Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 10. Helmi 2018 03:28

Mietin yöllä monia asioita ja enkä saanut nukuttua, koska minulla oli monia ongelmia. Kieriskelin sängyssä ja mietin vastauksia moniin kysymyksiini. Rukoilin Jumalaa ja kysyin Häneltä: Näytä minulle totuus? Mitä minun pitää tehdä tai sanoa? Silloin minulle tuli siihen vastaus, niin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Minulla ei ollut siitä mitään epäselvyyttä, etteikö Herra olisi puhunut minulle. Kuulin nämä samat sanat melkein läpi koko yön:
MINÄ OLEN JUMALA, EIKÄ TOISTA OLE. TEHKÄÄ SE MITÄ MINÄ SANON!

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?’
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Matt.7:21-24

1. Tess.5:20-22.
Henkeä älkää sammuttako,
profetoimista älkää halveksuko,
mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Helmi 2018 10:02

*
Juhani, Herra käski sinua tekemään. Mutta mikä se on, jos saa kysyä, mitä sinun pitää tehdä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 10. Helmi 2018 11:23

Uskon ,että Jumala on ilmoittanut.
Nimenomaan tuo ,että ......tekee Jumalan tahdon ja se tahto on ilmoitettu raamatun sanassa .Eli siinä kirjassa on tieto ja se tulee ottaa vastaan mitään muuttamatta eli siinä pysyä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 10. Helmi 2018 14:12

Olen vasta uusi luomus Kristuksessa rakkaat veljet ja sisaret. Antakaa anteeksi jos kirjoitan omiani tai olen väärässä. Minua ovat painaneet nämä asiat viime aikoina.

Kyse oli opillisista eri asioista. Monet puhuvat paljon niitä ja näitä, mutta heidän hedelmänsä eivät kestä päivänvaloa. Monet turvautuvat uskonnollisuuden perinteisiin ja oppeihin, joita Raamatussa ei puhuta niistä sanaakaan. Monet uskonnollisuuden ja perinnäissääntöjen kahlitsemat ihmiset ovat sokeutuneet näkemään Raamatun sanan totuutta ja monista heistä on tulossa jopa fundamentalisteja. Eikö Raamatun mukaan eriseurat ja lahkot ole syntiä?
Minä uskon, että me kaikki uudestisyntyneet uskovat olemme samaa seurakuntaa ja samaa Kristuksen ruumista. Meidän pitää silti koetella kaikki opetus Raamatun valossa, eikä ottaa kaikkea uutta opetusta tai sanaa vastaan ilman kritiikkiä pelkästään aamenta ja hallelujaa huutamalla. Jos olemme jostakin asioista eri mieltä, niin Herra on tuleva siitä ilmoittamaan niin kuin se on. Pitää olla vaan kärsivällinen ja tutkia Raamatun sanaa sekä tehdä ilman kompromisseja ainoastaan niin kuin Raamattu sanoo.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 10. Helmi 2018 16:09

Herra on minutkin asettanut paikalleni näyllä ja puheella ja tämä tyhmien neitsyiden joukko vaan kasvaa seurakunnissa sellaisissa uskonnollisissa menoissa ,jossa palvellaan enemmän ihmistä kuin Jumalaa.
Halpaarmo eli saa muka tehdä mitä vaan kun synnit on muka jo ennalta anteeksi annettu....aivan järkyttävää typeryyttä ja etenkin naisten joukossa ihan epidemia.Kuinka vaikea onkaan saada takaisin niitä enää ,jotka ovat vääryyden nielleet ja sen omaksi ottaneet .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 10. Helmi 2018 17:47

Olen nähnyt viime aikoina paljon unia sekä miettinyt uskaltaisinko kertoa muillekin sen mitä olen nähnyt. Otin kuitenkin rohkeuden kertoa niistä. Koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on.

Joki 24.01.2018
Näin unta ja ihmettelin sitä missä oikein olen. Oli kesä ja kuuma auringonpaisteinen päivä. Näin joen rannassa ryhmän hameisiin ja huiveihin pukeutuneita naisia. Yksi heistä lähestyi minua, kantaen lastaan sylissään. Kysyin häneltä että: ”missä olen ja mikä tämä joki on nimeltään?” Hän hymyili minulle ja vastasi: ”Jordan joki, tietenkin”. Mitä…?, Onko tämä todellakin se Jordan joki, jossa voi kastaa myös ihmisiä? Hän vastasi minulle: ”Niin ennen tehtiin, mutta ei enää koska joki on kuivunut”. Katsoin jokea. Se oli todellakin kuivunut ja siinä näkyi enää vain kivikkoinen, matala puro.

Lentävä kolmio 29.01.2018
Katsoin taivaalle ja näin lentävän valopisteen tulevan lähemmäksi. Se tuli lähemmäksi ja näytti kuin kolmion muotoiselta avaruusalukselta, jossa oli paljon valoja. Sitten se pysähtyi taivaalle ja kaikki ihmettelivät sitä. Sanoin niille ihmisille sen olevan aikojen lopun merkkejä, josta Raamattu puhuu ja varoitin heitä siitä. He eivät minua uskoneet, vaan alkoivat palvomaan ja pitämään sitä uutena taivaan jumalanaan. He eivät varoituksestani välittäneet, vaan jatkoivat palvomista sekä nauroivat ja pilkkasivat vain lisää minua.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Linnea » 16. Helmi 2018 11:09

Näin nuorena uskovana (n. 16 vuotta sitten) tällaisen unen: Ilmaan kirjoitettiin sanoja vieraalla kielellä, jota en ymmärtänyt. Sanat vain ilmestyivät ympärilleni. Edessäni seisoi valkopukuinen hahmo jonka kasvoja ei kirkkaudelta erottanut. Hahmon suusta tuli kaksiteräinen miekka, jolla hän osoitti minua. Rupesin puhumaan niitä sanoja joita ilmaan oli kirjoitettu, minulle tuli kevyt olo ja ikään kuin voimaannuin sanoja puhuessani.

Heräsin aamuyöllä siihen että tämä kieli pyöri mielessä ja jatkoin kielillä puhumista hereillä ollessani. Olisin pystynyt olemaan puhumatta mutta tuntui hyvältä jatkaa. Tätä kieltä olen käyttänyt silloin tällöin vuosien varrella ja yhä tänäänkin se toimii.

Mistä tiedän oliko uni ja siinä saamani kielet Jumalasta? En ole nyt pariin vuoteen juurikaan enää uskaltanut tuota kieltä puhua, kun en voi tietää millaisia asioita puhun. 2 Tim. 1:6 kehotetaan virittämään palavaksi saatu armolahja. Kuitenkin 2 Kor. 11:4 varoitetaan ottamasta väärää henkeä vastaan.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Helmi 2018 14:22

Minusta tuo kuulostaa hyvältä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 16. Helmi 2018 15:18

Linnea ..vaikuttaa siltä ,että ...kun olet noin selvästi varovainen ja tutkit ja varot niin et ole eksynyt mihinkään väärään eli se oikea henki on asialla.Toisinperin käännettynä jos joku ottaa vastaan suoraan kaiken ilman minkäänlaista kysymysmerkkiä niin silloin homma on jo huonoilla kantimilla .

Jos epäröit asiaa niin ota hyvä luotettava uskova kaveriksi ja kerro asia hänelle ja sano ,että aiot virittää kielillä puhumisen palavaksi jos ja kun olet sen saanut armonlahjana ja pyydä tuota uskovaa sitten tarkkailemaan itseäsi ,mitä tapahtuu ?? ja itse uskon ,että hyvää .

Eli noin itse voisin toimia jos minulla toimisi kielillä puhuminen arjessa ja elämässä .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja roosa » 16. Helmi 2018 21:16

Juhanilla oli tuo uni tuosta 'kolmiosta' taivaalla, niin uskon kyllä että uni oli Jumalalta, ja tuo kertomasi voi todellakin olla osa lopunajan eksytystä.

Minä törmäsin nimittäin tänään youtubessa yhden videon alla 'uskovan' kommenttiin englannin kielellä, jossa tämä selitti juurikin mm. että kolmio on Jumalan merkki, eikä risti. Väitti olevansa Jumalan palvelija, mutta valtavan eksytyksen vallassa oli. Palvoi Luciferia, jonka uskoi olevan Jeesus. Oli jopa taivaalla nähnyt 'näyn' viime syksynä jostain kolmiosta ja tähdistä ja oli vakuuttunut että näky oli Jumalalta.

Mulla tuli heti mieleen tuo Juhanin uni jonka olen joskus täällä lukenut, että tuollainen eksytys on todellakin olemassa josta kirjoitit. Sitä en osaa sanoa, miten laaja tuollainen oppi on, mutta on paholaiselta.

Lopun aikaa todellakin eletään. Jeesus Kristus on Herra ja on pian tulossa! Tosin antikristus tulee ensin ja kyyti tulee olemaan kovaa ja kuoppaista uskovilla, mutta pysytään vahvoina loppuun asti, niin hyvin käy lopulta kuitenkin.
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron