Kristuspäivä 2017

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristuspäivä 2017

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Joulu 2017 20:03

kurja:

Minulle saa sanoa kuka tahansa uskova ihminen, että olen väärässä ja tutkin ja koettelen asiaa ja teen parannusta, jos olen ymmärtänyt olevani väärässä. Esimerkiksi tässä foorumissa (ja muissa foorumeissa ja yhteyksissä) olen vuosien varrella myöntänyt useamman kerran olleeni väärässä. Otan neuvoa ja ohjetta vastaan kaikilta, mutta toki vain sellaista, jonka ymmärrän olevan Jumalan sanan totuuden mukaista:

Kol 3:
14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Luenko sinua oikein, korjaa jos ymmärsin väärin? Onko nyt niin ettei Suomessa ole yhtään paimenta ja johtajaa, jotka toimivat oikein, vaan kaikki paimenet tekevät väärin ja syntiä?

Jos näin on ja sinä näet sen, niin olisiko sinulla eväitä korjata väärät toimet ja auttaa paimenia ja johtajia hylkäämään syntinsä.

Ja jos koko kansa (seurakunta) on kuriton, niin onko kukaan meistä uskovista tässä ajassa oikeassa suunnassa, vai olemmeko kaikki väärässä suunnassa?
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kristuspäivä 2017

ViestiKirjoittaja kurja » 06. Joulu 2017 21:01

Uskon ja tiedän sen kyllä, että sinulle saa sanoa, mutta kykenetkö oikeasti ottamaan sen vastaan ja tutkimaan ne asiat kunnolla ?

Tästä siis on kyse, eli sydämen asenteesta ja nöyryydestä.

Siis jos kehoitus menee ohi ja toimii kuin vesi hanhen selästä, eikä imeydy, niin turhaan on kehoitettu, eikö totta ?

" Luenko sinua oikein, korjaa jos ymmärsin väärin? Onko nyt niin ettei Suomessa ole yhtään paimenta ja johtajaa, jotka toimivat oikein, vaan kaikki paimenet tekevät väärin ja syntiä? "

Älä viitsi Petri, puhutaan oikeasti asioista, eikä lähetä vääristelemään toisen sanoja, joohan ?

Siis sinä ja minä hyvin tiedämme sen, tai ainakin sinunkin kanssani tulisi se tietää, että mitä on se paikallis-seurakunta yhteys.

Siis se on paikallinen eikä minun siten tule etsiä jotain itselleni kelpaavaa ja oikeaa Seurakuntaa ulkoapäin ja muualta.

Minut on Jumala jo liittänyt tähän paikalliseen Seurakuntaan, ja vaikka siis olen käynyt tutustumassa niissä hieman kauempanakin olevissa "seurakunnissa" jotka siis ovat oikeasti puolueita, niin en ole löytänyt niistä todellista vanhemmuutta, joten miksi menisin
ymmärtämättömien lasten kasvatettavaksi, eikö se olisi ihan järjetöntä ?

Siis palamme yhä siihen asiaan, että jos sinäkin toimit siis opettajana, mutta et halua paimentaa laumaa eli huolehtia oikeasti laumasta ja sen kaikkinaisesta hyvinvoinnista, kuin perheessä siis tulisi, niin siihenkö välinpitämättömyyteen ymmärtämättömyyteen ja monelta kohtaa vääriin ohjeisiin tulisi siis minun vain tyytyä ?

Samalla hyväksymälla ne väärät toimet, tulisin siis osallikseksi itse niistä, kun en niitä voi muuttaa milllään.

Siis oikeasti Petri etkö näe sitä edes, että laajalti toimitaan puolueissa ja lähtökohta silloin on jo ihan vääristynyt ja pielessä, eli se oikea Seurakunta yhteys ei edes toimi.

Ja oikeasti etkö näe sitä, että nyt pääosin ovat väärät ja naiset hallitsemassa näitä "seurakuntia", eli koko homma on laajalla tasolla ja eri syvyyksillä pielessä.

Siis elämme juuri tuota aikaa johoin noissa Raamatunkohdissa viitattiin ja siten, ne jotka puuttuvat vääryyksiin, ne on kuten se Hes 34 sanoo selvästi, on sysitty ja potkittu ja painostettu pois, ja nyt olemme siis ulkopuolella leirin, emme omasta tahdostamme siis, vaan olosuhteiden pakosta.

Sitten Petri Raamattu sanoo:

1. Kor. 7:20 Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.

Olen jo sinullekin kertonut sen, että minä synnyin "kadulle", eli kuten orpona ja vailla vanhempia siis, ja tässä asemassa olen sitten JOUTUNUT elämään ja pärjäämään yksin.

Kuvitteletko sinä niin, että lapsi ei haluaisi rakastavaa ja huolehtivaa perhettä ?

Mutta nyt siis en ole enää lapsi, Herran armosta, eikä minun nähdäkseni ole enää edes tarkoitus mennä jonnekin kyseenalaisten "vanhempien" pahoinpideltäväksi.

Mutta kaiken kaikkiaan, ihminen, enkä siis minäkään voi ottaa mitään sellaista, mitä Isä ei minulle anna, se on täysin mahdotonta.

Tai vaikka ottaisinkin jotain itse, ei se minua mitään oikeasti hyödyttäisi.

Lopeta siis syrjityn syyllistäminen sinä siten vain lyöt lyötyä, etkö sitäkään vielä ymmärrä ?

Palautetaan taas mieliin tämä Sana jonka sain jo yli 10v sitten Herralta:

Hesekiel 34
1 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
kurja
 

Re: Kristuspäivä 2017

ViestiKirjoittaja rpe » 06. Joulu 2017 21:06

PP:n virkateologinen luettelo pitää sisällään olettamuksen, että valitsemalla oikein listalta, on ”raamatullinen ja oikeauskoinen”. Minulle ei ole ongelma pitäytyä vanhakirkollisessa, apostolien opettamassa piispa, pappi, diakoni virkakäsityksessä. Naisten roolissa näen myös aikaansidottuja piirteitä, vaikka tunnistankin sen ekumeeniset haasteet. Mitä tulee srk:n paimenen kvaliteetteihin, luulen, että en niitä täysin täytä, ( mutta kuka täyttää??) ja siksipidänkin hyvänä, että jätetään oikean uskon/hengen hedelmien mittaaminen Jumalalle. Siksi itselleni sopii luterilainen malli,koska kukaan ei voi toisen uskoa täysin ymmärtää/ mitata ja Jumala tuntee kyllä omansa. Toisaalta arvostan paljonkin myös helluntaikirkon ja vapaakirkon toimintamalleja ymmärtäen niiden historallisen taustan. Joskus minulle tuottaa ahdistusta, kun halutaan korostaa kovin tätä ”raamatullisuutta”, mutta unohdetaan laupeus, lähimmäisenrakkaus ja hyvyys ja korvataan se tiukalla ja valitettavasti aivan liian usein huumorintajuttomalla ja aika ilottomalla normittamiskristillisyydellä. Mitä tulee Saulus ry:n olemukseen, pidän sitä turhana järjestönä, koska eikö Suomessa jo ole tarpeeksi järjestöjä ja esim hyväntekeväisyydessä Pelastusarmeijan ja Fidan upea työ voisi olla sopiva kanava kanavoida hyväntekeväisyys. Jos Saulus ry on ”seurakunta”, on asia eri, koska silloin siihen pitää suhtautua kuin muihinkin seurakuntiin teologisine kysymyksineen, hierararkioineen, jolloin puhutaan opin valvontakysymyksistä, mihin ilmeisesti Saulus ry:ssä ei olla juuri puututtu.
rpe
 
Viestit: 351
Liittynyt: 15. Marras 2015 09:30

Re: Kristuspäivä 2017

ViestiKirjoittaja kurja » 06. Joulu 2017 21:07

Pitää hieman laajentaa sitä, että mitä se "paimenten" väärä toiminta, eli paimentamattomuus, saa Seurakunnassa ja lampaiden joukossa saa aikaan:

Hesekiel 34
17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.

Minä itse siis odotan Suomen kohdalla tätä aikaa:

Hesekiel 34
9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.

Minä itse olen jo Herran paimenuudessa suoraan, mutta milloin tämä toteutuu Suomen "seurakuntien" kohdalla ?

Toki se jo etukäteen surettaa, että siinä tulee välituomio, ja siksi toivoisin muutosta ennen sitä, mutta kuuroille korville ovat pitkälti menneet varoituksen sanat, ikävä kyllä. :(
kurja
 

Re: Kristuspäivä 2017

ViestiKirjoittaja Tapani » 07. Joulu 2017 22:15

rpe kirjoitti:Minusta Kristuspäivä on hyvä idea ja toteuttaa mukavasti kristittyjen yhteyden ideaa. En tarkemmin halua puuttua PP:n tekstin ongelmiin, kuin vain haluaisin tietää, onko sinun toimintasi hengellisessä viitekehyksessä mainittu Raamatussa, eli minkä roolin/ viran suomin valtuuksin näitä kirjoituksia tuotat ja areenoilla esiinnyt? Olen kysynyt tätä aiemminkin aika heikolla vasteella...
Toinen toive on, että ole rohkeasti mitä olet ja ”anteeksipyytelevä en tahdo olla yläpuolella” asenne kääntyy tekstiä lukiessa aika usein juuri toisinpäin. Itse ilmoitettu ” nöyryys” ei aina kohtaa lukijaansa. Valitettavasti.


Kommentoin vastauksessasi tätä nöyryys asiaa, tuossa on perää. Nimittäin aito nöyryys on tiedostamatonta, jos ajatellaan, että "olenpa minä nöyrä", se voi olla myös ylpeyttä, tai ainakin tulkitaan helposti tekopyhyydeksi. En väitä, että Petri Paavola on ylpeä, mielestäni hänen teksteissään tulee hyvin oikea mielenlaatu esiin, mutta ylpeys on uskovaiselle iso vaara. Jumala vihaa ylpeyttä, ylpeä ihminen alkaa pitää Jumalan lahjoja, oli nämä sitten maallisia tai hengellisiä omana ansionaan ja ihailemaan itseään eli omasta itsestä tulee epäjumala. Itselläni on esim. tietyillä maallisilla aloilla lahjakkuutta, mutta kammoksun nyt sitä ajattelua, mitä joskus oli. Nykyään se ei merkitse minulle juuri mitään, kaikki on Jumalan lahjaa, eikä mihinkään maalliseen voi elämäänsä perustaa, vaikka voittaisi omakseen koko maailman. Nykyään kyllä hyvin huomaa, miten ihmiset käyvät yhä ylpeämmiksi, erityisesti koulutuksen, älyn, tieteen saralla.

2. Tim.3

1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Kristuspäivä 2017

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Joulu 2017 22:37

kurja kirjoitti:Minä itse olen jo Herran paimenuudessa suoraan, mutta milloin tämä toteutuu Suomen "seurakuntien" kohdalla ?

Toki se jo etukäteen surettaa, että siinä tulee välituomio, ja siksi toivoisin muutosta ennen sitä, mutta kuuroille korville ovat pitkälti menneet varoituksen sanat, ikävä kyllä.
(korostus jukan)

Ei Sinua ainakaan voi "turhan vaatimattomaksi veljeksi" kutsua. Olisiko tuossa päässyt käymään taistelun tuoksinassa niin hassusti, että olet joutunut ottamaan etäisyyttä seurakuntaan viljelemiesi oppien tähden. Tai onko Sinut peräti erotettu uskovien yhteydestä?
Jukka
 

Re: Kristuspäivä 2017

ViestiKirjoittaja kurja » 08. Joulu 2017 13:41

Lukisit Jukka edes sen, mitä olen jo kirjoittanut, että minun ei turhan takia tarvitsisi toistella itseäni.

Kirjoitin jo edellä hyvin selvästi asiasta, eli :

" Minut on Jumala jo liittänyt tähän paikalliseen Seurakuntaan, (jo uudestisyntymässäni), ja vaikka siis olen käynyt tutustumassa niissä hieman kauempanakin olevissa "seurakunnissa" jotka siis ovat oikeasti puolueita, niin en ole löytänyt niistä todellista vanhemmuutta, joten miksi menisin ymmärtämättömien lasten kasvatettavaksi, eikö se olisi ihan järjetöntä ?

Siis palamme yhä siihen asiaan, että jos sinäkin toimit siis opettajana, mutta et halua paimentaa laumaa eli huolehtia oikeasti laumasta ja sen kaikkinaisesta hyvinvoinnista, kuin perheessä siis tulisi, niin siihenkö välinpitämättömyyteen ymmärtämättömyyteen ja monelta kohtaa vääriin ohjeisiin tulisi siis minun vain tyytyä ?

Samalla hyväksymälla ne väärät toimet, tulisin siis osallikseksi itse niistä, kun en niitä voi muuttaa milllään.

Siis oikeasti Jukka etkö näe sitä edes, että laajalti toimitaan puolueissa ja lähtökohta silloin on jo ihan vääristynyt ja pielessä, eli se oikea Seurakunta yhteys ei edes toimi.

Ja oikeasti etkö näe sitä, että nyt pääosin ovat väärät ja naiset hallitsemassa näitä "seurakuntia", eli koko homma on laajalla tasolla ja eri syvyyksillä pielessä. "

Minä en käynyt siis riitelemässä, vaan tutustuin toimintaan, ja sellaisessa väärässä toiminnassa en minä halua olla itse osallisena, jota noissa "seurakunnissa" eli oikeammin puolueissa harjoitetaan.

Jos sinä riitelet, niin se ei tarkoita sitä, että minä riitelisin, ja olen jo uskovien yhteyksissä sen todennut, että ne väärät paimenet eivätkä "seurakuntia" hallitsevat naiset ja väärät luovu vallastaan eivätkä vääristä toimistaan, joten olisi turhaa jäädä taistelemaan tuulimyllyjä vastaan.

Niin ja Jukka, sydämen asenteesi on todella nurja, näissä kahdessa viestissäsi sinä jo aloit halveksia ja mollata minua, vaikka et minua tunne, lisäksi tuomitsit Raamatun näkemykseni jo ennalta vääräksi, edes kuulematta sitä ja tutkimatta sitä pätkääkään Sanalla.

Joten sinä lähdit siis itse riitelemään tuollaisella väärällä asenteellasi, kannattaa hieman ehkäpä miettiä sitä omaa toimintaasi, eikä siis alkaa esittää toisesta ja toisen toiminnasta arveluja.

Sen voin kyllä myöntää, että nuorempana tuli kiivailtua ja riideltyäkin, mutta nykyään näen sen täysin turhaksi touhuksi, sillä Totuus tulee vain kertoa riittävän hyvin, ja kukin sitten valitsee ihan itse, että tutkiiko asiat kunnolla vai ei.

Eli onko sitä sydämen halua etsiä Totuutta salatuinpaan saakka?

Vai mennäänkö puolueen opin mukaan vaan, sitä edes kunnolla koettelematta?
kurja
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron