Uskovien yhteydestä ykseyteen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2018 10:09

*
Kun Kristus on seurakunnan pää, niin siinä tapahtuu Jumalan asettamien järjestyksien mukaan. Se tuodaan herätystä seurakuntaan alkuperäisestä uskosta Jumalaan Raamatun ilmoittaman ykseyden kautta. Mutta jos seurakunnassa vanhimmat hyväksyvät naisia johtajistoon johtamaan seurakuntaa, siinä menetetään Jumalan asettamat järjestykset ja ne käännetään ylösalaisin sielullisen ja riivaajien viisauden varassa, niin seurakuntaan tuodaan valheherätystä. Se olisi kauhistuttavaa.

Jos seurakunnassa naiset alkavat pitää sielullista ja riivaajien viisautta jumalallisena viisautena ja tulleena Jumalalta, eivätkä he suostu tekemään parannuksen niistä. Se on se merkki, että on aika jättää se eksynyt seurakunta pois ja lähteä sieltä. Kyllä siitä lähtien Jumala ottaa haltuun ja johdattaa Hänen seurakunnan luokse. Jumala ei jätä ketään pulaan ja Hän pitää huolen omista ja on omien kanssaan maailmaan loppuun asti.

Jos Jumalan seurakunta ei vielä ole tiedossa, odota Jumalaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja Juhani » 11. Maalis 2018 18:47

Usko ja Jumalan seurakunta on jo löytynyt, mutta mistä löytyy se paikallisseurakunta… ?
Olen toivonut jonkun minua auttavan löytämään raamatullisesti terveen seurakunnan alueellani, mutta tuntuu välillä kuin etsisi neulaa heinäkasasta. :wtf: :happy:

Elämme niitä aikoja, joita Raamattu luonnehtii sellaisina, että seurakunta ei silloin ”kärsi tervettä oppia” (2. Tim. 4:3). Ainoa vastalääke on Sanassa – sen ahkerassa tutkimisessa, lukemisessa ja tottelemisessa Jumalan Pyhän Hengen avulla.
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.” (Matt.22:29). :wise3:
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2018 19:01

*
Juhani, en tiedä, millaista Saksan kristittyjen asema ja tilanne on. En tiedä, sallitaanko siellä kristillistä lehtipalstaa? Jos siellä voi käyttää, niin olisi hyvä seurata lehtipalstoja, jos löytyy se ilmoitus, missä kokoonnutaan yhteen Jeesuksen nimen tähden. Ehkä siellä uskovien kodeissa kokoonnutaan. Tunnen taas ihanaa Jumalan kuumaa kosketusta pääni päällä vielä ja tunnen ihmeellisen rauhaa sydämessäni.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja Juhani » 11. Maalis 2018 19:28

Täällä jossa minä asun on noin puolet katolilaisia. Loput ehkä luterilaisia, muslimeita ja muita. (42 % ulkomaalaisia 170 eri maasta. 41 % katolisia, 23 % protestantteja, 36 % muita tai ilman uskontoa).

Kirkot nimellä "Freikirche" (Vapaakirkot) tarkoittavat yhteisesti kaikkia vapaita suuntia. Babtistit, adventistit, helluntailaiset, vapaakirkolliset jne. Kaupungissa ja sen liepeillä taitaa olla eri vapaidensuuntien kirkkoja yhteensä n.10-20 kpl.

Niin, siitä sitten tutkimaan Raamatun valossa, mitä kukin seurakunta kannattaa opillisesti ja mitä ei.
Osa seurakunnista on jakaantunut vielä erilaisiin pienryhmiin, jotka kokoontuvat myös kotona - tämä on minusta hyvä asia. Auttavat ja tukevat sisariaan ja veljiään, myös seurakunnan ulkopuolella.

Tässä muutama ”freikirche” lähialueeltani:
http://www.clwbonn.de/
https://www.efkbonn.de/
https://efg-bonn.de/
https://bonn.adventist.eu/

Uskon että jokaisesta seurakunnasta löytyy myös varmasti uudestisyntyneitä vilpittömiä uskovia, jotka haluavat seurata Herraa Jeesusta. Olen alkanut vähitellen ymmärtämään uusia asioita ja rukoillut sitä, että Herra antaisi minulle lisää ymmärrystä.

Jos haluamme noudattaa Jumalan tahtoa, niin meidän on todellakin pidettävä toisia uskovia parempana ihmisenä kuin itse olemme. Me tarvitsemme lisää rakkautta lähimmäisiämme kohtaan. Näin olemme yhdessä vahvempia, olemme yhtä ja ymmärrämme paremmin toisiamme sekä vasta siten löydämme todellisen ykseyden.

"Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."


En löydä välttämättä aina oikeita sanoja siihen, mitä yritän kulloinkin sanoa. Olenhan vasta uusi luomus Kristuksessa ja Raamatun tietämykseni vielä heikohkoa.Voin olla tässä asiassa väärässä, mutta koen nämä liittyvän jotenkin myös lopun aikoihin seurakunnassa ja siihen mitä sydämessäni olen kuullut:"Lähtekää siitä ulos" ja "tehkää se mitä Minä sanon".
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja Linnea » 12. Maalis 2018 12:19

Adventtikirkon opetuksissa vaikuttaa kai vieläkin Ellen G. Whiten profetiat, joilla toiset taas sanovat olevan okkultistinen tausta. Adventisteilla on esim. ruokailuun liittyviä "sääntöjä" kuten suositus kasvissyöntiin. Heillä on myös Raamatun vastaista opetusta, että helvetti ei olisi ikuinen.
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 21. Tammi 2020 19:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Maalis 2018 12:53

*
Juhani, kysyn, oletko joskus ollut mukana pienryhmissä, jotka kokoontuvat kotona? Onko siellä raamatullisia uskovia, jos olet ollut mukana siellä? En osaa sanoa enemmän mitään. Minäkin etsin myös raamatullista seurakuntaa rukoillen ja odotellen Jumalan johdatusta. Muuten tänään kirjoitin sinne paikallisseurakuntaan sähköpostilla, että siellä otettaisiin vastaan kehotuksen parannuksen teon kanssa. No laitan tänne s-postiviestin luettavaksi, minkä lähetin tänään sinne.

Jos haluatte, voitte muistaa rukouksin, että se seurakunta ottaisi vastaan kehotuksen parannuksen teon kanssa, niin minun ei tarvitsisi etsiä seurakuntaa. Minä en kuulu siihen seurakuntaan, koska uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta olen jo Kristuksen seurakuntaan sisään ajettu. Nyt on kyse uskovien yhteenkokoontumisesta, jota minä tähtään juuri nyt. No se pastori on tuttamani henkilö, jonka kanssa olen ollut yhteydessä.

No samassa seurakunnassa olen ollut ennen raamattupiirin vetäjänä, kun vanhin on valitsenut ja asettanut minut siihen tehtävään ja vanhimmisto on siunannut minua siihen tehtävään, kunnes Jumala on konkreettisesti kutsunut minut ulos tehtävästä ja siten olen ollut pitkässä eheytymisprosessissa, niin olen kasvanut ulos, koska se tehtävä on ollut henkistä raskasta, kun olen joutunut taistelemaan rukouksin henkivaltoja vastaan ja olen saanut myös vastoinkäymisiä henkivaltojen tahoilta.

---------------------------------------------

s-postiviestini seurakunnalle:

Jos sinulle sopii, haluaisin puhua Jumalan asettamista järjestyksistä seurakunnassa. Kun Kristus on seurakunnan pää, niin siinä tapahtuu Jumalan asettamien järjestyksien mukaan - alkuperäisestä uskosta Jumalaan. Mutta jos seurakunnassa vanhimmat hyväksyvät naisia johtajistoon johtamaan seurakuntaa, siinä menetetään Jumalan asettamat järjestykset ja ne käännetään ylösalaisin sielullisen ja riivaajien viisauden varassa luullen jumalalliseksi viisaudeksi. Se olisi kauhistuttavaa.

Olisi tärkeintä ymmärtää, että Jumalan asettamat järjestykset eivät ole hierarkista, eikä ole alempiarvoista katsottuna naiseen. On sellaiset uskovat, joilla on oma tulkittu käsitys, jonka mukaan vene kallistutaan, joko tuonne, missä naisilla olisi sama oikeus, kuin miehillä, siis johtaa seurakuntaa, opettaa vallitsevasti ja olla kaitsija. Ja siten taas toiseen puoleen, missä naiset olisi alempiarvoista. Kokoajan "vene" kallistutaan, joko tuonne ja taas toiseen suuntaan.

Tulin itse merisairaaksi - tuon veneen kallistumisen takia. ;)

Minä toivoisin tällä kertaa, että alkaisi katsoa oikeaan suuntaan, mitä Raamattu opettaa. Että mies ja nainen ovat tasa-arvoisia. Raamatusta ei löytynyt mitään opetusta, että nainen olisi alempiarvoinen. Raamatun mukaan Jumala on asettanut miehen ja naisen tasa-arvoisuuden. Miksi Jumala on asettanut ne tehtävät vain miehille? Koska kyse on Jumalan asettamista järjestyksistä, kun mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä; eikä mies luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten ja siksi Kristus on seurakunnan pää ja Kristuksen pää on itse Jumala.

1Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

Seähän on päivänselvää, että kyse on vain Jumalan asettamista järjestyksistä, joiden kautta Jumalan siunaus virtaa seurakunnan keskelle, siinä ei ole mitään hierarkista, eikä ole mitään alempiarvoista. Oli huolestuttavaa havaita, että muutamat naiset nousivat seurakunnassa ottamaan paikan itselleen ja käyttäytyvät sillä tavalla, että heillä olisi Jumalan kutsumus ja asetus miesten tehtävään. Se tietää kovempaa tuomiota. No Raamatusta löytyy yksi kohta, joka on tarkoitettu vain miehille, kun jos he pyrkivät opettajiksi ilman Jumalan kutsumusta ja asetusta siihen tehtävään, he saavat kovempaa tuomiota.

Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Huom! Se kohta on tarkoitettu miehille, koska naisille ei ole tarkoitettu sellainen kohta. Siksi Jumala ei ole asettanut opettamisen tehtävää naisille, vaan miehille. Älkäämme unohtako, että Jumala käski Aabrahamia kuuntelemaan Saaraa kaikessa, koska Saara oli viisas vaimo. Saara ei kuitenkin ollut opettaja, vaan että vaimona hän oli viisas nainen. Raamatun mukaan pyhät kirjoitukset tekevät vaikka naisen viisaaksi, se ei tarkoita, että naisella olisi opettamisen armolahja. Siitä voi erehtyä luullen opettamisen armolahjaksi.

2Tim. 3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Nainen voi opettaa ottamatta paikan itselleen. Esimerkiksi Kol. 3.16, kun siinä puhutaan opettamisesta.

Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauuilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Tuo jae ei puhu Sanan opettamisesta suoraan, vaan hengellisistä lauluista, kiitoslauluista ja psalmeista. Tämä osoittaa, että jakeessa ei puhuta SANAN opetustehtävästä, kuten seurakunnan vanhimpien tehtävänä. Raamatusta ei ole kuitenkin yhtään löytynyt sellainen opetus, joka voisi tukea siitä opetusta, jonka mukaan nainen voisi johtaa seurakuntaa, voisi toimia kaitsijana ja opettajana seurakunnassa vallitsevasti.

Kyse on Jumalan asettamista järjestyksistä, jonka siunaus virtaa seurakunnan keskelle ja se tuo myös seurakunnalle herätystä. Mutta jos ne asettamat järjestykset käännetään ylösalaisin, niin seurakunnalle tuodaan riivaajien sielullista viisautta, riivaajien hedelmää ja valheherätystä. Se olisi kauhistuttavaa.

Me kaikki olisimme paikalla parannuksen teon kanssa kehotukseksi ja kantaisimme yhdessä Jumalalle parannuksen hedelmää tästä kaikesta, että saisi kaikki Jumalan asettamat järjestykset takaisin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 12. Maalis 2018 20:22

Perustaa itse kotisrk n ja siellä puhdasta raamatun opetusta laulua rukoilua ja yhdessä oloa Kristuksessa ja siinä se ydin onkin.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Maalis 2018 20:38

Sielläkin se opetus on vain niin puhdasta kuin ihmiset siellä ovat. Ei siis ollenkaan täydellisen puhdasta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja Juhani » 12. Maalis 2018 20:55

Mielestäni kaikki uudestisyntyneet ihmiset (myös eri uskonsuunnista) kuuluvat Jumalan sanan mukaan samaan seurakuntaan ja samaan Kristuksen ruumiiseen. Kaikki ne joissa on Pyhän Hengen sinetti ovat saaneet juoda samaa Henkeä. Me palvelemme kaikki samaa Herraa ja rakennamme yhteistä seurakuntaa, kaikilla niillä eri lahjoillamme mitä Herra on meille kullekin jakanut.
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.(1.Kor. 12:13).

Raamatun mukaan meidän uskovien on kokoonnuttava yhteen ja emme saa jättää seurakunnankokoustamme. Se ei ole mikään makuasia, vaan Jumalan tahto ja käsky!
älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, (Hebr.10:25-26).

En ole ollut vielä missään pienryhmässä, mutta Raamattu sanoo myös:
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." (Matt. 18:20).
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Maalis 2018 21:46

Juhani kirjoitti:Mielestäni kaikki uudestisyntyneet ihmiset (myös eri uskonsuunnista) kuuluvat Jumalan sanan mukaan samaan seurakuntaan ja samaan Kristuksen ruumiiseen. Kaikki ne joissa on Pyhän Hengen sinetti ovat saaneet juoda samaa Henkeä. Me palvelemme kaikki samaa Herraa ja rakennamme yhteistä seurakuntaa, kaikilla niillä eri lahjoillamme mitä Herra on meille kullekin jakanut.
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.(1.Kor. 12:13).

Raamatun mukaan meidän uskovien on kokoonnuttava yhteen ja emme saa jättää seurakunnankokoustamme. Se ei ole mikään makuasia, vaan Jumalan tahto ja käsky!
älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, (Hebr.10:25-26).

En ole ollut vielä missään pienryhmässä, mutta Raamattu sanoo myös:
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." (Matt. 18:20).


Amen, Juhani! Sinä vaikutat raitishenkiseltä Jumalan Sanassa. :thumbup:

Room. 16:5 ja seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa. Tervehdys Epainetukselle, rakkaalleni, joka on Aasian ensi hedelmä Kristukselle.

1Kor. 16:19 Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.

Jumala kuljettaa omia, joilla on raamatullinen usko ja tällä tavalla he kokoontuvat yhteen Jeesuksen nimen tähden ja vielä Jeesuksen päivän lähestyessään. :) :bible:

Room. 8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa

cron