Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 17. Touko 2020 16:54

Henkkohtaisesti uskon ,että antikristuksen aika ja se itse ei ole epäselvää kenellekkään Jumalan omalle kun sen aika on.
Se lyhyt aika on annettu sille ja uskovien tulee olla kumartamatta sitä ja olla ottamatta pedon merkkiä ,mikä se onkaan .Silloin vaaditaan meiltä kestävyyttä ja uskoa ja kyllä Jumala voi ja auttaa siinä hetkessä.
Hyvä olisi olla Henkeä täynnä niin asiat näkyisi entistä kirkkaammin.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja laulajamies » 12. Kesä 2020 03:16

Viime la ja su välisenä yönä otin aikaa rukoukselle ja vajosin aamuyöstä jonkinlaiseen näkyyn. Näin hohtavan kultaisen hahmon rukouksessa ja koin väkevän, todella intensiivisen hiljaisuuden. Oli kuin koko maailma olisi pysähtynyt.
Ymmärsin, että kyseistä hiljaisuutta ei tule rikkoa edes ajatuksella. Jonkin ajan kuluttua, tyhmyydessäni kai kuitenkin, sanoin mielessäni Jeesus, ja vaikka tuon ajatukseni laatu oli riipivä tuossa hiljaisuudessa kuulin aivan läheltä, korvani takaa ymmärtäväisen ja rakkaudellisen 'mm-m?'
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 17. Kesä 2020 21:10

Mietin tämän hetken maailman menoa ja Raamatun profetioita. Näistä on vaikea puhua, koska monilla on niistä monia eri käsityksiä. Oi huolimatta siitä, miten tärkeää tulee olemaankaan monien keskinäinen todellinen yhteys ja rakkaus kaikkien uudestisyntyneiden uskovien kesken, silloin viimeistään kun pedon valtakunta tulee tulee monille yllätyksenä ja täydellä voimalla maan päälle?

Meidän pitää jo nyt valmistautua, "organisoitua yhdessä" ja pitää yhtä, sekä jakaa myös yhteystietoja (kaveruutta) keskenämme. Tälläinen ajatus tuli myös rukouksen aiheeksi, jonka tunsin Herran puhuvan minulle.

Koetelkaa sydämissänne tämä kaikki rukouksella ja pitäkää vain se, mikä on Raamatun opetuksen mukaista...
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2020 11:34

*
Kun yli vuoden sitten muutin tänne. Nyt olen asunut täällä jo yli vuoden eli 1v 6kk ja n. viikko. Muuton jälkeen näin unta. Näin unta että moni uskova alkaa seurata enemmän kuvia. He asettavat uskonsa kuviin ja luulevat että ne kuvat ovat raamatullista koska ne kuvat kuvaa Jeesusta. Heiltä käsitys Jumalan Sanan merkityksestä, sisällöstä ja luonteesta on ihan poissa. He luulevat pysyvänsä Jeesuksessa kuvien avulla. Herättyäni minä tunsin raskaan huokauksen ja rukoilin heidän puolesta että Jumalan Sanan merkitys, sisältö ja luonne alkaisi avautua heille. :bible:

Jumalan Sanan merkitys, sisältö ja luonne:

Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.



Jumala on säätänyt sellaisen pelastustyön että Jumalan Sanan kautta saa Jumalalta uskon lahjan, usko on Jumalan lahja, niin pelastuu. Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana Jeesus on kehottanut pysymään Hänessä, se tarkoittaa Jumalan Sanassa pysymistä koska Sana on itse Hän lihaan tulleena. Niin Pyhän Hengen tehtävä on aina viedä Jumalan Sanan yhteyteen. Kun Pyhä Henki vie Sanan yhteyteen - kirkastamalla Jeesusta sillä Hän on itse lihaan tullut Sana ja kun Pyhä Henki vie Sanan yhteyteen - avaamalla ymmärrystä Sanan opetukseen, se on Pyhän Hengen tehtävä.

Mutta Pyhän Hengen tehtävä ei ole viedä kuvan / kuvien yhteyteen. Sillä Jeesus on itse Sana kuten Joh. 1:1,2 ja 14 sanoo.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2020 11:12

*
Vähän aikaa sitten huomasin, että syksy lähestyy. Minulla ajatus joulusta alkoi ahdistaa kun ahdistuneena ajattelin, että taidan olla ainoa joka ei vietä joulua. Yhtäkkiä sanat tuli. Sanat sanoi; 'Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille'. Siten tajusin että on heitä jotka eivät ole notkistaneet polvea joululle.

Jeesus kehotti välttämään hapatusta, jota Hän nimitti hapatukseksi. Hapatus tarkoittaa lisäystä - ihmisten viisauden perusteella, johon usko perustuu. Se ei voi kuvata Jeesusta. Se ei voi kirkastaa ja korottaa Jeesusta. Se ei voi viedä Jeesuksen yhteyteen, eikä voi viedä perille pelastukseen. Hapatettu jouluevankeliumi ei korota Jumalaa ja Hänen voimaa. Siksi Jeesus kehottaa välttämään kaikki hapatukseen liittyvät käsitykset, joista yhdet on perinnäissääntöjä.

Happamaton evankeliumi on Jumalan voima. Happamattomuus tarkoittaa lisäämättömyyttä - Jumalan voiman perusteella, johon usko perustuu [1Kor. 5:7-8]. Se kuvaa Jeesusta. Se kirkastaa ja korottaa Jeesusta. Se vie Jeesuksen yhteyteen. Se vie perille pelastukseen.

Minulle tuli ajatus ikäänkuin se olisi Herran puhetta että kakkosaallolla Herra tulee puhdistamaan niinkuin kulta tulessa koetellaan ja puhdistetaan. Se on Herran ennallistamisen aika, joka on jo nyt alkanut. Siten Jumala kokoaa omia ja kuljettaa oikealle tielle mutta jättää sellaiset ihmiset, jotka pitävät itseään uskovina, palvelemaan itsevalitun jumalanpalveluksen alla ollessaan orjuuden lapsia maailman alkeisvoimien alla lihan tyydyttämiseksi.

Siinä jakautuminen alkaa. Vuohet jotka puskevat oman luonnollisen ymmärryksen nojalla, aiheuttavat jakautumisen ja ohjailevat itse ilman Jumalaa, sillä se on ylpeydestä, jota Herra on vastaan, siinä lampaat erottautuvat koska Jumala kuljettaa lampaita oikealle tielle. Totuudessa pyhittyminen tarkoittaa erottautumista tästä kaikesta maailman alkeisvoimista. Totuudessa pyhittymisen kautta Jumala kuljettaa omia jotka ovat nöyriä, oikealle tielle.

:bible:
1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Maaret » 15. Elo 2020 19:00

"maailman alkeisvoimien alla lihan tyydyttämiseksi."

Mietin tässä päivänä muutamana että miksi jotkut uskovat seuraa innolla kaikenlaisia vertauskuvia, näkyjä joistakin esineistä, asioista hahmoista ja sitten etsimällä etsivät niille hengellistä merkitystä.
Mietin pitkään mikä siinä on. Vaikka ymmärsin sen olevan väärin niin en ymmärtänyt millä nimellä sitä kutsua.
Sitten muistin kohdan "alkeisvoimat" eli turvaudutaan kaikenmaailman juhliin vertauskuviin tulkintoihin jopa koodeihin. Se on turvautumista alkeisvoimiin ikäänkuin taikauskoa.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Kaisla » 15. Elo 2020 19:54

Maaret kirjoitti:"maailman alkeisvoimien alla lihan tyydyttämiseksi."

Mietin tässä päivänä muutamana että miksi jotkut uskovat seuraa innolla kaikenlaisia vertauskuvia, näkyjä joistakin esineistä, asioista hahmoista ja sitten etsimällä etsivät niille hengellistä merkitystä.
Mietin pitkään mikä siinä on. Vaikka ymmärsin sen olevan väärin niin en ymmärtänyt millä nimellä sitä kutsua.
Sitten muistin kohdan "alkeisvoimat" eli turvaudutaan kaikenmaailman juhliin vertauskuviin tulkintoihin jopa koodeihin. Se on turvautumista alkeisvoimiin ikäänkuin taikauskoa.


Oli mullakin pitkästä aikaa ollu sama mieles, muistelin sitä kun nuorten illoissa alettiin ottaa mukaan narnian tarinoita. Mielestäni hengellisyyteen ei pidä sekoittaa mitään muita tarinoita ,koska niissä on ihan oma henkensä ja ne voi johtaa just näkyihin ja okkultismiin. Uskovatkin voivat uteliaisuudessaan haluta nähdä asioita eteenpäin ja se on kaikinpuolin vaarallista :think2:
Kaisla
 

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Maaret » 16. Elo 2020 15:48

Kaisla kirjoitti:
Maaret kirjoitti:"maailman alkeisvoimien alla lihan tyydyttämiseksi."

Mietin tässä päivänä muutamana että miksi jotkut uskovat seuraa innolla kaikenlaisia vertauskuvia, näkyjä joistakin esineistä, asioista hahmoista ja sitten etsimällä etsivät niille hengellistä merkitystä.
Mietin pitkään mikä siinä on. Vaikka ymmärsin sen olevan väärin niin en ymmärtänyt millä nimellä sitä kutsua.
Sitten muistin kohdan "alkeisvoimat" eli turvaudutaan kaikenmaailman juhliin vertauskuviin tulkintoihin jopa koodeihin. Se on turvautumista alkeisvoimiin ikäänkuin taikauskoa.


Oli mullakin pitkästä aikaa ollu sama mieles, muistelin sitä kun nuorten illoissa alettiin ottaa mukaan narnian tarinoita. Mielestäni hengellisyyteen ei pidä sekoittaa mitään muita tarinoita ,koska niissä on ihan oma henkensä ja ne voi johtaa just näkyihin ja okkultismiin. Uskovatkin voivat uteliaisuudessaan haluta nähdä asioita eteenpäin ja se on kaikinpuolin vaarallista :think2:


Niin, ei se ehkä niin vaarallista ole olla kiinnostunut tulevaisuudesta mutta jos kaikenlaiset merkit tulee tärkeämmiksi kuin Jeesus itse niin silloin voi lipsua siihen välinpitämättömyyteen, että ajattelee "no ei se niin tarkkaa ole lukeeko se Raamatussa niin tai näin".
Selvin merkki vaarasta on jos rupeaa ajattelemaan minkään asian suhteen, että "ei se niin tarkkaa ole". Se on välinpitämättömyyttä totuutta kohtaan ja Raamatussa sanotaan, että rakkaus totuuteen on se joka pitää oikealla tiellä.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Kaisla » 16. Elo 2020 21:25

No mulla on jonkunlaista kokemusta tästä mutta en ehkä avaa sitä enempää.
Kaisla
 

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Maaret » 17. Elo 2020 10:12

Niin monella on kokemusta ja olen huomannut ettei kukaan "avaa siitä enempää" jotta ei tarvitse olla inhimillinen ja muiden vihan kohteena.

Anteeksi että luulin sinua nuoreksi ja ryhdyin neuvomaan. Se johtui kai siitä että puhuit nuorista.

Mutta juuri nyt mietin miksi uskovienkin keskustelupalstoilla kirjoitellaan vain Raamatunlauseita eikä mitään ihmisyyteen liittyvää? Mutta kun itse en saa muuta palautetta seurakunnan saarnoista kuin "älkää arvostelko, älkää olko katkeria, kedtäkää nöyryytykset , pilkat ahdistukset". Mutta itse saarnaajat ovat suvaitsevia maailmaa kohtaan, hyvinvoivia iloisia kertovat ystävistään ei tietoakaan niistä joihin he käskee kuulijan sopeutua.

Niin miten jaksatte yksin köyhyydessä ilman tukea ja ystäviä? Ehkä uskovat keskusteluissaan juuri pelkäävätkin noita saarnan sanoja eivätkä siksi koskaan puhu mistään ihmisyyteen liittyvästä. Siinähän joutuisi rikkoomaan saarnaajan käskyä vastaan ja tulisi ilmi köyhyys kurjuus ja katkeruus.

No moni kyllä siteeraa maailman pahuuteen sopivia jakeita kuten "olet sokea ja penseä" mutta jos uskova sanoo saman omin sanoin niin sanoja on katkera...

Jeesus nimitti teeskentelijöitä kyykäärmeiden sikiöiksi (siis hallitsijoita ei teitä) jos minä nimitä ministereitä pedofiiliterroristien rakastajoksi niin koen huonoa omaatuntoa koska srk saarnaaja kauhistelee minua. No miksi saarnaaja ei kauhistele Jeesusta itseään joka sanoi "parempi on lasten viettelijöiden saada betonirengas kaulaansa ja mennä meren syvyyteen"?

.....mihinköhän tämä nyt liittyikään.... no ainakin tulevaisuuteen ja enteisiin politiikasta.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron