Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Tammi 2018 20:35

*
Jos halutaan lukea, niin tässä olisi Mika Niikon kirjoitus, joka koskee presidentinvaaleja.
Voi myös jättää lukematta, jos ei jaksa. Ihan vapaasti.

http://mikaniikko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/249345-toinen-kierros-konservatiivien-kasissa
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 19. Tammi 2018 10:54

En tiedä onko uskossaoleva presidentti pelastus siihen, että kansasta tulisi kokonaisuudessaan Jumalalle kuuliainen.. :think2: :think2: Kuningasten kirjoissa ja aikakirjoissa on tilanteita, jolloin kuningas "teki sitä mikä on oikein Herran silmissä" mutta kansa vaelsi kuitenkin kelvottomasti..
pehmytpusu777
 

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Tammi 2018 12:28

*
'Pussaaja' nimittely tuosta sinun nikistäsi tuli ekaksi mieleeni heh... :D Sorry! :)

No minä voin sanoa, että ehkä se on mahdollista, että kansan usko ojentautuisi ja pysyisi terveenä uskovan presidentin kautta. Osa kansasta on "nimikristittyjä". Se on kuulemma paljon nimikristittyjä. Voi sanoa siitä enemmistöksi. He nimikristityt eivät ymmärrä, että esimerkiksi eutanasia on syntiä. Kun he pitävät myös Saulia kristittynä mutta he eivät ymmärrä, että Saulilta puuttuu Raamatun tuntemus nähden eutanasiaa.

No minä jututin nimikristittyjen kanssa ja keskustelu heidän kanssa ei tuntunut sujuvan emmekä päässeet yhteisymmärrykseen ja siten mieleeni juolahti uudestisyntyminen. Niin esitin kysymystä siitä uudestisyntymisestä. Minulle vastattiin, ettei tiedä, onko itse uudestisyntynyt. Mutta minulle vastattiin, että kirkko opetti heille, että vauvakasteen kautta heistä tuli kristittyjä. :shock: :? Siis heidän pelastuminen perustuu vauvakasteeseen, niin se on jo langennut pois armosta, koska he uskoo kasteen pelastavan. :?

Jos valitaan esimerkiksi Lauran presidentiksi, niin varmaan Laura alkaisi julistaa terveellistä evankeliumia, niin kansan usko alkaisi ojentautua kohti Raamatun ilmoittamaa Kristusta - pois kirkon luomaa jeesusta, jota Raamattu ei edes tunne. Minä toivon, että ei kukaan loukkaisi kirjoituksestani eikä tästä kirjoituksesta riitautuisi. Kun sanon suoraan - ajatellen ihmisten pelastukseksi ja anteeksi suorasanaisuuteni!

Usko olkoon Sanan keskeisintä, sydän totuutta kohtaan rakkaudessa, niin Sana avautuu ja ilmoittaa meille. Sana = lihaksitullut Jeesus, täynnä armoa ja totuutta.

Joh. 14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

:hearts: :bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Tammi 2018 18:57

*
http://www.apu.fi/artikkeli/hurstin-ruoka-apu-vaarassa-loppua-pari-kuukautta-viela-parjataan-sitten-lopetettava

EU:hun liittyminen on suuri virhe, koska kaikki leikkaukset annetaan EU:lle velkojen maksettaviksi. Nyt Hurstin laupeudentyöllä eli ruoka-avulla on vain kahden kuukauden aika mahdollista avustaa köyhiä ihmisiä antamalla heille ruokaa. :shock: :? EU vie kaikki mahdollisuudet, siis leikkaukset pois. :(

Hurstin ruoka-apu on vaikeuksissa. Toiminnan pyörittämiseen riittää rahaa vain noin 2 kuukaudeksi. Ruoka-apu toimii vapaaehtoisten lahjoittajien avulla ja jaettava ruoka tulee myös lahjoituksina.

Vain joku aika taaksepäin Sipilän hallitus leikkasi ruoka-apua suorittavien tukia. Tämän päivän hyvinvointi-Suomessa on todellinen hätä. Hurstin ruoka-avun jakelupäivinä on noin 2500-2800 kävijää jonottamassa. Tämä kertoo köyhien, vähävaraisten ihmisten inhimillisestä hädästä kulutusyhteiskunnassamme, jossa vain yhä enemmän on ihmisiä, jotka joutuvat turvautumaan ruoka-apuun.

Nyt pitäisi kaikkien ihmisten herätä ja antaa apua, jotta Hurstin jakama ruoka-apu voisi jatkaa toimintaansa ja vastaavanlaiset monet muut toimijat voisivat tuottaa sitä hyvää palvelua, jota he tekevät.

Ojentakaamme auttava kätemme apua tarvitseville!

Koska europarlamentaarikko ei ole Suomen kannattaja, vaan on EU:n asialla, jos hänet valitaan presidentiksi. Älkäämme vaelleta näkemisessä, vaan uskossa, sillä usko Jumalaan on enemmän, kuin se näkemisessä vaeltaminen. Muistakaamme Jumalan ihmetöitä, miten venäjän panssarit käännytettiin ja ammuttiin omaa kansaa, kun piskuinen lauma rukoili taistellen Suomen puolesta, koska he vaelsivat uskossa, - ei näkemisessä, sillä usko Jumalaan on enemmän, kuin näkemisessä vaeltaminen.

No minä muistelin, miten Suomen kansan identiteetti oli mallillaan, kun Suomi oli itsenäinen ennen EU:hun liittymistä. Suomen kansallislaulu painautui mieleeni. Kun nostettiin lippu tankoon, niin samalla laulettiin Suomen kansallislaulua. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Tammi 2018 20:35

*
Perussuomalaisena ehdokas voi pistää ne väärät perustellut asiat poikki, niin suomalaiset saisivat töitä takaisin.

Tätä linkkiä on surullista lukea, miten väärin perustein annetaan noin vaan maahammuuttajille kaikki, mitä suomalaiset eniten tarvitsevat, edes työpaikkaa. Mitä sinä sanot tästä jutusta? Väärin perustein ja myös sinisilmäisyyttä... :(

https://www.suomenuutiset.fi/maahanmuutto-maksaa-suomalaisille-yli-miljardin-vuodessa/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Tammi 2018 22:36

vaisuliini kirjoitti:*
Perussuomalaisena ehdokas voi pistää ne väärät perustellut asiat poikki, niin suomalaiset saisivat töitä takaisin.

Tätä linkkiä on surullista lukea, miten väärin perustein annetaan noin vaan maahammuuttajille kaikki, mitä suomalaiset eniten tarvitsevat, edes työpaikkaa. Mitä sinä sanot tästä jutusta? Väärin perustein ja myös sinisilmäisyyttä... :(

https://www.suomenuutiset.fi/maahanmuutto-maksaa-suomalaisille-yli-miljardin-vuodessa/


Lainaus linkistä:

Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas, kaupunginvaltuutettu Pauli Vahtera Vantaalta laski jo viisi vuotta sitten Ylen MOT-ohjelmaa varten maahanmuuton todellisten kustannusten olevan yli miljardi euroa vuodessa.

Minun ei tarvitse enempää kommentoida annan puheenvuoron maahanmuuttajalle, viedossa haastateltu rohkea, ja rehellinen mies on itse tullut Suomeen sotaa pakoon vuonna 2007 Irakista ja tietää Irakin olot todella hyvin sekä puhuu kieltä.:



Lisää tämän miehen kaltaisia vaan töihin tänne minun puolestani. Taustat on kunnossa ja kielenopiskelu , sekä työnteko kiinnostaa niin silloin ei ole mielestäni estettä maahanmuutolle. Hienosti osaa jo Suomea.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Tammi 2018 00:26

*
Ok, kiitos, Murpatti. Minä uskon, että se on maahanmuuttajille tarkoitukseksi, koska Jumala on asettanut heille asumisen rajat, siis täällä Suomessa - yhdellä ehdolla, että he alkaisivat etsiä Jumalaa. Mutta se on järjettömästi toimittu, koska ilman integroitumissopimusta he toivat tänne Suomeen islamia. Se sopimus olisi voinut kieltää tuomasta islamia tänne Suomeen.

Olin itse Helsingissä yksi kesä sitten. Meille tilattiin taksi ja taksin kuljettaja on ulkomaalainen. Siten kävelimme ohi bussia, jonka kuljettaja piti tauon, on itse ulkomaalainen. Postinkantajakin ulkomaalainen, samoin hotellisiivoojat ulkomaalaisia. Menimme hesburgeriin syömään, siellä näimme taas ulkomaalaisia työntekijöitä. Kaikki ulkomaalaisia ja vielä halpa työvoima, josta hyödytään. Raja vedetään kokonaan pois ja syrjitään suomalaisia pitkäaikaistyöttömiä.

He joutuvat turvautumaan ruoka-apuun, mutta kahden kuukauden päästä heiltä otetaan pois ruoka-apu. Millä mahdollisuudella he voisivat selvittää elääkseen? Ei mitään! Maahanmuuttajat vievät heiltä työpaikan ja se on heidän ainoa elintapa voidakseen selvittää. Tämä on minusta aika huolestuttavaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Tammi 2018 03:11

vaisuliini kirjoitti:He joutuvat turvautumaan ruoka-apuun, mutta kahden kuukauden päästä heiltä otetaan pois ruoka-apu. Millä mahdollisuudella he voisivat selvittää elääkseen? Ei mitään! Maahanmuuttajat vievät heiltä työpaikan ja se on heidän ainoa elintapa voidakseen selvittää. Tämä on minusta aika huolestuttavaa.


En seuraa nykyisin kovinkaan tarkasti noita tukiasioita, koska en enää ole sosiaalitoimen palkkalistoilla. Jotain sentään tiedän.

Ensiksikin: ei ruoka-avun antaminen tänä vuonna suinkaan ole loppumassa. Siihen on varattu EU:n myöntämää tukea noin neljä (4) miljoonaa euroa (siis vuodelle 2018) ja kahdeksan (8) miljoona euroa seuraaville kahdelle vuodelle. Nämä summat eivät kata kaikkia tarpeita (elintarvikkeiden hankkimista ja niiden pakkaus- ja jakelukustannuksia) mutta summista on merkittävää apua. Pääosin ruoka-avun hankkiminen ja jakaminen tapahtuu vapaehtoisvoimin lahjoitusten varassa.

Toiseksi: maassamme vähätuloiset ovat oikeutettuja saamaan toimeentulotukea. Otan tähän esimerkin sairaseläkkeellä olevasta naapuristani, jota olen auttanut toimeentulohakemusten tekemisessä Kelalle.

Hakijan tulot:
eläke Kela ................ 614,20
eläke Kela ................. 55,33
eläke Keva ................. 93,17
--------------------------------------
eläketulot yhteensä ......762,70
lisäksi asumistuki ........ 262,00
---------------------------------------
Tulot yhteensä.... 1.024,70 eur

Hakijan ilmoittamat menot / Kelan hyväksymät menot
vuokra .................... 392,40 / 130,40 (vuokrasta vähennetty asumistuki 262,00)
vesimaksu ................ 25,00 / 25,00
parkkipaikkamaksu ..... 10,00 / 0,00 (ei hyväksytty)
lääkekulut ................ 162,06 / 147,48 (käsikauppalääkkeiden osuutta ei hyväksytty)
sähkölasku ................ 64,70 / 59,70 (5 eur muistutusmaksua edellisestä laskusta ei hyväksytty)
terveyskeskusmaksu .... 18,40 /18,40
sairaalan lasku ............190,00 / 190,00
--------------------------------------------------
Yhteensä .............. 862,65 / 570,98


Toimeentulotuen määrä muodostuu siten, että hakijan nettotuloista 762,70 eur vähennetään hyväksytyt menot 570,98 eur. Hakijalle jää käyttöön eläkkeestään varoja laskut maksettuaan 191,72 eur. Tästä seuraa, että hakijalle maksetaan toimeentulotukea 292,98 eur jotta hänelle jää elämiseen pyöreästi reilut 484 eur joka määrä on laissa ja asetuksissa säädetty.

Tuolla yksinäinen tulee nipin napin toimeen. En muista kuinka paljon alaikäiset lapset tai puoliso korottavat korvauksia, mutta eivät nekään suuria summia ole. Niillä tulee kuitenkin toimeen, kun elää nuukasti eikä törsäile humpuukiin.
Jukka
 

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Tammi 2018 07:54

*
Ok, kiitos, Jukka! Oletko lukenut Hurstin juttua, että nykyään se tilanne on huolestuttavaa? Tässä olisi linkki.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801202200683375_u0.shtml

Kysyn onko asia totta, että toimeentulotuet ovat leikatut pieniksi antaakseen EU:lle velkojen maksettavaksi? Olen kuullut, että ne leikataan, jos minä käsitän oikein. Ja myös kaikki ja ruoka-avun raha-avustus leikataan myös - antaakseen EU:lle velkojen maksettavaksi. Se tuntuu järjettömältä. Minusta ei kuulu ajaa EU:n asiat, vaan tulisi keskittyä Suomen keskinäisiin asioihin, joita tulisi ajaa ensisijaisesti. Koska europarlamentaarikko ei ole Suomen kannattaja, vaan EU:n asialla. Olisi mieluiten antaa hänelle ero.

Mutta tämä Suomi on EU:n jäsen, niin olisi saatava ensin ero EU:sta ja siten voisi keskittyä Suomen keskinäisiin asioihin ajettavaksi.

Olisi vielä kysyttävää. Onko EU:n syytä, että vuokra-asunnot kallistuivat huimaavasti? Olen kuullut, että heiltä loppui rahaa vuokran takia, niin ei riitä ruokaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Tammi 2018 09:24

Rukous vähävaraisten puolesta:

Rakas Taivaan Isä, sinä näet tämän ahdingon mihin suomalaisia vähävaraisia ihmisiä on ajettu entistä kiihtyvämmin tahdin ja ihmisiä on sankoin joukoin joutumassa yhä syvempään ahdinkoon ja kaikkinaiseen ahdistukseen; mistä rahat ruokaan ja muuhun tarpeelliseen kuten että olisi asuntokin missä majailla?

Taivaan Isä, rukoilemme sinulta että ojentaisit auttavan kätesi hädän keskellä sinnitteleville suomalaisille vähävaraisille; on sairautta, on kuolemanpelkoa, on yksinäisyydestä kärsiviä, on päihteitten vuoksi hätään joutuneita ja kaikkinaista epätoivoa vähävaraisten kansalaisten keskuudessa. Rakas taivaan Isä, huudamme sinun puoleesi: Anna väkevän kätesi ojentautua suomalaisten vähävaraisten ja kaikkien kurjuudesta kärsivien hätään; rukoilemme että tahtosi mukaan autat niitä jotka apua tarvitsevat.

Taivaan Isä, saakoon myös ihmisiä hädän ja kaikkinaisen ahdistuksen keskellä tulla synnintuntoon että he saisivat armostasi evankeliumin ilosanoman kuultuaan tulla elävään uskoon Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen ja saisivat näin osallisuuden sielujen pelastuksesta Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa. Saakoon Isä sinun tahtosi tapahtua; kiitämme sinua että saamme tuoda kaikki asiat jotka meitä painavat alaspäin sinun tietoosi ja kiitos että autat tahtosi mukaan kun turvaudumme sinun apuusi Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen.


PSALMIT 141:

1. Daavidin virsi. Herra, minä huudan sinua, riennä minun tyköni. Ota
korviisi minun ääneni, kun minä sinua huudan.


2. Minun rukoukseni olkoon suitsutusuhri sinun kasvojesi edessä, minun kätteni kohottaminen olkoon ehtoouhri.

3. Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea.

4. Älä salli minun sydämeni taipua pahaan, pitämään jumalatonta menoa väärintekijäin kanssa. Minä en tahdo maistaa heidän herkkupalojansa.

5. Lyököön minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin:

6. heidän päämiehensä syöstään kalliolta alas, ja silloin kuullaan minun sanani suloisiksi.

7. Niinkuin maa kynnetään ja kuokitaan, niin ovat meidän luumme hajotetut tuonelan kuilun suulle.

8. Mutta sinuun, Herra, Herra, minun silmäni katsovat, sinuun minä turvaan. Älä hylkää minun sieluani.

9. Varjele minua niiden pauloista, jotka minua pyydystävät, väärintekijäin ansoista.

10. Kaatukoot kaikki jumalattomat omiin kuoppiinsa; mutta suo minun ne välttää.



Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa kaikkien päivään. Tänään auttaa Herra, kiitos ja kunnia Herralle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron