Hyvää itsenäisyyspäivää

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Hyvää itsenäisyyspäivää

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Joulu 2017 17:50

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille lukijoille!

Kiitos Herralle kun saadaan asua näinkin hienossa maassa rauhan aikana! Kiitos myös vanhoille sukupolville kovasta työstä ja raaadannasta, teidän käsillä tämä maa on rakennettu, koitetaan muistaa vanhuksia teoin ja rukouksin!

Ei ole puutetta tai vilua välttämättömistä asioista vielä ollut.

Toivottavasti päättäjämme muistaisivat aiempien hallitusten ja presidenttien viisauden siinä, että pidettäisiin Jumalan tahdosta kiinni, tämä varmistaisi Suomelle paremmat näkymät tulevaisuudessakin.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hyvää itsenäisyyspäivää

ViestiKirjoittaja tanu » 06. Joulu 2017 23:28

Kyllä! Kiitos Herralle kauniista Suomen maasta ja siitä että tänäänkin saadaan elää rauhan ja yltäkylläisyyden keskellä!


1. Poikani, älä unhota minun opetustani, vaan sinun sydämesi
säilyttäköön minun käskyni;
2. sillä pitkää ikää, elinvuosia ja rauhaa ne sinulle kartuttavat.
3. Laupeus ja uskollisuus älkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun,
4. niin saat armon ja hyvän ymmärryksen Jumalan ja ihmisten silmien edessä.
5. Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.
6. Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän sinun polkusi tasoittaa.
7. Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.
8. Se on terveellistä sinun ruumiillesi ja virkistävää sinun luillesi.
9. Kunnioita Herraa antamalla varoistasi ja kaiken satosi parhaimmasta,
10. niin sinun jyväaittasi täyttyvät runsaudella, ja viini pursuu sinun kuurnistasi.
11. Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa;
12. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.
13. Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon.
14. Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi.
15. Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa.
16. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia.
17. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni.
18. Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.
19. Herra on viisaudella perustanut maan, taivaat taidolla vahvistanut.
20. Hänen toimestansa syvyydet kuohuivat esiin, ja pilvet pisaroivat kastetta.
21. Poikani, nämä älkööt häipykö näkyvistäsi, säilytä neuvokkuus ja taidollisuus,
22. niin ne ovat elämä sinun sielullesi ja kaunistus sinun kaulaasi.
23. Silloin sinä kuljet tiesi turvallisesti etkä loukkaa jalkaasi.
24. Kun menet maata, et pelkää mitään, ja maata mentyäsi on unesi makea.
25. Pääset peljästymästä äkkikauhistuksia ja turmiota, joka jumalattomat yllättää.
26. Sillä sinä saat luottaa Herraan, hän varjelee sinun jalkasi joutumasta kiinni.
27. Älä kiellä tarvitsevalta hyvää, milloin sitä tehdä voit.
28. Älä sano lähimmäisellesi: "Mene nyt ja tule toiste, huomenna minä annan", kun sinulla kuitenkin on.
29. Älä mieti pahaa lähimmäistäsi vastaan, kun hän luottavaisesti luonasi asuu.
30. Älä riitele kenenkään kanssa syyttä, kun ei toinen ole sinulle pahaa tehnyt.
31. Älä kadehdi väkivallan miestä äläkä hänen teitänsä omiksesi valitse;
32. sillä väärämielinen on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisille hän on tuttava.
33. Herran kirous on jumalattoman huoneessa, mutta vanhurskasten asuinsijaa hän siunaa.
34. Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.
35. Viisaat perivät kunnian, mutta tyhmäin osa on häpeä.

(Sananlaskut 3)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Hyvää itsenäisyyspäivää

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2017 00:31

*
Kiitos samoin, Murpatti! Toivottavasti rauha pysyy ja samoin tulevaisuudessa.
Hyvää Suomen 100-vuotisjuhlavuotta sinulle ja myös kaikille kans!

Rukoillaan Suomen puolesta:

Rakas Jeesus, auta ja armahda meitä.
Vuodata Sinun rakkautesi tämän kansan ylle.
Tule Pyhä Henki, ja avaa silmämme näkemään Totuus.
Siunaa ja varjele meitä.
Anna meille Sinun rauhasi ja ilosi.

Johdata maatamme oikeaan suuntaan.
Kiitos kaikista siunauksista
joita olet meille antanut.

Auta meitä nöyrtymään Sinun tahtoosi.
Tule Sinä Herraksemme.
Käännä kohtalomme.

Kiitos, että Sinun tahtosi meitä kohtaan on hyvä.
Lisääntyköön hyvyytesi tässä maassa.
Väistyköön kaikki paha.
Jeesuksen nimessä ja veressä.
Amen!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hyvää itsenäisyyspäivää

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Joulu 2017 09:23

Vähävaraiset ajetaan Suomessa yhä ahtaammalle ja ahtaammalle:

"Leipäjonoissa käyvä Hannu: Sodassa taistellut isäni häpeäisi Suomea"

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti ... gs.DC2QFWY

"Leipäjonot pitäisi saada poistettua. Se on helsinkiläisen Hannu Porkan viesti valtiovallalle. MTV Uutiset tapasi Porkan Hurstin itsenäisyyspäivän vastaanotolla Hakaniemessä.

– Kaikki ei ole oikein tässä maassa. Köyhyyttä ei saa hyväksyä. Leipäjonot pitäisi saada loppumaan. Nyt taakkaa on laitettu liikaa kolmannelle sektorille, kertoo Hannu Porkka.

Avustustyötä pyörittävän Heikki Hurstin mukaan normaalina jakopäivänä jonossa käy nykyään noin 2800 apua tarvitsevaa, ja että vielä kymmenisen vuotta sitten määrä oli korkeintaan 400.

– Ja tuntuu, että väkimäärä lisääntyy. Ollaan ihan puun ja kuoren välissä., Porkka sanoo.

Mitä itsenäisyys merkitsee Porkalle?

– Isä taisteli, hän oli viisi vuotta sodassa, eli tämä on äärettömän arvokas asia. Mutta hyvä, että isä ja äiti eivät ole näkemässä. He olisivat varmaan hävenneet, että kuinka tämä maa tällä tavalla lähtee luisumaan.

Porkka sanoo, että hän itse elää "hyvin pienellä eläkkeellä". Hän haluaa kiittää Hurstia "äärettömän tärkeästä avusta"."



Mitä olen Raamattua tutkinut (asiat täällä maailmassa menevät koko ajan vain lähinnä huonompaan suuntaan aina Herran tulemukseen asti) niin olen siinä ymmärryksessä että myös nämä leipäjonot tulevat pysymään Suomessa, ja ovat jopa vain kasvamaan päin koko ajan; ja kyllä kaikki valtiovallan toimetkin edelleen siihen viittaavat kaikin puolin eli ne vähävaraiset joilla on vielä niin sanotusti jotain "ylimääräistä" niin nekin halutaan ottaa pois, muun muassa Kela juuri parasta aikaa toimeenpanee todella ikäviä toimeentulotukipäätöksiä vähävaraisia kohtaan liittyen esimerkiksi vähävaraisten vuokralla asumiseen. Siihen ei ole koskaan ennen kajottu niin härskillä tavalla kuin nyt tehdään, lähinnä Suomen hallituksen ja eduskunnan taholta. Onneksi Jumala näkee tämän kaiken vääryyden ja saammekin jättää Hänelle kaikki huolemme ja turvata Häneen tänäkin päivänä.

Ja kun Herran pelko katoaa ihmisten sydämistä niin kuin nyt on Suomessakin käynyt yhä enenevin määrin niin tilalle tulee tyhjyys, piittaamattomuus, omavoimaisuus ja itsekkyys ja rakkaudettomuus lähimmäistä kohtaan jne. Herra, auta ja armahda meitä! Tapahtukoon sinun tahtosi. Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen.

Jaakobin kirje 5:

1. Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.

2. Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;

3. teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.

4. Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.

5. Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.

6. Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.

7. Niin olkaa kärsivällisiä, veljet, Herran tulemukseen asti. Katso, peltomies odottaa maan kallista hedelmää, kärsivällisesti sitä vartoen, kunnes saa syksyisen sateen ja keväisen.

8. Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.




PSALMIT 62:

1. Veisuunjohtajalle; Jedutunin tapaan; Daavidin virsi.

2. Jumalaa yksin minun sieluni hiljaisuudessa odottaa, häneltä tulee minulle apu.

3. Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä suuresti horju.

4. Kuinka kauan te yhtä miestä ahdistatte, hänet yhdessä surmataksenne, niinkuin hän olisi kaatuva seinä, niinkuin murrettu muuri?

5. He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela.

6. Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.

7. Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä horju.

8. Jumalassa on minun apuni ja kunniani. Minun väkevyyteni kallio, minun turvani on Jumala.

9. Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne. Jumala on meidän turvamme. Sela.

10. Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.

11. Älkää luottako väkivaltaan, älkää turhaan panko toivoanne ryöstettyyn tavaraan. Jos rikkautta karttuu, älkää siihen sydäntänne kiinnittäkö.

12. Kerran on Jumala sanonut, kahdesti olen sen kuullut: väkevyys on Jumalan.

13. Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.




Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa kaikkien päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvää itsenäisyyspäivää

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2017 11:15

*
Niin on menossa huonompaan päin mutta on yksi "iso kiitos" että Lenin, Stalin ja Trotski allekirjoittivat Suomen itsenäisyyden, niin heidän ansiosta Suomi itsenäistyi. Jos he eivät olisi allekirjoittaneet sen, niin me olisimme venäjäläisiä. Elämän taso täällä Suomessa on hyvä, kuin Venäjässä.

Muistetaan vähävaraisia rukouksissa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa