Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 11:26

*
Kun jos Jumalan Sana on ensisijainen painoarvo, johon turvautuessaan pääsee yhteisymmärrykseen paremmin. Sanan valossa kaikessa rauhassa keskustellaan tutkien, onko asia näin, kun Jumalan Sana on aina keskipisteenä. Sanan valossa asia ratkaisee paremmin, kunhan ei ajatuksien tai mielipiteiden nojalla voi tätä mitenkään ratkaista.

Vain ainoastaan Jumalan Sana, se vaikuttaa myös vaellukseen ja tekoihin, että meidät tunnetaan Jumalan lapsiksi ja Jeesuksen opetuslapsiksi. Samoin keskinäinen rakkaus alkaa näkyä siinä ohessa.

Mutta jos Jumalan Sana ei ole enää keskipisteenä, vaan omien ajatuksien ja mielipiteiden nojalla kaiken ratkaistaan, niin silloin ne on Sanan valossa ristiriitaista, siksi uskovien keskuudessa jakaudutaan. Se on Herralle kauhistukseksi.

Kun Sanakeskeiset uskovat vaeltavat rakkaudesta totuuteen, mutta ne taas kristityt, joille Jumalan Sana ei ole ensisijainen painoarvo, näkevät asiaa aina vinosti, niin sen aiheuttaa keskuuteen ylitsepääsemätöntä yhteisymmärryksen puutetta. Koska he eivät turvaudu ensisijaisesti Sanaan, onko asia näin, vaan nojautuvat omaan ymmärrykseen, joka tuo aina ongelmaa. Ikäänkuin omat ajatukset ja mielipiteet ovat heille ihmispeloksi, jota he huomaamattaan ja tajuamatta palvovat alitajuntaisesti.

Kaikessa tulee kuulla Jumalan Sanat, jotka ratkaisee asiaa ja ihan yksinkertaista se on. Turvautukaamme yksin Jumalan Sanaan kaikella eämämme alueilla!

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 17:29

*
Millainen arvo ja merkitys on Herran Jeesuksen Sanoilla sinulle?

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 31. Tammi 2018 20:36

Minulle Jeesuksen sanat ovat olleet elämässä kantavia ja lohduttavia ja niiden kuulemisen kautta olen saanut tulla uskoon. Jeesuksen sanoihin on helppo pitäytyä. Hänen kuormansa ei ole raskas eikä epäsopiva meille. Ja joka pysyy Hänen sanassaan, on Hänen opetuslapsensa ja totuus tekee opetuslapset vapaaksi.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja Juhani » 03. Helmi 2018 16:36

Minä uskon Herraan Jeesukseen ja luotan Raamatun Jumalan sanaan. Raamattu on minun rakkain ja kiinnostavin kirjani. Näinä aikoina on hyvin tärkeää tutkia ja koetella kaikki asiat Raamatun valossa.
Jeesuksen sanat ovat minulle hyvin rakkaita. Vain hänen kauttaan meillä on iänkaikkinen elämä.

Olen uusi luomus Kristuksessa. Jumalan siunausta teille kaikille!
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Helmi 2018 18:11

Tuli mieleen sellainen, kun Raamatusta usein puhutaan kuin se kirja olisi Jumalan Sana. Voiko Raamatun mukaan Raamattua kutsua Jumalan Sanaksi? Jotenkin se sekoittaa, koska Jeesushan on Jumalan Sana, mutta Jeesus ei ole Raamattu, vaikka Raamatussa on joitain Jeesuksen sanoja ja myös Isän Jumalan sanoja. Elävä ja voimallinen Jumalan Sana on kuitenkin aina vain Jeesus. Raamatun sana on eri asia. :bible:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Helmi 2018 19:48

Aamu-Usva kirjoitti:Tuli mieleen sellainen, kun Raamatusta usein puhutaan kuin se kirja olisi Jumalan Sana. Voiko Raamatun mukaan Raamattua kutsua Jumalan Sanaksi? Jotenkin se sekoittaa, koska Jeesushan on Jumalan Sana, mutta Jeesus ei ole Raamattu, vaikka Raamatussa on joitain Jeesuksen sanoja ja myös Isän Jumalan sanoja. Elävä ja voimallinen Jumalan Sana on kuitenkin aina vain Jeesus. Raamatun sana on eri asia. :bible:


Hyvä/paha [tarpeeton yliviivataan] Aamu-Usva. Raamattu on ennen kaikkea muuta Jumalan Sana. Jos tästä totuudesta poikkeamme, niin monenlaiset vieraat opit vievät mukanaan. Jeesus ei puheissaan vedonnut itseensä vaan pyhiin Kirjoituksiin. Jeesus, joka ei ole Kirjoitusten Jeesus, ei ole Jeesus ollenkaan, mutta kyllähän näitä jeesuksia sivu Raamatun meille tarjotaan ja heitä myös vastaanotetaan.
Jukka
 

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Helmi 2018 19:55

*
Kiitos samoin, Juhani! Tervetuloa foorumiin ja siunausta sinulle! Ja myös kaikille! :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Helmi 2018 19:57

En siis tarkoita väheksyä Raamattua. En minäkään ihan tarpeetonta kirjaa päivittäin pyrkisi lukemaan. Mutta mietin tuota ilmaisua Jumalan Sana. Sanotaan, että Sana oli Jumala (Joh.1.) Raamattu ei kuitenkaan ole Jeesus eikä Jumala. Raamattu voi olla Jumalan sanaa, mutta ei Jumalan Sana (elävä ja voimallinen). Vai voiko olla niin, että Raamattu on Sana? Jeesushan on lihaksi tullut Jumalan Sana. Hänen (eli Jumalan) sanoja on kirjoitettu Raamattuun. Ne ovat Jumalan sanaa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Helmi 2018 20:00

*
No voin kertoa vielä sitä samaa juttua, mitä aiemmin olen jo kertonut.

Sinä kauniina päivänä olin entisessä navetassa, niin siellä kohtasin Jumalaa ilmielävänä. Hän Sanana tuli eri taholta minua kohtaan ihan seitsemän kertaa ja avasi tekstiä ilmaan - minun luettavakseni ja ne tekstit tulivat suoraan Raamatusta ja ne tekstit olivat käsin kosketeltavia, kuten Johannes kirjoitti siitä [ 1Joh. 1:1 ].

1Joh. 1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -

Olin aluksi ihan hämmentynyt, kun tekstit tulivat minua kohtaan ja tekstit olivat ihan ilmassa - minun luettavakseni. Sana on itse Jumala ilmielävänä. Sitä on vaikea kertoa omin sanoin, mutta tiedän, että Sana on itse ilmielävä Jumala.

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vain Jumalan Sanan kautta pääsee yhteisymmärrykseen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Helmi 2018 20:17

Minä ymmärrän tuon Vaisuliinin mainitseman Raamatunpaikan puhuvan Jeesuksesta, joka oli elänyt ihmisenä lihassa kirjaimellisesti käsin kosketeltavana. Jeesus oli elämän Sana, jonka Johannes oli omin silmin nähnyt ja käsin koskettanut.

Minäkin tiedän, että Sana on Jumala.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa