai että meidän tulisi palvoa jotain krusifiksia tai kuvaa Elävän Jumalan sijaan. Henkilökohtaisesti pidän enemmän "vanhanaikaisista" kirkoista, joissa on todella kunnon alttaritaulu tai taulut (selkeästi kuvattu esim. viimeinen ehtoollinen) kuin sellainen epämääräinen väriläiskä/ moderni teos. Tämä on vain yksi mielipide, ja makuasioista ei voi kiistellä. Tärkeintä on kuitenkin palvonnan kohde kuin se, millaiset kuvat, tekstit tai valot auttavat tunnelmaan pääsemisessä, rauhoittumisessa ja "sisäisen katseen" kiinnittämisessä Jeesukseen.

Olen itse musiikin kanssa tekemisissä. Nautin hyvin paljon eri taidelajeista - myös maalaustaiteesta. Minulle musiikki, kirjoittaminen ja piirtäminen on tapa ilmaista itseäni, kommunikoida ja saada elanto. Se on myös minun tapani kunnioittaa Jumalaa ja "laittaa lahjani likoon" yhteisissä tilaisuuksissa. Kun joku on maalannut alttaritaulun tai jonkun kuvan kirkkoon, hän on voinut tehdä sen kunnioittaakseen Kristusta. Se ei ole väärin, että työstä saa palkan. Minä en taiteilijana halua aliarvioida jonkun maalarin/ kuvataiteilijan työtä sanomalla "tuo on väärin", jos hän on koko sydämessään sen teoksen takana ja rakastaa Jumalaa. Minä arvostan suuresti myös sitä työtä ja vaivaa, mikä jonkun maalauksen tekoon on kulunut, koska tunnen työn vaativuuden.

Jos me kiellämme kuvien tekemiset Raamatun aiheista, täytyy polttaa kaikki lasten kuvaraamatut. Samalla hengellisten kirjojen kansien täytyisi olla yksiväriset ilman kuvaa, jossa olisi esillä vain kirjoittaja ja kirjan nimi. Meidän täytyisi kieltää samalla oikeastaan kaikki visuaalinen kirkoista (myös värien käyttö sisustuksessa) sekä mahdolliset ylistystanssiesitykset (koska ne voidaan valokuvata ja niistä voidaan tehdä taulu). Kotona ei saa olla ristiä seinällä (koska se on myös kuva/ symboli) ja kaikki "haavoittuneet enkelit" pitää poistaa lastenhuoneiden seiniltä. Me emme saa kantaa ristiä kaulassamme tai pitää kirjanmerkkinä enkelin kuvaa. Kaikki kortit, pinssit ym., joissa on jotain Jeesukseen liittyvää täytyisi poistaa - aivan samoilla perusteilla kuin alttaritaulut. Lapset ja kehitysvammaiset osaavat käyttää kuvasymbolikortteja - he voivat kommunikoida niiden avulla. Kuvat poistamalla heiltä puuttuu kommunikointiväline.

Jos kielletään maalaaminen ja piirtäminen kristillisistä aiheista, saadaan aikaan lisää työttömiä. Lisäksi kuvataiteilijoilta "amputoidaan" kädet ja sydän. Minä kiitän Jeesusta suuresti niistä kaikista kuvista, jotka ovat tuoneet minut lähemmäs Kristusta jo lapsena.

:amen4:
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Touko 2011 12:51

Hyvin paljon kaikenlaisia ajatuksia herättävä oli tuo kirjoituksesi. Herra meitä auttakoon ja armahtakoon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Touko 2011 14:01

lara.tomb.raider sanoo; Kun joku on maalannut alttaritaulun tai jonkun kuvan kirkkoon, hän on voinut tehdä sen kunnioittaakseen Kristusta. Se ei ole väärin, että työstä saa palkan. Minä en taiteilijana halua aliarvioida jonkun maalarin/ kuvataiteilijan työtä sanomalla "tuo on väärin", jos hän on koko sydämessään sen teoksen takana ja rakastaa Jumalaa. Minä arvostan suuresti myös sitä työtä ja vaivaa, mikä jonkun maalauksen tekoon on kulunut, koska tunnen työn vaativuuden.



Kristusta ei tule kunnioittaa epäraamatullisesti eli rikkomalla Jumalan tahtoa vastaan tekemällä kuvia Jumalasta. Jos taulun tekee tietämättömyydestä eli luulee että Kristus voidaan katollisen kirkon käskyn mukaan kuvata niin silloin ihminen toimii tietämättömänä eikä ole kasvanut tässä asiassa Raamatulliseen uskoon. Se että alttari taulu on jonkun työtä ei saisi estää sitä että synti sanotaan synniksi eli taulu on Jumalan silmissä väärin vaikka se kuinka olisi jonkun työtä. Jos rakastaa Jumalaa niin tulisi kuunnella Jumalaa enemmän kuin ihmisiä. Ihmisten (katollisen kirkon käsky) on kumonnut kristillisessä yhteiskunnassa Jumalan käskyn älä tee Jumalan kuvaa ja siksi kirkot miellyttävät enemmän ihmisiä kuin Jumalaa. Eli Jos ihminen todella rakastaa Jumalaa niin hänen myös tulisi toimia Jumalan tahdon mukaan. Jumala ilmoittaa tahtonsa todella selvästi Raamatussa ettei Hänestä saa tehdä minkäänlaista kuvaa. On siis kielto tehdä kuvaa ei ainoastaan palvoa kuvaa vaan kielto tehdä minkäänlaista kuvaa. Israelin kansa rikkoi tätä kieltoa ja teki niin syntiä Jumalaa vastaan.

Neh.9:18. Vaikka he tekivät valetun vasikan ja sanoivat: tämä on sinun Jumalas, joka sinun johdatti Egyptistä, ja tekivät suuren häväistyksen (pilkan).

2.Moos.32:34 Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa."
35 Niin Herra rankaisi kansaa, koska he olivat teettäneet vasikan, jonka Aaron teki.

Rikos Jumalaa vastaan oli siis se että Israelilaiset tekivät itselleen Jumalansa kuvan. Jumalan kuvan tekeminen on PILKKAA Jumalaa kohtaan. Rikos ja häväistys josta rangaitus tuli oli kuvan tekeminen. Israelin kansa rikkoi tätä selvää käskyä vastaan kun koittivat tehdä Jumalan kuvan ja he saivat siitä rangaistuksen. Jumala ei rankaise jos ihmiset toimivat tietämättään väärin mutta Israelin kansakin tiesi tämän Jumalan kuvan tekemisen olevan väärin koska Jumala sen niin selvästi ilmoitti. Siksi juutalaiset eivät tänäkään päivänä tee Jumalan kuvia ja siksi alkuseurakunta ei tehnyt ja opettanut tekemään Jumalan kuvia koska he ymmärsivät selvän käskyn ja sen että evankeliumia tulee julistaa vain totuuden eli Jumalan sanan kautta ei valheen eli kuvien kautta.

Jos me kiellämme kuvien tekemiset Raamatun aiheista, täytyy polttaa kaikki lasten kuvaraamatut. Samalla hengellisten kirjojen kansien täytyisi olla yksiväriset ilman kuvaa, jossa olisi esillä vain kirjoittaja ja kirjan nimi. Meidän täytyisi kieltää samalla oikeastaan kaikki visuaalinen kirkoista (myös värien käyttö sisustuksessa) sekä mahdolliset ylistystanssiesitykset (koska ne voidaan valokuvata ja niistä voidaan tehdä taulu). Kotona ei saa olla ristiä seinällä (koska se on myös kuva/ symboli) ja kaikki "haavoittuneet enkelit" pitää poistaa lastenhuoneiden seiniltä. Me emme saa kantaa ristiä kaulassamme tai pitää kirjanmerkkinä enkelin kuvaa. Kaikki kortit, pinssit ym., joissa on jotain Jeesukseen liittyvää täytyisi poistaa - aivan samoilla perusteilla kuin alttaritaulut. Lapset ja kehitysvammaiset osaavat käyttää kuvasymbolikortteja - he voivat kommunikoida niiden avulla. Kuvat poistamalla heiltä puuttuu kommunikointiväline.


Jumalasta ei saa tehdä Raamatun selvän opetuksen mukaan kuvaa. Siksi kaikki kuvat joilla on koitettu kuvata Jumalaa ovat väärin ja epäraamatullisia. Fakta on kuitenkin se että koko kristillinen yhteiskunta on tässä asiassa katollisen kirkon eksyttämä joka kumosi Jumalan kuvan teko kiellon ja sääti oman perinnäiskäskynsä tehdä Kristuksen kuvia. Tämä eksytys on levinnyt koko kristilliseen yhteiskuntaan. Kun ihminen ymmärtää Jumalan tahdon asiasta eli sen mitä Raamattu opettaa kuvien teosta eikä mitä kirkko opettaa niin ihmisen tulee silloin kunnioittaa enemmän Jumalaa kuin ihmisiä ja itse luopua kaikesta epäraamatullisesta. Eli kun ihminen ymmärtää Kristuksen kuvien olevan Jumalan tahdon vastaisia niin silloin ihmisen tulisi ymmärtää myäs että kuvaraamattu on epäraamatullinen ja Jumalan tahdon vastainen.

Jos on omalle lapselle kerennyt jo antaa kuvaraamatun niin kun tulee totuuden tuntoon niin silloin voi kertoa omalle lapsellekkin totuus asiasta ja rauhallisesti selittää miksi kuvaraamattu on väärin ja millaista on oikea Jumalan kunnioitus. Lapselle tulee opettaa että kaikkivaltiasta Jumalaa ei saa kuvata millään valheellisilla kuvilla. Se että opetamme lapsia noudattamaan Raamatun totuutta on rakkautta lapsia kohtaan. Jos opetamme lapsia vääryyden kautta eli hyväksymään sen että Jumalasta voi piirtää kuvia niin eksytämme lapsiamme pois Jumalan sanan totuudesta. Emme voi polttaa kaikkia maailman kuvaraamattuja mutta kun itse ymmärrämme totuuden sanasta niin meidän tulee itse henkilökohtaisesti hylätä vääryys ja kertoa siitä muillekkin.

Raamattu ei kiellä hengellisten kirjojen kansien moni värisyyttä. Raamattu ei kiellä värien käyttöä kirkoissa. Raamattu kieltää tekemästä Jumalasta kuvaa. Mitään muita taidemaalauksia Raamattu ei kiellä. Sinä lara liioittelet ja paisuttelet tätä asiaa ja koitat niin saada sen näyttämään eriltä mitä Raamattu oikeasti sanoo.

Raamattu ei kiellä ristin kuvaa koska risti ei ole Jumalan kuva. Raamattu ei kiellä enkelin kuvaa koska enkeli ei ole Jumalan kuva. Eli tuo sanomasi että emme saisi pitää ristia kaulassa tai enkelin kuvaa jossain ei liity Jumalan kuvan teko kieltoon sillä risti ja enkeli eivät ole kuvia Jumalasta. Raamattu ei opeta tekemään kuvia rististä ja enkeleistä ja siksi myöskään niiden kautta ei uusi testamentti opeta palvelemaan Jumalaa mutta niiden tekeminen ei ole syntiä koska Jumala ei ole kieltänyt tekemästä ristiä ja enkelin kuvaa. Jos ristiä tai enkeliä palvoo eli rukoilee niin silloin tietysti toimitaan sanaa vastaan.

Emme voi poistaa kaikkia kortteja ja pinssejä joissa on Jeesuksen kuva sillä ne eivät ole meidän omistuksessa ja emme voi ottaa toisten omaa. Meidän tulee ainoastaan hylätä omat epäraamatulliset korttimme ja pinssimme kun tulemme ymmärtämään mikä on Jumalan tahto asiassa. Emme myöskään voi mennä repimään alttari tauluja kirkoista pois sillä ne ovat kirkon omaisuutta ei meidän. Toisen omaan ei saa kajota. Emme me tee syntiä jos kirkolla on Kristuksen kuva seinällä. Uskovan tulee kertoa totuus asiasta ja itse orjentautua totuuden mukaan mutta ei uskovat voi toisten omaa ruveta tuhoamaan.


Lapset ja kehitysvammaiset osaavat käyttää kuvasymbolikortteja - he voivat kommunikoida niiden avulla. Kuvat poistamalla heiltä puuttuu kommunikointiväline


Aivan uskomaton kommentti. Tottakai lapset osaavat kommonikoida myös puhumalla jos jo osaavat puhua. Jos lapset eivät ymmärrä vielä puhetta niin eivät he ymmärrä kuvistakaan mitään pelastussanomaa. Poistamalla epäraamatulliset kuvakortiti emme siis poista lapsilta ja kehitysvammaisilta kommunikointi välinettä. Evankeliumia tulee julistaa sen ikäisille jotka sen sanoman voi ymmärtää. Eli lapsille jotka ymmärtävät jo puhetta sillä usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Lapsi tulee siis ymmärtämään puhetta aiemmin kuin ymmärtää mitä jotkut korttien kuvat tarkoittavat sillä puheen Jumalan sanan kautta he tulevat ymmärtämään kuka Jeesus on. Lapsille tulee siis julistaa evankeliumia samanlailla kuin kaikille muillekkin lapset ja kehitysvammaiset eivät saa olla syy alkaa toimimaan Jumalan tahtoa vastaan ja heille ei tule opettaa vääryyttä eli Jumalan kuvien tekemistä. Lapsia ja kehitysvammaisia EI TULE eksyttää Jumalan tahdon vastaisilla korteilla hyväksymään Jumalan kuvien teko.

Eli lapset voivat kommunikoida puhumalla ja jos lapsi on niin pieni ettei ymmärrä puhetta niin eihän silloin ymmärrä vielä evankeliumin sanaakaan. Sen ikäinen lapsi ei ole vielä tullut ymmärtämään hyvää ja pahaa eikä ole rikkonut Jumalaa vastaan. Kehitysvammaiset voivat kommunikoida viittomakielen avulla ja kirjoittamalla jne.. Epäraamatullisia kuvakortteja ei voi millään puolustella hyvänä juttuna evankeliumin levittämisessä.

Jos kielletään maalaaminen ja piirtäminen kristillisistä aiheista, saadaan aikaan lisää työttömiä. Lisäksi kuvataiteilijoilta "amputoidaan" kädet ja sydän. Minä kiitän Jeesusta suuresti niistä kaikista kuvista, jotka ovat tuoneet minut lähemmäs Kristusta jo lapsena.


Jumalasta ei saa tehdä kuvaa mutta esimerkiksi lampaasta joka kuuluu kristillisyyteen saa tehdä kuvan. Eli Jumalan kuvan tekemisen kielto ei kiellä kaikkien kuvien tekemistä vaan Jumalan kuvan. Sinä kyllä koitat tehdä hyvin asiasta erinlaista kuin se on. Miten sillain saadaan lisää työttömiä että ei tehdä Jumalan kuvaa?? Ei mitenkään. Koitat vain suurennella asiaa siitä mikä se oikeasti on sillä Raamattu kieltää tekemästä Jumalan kuvaa eikä kiellä tekemästä kuvia esim lampaista ja uskovista jne.. Ja sellaista työtä ei edes tulisi olla olemassa jossa oikein työkseen tehdään syntiä eli rikotaan Jumalan tahtoa vastaan.

Yksikään valheelinen kuva Kristuksesta ei tuo ketään lähemmäs Kristusta. Jumalan tahdon vastainen ja kieltämä asia ei voi tuoda ihmistä lähemmäs Kristusta. Kuvat (taide) voivat tuoda ihmisen lähemmäs hänen itse keksimäänsä kristusta mutta Raamatun ilmoittamaa Jumalaa ja Kristusta joka on totuus ei valheen (taiteen) kautta voida lähentyä.

Isän luokse tullaan vain totuuden kautta eli Kristuksen kautta ja Jumalan sana on kokonaansa totuus sillä se on Kristuksen sanaa ja siksi voimme tulla uskoon vain Jumalan sanan kuulemisen/lukemisen kautta koska voimme tulla uskoon vain totuuden kautta emme valheen mitä kaikki kuvat edustavat.

Psalmit:119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

Matt.11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Joh.14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Room.10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Eli Jumalan sana on kokonaan totuus. Jeesus on totuus jonka kautta vain voidaan tulla Isän luokse. Koko Raamattu on Jumalan eli Kristuksen eli Jeesuksen sanaa ja totuus. Jumalan luokse voidaan tulla siis vain totuuden eli Jumalan sanan kautta. Siksi usko tulee vain ja ainoastaan Jumalan sanan kuulemisen/lukemisen kautta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Vain Jumalan sanan kautta joka on totuus voidaan siis lähestyä Jumalaa.

Joh.7:38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

Jeesukseen tulee siis uskoa niin kuin Raamattu sanoo! Niin silloin synnytään uudesti ylhäältä Jumalan Hengestä. Jeesukseen ei tule uskoa niin kuin ihmiset piirtävät (eli taiteen kautta) sillä ne kuvat ovat valhetta vaan Jeesukseen tulee uskoa totuuden kautta eli niin kuin Raamattu sanoo.

Apt 17:29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus (Theios) on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

Raamattu sanoo ettei jumaluus (Theios tarkoittaa koko Jumaluutta, eli Isää, Herraa Jeesusta ja Pyhää Henkeä) ole samankaltainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema. Raamattu sanoo siis ettemme saa usko ja oppia tuntemaan Kristusta minkään TAITEEN eli valheellisten kuvien kautta vaan meidän tulee ainoastaan oppia tuntemaan Kristus totuuden kautta eli sen kautta mitä Raamattu sanoo Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

:amen4:

Tämä on Raamatun ilmoitus asiasta. Minkään valheen kautta joka pilkkaa Jumalaa ei voida lähestyä Jumalaa joka on totuus. Valheelliset kuvat eksyttävät ihmisä pois totuudesta valheeseen ja siksi kaikki kuvat Kristuksesta ovat eksytystä ja valhetta.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 11. Touko 2011 14:52

:wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 12:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Touko 2011 15:09

Kiitos Jasmiini todella hyvästä ja Raamatullisesta kirjoituksesta. Toit asian todella selkeästi ja hyvin esille.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: 1 kor 10

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Touko 2011 16:36

Kiitoksia hyvistä kirjoituksistanne tästä aiheesta. Niin monien on vaikea ymmärtää tämä asia koska perinne on niin vahva eli katolisen kirkon vääristelyt tässä asiassa niin kuin on jo moneen kertaan täällä foorumissa tuotu esille. Jumala on Henki, kuinka Hänet voisi piirtää tai maalata "oikeaoppisesti"? Ei tietenkään mitenkään. Senkin takia Jumala on käskenyt meitä toisessa käskyssään olla tekemättä kuvaa Hänestä. Joissain kirkoissa on alttaritauluna värikkäitä tauluja tai seinäraanuja (tekstiilitaidetta) joissa on siis erilaisia väriraitoja ja niin edelleen. Niissä ei siis ole ihmisen näköistä Jeesusta tai Taivaan Isää vaan eri värejä joilla luodaan tunnelmaa. Voisi siis kysyä kuvataanko niissä Jumalan Henkeä väriloiston kautta, en tiedä minä ainakaan onko näin mutta jos taiteilijan tarkoitus on ollut tämä niin silloin tuommoinenkin taulu on kiellettyjen taulujen listalla, eikö niin? Eli pitäisi/pitäisikö silloin tietää mitä taiteilija on väriloistollaan halunnut kuvata, Jumalaa vaiko vain luoda väreillään tunnelmaa ? Jos tunnelmaa niin silloin taulu olisi sallittu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa