Sielullinen seurakunta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja Jukka » 31. Maalis 2018 08:21

Aamu-Usva kirjoitti:Tasapainoinen, mutta kuitenkin täysipainoinen uskonelämä on harvinaista.


Olen joutunut itse tykönäni toteamaan, että kristillinen tunnustukseni on monissakin kohdin mennyt (ulottunut) pidemmälle kuin arkielämäni todistus uskostani. Olen toki huomannut samaa ympärillänikin -puheet ja elämäntapa eivät arjessa kohtaa toisiaan-, mutta tämä on asia, jossa ei niinkään tule katsella ympärilleen vaan jokaisen pitäisi arvioida oma suhteensa Jumalaan- pitää ensisijaisesti huolta omasta vaelluksestaan: onko uskontunnustukseni sopusoinnussa elämäni kanssa. Jokainen meistä tulee kerran tekemään itsestänsä tilin Jumalalle, ei siis naapureistaan, ystävistään, lapsistaan, puolisostaan tai seurakunnastaan. Herättäköön tämä tietoisuus minussa Herran pelkoa, sillä tuomio ei ala jumalattomista vaan "tuomio alkaa Herran huoneesta" 1.Piet. 4:17, siis minusta ja kanssamatkaajistani.

Olemme ajautuneet pahoihin harhakuvitelmiin jos ajattelemme (luulottelemme), ettei maailmassa elävät ihmiset näe teeskentelyämme ja omavanhurskauttamme tai etteivät he seuraisi elämäämme. "Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa" Mt. 5:16. Pietari kehotti "vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä" 1.Piet. 2:12.

Lauluntekijä sanoi sen näin:

"Hyvä on, kunhan elämä meillä
sopusoinnussa lauluumme on.
Hyvä on, silloin kaidalla tiellä
piikit ruusuiksi muuttuva on"

Tässä ei ole kysymys inhimillisestä täydellisyydestä vaan ennen kaikkea mielenlaadusta, jossa matkaa teemme. "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli" Fil. 2:5. Meillä kaikilla, jotka tätä elämän tietä vaellamme, on ainakin yksi perustavaa laatua oleva yhteinen kokemus. Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo sen näin (VT:n pyhiä Kirjoituksia lainaten): "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä" ja "Heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista" (10:16-17). Jotka tätä tietä vaeltavat ovat saaneet syntinsä anteeksi.
Jukka
 

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Maalis 2018 09:47

*
Anteeksi, löysin osion, joka käsittellään Joyce Meyerin juttua. En itse muista luoneeni tämän osion. :oops: No jos halutaan jatkaa keskustelua Joyce Meyeristä, tässä on osio. ----> http://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic.php?f=2&t=1736&hilit=Joyce+Meyer&start=0
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 31. Maalis 2018 11:07

Olemme ajautuneet pahoihin harhakuvitelmiin jos ajattelemme (luulottelemme), ettei maailmassa elävät ihmiset näe teeskentelyämme ja omavanhurskauttamme tai etteivät he seuraisi elämäämme. "Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa" Mt. 5:16. Pietari kehotti "vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä" 1.Piet. 2:12.

Heheeee.. mä olen törmännyt mitä erilaisimpiin juttuihin..multakin on aivan kuten Jeesukselta tultu kysymään "kiusaten" juttuja.. PARAS tähän mennessä oli erään vanhan koulututun juttu ja kysely.. "Sulla on siis uskossa joku turva tai kaikki hyvin kun sä kuolet sittenm joskus.."..ja sitten "Mä teen ainakin niin, etätä mä ryyppään ja sikailen täällä maanpäällä ja just ennen kuin kuolen mä tuun sitten vasta uskoon.. sanon "eropeli kymppi - USKOSSA!!"..tästä on aikaa jo toista kymmentä vuotta mutta se vana jotenkin niin huvittaa
pehmytpusu777
 

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Huhti 2018 13:43

*
Voi seurakunta!

Voi, kiireellinen seurakunta on nykyään ohjelmakeskeisempi pyöritellen ja keskittyen omaan napaan ja ruokkiminen on jäänyt pois ja tällä tavalla seurakunta jättää hengellisesti nälkäiset uskovat huomiotta. Nyt hengellisesti nälkäiset uskovat vaille seurakuntaa. Huolestuttava tilanne!

Seurakunnan pitäisi olla epäajankohtainen Raamatun mukaan, eikä antaisi kirkollisen vuosikalenterin mukaan kuormittaa itseään, sillä Jeesus ei antanut sitä opetusta, vaan se on ihmisistä itsestään - noudattaen kirkollista vuosikalenteria, joka kuormittaa seurakuntaa ja pitää seurakuntaa kiireessä, niin tällä tavalla Jeesuksen tärkeä opetus ryöstäytyy käsistä pois, nimittäin Sanalla ruokkiminen ja seurakunta keskittyy kirkolliseen vuosikalenteriin huomiotta hengellisesti nälkäisiä uskovia, jotka ovat vaille Sanalla ruokkimista.

Olisi tärkeintä pysähtyä ja etsiä Herran tahtoaan ja antaa ruumiin Jumalalle eläväksi ja pitää huolen, ettei mikään uskonnollinen opetus, joka tulee kirkollisesta vuosikalenterista ja kirkollisesta opista, sido itseään maailman alkeisvoimien alle noudatettavaksi, sillä Jeesus tulee tuomitsemaan uskonnollisuuden.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 07. Huhti 2018 17:37

Eli isoista srk sta on tullut kuin ..ohjelmatoimistoja .Kaava kaavan päälle ja kuvio kuvion päälle .No onhan se toisaalta hyvä ja varma ,mutta puuduttako se ennenpitkää?

Tuohon pehmytpusun erikoisiin ...itsellä on kanssa samanlaista kokemusta sellaisista erikoisista kysymyksistä ...Esim uskova tekee syntiä ja pyytää anteeksi ja jatkaa taas synnintekoa ??
Tuollainen kysymys on jäänyt mieleen .. :)
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Tammi 2019 12:38

*
Törmäsin tuohon mainostavaan tiedotukseen eräässä FB-ryhmässä. Minua alkoi mietityttää se, mitä Raamattu sanoo Jumalan asettamista järjestyksistä seurakuntaa varten, että seurakunta saa olla suorassa yhteydessä Jumalan kanssa ja se, mitä Raamattu sanoo raamatullisesta alamaisuudesta seurakunnassa. Ja Jumala on asettanut seurakuntaan miespuoliset kaitsijat kaitsemaan ja johtamaan seurakuntaa ja alamaisuuden nähdessään kaikella ymmärryksellä nainen voi osallistua seurakunnan yhteiseen rakentumiseen - ottamatta vallitsevasti johtotehtävää itselleen ja se seurakunnan johtotehtävät kuuluu miehille.

Mutta olen hämilläni, kun katson tuota mainosta. Eikö puhujan paikka tarkoita, että olisi johdolla seurakunnassa? Jos tarkoittaa johtotehtävää, mutta hän on nainen? Mutta missä on Herran mies, joka olisi siinä paikassa? Jos se puhujan paikka ei tarkoita johtotehtävää. Se on vain seurakunnan yhteiseen rakentumiseen tarkoitettu ilman seurakunnan johtotehtävää. Mitä mieltä olet tästä asiasta? Puhujana hän saarnaa ja opettaa. Minusta opettaminen on vallitsevasti opettamisen tehtävä, joka kuuluu miehille.

Tuli mieleen se valhevoitelu, joka asettumaan seurakuntaan ja ottaa johdon itselleen vasten Raamatun opetusta Herran asettamista järjestyksistä seurakuntaa varten. Koettele sinä Sanalla, pitäkää se, mikä hyvää on.

Kun koettelemisen tarkoitus on oppia pitämään kaikki se hyvä, mikä on Jumalasta ja oppia karttamaan kaikenlaista pahaa ja tällä tavalla otetaan vastaan rakkautta totuuteen katseet Kristuksessa.

Image

Näkyykö tämä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja Juhani » 19. Tammi 2019 18:56

Raamattu opettaa, että nainen ei saa johtaa tai opettaa seurakunnassa sekä seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies.
Nainen joka ottaa itselleen seurakunnan opettajan paikan, ei toteuta silloin Jumalan tahtoa eikä ymmärrä oikein Raamatun opetusta.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Tammi 2019 17:53

*
Okei, Jukka. Mitä satunnaiseen saarnaamiseen seurakunnassa tulee, kuuluuko se vain miehille?

Entä evankelistana nainen, joka satunnaisesti käy saarnaamassa seurakunnassa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja Juhani » 20. Tammi 2019 19:03

Tarkoitit ilmeisesti minua, etkä Jukkaa? Kysymys on vaikea. En osaa siihen empää vastata. Ymmärrykseni mukaan...

Evankeliointi, ilosanoman eteenpäin vieminen kuuluu naisenkin tehtäviin. Näen että naisen ei sovi johtaa seurakuntaa paimenen (kaitsijan) toimessa tai toimia vanhimmistossa.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Tammi 2019 19:27

*
Anteeksi, Juhani. Joo tarkoitan sinua, mutta Jukka oli kans ajatuksissani, niin en huomannut, että kirjoitin nimen Jukka, vaikka tarkoitan sinua. :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 45 vierailijaa