Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 13:26

*
Voi Rpe, kyse ei ole nyt vaalituloksesta. Kyse on Jumalan tahdosta ja Sanasta, jota vastaan toimittiin. Tulee vaeltaa jumalanpelossa, sillä Jumala ei katso henkilöön tuomittaessaan tekojen mukaan. Raamatussa on ne kertomukset, miten kansa rikkoi Jumalaa vastaan, miten kansa sai onnettomuuden ja se oli Jumalan kuritukseksi rakkaudesta kansaa kohtaan, että kansa tekisi parannuksen. Mutta kertomusten mukaan onnettomuuden kautta kansa teki parannuksen.

Onnettomuus on vakava asia, jollei tee parannuksen ja se tuodaan tänne Suomeen synnin seuraukseksi. Hieman lisää ymmärtäväisyyttä - ajatellen onnettomuutta, joka on tulossa tänne Suomeen.

Aitoa katumusta parannusteon ohessa voi välttyä siltä, ja ehkä Jumala armahtaa tuomatta onnettomuutta, niin Suomi säästyisi siltä. Rpe, jos Jumalan Sana ei ole sinulle ensisijainen painoarvo, sinun on turha tulla keskustelemaan kanssani tänne osioon. Ei voi ratkaista keskustelemalla nojautuen ajatuksiin ja mielipiteisiin, etkä varmaan ymmärrä mitä minä yritän ajaa tällä jutulla. Tule keskustelemaan vasta, kun tiedät ne kertomukset Raamatusta, niin yksimieliseen keskusteluun varmaan pääsee ongelmitta. En halua muuta, kuin yksimielistä keskustelua Sanan valossa keskinäisen rauhan ohessa.

1Piet. 1:17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

Raamatun ilmoittama Kristus olkoon sinun totuutenasi ja Jumalan väärentämätön Sana olkoon sinun ensisijaisena painoarvona kaikilla elämän alueillasi! Jumala ohjatkoon sinua kaikkeen totuuteen ja totuus olkoon sinun sydämesi rakkauden kohteena! Jumala tehköön sinusta Raamatun ilmoittaman Jeesuksen kokosydämelliseksi seuraajaksi kaikilla elämän alueillasi! Jeesuksen Kristuksen nimessä! Amen!

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja rpe » 31. Tammi 2018 14:48

Kannatan avointa keskustelua, mielipiteiden vaihtoa ja erilaisuuden kohtaamista. Haaveesi ” yksimielyydestä Sanan äärellä” on kaunis, mutta kovin kaukainen haave. Jos olen eri mieltä raamatun tulkinnoista kanssasi ( kuten varsin monessa kohtaa olenkin), tarkoittaako, että olen automaattisesti väärässä. Toivon Vaisuliini hyvä, ettet ottaisi niin herkästi kaikkea erilaisuutta itseesi ja ottaisi kaikkea niin ” hengellisesti”. Presidentinvaaleista saa ja pitääkin keskustella maallisin argumentein ilman hengellistä syyllistämistä. Itse kun olen näissä maallisissa jutuissa aika arka”näkyjen ja sisäisten värinöiden” auktoriteetista mielipiteen muodostamisessa.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 15:12

*
Rpe, et tunnu ymmärtävän Jumalan tahtoaan ja Hänen Sanan merkitystä, koska se on ainoa tapa, jonka kautta Jumalan lapsi ei tule hyväksyä syntiä, joka on laittomuudeksi, eikä tukea. Mielipiteiden ja ajatuksien nojalla ei näe, mikä on väärin ja mikä on oikein. Vain Jumalan Sanan valossa näkee, mikä on väärin ja mikä on oikein. Niin meidät tunnetaan Jumalan lapseksi ja Jeesuksen opetuslapsiksi, kun pysymme Jumalan Sanassa - Hänen tulemukseen ja ylösottoon asti.

Mikset pysy Jumalan Sanassa vaeltaen? Älä luovu uskostasi Jumalan Sanaan. Ilman Sanaa ei voi pelastua. Sinun täytyisi ymmärtää tämän. Me elämme lopunajassa ja Raamatun ilmoittama Jeesus tulee pian.

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja rpe » 31. Tammi 2018 15:43

Edelleen kysyn: täytätkö kaiken sen,mitä muilta vaadit/ kehotat? Jos täytät, fine by me. Siksi olisi kiva, jos joskus esim konkretisoisit näitä kauniita puheita/ vaatimuksia jotenkin, jotta me eri tavalla Raamattua tulkitsevat ja erilaista teologiaa harjoittavat myös ymmärtämme ”Sanassa” olevan. Muuten seurauksena voi olla enemmän väärinkäsityksiä ja ylihengellistä sanahelinää. Onko Sana sinulle Logos vai jotain muuta??
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 15:52

*
Et taas tunnu ymmärtävän minua oikein, Rpe.

Näyttää ihan selvältä, että luopumuksen aika on jo alkanut, jolloin ei ymmärretä Jumalan Sanan merkitystä tai ei näe asiaa oikein, mitä tässä oikein tarkoittaa. On niitä uskovia, jotka ovat "sanakeskeisiä", keskustelivat kanssani ihmetellen siitä asiasta. Minä pelkään pahoin, että tämä on luopumuksen aika, joka näyttää alkavan jo.

Voisiko joku selittää, mitä Jumalan Sanan merkitys on? Minä en näe siinä mitään rakentavaa keskustelua sellaisen kanssa, joka ei ymmärrä Jumalan Sanan merkitystä tai ei halua ymmärtää siitä.

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 15:56

*
Yksi kysymys vielä, Rpe. Miksi sinä olet täällä foorumissa, jos Jumalan Sana ei ole sinun ensisijainen painoarvo?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 31. Tammi 2018 16:37

Olen Karin kanssa samaa mieltä tuosta alamaisuudesta esivallalle. Minullekin tuli mieleen jossain vaiheessa tuo siunaamisen merkitys, mutta en ehtinyt siitä kirjoittaa. Hyvä, että Kari toi esiin asian.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 17:08

*
Antamani alkupostauksen aloittaja on varmaan samaa mieltä Karin kanssa siitä asiasta. Toivon, että tällä kertaa yhteisymmärrys löytyy.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Tammi 2018 17:15

*
Minä en oikein kiinnostu sellaisesta keskustelusta, jossa Jumalan Sana ei olisi ensisijainen painoarvo, niin tässä osiossa toivoisin vain sellaista keksustelua, joka tuo valoon Sanan opetukset, joista minä kyllä kiinnostun. Siksi me olemme täällä foorumissa ja Jumalan Sana tätä foorumia varten. Jumala ilmaisee tahtoaan Jumalan Sanassa, miten uskovien tulee vaeltaa. Juuri siitä kyseestä nyt tässä on.

:bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja rpe » 31. Tammi 2018 17:53

Täytyy sanoa; että olen aika (super)kuutamolla välillä arvoisen Vaisuliinin näkemyksistä, enkä aina tiedä, missä mennään. Minusta on kiva keskustella sivistyneesti myös eri tavalla ajattelevien kanssa, etsiä totuutta ja pohtia elämää. Sensijaan pikkunäppärä sanakikkailu vailla substanssia on välillä aika turhauttavaa. Onko sinulle Vaisuliini Sana sama asia kuin Jeesus, vai Logos vai jotain muuta. Kerro, niin ehkä teologisista näkemyksistäsi pääsisi paremmin selville. Jos Sana on Jeesus Kristus, miksi et puhu Hänestä vaan käytät näitä epämääräisiä kiertoilmaisuja. Paavalin sanonta ”Kristuksessa” on sen sijaan todella moni-ilmeinen, ja vaatii eri tasot ymmärtääkseen myös perehtymistä Kreikkalaiseen filosofiaan, koska suomen kielellä asiaa ei voi siten sanoa ”(Kristuksessa”). Jos käyttää ilmaisua,että ”hengellisen silmälasien läpi nähtynä”, on sekin ongelmallinen,koska tähänkin sopii vanha sanonta ” missä kaksi juutalaista, siellä kolme mielipidettä” (juutalainen sananlasku...)
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa

cron