Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja kari » 13. Tammi 2018 16:31

vaisuliini kirjoitti:*
https://www.youtube.com/watch?v=Wr8R3Sl ... e=youtu.be

Tämä on ainoa, joka en saanut laitettua näkymään, kuin muut youtubeet. En ymmärrä. :wtf:

No kertoisithan mielipiteesi, kun katsot ensin tätä Mauno Mattilan videota, kiitos! :)


Vaisuliini, katsoitko sinä tuon laittamasi linkin itse alusta loppuun. Sen pituus on reilut puolitoista tuntia.
Kiinnostaa tietää? Jos katsoit, niin millaisia johtopäätöksiä kuulemastasi teit?
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2018 20:47

*
Kari, minä laitoin tuon videon, että te voisitte tunnistaa "hengen". Moni suosittelee häntä ja laittaa aina hänen videon muiden kuunneltaviksi, mutta minulla ei ole todistaja, joka voisi vahvistaa minun havaitsemani juttua. Olen ainoa, joka tietää jotain asian. Keskustelut yksityisviestillä olivat kiivasta. Minä vain pysyin tyynenä. En vain voi paljastaa sen. Laitoin tuon videon toivoen, että se olisi hänen pelastukseksi. Minä olen surullinen hänen vuoksi. Tuo video koskee Saulia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Tammi 2018 14:53

*
Haluaisin nostaa esille se kirjoitus, jonka eräs uskonsisko kirjoitti ja minusta se on hyvin sanottu.

Tapakristitty järkeilee omalla erehtyvällä ihmisjärjellä, valitsee väärin,
kulkee harhaan ja aiheuttaa vahinkoa itselleen ja koko maailmalle. :clap: :thumbup:

Siis Suomelle, jos valitsee väärän presidentin, [minä tähän hieman lisäsin.]

Haluaisin vielä sanoa siitä, että eilen illalla minä koin ristiriidaksi lukiessani yhden uskonveljen kirjoitusta.
Hän on se tunnettu "hengellinen johtaja". Hän aikoo äänestää Saulia, niin se minua ihmetytti. Minusta meidän
täytyisi ymmärtää, mikä Herran tahto tässä asiassa on.

Esimerkiksi eutanasia ja adoptio-oikeudet. Ne nostavat Herran tahtoaan vastaan. Jumalan lapsen ei sovi äänestää
Herran tahtoaan vastaan. Eilen illalla jäin ihmettelemään sitä kirjoitusta, minkä minä luin ja koin ristiriidaksi katsottuna
Jumalan tahtoon. Minä pidän outona asiana, että hän on Jumalan lapsi ja vielä äänestää Jumalan tahtoaan vastaan.

Tiedän, mikä on Herran tahto, sillä Hän tahtoo kansan ja vielä lasten parasta. Jaksan vielä ihmetellä tunnetun
hengellisen johtajan kommenttia. :wtf:

No vielä kirjoitan toisesta asiasta. Vanhassa Testamentissa on ne esimerkit, mitkä ovat vielä voimassa tänäkin päivänä.
Oli mielenkiintoinen havainto, miten kansa kääntyi pois Herran yhteydestä ja teki syntiä. Siten synnin seurauksesta
kansa alkoi kärsiä. Jumala päätti armahtaa sitä uppiniskaista kansaa ja lähetti profeetan johdattamaan pois kärsimyksestä.

Kansa sai kokea Jumalan anteeksiantavaisuuden. Oli mielenkiintoinen havainto, että Jumalan lähettämä mies oli kokematon.
En muista oliko se VT:ssa tai UT:ssa. Muistan vain jutun. Sen mukaan Jumala sanoi; 'Älä katso henkilöön, että hän on kokematon,
kun Jumala hänet lähetti johdattamaan kansaa
'.

Ajattele, henkilö on kokematon, jota Herra käyttää. Älkäämme katsoko henkilön kokemattomuuteen - äänestämällä toista
väärää henkilöä, joka on kokeneempi! Kerron vielä EU:sta. Joku kesä sitten EU puuttui omalla kotipihalla yrttien kasvattamiseen, johon
meillä suomalaisilla on oikeus. Minä koin heti sen vastenkohtaiseksi tervettä maalaisjärkeä vastaan ja koin myös EU:n puuttumisen
törkeäksi.

Jos Paavo Väyrystä äänestetään, niin EU-puuttuu liian moneen toisarvoiseen ja vienyt Suomen eduskunnalta oikeuden toteuttaa
kokonaisvaltaista demokratiaa, koska Paavo ei kannata EU-eroa ja hän on se europarlamentaarikko.

Kirjoitin jo tässä osiossa, että Suomi oli koetuksella rahatilanteen takia, mutta Suomi valitsi rahan, niin se oli synti, jonka Suomi valitsi.
Synnin seurauksesta Suomi köyhtyy ja kärsii - köyhyyden takia. Koin myös, että parannuksenteoksi olisi ottaa irti EU:sta ja valita Jumalan.
Niin Jumala tulisi jälleen ensisijainen Herra Suomessa.

Niin Vanhassa Testamentissa kerrotaan, miten kansa joutui synnin seuraukseksi kärsimään ja siten Jumala armahti kansaa lähettämällä
profeetan, joka johdatti kansaa pois kärsimyksestä. Niin Jumala on edelleen sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
Niin minä koin samalla tavalla, että Jumala tulee armahtamaan Suomen kansaa - lähettämällä Lauraa, joka voisi saattaa Suomen pois kärsimyksestä.

Myös Jumala sanoi; 'älä katsomalla henkilöön väheksy Jumalan lähettämään mieheen, joka on aika kokematon, ja siksi hänet Jumala lähetti
kansan luo ohjaakseen pois kärsimyksestä
'. Se on se Laura. Älkäämme katsoko hänen kokemattomuuteen!

Mutta rukous on Jumalalle mielenmukaista, kun ensisijaisesti etsitään Hänen tahtoaan rukoillen Jumalan mielenmukaista henkilöä
meidän presidentiksi! Mutta on mahdollista, että nousee antikristus presidentiksi, sillä me elämme tätä laittomuuden aikaa.
Mutta Suomen kansan takia meillä Jumalan lapsilla on vastuu vaikuttaa äänestämällä - kansan pelastukseksi ehdolla, että
kansan tulee oppia tuntemaan totuuden, niin pelastuu.

Mutta se tunnettu hengellinen johtaja vielä ihmetyttää minua... :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Tammi 2018 15:21

*
Esimerkiksi nuori Daavid.

Uskonkuuliaisuus vs. kokemus, kumman niistä Jumala ensiksi valitsee?
Tietty uskonkuuliaisuuden. Jumala ei tarvinnut kokeneempia henkilöä.

VT:ssa on se kertomus, jonka mukaan uskonkuuliaisuus oli otollinen
Herralle, esimerkiksi Israelin kuningas Daavid ja Hän käytti hyötyen siitä,
joka oli kansalle siunaukseksi.

Joko oikea henkilö presidentiksi, niin kansa säästyisi paljolti esimerkiksi
eutanasialta ja adoptio-oikeuksielta, joita lesbo- ja homoparit vaativat itselleen.
Jumala tietää kansan parasta. Oikea henkilö presidentiksi - se olisi kansalle siunaukseksi.

Joko väärä henkilö presidentiksi, niin kansa joutuisi kärsimykseen, sillä homoliitossa
lapsi voi rikkoutua entistä enemmän henkisesti ja myös se vaikuttaa lapsen
seksuaalisuuntautumiseen paljon, mitä Jumala ei tahdo lapselle. Sillä Jumala
tahtoo lasten parasta. Väärä henkilö presidentiksi - se olisi kansalle kärsimykseksi.

Siinä kaikki - lyhyesti kerrottuna - kaikella ymmärryksellä Herran tahtoaan kansaa kohtaan.

:bible: :wise3:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Tammi 2018 17:47

Vaisuliini kirjoitti: Eilen illalla jäin ihmettelemään sitä kirjoitusta, minkä minä luin ja koin ristiriidaksi katsottuna
Jumalan tahtoon. Minä pidän outona asiana, että hän on Jumalan lapsi ja vielä äänestää Jumalan tahtoaan vastaan.


Minä pidän ylipäätään outona uskovaisten pyrkimyksiä maallisiin (yhteiskunnallisiin) tai hengellisiin (seurakunnallisiin) tehtäviin. Entä mistä tuo uskovaisten äänestysinto nyt kumpuaa? Kehottaako Raamattu sellaiseen? Eikö ennemmin rukoilemaan esivallan puolesta. Esivalta ei ole virassa antamiemme äänien perusteella vaan Jumalan säätämyksestä, sillä "ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat". Tähän Jumalan säätämään esivaltaan kuuluvat maassamme mm. presidentti, ministerit, kansanedustajat, poliisit, puolustusvoimat ym. Minä uskon tämän Raamatun sanan esivallan vallasta, joka löytyy Roomalaiskirjeestä (13:1-3).

Alkuseurakunnan aikana uskovat elivät yhteiskunnassa, jossa oli runsaasti puolueita (mm. saddukeukset, herodialaiset, farisealaiset, libertiinit, essealaiset), mutta mihinkään niistä ei kehoteta liittymään tai niitä kannattamaan. Ei niihinkään, jotka ajoivat nyt elävien uskovaisten näkemysten mukaan hyviä raamatullisia asioita, kuten vastustivat orjuutta, kuolemantuomioita ja köyhien sortamista. Alkuseurakunnan aikana vaikutti Lähi-Idässä useampi väkivaltainen maaherra ja Roomassa keisari, mutta ei ole Raamatussa kehotuksia vastustaa heitä tai toivomuksia, että Herra heidät parempiin vaihtaisi. Voisiko se johtua siitä, että alkuseurakunnassa uskovat näkivät ja ymmärsivät selkeämmin Herran hallitusvallan ("minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maassa") kuin mitä me näemme ja ymmärrämme näinä viimeisinä päivinä? Niin tai näin, joka tapauksessa yhteiskunnallisiin epäkohtiin ja jumalattomuuteen pyrittiin vaikuttamaan esirukouksin ja evankeliumia kertomalla. Näistä periaatteista on luovuttu ja kristityt ovat sokeutuneet luulemaan, että voimme vaikuttaa Jumalan päätöksiin (esivallan asettamisesta) paremminkin äänestämällä kuin rukoilemalla. Emme voi. Tämä on siis minun näkemykseni, mutta korjaan sitä, kun minulle osoitetaan Raamatusta paikka, jonka mukaan olen eksynyt väärille teille, kun en äänestä.

Raamatusta voidaan kyllä löytää kohtia, jotka kertovat maan päämiesten johtaneen kansan harhaan ja kokemaan sen tähden kovia rangaistuksia, mutta on otettava huomioon, että tämä tapahtui vasta sitten, kun kansan sydän oli kääntynyt pois Herraa seuraamasta. Jumala antoi kansalle "sen mielen mukaisia johtajia" jotka sitten sinetöivät omansa ja lopuksi koko maan kohtalon. Näin tulee tapahtumaan myös Suomessa; ja näinhän meille on tapahtunut ennenkin sekä hyvässä että pahassa. Kansan syntielämää ja luopumusta pyhä Jumala ei jätä rankaisematta, mutta rukoilen, että Herra olisi vieläkin armollinen meille ja vaikka rankaiseekin, niin kurittaisi vain kohtuudella. Ehkä sitten menemme itseemme ja käännymme mielenmuutoksessa Jumalamme puoleen.

Tämä oli nyt aika pitkä kirjoitus. Pahoittelen. Rukoillaan esivallan ja kansamme puolesta. Ehkä on vielä toivoa.

JK. Mieleeni tuli kertomus, jossa Jeesus seisoi Pilatuksen edessä tuomittavana. Pilatus sanoi Jeesukselle: "Minulla on valta sinut tuomita ja minulla on valta sinut päästää". Siihen Jeesus vastasi tälle esivallan edustajalle: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä." Saman verran on presidentillämme ja hallituksellamme valtaa. Enempää ei ole valtaa antikristuksellakaan, sillä Ilmestyskirjassahan sanotaan useamman kerran, että sille annettiin valta, mutta vain säädetyksi ajaksi. Se on rajoitettua, tarkasti rajattua valtaa, jonka antaa määräajaksi Jeesus, jolla on kaikki valta.
Jukka
 

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2018 11:16

*
Huomenta Jukka! Niin. Minusta on outoa nähdä uskovien keskinäistä riidanalaisuutta, joka koskee presidentinvaaleja. He riitelevät keskenään tuohon tyyliin; 'Saulin puolella, tai Saulia vastaan, tai Lauran puolella tai Lauraa vastaan, tai Paavon puolella tai Paavoa vastaan'. Se on aika lihallista. :(

Eikö ennemmin etsiä Herran tahtoaan ja rukoilla Herran mielenmukaista henkilöä meidän presidentiksi?!? Jumala varmaan murtuu surusta nähdessään omaa kansaa, joka ei etsi ensisijaisesti Hänen tahtoaan vaan he mieltyvät oman valinnan mukaan sellaiseen henkilöön presidentiksi - etsimättä Herran tahtoaan. :?

Eikö kansan hyvinvointi ole etusijalla, vai henkilö presidentiksi ole etusijalla? Tuntuu, että kansan hyvinvointia he eivät aja vaan omaa valintaa - mieltyen henkilöön presidentiksi. Se on aika lihallista. Suoraan sanottuna olen pettynyt heihin, vaikka he ovat minun veljiäni ja siskojani. Minua hävettää heidän puolesta, että Jumala ei ole heidän ensisijainen Herra, vaan oma liha. :(

Minua oudostuttaa se tunnettu hengellinen johtaja, jota moni uskova pitää hyvin opettajana Jumalan Sanoissa, äänestää Herran tahtoaan vastaan. Puu hedelmistään tunnetaan. :wtf:

Jukka, voisitko hieman tarkentaa siitä Jumalan rangaistuksesta? Minulle ei auennut tämä rangaistuksen juttu. Minun käsittääkseni mukaan kansa kärsii synnin seurauksesta, se on tavallaan rangaistukseksi. Kun kansa kärsii tarpeekseen synnin seurauksesta. Jumala lähettää henkilön johdattamaan pois kärsimyksestä, se on sama kuin kehotukseksi parannuksen tekoon. Eli kansa ottaa vastaan kehotuksen parannuksentekoon.

Niin kansa tajuaa tehneensä väärin Herraa ja taivasta vastaan ja palaa takaisin Isä Jumalan yhteyteen, niin Jumala armahtaa kansaa. Jumala jättää rangaitsematta. Jumalan hyvyys vetää parannukseen, niin Jumala on sellainen, joka vetää kansaa parannukseen - rangaitsematta ollenkaan.

Voisitko vähän tarkentaa, mitä tarkoitat tällä jutulla?

Jukka kirjoitti:mutta rukoilen, että Herra olisi vieläkin armollinen meille ja vaikka rankaiseekin, niin kurittaisi vain kohtuudella.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Tammi 2018 10:51

vaisuliini kirjoitti:
Niin kansa tajuaa tehneensä väärin Herraa ja taivasta vastaan ja palaa takaisin Isä Jumalan yhteyteen, niin Jumala armahtaa kansaa. Jumala jättää rangaitsematta. Jumalan hyvyys vetää parannukseen, niin Jumala on sellainen, joka vetää kansaa parannukseen - rangaitsematta ollenkaan.


Vaisuliini, synti ei jää koskaan rankaisematta. "Sen sielun, joka syntiä tekee, sen on kuoltava." Olemme tulleet aikaan, jossa pyhästä Jumalasta -joka ei yhtäkään syntiä siedä- tehdään sellainen leppeä isähahmo ja rakkaullinen pehmopappa. Raamattu ei esitä Häntä sillä tavalla, vaan Jumalan rakkaus on "vuodatetun veren rakkautta". Raamattu esittää ihmisen aivan vastuullisena teoistaan ensimmäisestä Mooseksen kirjasta aina Ilmestyskirjaan viimeiseen lukuun saakka.

Varsinaiseen kysymykseesi pyrin vastaamaan myöhemmin, kun/jos jaksan (koskien ajatustani maatamme kohtaavista Jumalan rangaistustuomioista). Meille on voinut kuitenkin jo käydä kuten Juudalle 600-luvulla eKr. Luemme Raamatusta tällaiset ainakin minua järkyttävät sanat:

"He pilkkasivat Jumalan sanansaattajia ja halveksivat hänen sanaansa ja häpäisivät hänen profeettojansa, kunnes Herran viha hänen kansaansa kohtaan oli kasvanut niin, ettei apua enää ollut" (2.Aik. 36:16)

Jeremia yritti vielä rukoilla kansan puolesta, mutta Herra sanoi hänelle: "Älä rukoile tämän kansan puolesta, sen hyväksi. Vaikka he paastoavat, en minä kuule heidän huutoansa, ja vaikka he uhraavat polttouhreja ja ruokauhreja, en minä heihin mielisty, vaan miekalla, nälällä ja rutolla minä heidät lopetan" (Jer. 14:11-12).
Jukka
 

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Tammi 2018 12:43

*
Anteeksi, voisitko vielä kerran tarkentaa, Jukka? Tarkoitatko siis, että kun ihminen ei tee parannuksen, saa rangaistuksen Jumalalta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja tanu » 18. Tammi 2018 19:13

Minä en pystynyt tuota Laura Huhtasaaren MTV:n vaalitenttiä katsomaan suuttumatta.

Pystytkö sinä?

https://www.nykysuomi.com/2018/01/18/na ... n-tulossa/


Melkoista mustamaalausta valtamediassa ja varmasti pahemmaksi vain menee. Kyllä suututtaa!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Tammi 2018 20:27

*
Missä kohdassa suututtaa?

No presidentinvaaleissa kaikki kannatukset ovat huolellisesti tutkittu katsottuna ensisijaisesti Jumalan tahtoon nähden kansan parasta.
Vain yksi täyttää Jumalan tahdonmukaiset ehdot. Jumalan lapsena se on jo tänään äänestetty turvautuen ensisijaisesti Jumalan tahtoon
kaikella ymmärryksellä Herran tahtoaan kohtaan.

Jumalan tahto tapahtukoon tässä lopputuloksessa, mitä se tuo mukanaan. Lopultakin Jumala on meidän Jumala ja Herra, kiinnittäkäämme
katseet yksin Jumalassa, oliko lopputulos hyvä vai ei. Raamatun ilmoittama Jeesus Kristus on tunnustettava ja notkituttava Isän Taivaallisen
kunniaksi Herra.

Äänestetty nro se on se.....

Image

:thumbup: ;)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron