Sielullinen seurakunta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 31. Tammi 2018 18:44

Näin viime yönä selkeän unen, jonka tapahtumat jäivät tarkasti ja selkeästi mieleeni. Uskon unen olleen Jumalan antama ja vaikuttama. Raamatun sanan opetuksen mukaan Jumala puhuu myös unien kautta kansalleen. Koska olen vajavainen ihminen, niin sinun tulee tutkia ja koetella kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/sielull ... kunta.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2018 11:19

*
Huomenta! Haluaisin sanoa, että tänään aamulla minä heräsin, niin yhtäkkiä minulle tuli sellainen kuva ikäänkuin Pyhä Henki olisi tuonut sen minulle. Että kun nainen ottaa vallan ja johtaa seurakuntaa, hän tuo joustavuutta ja kurittomuutta seurakuntaan, koska Jumalan pää ei ole naisen, vaan miehen. Siten muistin Paavalin sanan, jonka mukaan naisen on oltava hiljainen seurakunnassa, eikä naisen ole lupa opettaa seurakunnassa, koska kyse on siitä, että vain mies, jonka pää on itse Jumala, tuo kuria seurakuntaan. Siten minä ymmärsin Paavalia paremmin, miksi hän sanoi tämän asian ja koska kyse on seurakunnan kurista. Tuntuu, että Pyhä Henki olisi avannut minulle ymmärrystä siihen, joka liittyy seurakunnan kuriin. Niin seurakunnasta ei tulisi sielulliseksi.

Ajat sitten minulla alkoi avata naisen aseman juttu, siis se, että mies on naisen pää, Että nainen kaunistuu sisältä ulospäin. Jumala on miehen pää ja mies on naisen pää, niin tämän kautta se näkyy ulospäin, koska pää on se asia, joka saa naisen kaunistumaan sisältä ulospäin ja se tapahtuu ensin sydämen sisäpuolessa ja siten se tulee ulospäin, niin nainen kaunistuu.

Saara kutsui Aabrahamia herraksi, koska mies oli Saaran pää, niin ulkonainen kauneus tulee näkymään sen kautta. Mitä ulkonainainen kauneus on? Että mies on vaimon pää, niin sen kautta tulee näkymään ja uskonkuuliaisuuden lisäksi.

1Piet. 3:4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.

5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

Niin ymmärrän, että kun mies on naisen pää, niin nainen kaikessa on uskonkuuliainen, eikä ota itselleen vallan johtaakseen seurakuntaa, eikä pidä itseään opettajana. Minusta on välillä outoa nähdä pari naista, jotka pitää itseään opettajana, siis FB:ssa. Yksi heistä järjestää tilaisuutta, jossa hän itse opettaa. :wtf: :? En tiedä, ymmärsivätkö he naisen aseman juttua, että mies on naisen pää, jonka kautta nainen kaikessa alkaa olla uskonkuuliainen, ja se ymmärtää, että seurakunnan johtotehtävät kuuluvat vain ainoastaan miehilleen. :?

Kun jos naista näkyy jossain seurakunnan johtotehtävässä, niin se alkaa huolettaa ja mietityttää, ymmärtääkö tämä nainen siitä, että mies on vaimon pää, ja ymmärtääkö hän, että johtotehtävät kuuluu vain ainoastaan miehilleen? Jos ei ymmärrä, vaan ottaa itselleen seurakunnan johtotehtävät, hän rikkoo Jumalaa vastaan, joka on asettanut tämän opetuksen, että johtotehtävät kuuluu vain miehilleen ja että mies on naisen pää. Vakava paikka.

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2018 13:20

*
Minulla olisi kysyttävää. Ne seurakunnan johtotetävät ja kaitsijan virat ovat tarkoitettu vain miehilleen. Mutta lasten pyhäkoulu seurakunnassa, vammaisten raamattupiiri seurakunnassa ja naisten iltapiiri seurakunnassa mietityttää, saako nainen opettaa niissä?

Nainen ei saa opettaa johtaessaan seurakuntaa, eikä naisen saa olla kaitsijana, mutta nainen voi osallistua Jumalan asettaman lahjan mukaan seurakunnan yhteiseen rakentumiseen esim. lasten pyhäkouluun, vammaisten raamattupiirin ja naisten iltapiiriin?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja Juhani » 02. Helmi 2018 22:43

Olen huomannut monien sielullisuuden seurakunnissa. Monet etsivät elämyksiä ja viihdykettä. Juoksevat tunteiden ja profetioiden perässä,...
Jos otamme kaiken vastaan kritiikittömästi ja vain aamenta lausumalla, tarkistamatta ensin sanomaa Raamatusta, niin silloin olemme hakoteillä ja liukkailla jäillä.
Jos olen ymmärtänyt oikein Raamatun kannan, niin nainen ei sovi seurakunnan paimeneksi, eikä eronnut mieskään.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja Linnea » 02. Maalis 2018 19:45

Oman kokemukseni perusteella useiden seurakuntien opetuksen sanoman nuorille voisi tiivistää näin: Seuraa unelmiasi! Tämä on petos, joka johdattaa ihmisiä seuraamaan oman sydämensä teitä ja elämään itselleen, ei etsimään Jumalan tahtoa elämässään. Kuitenkin Raamatun opetus on päinvastainen; tulee kuolla itselleen. Jos tämä omien unelmien seuraaminen on se opetus minkä sanotaan olevan Raamatullista vapautta ja viisautta, mitä tapahtuu ihmiselle, joka vaikka sairastuu vakavasti, tai muutoin ei voi enää saavuttaa unelmiansa... Nuorille ei enää opeteta totuudellisesti, mitä tarkoittaa Jeesuksen seuraaminen. Unelmia varmasti saa olla, ja niihin saa rukoilla Jumalalta vastausta, mutta asioiden oikea tärkeysjärjestys olisi oleellisin asia.

Nuorten illat pidetään usein lauantaisin, ja ne kestävät yömyöhään, koska nuoret haluavat myös vaihtaa kuulumisia virallisen osuuden jälkeen. Tämän johdosta on ymmärrettävää, etteivät nuoret useinkaan jaksa sunnuntaiaamuna herätä seurakunnan yhteiseen kokoukseen. Nuoret on erotettu vanhemmista uskovista jo pitkään, ja nyt iän puolesta nuorten illoista ulos kasvaneet ottavat vastuuta seurakunnissa. Tällaisia ajatuksia nousi mieleeni siitä, miksi sielullisuus valtaa seurakuntia.
Viimeksi muokannut Linnea päivämäärä 13. Helmi 2020 17:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 05. Maalis 2018 14:35

Linnealla hyvää pohdintaa ..
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 06. Maalis 2018 10:53

Mä itse "profetoin" että tulee ikään kuin kahteen suuntaan hajoaminen.. Tulee seurakunta,jossa on viihdettä ja elämyksiä ja se on ekumeeninen,jossa mikään ei ole enää syntiä, edes synti.. mitään ei saa tuomita,mistään ei saa nuhdella, jopa rikoksista,joista Suomen laki tuomitsisi silitetään seurakunnassa vain päätä.."liha on heikko ja sitähän sattuu.." tähän suuntaukseen tulee lankeamaan moni menestysteologi,jne

Sitten tulee toinen suuntaus,jossa mikään ei ole sallittua..synniksi sanotaan sekin mikä ei edes ole syntiä..Tulee Maitobaarien ja Maanantaipiirien tapaisia painoindeksioppeja,vaaditaan muuttamaan lahkon kommuuniin,ei saa käyttää kännykkää,tietokonetta,edes sähköä.. Tähän suuntaukseen tulee lankeamaan moni joka huutaa ja vaatii "silloin sanottiin synti synniksi" julistuksia..

Tämä on kaksi seurausta siitä, että avoimen Raamatun äärellä ei enää olla, eikä Herran edessä tutkita asioita - eli sielullinen seurakunta - oikeastaan kaksi..
"korvasyyhyä" on olemassa kahteen suuntaan.. liberaaliin ja äärimmäisen lakihenkiseen suuntaan
pehmytpusu777
 

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Maalis 2018 18:07

Olipa hyvin kiteytetty, pehmytpusu777. Näin minäkin ajattelen, että korvasyyhysaarnaa voi olla myös "kovat" puheet.

Tasapainoinen, mutta kuitenkin täysipainoinen uskonelämä on harvinaista.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Maalis 2018 10:08

*
Haluaisin kirjoittaa vielä alamaisuudesta - seurakunnassa. Tuo osio 'kysymyksiä' on suljettu, niin kai tämä osio sopii, kun PP:n laittama linkki puhuu seurakunnan sielullisuudesta, mikä on epäjärjestystä? En löytänyt tästä foorumista osion, mikä koskee seurakunnan alamaisuutta.

Eilen illalla minulle tuli äkisti mieleen sellaiset erikokoiset muoviputket. Kun se kävi juuri siihen nukkumaanmenoaikaan, niin oli pakko kirjoittaa se muistiin. Yritän muokata tekstini helppotajuiseksi, jos osaan. Toivotaan niin.

Tiedättekö sellaisia erikokoisia muoviputkeja, jotka kootaan yhteen yhdeksi pitkäksi putkeksi? Kun otetaan ensin isompi muoviputki, jonka halkaisija on suurempi - alkulähdettä varten. Siten otetaan isompia muoviputkea pienemmän muoviputken ja kootaan se isompaan muoviputkeen yhteen yhdeksi pitkäksi putkeksi.

------------------
Vertauskuva:

-Alkulähde = Jumala
-isompi muoviputki = Jumalan asettamat miehet seurakunnassa
-pienempi muoviputki = naiset alamaisuudessa seurakunnan keskellä.
-------------------

Alamaisuus ei ole hierarkinen, eikä ole alempiarvoinen, vaan Jumalan asettama järjestys, jonka kautta alkulähde pääsee virtaamaan seurakunnan keskelle. Kun pienempi muoviputki "taipuu" isompaan muoviputkeen hyvin. Niin pienempi muoviputki saa siunausta isomman muoviputken kautta alkaen siitä alkulähteestä, josta vesi virtaa isomman muoviputken kautta - pienempää muoviputkea myöten ja se on se Jumalan asettama järjestys - seurakunnan keskellä.

Se pienempi muoviputki "taipuu" isompaan muoviputkeen, mikäli on vertauskuvallinen esimerkki, että on alamainen. Alamaisuus ei ole hierarkinen ja siinä nainen ei ole kuitenkin alempiarvoinen.

kun jos nainen ei suostu olemaan alamainen miehen kanssa, niin asettuu itse olemalla "se pienempi muoviputki" ilman suurempaa muoviputkea ja ohittaa isompaa muoviputkea, joka on Jumalan asettama järjestys ja imee itse väärästä ja karvaisesta lähteestä vettä, koska ei suostu Jumalan asettaman yhteistyön kanssa, eikä halua olla alamainen Jumalan asettaman isomman muoviputken kanssa. Se ohittaa isompaa muoviputkea luullen, että pääsee itse alkulähteeseen asti, mutta se ei onnistu, ilman Jumalan asettamaa yhteistyötä. Niin pienemmän muoviputken kautta tulee virtaamaan väärää ja karvaista lähdettä, joka on riivaajien lähde. Seurakunnalle tulee manifestaatiota ja valheherätystä.

Myytinmurtajista vielä. En tiedä, voiko käydä näin, jos pienempi putki, jonka halkailija on pienempi, se imee heikosti, koska isompi muoviputki, joka on toisen putken päässä, päästää sisään paljon turhaa ilmaa, joka estää imemistä, ettei alkulähde pääse virtaamaan sisään pitkin muoviputkea - turhan ilman vuoksi, joka tulee sisään vastaan alkulähdettä esteeksi.

Kun isompi putki, jonka halkailija on isompi, on alkulähteen kohdalla, se imee ongelmitta alkulähteen vettä sisään runsaasti, se virtaa juosten pitkin putkea pienempään putkeen asti. Pienempi muoviputki on yhteistyössä isomman muoviputken kanssa, niin alkulähteen virrat onnistuu siinä Jumalan asettamassa järjestyksessä. Samoin isompi muoviputki on yhteistyössä alkulähteen kanssa.

Me naiset olemme niinkuin se pienempi muoviputki ja meidän tarvitsisi suostua yhteistyöhön miesten kanssa taipumalla miesten isompaan muoviputkeen, joka on yhteistyössä alkulähteen kanssa eli Jumalan kanssa, niin Jumala pääsee olemaan ensisijainen seurakunnan keskellä. Mainitsin täällä, että noin viikko sitten lenkillä minulle tuli äkisti se ajatus. Niin mainitsin myös sen, etten osaa sanoa, oliko se ihmismielen tuotosta vai Jumalasta. Minä tarkistin lenkin jälkeen Raamattua ja hämmästyin, että se oli täydentävä opetus Jumalan Sanan valossa.

Kun ajatus oli tällainen, että Jumalan asettamien järjestyksien kautta tulee Jumalalta lähteen virrat seurakunnan keskelle ja kun Jumalan asettamat järjestykset ovat inhimillisen ihmisviisauden varassa käännetyt ihan ylösalaisin, sieltä tulee karvaista lähdettä, jota luullaan hyväksi ja makeaksi lähteeksi. Eli asiayhteydessä riivaajien sielullinen viisaus luullaan tulevan Jumalalta.

Jes. 5:20 Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!

21 Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!

En tiedä, tuleeko tästä mitään helppotajuiseksi aiheeksi, että lukijat voivat käsittää sen? No toinen juttu vielä, minkä minä havaitsin tuossa eräässä FB-ryhmässä. Muutama miesuskova, jolla on vääränlainen ja epäraamatullinen alamaisuuden käsitys, nimittivät naispuolisia ylläpitäjiä ja opettajia Iisebelin hengeksi, niin he naiset haavoittuivat ja siksi heidän on vaikea ojentaa Raamatun alamaisuuden opetuksessa haavan takia, joka estää heitä ojentamista siinä Raamatun alamaisuuden opetuksessa. Koin itse, että heidän kanssa ei onnistu keskustelemaan, koska he ovat kiinni siinä haavassa. Heidän tarvitsisi ensin kasvaa ulos haavasta, joka estää ojentamista siinä Raamatun opetuksessa.

Raamattu ei puhu mitään, että nainen olisi alempiarvoinen. Raamattu puhuu vain alamaisuudesta, joka on tavallaan Jumalan asettama järjestys, jonka kautta alkulähteen vesi pääsee virtaamaan seurakunnan keskelle. On sellaiset uskovat, joilla on oma tulkittu käsitys, jonka mukaan vene kallistutaan, joko tuonne, missä naisilla olisi sama oikeus, kuin miehillä, siis johtaa seurakuntaa, opettaa vallitsevasti ja olla kaitsija. Ja siten taas toiseen puoleen, missä naiset olisi alempiarvoista. Kokoajan "vene" kallistutaan, joko tuonne ja taas toiseen suuntaan.

Tulin itse merisairaaksi - tuon veneen kallistumisen takia. :sick: Raamatun mukaan Jumala on asettanut miehen ja naisen tasa-arvoisuuden. Miksi Jumala on asettanut ne tehtävät vain miehille? Koska kyse on Jumalan asettamista järjestyksistä, kun mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä; eikä mies luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten ja siksi Kristus on seurakunnan pää ja Kristuksen pää on itse Jumala. Niin alkulähteen vesi pääsee virtaamaan Jumalan asettaman järjestyksen kautta seurakunnan keskelle. Ne ovat niinkuin esimerkiksi "erikokoiset muoviputket", joilla kootaan yhteen pitkäksi muoviputkeksi, niin alkulähteen vesi pääsee virtaamaan seurakunnan keskelle. Ilman yhteistyötä alkulähteen vesi ei voi päästä seurakunnan keskelle.

1Kor. 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sielullinen seurakunta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Maalis 2018 13:55

En voi sille mitään, että pisti hymyilyttämään tuo, että naisten tulee taipua miesten isompaan muoviputkeen :D

Taitaa tämä pyhiä edeltävä torstai olla vähän kuin perjantai... :hurraa:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron