Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 10. Loka 2019 15:55

Kuulin yöllä sanat :"Olkaa toisillenne alamaiset ja yhdistykää". Näin myös unessani lattialla paljon käärmeitä, jotka pistivät monia ihmisiä sekä loput heistä yrittivät kiivetä niitä pakoon ylemmäksi turvaan.
Näin lisäksi myös eräitä henkilökohtaisia asioita...


Tuon uudelleen koeteltavaksi tämän viime syksynä 2019 näkemäni unen, jonka uskon saaneeni Herralta.
Pitäkää se, mikä hyvää on...

Tunsin sen olevan varoitus tulevasta ja meidän pitää siihen valmistautua, vaikka Herra varjeleekin ja pitää omistaan huolta.

En tiedä varmasti liittyykö nämä tänään lukemani raamatunjakeet jotenkin myös samaan asiaan, mutta liitän ne kuitenkin tähän mukaan.

Niin kansa tuli Mooseksen luo, ja he sanoivat: "Me teimme syntiä, kun puhuimme Herraa ja sinua vastaan. Rukoile Herraa, että hän poistaa käärmeet meidän kimpustamme." Ja Mooses rukoili kansan puolesta.
Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon".
Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.

4 Moos. 21:7,8,9
Viimeksi muokannut Juhani päivämäärä 17. Maalis 2020 17:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja laulajamies » 09. Marras 2019 16:42

Itselleni kävi tällainen tapahtuma, eli:

oli kesäilta ja matkan päästä kuului ukkosen jyrähtelyä ja minä vastasin tähän rehvakkaasti, että No niin! Kävin sitten nukkumaan ja yöllä näin unen. Näin miten salama iski aivan lähelleni, ja tämän jälkeen tuohon samaan paikkaan useita kertoja peräkkäin. Yht`äkkiä siinä kohdassa, jossa välähteli, näin kirkkaan salamankaltaisen hahmon, joka nyt joka salamaniskulla tuli kohti, yhdessä salamaniskussa kymmeniä metrejä kerralla ja nyt en voinut enään kohottaa katsettani, vaan se oli kiinnittynyt maahan. Nyt kuulin äänen, joka kysyi: "Tunnetko sinä minut?"

Uni oli minulle merkittävä. Tein pikaisen haun internetin hakukoneella ja sieltä tuli esiin tämä: Out of the brightness of his presence bolts of lightning blazed forth.

Kohta on 2 Samuelin kirja 22:13. Tämä kohta käännetään tietääkseni kaikissa suomen kielen laitoksissa, niin, että siinä puhutaan tulisista hiilistä, mutta esimerkiksi Lutherin käännöksessä kerrotaan salamoista.

Tämä kaikki oli minulle ihan tarpeeksi mielenkiintoista ja kuitenkin tänään kävi niin, että luin läheisen 92 -käännöstä ja siellä oli erääseen sivuun sattunut painosvirhe, lehdessä oli ylimääräinen lipare, kuin kirjanmerkki ja se oli taitettu kohtaan Psalmit 97, joka on tietenkin jatkoa kertomalleni. Sivusta on mahdollista toimittaa kuvakin, jos sen joku tahtoo nähdä.
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Marras 2019 19:12

laulajamies kirjoitti:Itselleni kävi tällainen tapahtuma, eli:

oli kesäilta ja matkan päästä kuului ukkosen jyrähtelyä ja minä vastasin tähän rehvakkaasti, että No niin! Kävin sitten nukkumaan ja yöllä näin unen. Näin miten salama iski aivan lähelleni, ja tämän jälkeen tuohon samaan paikkaan useita kertoja peräkkäin. Yht`äkkiä siinä kohdassa, jossa välähteli, näin kirkkaan salamankaltaisen hahmon, joka nyt joka salamaniskulla tuli kohti, yhdessä salamaniskussa kymmeniä metrejä kerralla ja nyt en voinut enään kohottaa katsettani, vaan se oli kiinnittynyt maahan. Nyt kuulin äänen, joka kysyi: "Tunnetko sinä minut?"

Uni oli minulle merkittävä. Tein pikaisen haun internetin hakukoneella ja sieltä tuli esiin tämä: Out of the brightness of his presence bolts of lightning blazed forth.

Kohta on 2 Samuelin kirja 22:13. Tämä kohta käännetään tietääkseni kaikissa suomen kielen laitoksissa, niin, että siinä puhutaan tulisista hiilistä, mutta esimerkiksi Lutherin käännöksessä kerrotaan salamoista.

Tämä kaikki oli minulle ihan tarpeeksi mielenkiintoista ja kuitenkin tänään kävi niin, että luin läheisen 92 -käännöstä ja siellä oli erääseen sivuun sattunut painosvirhe, lehdessä oli ylimääräinen lipare, kuin kirjanmerkki ja se oli taitettu kohtaan Psalmit 97, joka on tietenkin jatkoa kertomalleni. Sivusta on mahdollista toimittaa kuvakin, jos sen joku tahtoo nähdä.


En ole aikaisemmin tuohon 2.Sam. 22:13 kohtaan kiinnittänyt erikoista huomiota (en osaa vanhaa [enkä uutta] hebrean kieltä), mutta vilkaisin kohtaa nyt RK-laitoksesta. Jakeet 13-15 kuuluvat näin:

13. Hohteesta, joka kävi hänen edellään, hehkuivat palavat hiilet.
14. Herra jylisi taivaasta, Korkein antoi äänensä kaikua.
15. Hän lennätti nuolia ja hajotti viholliset, lähetti salamoita ja hämmensi heidät

Jakeessa 13 hohdetta kuvataan kuin tulisiksi hiiliksi, mutta jakeen 14 kuvaus "jylinästä taivaasta" viittaa hyvinkin ukkoseen ja jakeessa 15 sanotaan kysymyksessä olleen salamat. Suunnilleen samalla tavoin myös KR1933 ja Jaakon käännöksessä. Septuagintassa jakeessa 13 ei esiinny salama-sanaa (αστραπή-astrape-salama; myös kirkas loiste) vaan hiili (ανθρακας).
Jukka
 

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja laulajamies » 13. Marras 2019 11:12

Jukka kirjoitti:
laulajamies kirjoitti:Itselleni kävi tällainen tapahtuma, eli:

oli kesäilta ja matkan päästä kuului ukkosen jyrähtelyä ja minä vastasin tähän rehvakkaasti, että No niin! Kävin sitten nukkumaan ja yöllä näin unen. Näin miten salama iski aivan lähelleni, ja tämän jälkeen tuohon samaan paikkaan useita kertoja peräkkäin. Yht`äkkiä siinä kohdassa, jossa välähteli, näin kirkkaan salamankaltaisen hahmon, joka nyt joka salamaniskulla tuli kohti, yhdessä salamaniskussa kymmeniä metrejä kerralla ja nyt en voinut enään kohottaa katsettani, vaan se oli kiinnittynyt maahan. Nyt kuulin äänen, joka kysyi: "Tunnetko sinä minut?"

Uni oli minulle merkittävä. Tein pikaisen haun internetin hakukoneella ja sieltä tuli esiin tämä: Out of the brightness of his presence bolts of lightning blazed forth.

Kohta on 2 Samuelin kirja 22:13. Tämä kohta käännetään tietääkseni kaikissa suomen kielen laitoksissa, niin, että siinä puhutaan tulisista hiilistä, mutta esimerkiksi Lutherin käännöksessä kerrotaan salamoista.

Tämä kaikki oli minulle ihan tarpeeksi mielenkiintoista ja kuitenkin tänään kävi niin, että luin läheisen 92 -käännöstä ja siellä oli erääseen sivuun sattunut painosvirhe, lehdessä oli ylimääräinen lipare, kuin kirjanmerkki ja se oli taitettu kohtaan Psalmit 97, joka on tietenkin jatkoa kertomalleni. Sivusta on mahdollista toimittaa kuvakin, jos sen joku tahtoo nähdä.


En ole aikaisemmin tuohon 2.Sam. 22:13 kohtaan kiinnittänyt erikoista huomiota (en osaa vanhaa [enkä uutta] hebrean kieltä), mutta vilkaisin kohtaa nyt RK-laitoksesta. Jakeet 13-15 kuuluvat näin:

13. Hohteesta, joka kävi hänen edellään, hehkuivat palavat hiilet.
14. Herra jylisi taivaasta, Korkein antoi äänensä kaikua.
15. Hän lennätti nuolia ja hajotti viholliset, lähetti salamoita ja hämmensi heidät

Jakeessa 13 hohdetta kuvataan kuin tulisiksi hiiliksi, mutta jakeen 14 kuvaus "jylinästä taivaasta" viittaa hyvinkin ukkoseen ja jakeessa 15 sanotaan kysymyksessä olleen salamat. Suunnilleen samalla tavoin myös KR1933 ja Jaakon käännöksessä. Septuagintassa jakeessa 13 ei esiinny salama-sanaa (αστραπή-astrape-salama; myös kirkas loiste) vaan hiili (ανθρακας).


Kiitos vastauksesta.

Voisin tästä kirjoitella toisen tekstin, kahdesta unesta, jotka olen myöskin nähnyt.

Ensimäisen näistä näin muistaakseni vuoden 2012 paikkeilla ja se oli näitä arkisia selkunia(...). Eli istuin tietokoneen ääressä ja yht`äkkiä ylhäältä lähelle tuli jokin polttava, auringon kaltainen valo. En osaa kuvailla tätä hetkeä sen tarkemmin kuin, että minut todella nähtiin jokaista atomia myöten. Tässä unessa kuulin äänen, joka sanoin: Minä tiesin, että se olit sinä.

Toisen unen näin kai 2014 aikoihin ja se oli olemukseltaan hyvinkin samankaltainen. Olin tuossa unessa eteisessä ja tuo sama kuumuus(?) laskeutui huoneistoon. Tämä uni oli muistikuvieni mukaan kauhistuttavampi, kuin edellinen. Siinä oli valtavat määrät polttavaa läsnäoloa ja läpinäkemistä.

Alkaessani näitä tähän kirjoittamaan muistui mieleeni tämä raamatunkohta
Mutta että uni toistui faraolle, se tietää, että Jumala on asian varmasti päättänyt ja että Jumala antaa sen pian tapahtua.
1 Moos. 41:32
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 05. Joulu 2019 21:38

Olen joskus miettinyt että kuinka monen "näyn" takana onkin Delirium Tremens..?? :o :o itse en pidä ainuttakaan ilmestystä uskottavana joka on nähty alle viikon päästä juopotelusta.. nimittäin Delirium Tremensin oireet alkavat vasta 3-8vrk juomisen lopettamisen jälkeen.. tulevat kohtauksittain,joiden välissä henkilön todellisuudentaju saattaa palata.. :? :? ¨Meneillään olevan kohtauksen aikana henkilön pulssi on korkea ja hikoilee voimakkaasti.. Jos olet ollut paikalla näkyjennäkijän näkyjen aikana ja olet havainnut tätä.. ei kyseessä olekaan JUmalan laittama näky
pehmytpusu777
 

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Joulu 2019 05:57

pehmytpusu777 kirjoitti:Olen joskus miettinyt että kuinka monen "näyn" takana onkin Delirium Tremens..?? :o :o itse en pidä ainuttakaan ilmestystä uskottavana joka on nähty alle viikon päästä juopotelusta.. nimittäin Delirium Tremensin oireet alkavat vasta 3-8vrk juomisen lopettamisen jälkeen.. tulevat kohtauksittain,joiden välissä henkilön todellisuudentaju saattaa palata.. :? :? ¨Meneillään olevan kohtauksen aikana henkilön pulssi on korkea ja hikoilee voimakkaasti.. Jos olet ollut paikalla näkyjennäkijän näkyjen aikana ja olet havainnut tätä.. ei kyseessä olekaan JUmalan laittama näky


Eiköhän meidän pidä kuitenkin erottaa delikohtaukset ja Jumalan antamat ilmestykset ja näyt toisistaan.
Jukka
 

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Joulu 2019 11:53

*
Juhani kirjoitti:Olen nähnyt viime aikoina paljon unia sekä miettinyt uskaltaisinko kertoa muillekin sen mitä olen nähnyt. Otin kuitenkin rohkeuden kertoa niistä. Koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on.

Joki 24.01.2018
Näin unta ja ihmettelin sitä missä oikein olen. Oli kesä ja kuuma auringonpaisteinen päivä. Näin joen rannassa ryhmän hameisiin ja huiveihin pukeutuneita naisia. Yksi heistä lähestyi minua, kantaen lastaan sylissään. Kysyin häneltä että: ”missä olen ja mikä tämä joki on nimeltään?” Hän hymyili minulle ja vastasi: ”Jordan joki, tietenkin”. Mitä…?, Onko tämä todellakin se Jordan joki, jossa voi kastaa myös ihmisiä? Hän vastasi minulle: ”Niin ennen tehtiin, mutta ei enää koska joki on kuivunut”. Katsoin jokea. Se oli todellakin kuivunut ja siinä näkyi enää vain kivikkoinen, matala puro.


Jos sopii kysyä jotain henkilökohtaista, oletko käynyt jo kasteella Jeesuksen nimeen, niinkuin uni tuntuu kehottavan sinun menevän vesikasteelle? Sinun uni kertoi naisesta, joka kantaa lasta sylissä, se tarkoittaa Jumalan lapseutta. Eli olet jo Jumalan lapsi, ja vesikaste on seuraava askel, vaikka olet jo pelastunut ja sinun pelastuminen perustuu Jeesukseen uskon kautta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Joulu 2019 12:01

*
No taidan kans laittaa tänne uneni, jonka näin viime elo-syyskuussa.

Näin unta, että minua lähestyttiin kaikenlaiset okkultismit, ne olivat niinkuin järkiperäiset älykkyydet. Ne kaikki oli erilaisen näköisiä okkultismeja, eli ne olivat erilaisia järkiperäisiä älykkyyksiä, jotka tuntuvat viittaavan Raamatun mukaan riivaajien viisauteen [Jaak. 3:15]. Näin, että niiden takana oli henkivallat, niinkuin Raamatussa sanotaan, että saatana osaa tekeytyä valkeuden enkeliksi. Ne henkivallat olivat okkultismeihin verhoutuneita, niinkuin valkeuden enkeliksi tekeytyneitä.

Näin unta, että ne lähestyivät hitaasti minua kohtaan. Ne oli ympärilläni. Ne alkoivat syyttää ja syyllistää minua herjaavin sanoin ja sanoivat, että olen väärässä ja olen väärässä jostain asioista. Seisoin ja mietin ihmetellen. Lopultakin yksi oli minun selän takana ja se oli minua läheisempi, kuin muut, jotka olivat ympärilläni. Yhtäkkiä se repi hiuksiani. Käskin sanoen; Lopeta! Samoissa sekunneissa se yhtäkkiä lakkasi ja yhtäkkiä paikka oli tyhjä, niinkuin yksi silmänräpäys. Siten huomasin, että samoin muut, jotka olivat ympärilläni, olivat yhtäkkiä poissa ja paikka oli yhtäkkiä tyhjä.

Vain minä jäin jäljelle. Siten tunsin, miten rauhan Herra eli Pyhä Henki lähestyi minua ja Hänen ihmeellinen rauha vallitsi minua ihmeellisellä tavalla. Unesta herättyäni se uni mietitytti minua. :roll:

Haluaisin kysyä, herättääkö tästä unesta jotain ajatuksia?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 15. Helmi 2020 01:04

Eksytyksen sateet ovat saapuneet.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Unia, näkyjä, profetioita ja muita asioita koeteltavaksi

ViestiKirjoittaja roosa » 15. Helmi 2020 18:59

Noin kuukausi sitten kun Australiassa roihusivat nämä maastopalot valtoimenaan näin unta jostain muustakin katastrofista joka kohtaisi maailmaa. En oikein päässyt kärryille mikä se oli, valtava maanjäristys tai sota tms. mutta kuitenkin joku valtava kaoottinen tapahtuma, jonka seurauksena tulee identiteetin varmennus, pakollinen DNA-testaus ja joku asia joka muuttaa DNA:n.

Laitan toisenkin uneni n. kolmen viikon takaa. Unessa olin lentokentällä kiitoradan laidalla, ja sinne kiitoradalle oli juuri laskeutumassa Jumbojetti. Koneen kyljessä luki 'Devil Airlines'. Ihmiset ympärilläni hurrasivat ja olivat riemuissaan. Itse olin kauhuissani ja koitin varoittaa heitä, että tämä ei ole ilon asia, ja että koneen nimikin kertoo mitä on tulossa. He eivät kuunnelleet. Kone pysähtyi lentokentälle, katsoin koneen ikkunoita ja ymmärsin että koko kone oli sakeanaan täynnä saatanan henkeä. Kukaan ei tullut koneesta kuitenkaan ulos ja uni loppui siihen. Kannattaa lukea Joh. ilm.12:9-12

9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Raamattu 1933/38)
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa