Uskovien yhteydestä ykseyteen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 12. Maalis 2018 23:26

Onhan toki kaikenlaisia uskovia ja on sellaisiakin ,jotka on sielullisia ,mutta Henkeä heissä ei ole.Siellä ,missä ihmiset kokoontuvat ja ovat täynnä Pyhää Henkeä niin siellä on Kristus heidän kanssaan ja sellaista olen itsekkin saanut kokea ja juuri kotisrk ssa ,jossa Herra itse ilmestyi yhdelle tosin ,mutta kuitenkin .
Siellä missä on Pyhä Henki niin siellä on rauha ja ilo ja siellä todella ei leimata kristikunnan eriseurojen passeja vaan ollaan yhtä ja vain yhtä.
Kerron tämän siksi ,koska olen saanut olla täydellisessä seurakunnassa ja se on ollut kotisrk.Sen myös tiedän ,että Herra tulee ohjaamaan nyt ja tulevassa tässä lopunjaksossa juuri niitä Totuudessa vaeltavia kotisrk toimintaan ja siinä suhteessa tulee muutos tähän systeemiin.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Maalis 2018 14:27

*
Hieno kuulla, mr Kerimäki. :thumbup: Kysyn, murratteko te leivän joka kerta siellä seurakunnassa? Minä halajan pääseväni mukaan jokapäiväiseen Kristuksen rakkausateriaan, jossa saisin olla täysillä mukana, niin usko alkaisi uudistua ja siitä tulisi alkuperäiseksi uskoksi, niinkuin apostolien alkuseurakunnan aikoinaan. Siitä minä halajan ikävöiden ja vielä veljellisten ja sisaruksellisten lähimmäisenrakkauden keskellä.

No vielä yksi juttu, mr Kerimäki, joko Jumala asetti sinne seurakuntaan uskonveljet olemaan seurakunnan kaitsijoina ja opettajina Jumalan kutsun ja asetuksen mukaan? Asettiko Jumala heidät hoitamaan seurakunnan johtotehtäviä myös?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 13. Maalis 2018 17:13

Kyllä ne yhteiset ateriat on hyvästä ,mutta ei minusta ehkä kannata sellaista jokakertaista tapaa tehdä ,mutta kuitenkin se yhteys on kaikkiin tärkeä .
Se yhteys ,joka on ja joka on oikea on Pyhän Hengen voimalla ja se on sellainen asia ,jota ei voi teeskennellä tai näytellä sillä se on vahva ja on kuin rakkaudellinen ikävä syntyisi jokaista kohtaan ,joka on srk ssa.Se on sitä alkuperäistä kodeissa kokoontumisen voimaa ,joka varmasti oli myös alussa.

Vanhin tai vanhemmisto pitää mielestäni olla joka paikassa ja sellainen jämäkkä ,joka voi tarvittaessa lempata sitten jonkun pihallekkin jos niikseen tulee ja samalla pitää opin puhtaana ,jotta vääryydet ei pääse sisälle .

Suosittelen kyllä kokoontumaan kodeissa ilman mitään lahkolaisuutta vain ja ainoastaan Kristuksen omana srk na ja Pyhässä Hengessä .
Suosittelen myös ,että jokainen kokoontuminen aloitetaan rukouksella esim....Rakas Jumala ..kokoonnumme Jeesuksen Kristuksen nimessä (jne)
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Maalis 2018 17:39

*
Ok, mr Kerimäki. Minä vasta nyt hoksasin, mitä en aiemmin tajunnut. Niin alkuseurakunnan aikoinaan apostolien keskellä oli tapana murtaa leipää nauttimalla ruoansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella ihan joka päivä. Siinä ei mitään puhu, että Kristuksen kuolemaa tulisi julistaa siihen Kristuksen tulemiseen asti. Kyse oli vain ruuan nauttimisesta leivän murtamisen kanssa, ei niinkuin ehtoollinen, jonka yhteydessä tulee julistaa Kristuksen kuolemaa siihen Kristuksen tulemukseen asti.

Olen aina luullut, että alkuseurakunnan aikoinaan apostolien keskellä oli tapana murtaa leipää joka päivä julistamalla Kristuksen kuolemaa siihen Kristuksen tulemukseen asti. Vasta nyt minä huomasin erotusta, että kyse on ruoan nauttimisesta jokapäiväisen leivänmurtamisen kanssa.

No Jeesuksen oli tapana ottaa leipää, kiittää Jumalaa ja murtaa leipää ja jakaa sen opetuslapsille, niin apostolit olivat Jeesuksen seuraajia, kodeissa yhteen kokoontuessaan yksi heistä otti leipää, kiitti Jumalaa ja mursi ja jakoi muille leipää sydämen yksinkertaisuudella. :thumbup:

Seurakunnan keskellä olisi hyvä tapa kiittää Jumalaa ruuasta ennenkuin voi jakaa ruokaa. Muistin äsken, että kun olin mukana seurakunnassa, niin yksi miesuskova kiitti Jumalaa kahvista, leivoksista ja pöydän antimista. Voiko kiittää Jumalaa leivoksista ja kahvista? Ne leivokset keskeineen ei ole terveellistä ruokaa. Mitä mieltä olette?

Niin, mr Kerimäki, se olisi hyvä tapa aloittaa rukouksella. Muistan itsekin tehneeni joskus samoin siellä seurakunnassa, kun minä ikävöiden ja huokaillen odottaessani sanoin mielessäni Jumalalle, että olen täällä Jeesuksen nimen tähden.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Maalis 2018 18:36

*

ANNA JUMALAN, ÄLÄ IHMISTEN - ASETTAA SINUT

Hengestä syntyneen Jumalan lapsen on helppoa löytää paikkansa Jumalan seurakunnassa: 1Kor.12:18 "Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. "

Toisin on uskonnollisissa järjestelmissä, ihmisten johtamissa lahkoissa ja yhdistyksissä - niissä ihminen määrää toisen ihmisen paikan, ja yrittää näin hallita.

Hengestä syntynyt Jumalan lapsi tunnustaa sydämessään että Jeesus on HERRA. Tämä merkitsee paljon, myös etenkin suhteessa olla Kristuksen ruumiinjäsen. Jumala asettaa hänet, sille paikalle minkä Jumala on hänelle tarkoittanut. Tässä on suuri lepo ja rauha, ei levoton ja rauhaton uskonnollinen vouhkaaminen, ja toisten määräileminen.

Sana "asettaa" [סם > "sam"] arameassa löytyy Raamatun tekstistä:
1Moos.2:8 "Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti [סם > "sam"] sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt." Uuden luomuksen osassa Herrassa Jeesuksessa, Jumala asettaa jokaisen omaan paikkaansa - myös Kristuksen ruumiissa, joka on juuri se siunauksen ja elämän paikka, jonka Jumala on pelastetulle ihmiselle valmistanut. Siunausta ei löydy sieltä, missä me itse "asetamme" itsemme, vaan sieltä missä Jumala saa asettaa meidät.

Mikä on sinun paikkasi Kristuksen ruumiissa? Oletko antanut Jumalan asettaa sinut siihen, vai oletko itse yrittänyt "tulla-joksikin", ja näin toiminut vain lihassa ja itseäsi koroittaen?

Tänään on löydettävissä lepo ja rauha tässäkin asiassa. Anna Jumalan asettaa sinut yhteen Kristuksen ruumiiseen, palvelemaan ja elämään rikasta hengellistä elämää Pyhässä Hengessä - Jumalan tahdon mukaisuudessa.

P.K

:thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 14. Maalis 2018 20:30

Tuo on minusta yksi uskonasioiden kulmakiven jälkeisiä seinäkiviä ,että....kristitty on siinä paikassa ,mihin Jumala asettaa ihmisen ja sitten ei yhtään enempää eikä vähempää pidä luulla itsestään sillä jos alkaa leijailla tai kuten itse käytän ilmaisua ,että kävelee aurojen etupuolella ni saattaa alkaa kivistämään jossain vaiheessa .
Herkällä sydämmellä tarkkailla sitä omaa paikkaa ja sitte se helppo asia eli kysyy ja puhuu Herralle koko ajan sillä Hän on luvannut kuulla meitä ja tiedän ,että Hän kuuntelee ja antaa ohjeita .

Tuosta ruokailun kiitoksesta arjessa.Syötiin n 3h sitten tytön kanssa ruoka ja aloitin ...kiitos Jumala ruuasta ja että olet pitänyt meistä huolen.
.....tyttö söi ja kysyi ...isi miksi sinä aina joka kerta kiität samalla tavalla :) siihen vastasin ,että .....no kun Jumala on pitänyt aina huolen meistä vaikka välillä on ollut vaikeita hetkiä niin siksi kiitän jatkuvasta huolenpidosta .
Aina tulee hyvä mieli kun saa kiittää Jumalaa.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Maalis 2018 20:38

Minä turkulaisena luin ensin tuon "aurojen etupuolella", että Aurajoen etupuolella ja aloin tietenkin miettiä, että kummal pual jokkee SE sitten on.. :think2: Olenkohan ehkä jo tähän aikaan silmät ihan ristissä.

Mutta tähän omalla paikalla olemiseen varmaan pätee juuri ne Jeesuksen sanat, että Hänen ikeensä on sopiva ja kuormansa keveä. Ne sanat saa elää todeksi, kun kaikista ihmisten mielipiteistä huolimatta pysyy siinä minkä Jumala on itse kullekin tarkoittanut. Näin sekä maallisissa että hengellisissä.

Eli näin on kuin Kerimäki kirjoitti :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron