Jeesus ei ole Isä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Elo 2012 17:45

Niinhän sen tulisi olla, että ihmeet ja merkit seuraavat niitä, jotka uskovat, eikä toisinpäin, eli että uskovat seuraavat ihmeitä ja merkkejä.

Rukousten kohteesta vielä hiukan jatkan, eli juuri uskoon tultuani rukoileminen oli helppoa ja oli mahtavaa tuntea Pyhän Hengen voima rukouksessa, eli Jeesuksen läsnäolo. En edes tiedä, millä sanoilla rukoukseni silloin kohdistin... Rukoilinko Jeesusta vai Isää Jumalaa Hänen kauttaan... Sitten kuulin jehovantodistajien opista, jonka mukaan rukouksissa tulee ehdottomasti lausua Jumalan nimi, että ne nousevat oikeaan valtaistuinsaliin ja myös Jeshua-opista, jonka mukaan Jeshua on se taikasana, joka saa rukoukset menemään oikeisiin korviin. Mielestäni rukouselämälleni (ehkä jopa koko uskonelämälleni) oli haitallista alkaa miettiä, kenelle rukoukset tulee kohdistaa. Nykyään ajattelen, että ei ole mitään erityistä nimeä tai sanaa, jota tulisi rukouksessa lausua. "Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa. Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee; mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee (1.Kor.8:1-3)." Rakastavan sydämen syke on se, jonka Jumala kuulee ja tietenkin tie Isän luo on yksin Pojan kautta.

Raamatussa enimmäkseen rukoillaan Isää Jumalaa. Evankeliumeissa on esimerkkejä Jeesuksen rukoilemisesta. Pyhän hengen rukoilemisesta ei ole yhtään esimerkkiä. Mutta mieluummin kuin miettimään rukouksen sanoja, kehoitan kaikkia viipymään Jumalan kasvojen edessä kaikella rakkaudella. Tärkeämpää on todella tuntea Hänet kuin vain tietää Hänen nimensä. Ajattelen, että Raamatussa nimellä tarkoitetaan niin paljon enemmän kuin vain kirjainyhdistelmää. Sillä tarkoitetaan Jumalan koko olemusta. Jumalan nimen tunteminen on Hänen tuntemistaan eikä liity nimen tietämiseen välttämättä millään tavoin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Elo 2012 21:33

Jumalalla ei ole montaa nimeä, vaan on vain paljon sanoja, jotka kuvailevat Häntä; sisältyvät Hänen nimeensä. Hän on kallio, JHVH, Hyvä PAimen, Isä, Kaikkivaltias jne. Kaikki tämä on Hänen olemustaan, Nimeään, jota emme koskaan voi täydellisesti käsittää.

Jumalaa voi vajavaisesti kuvailla, mutta ei pidä kuvitella, että Hänet saisi täydellisesti sanoin kuvattua. Edes Raamatun kaikki kuvaukset Hänestä eivät riitä kertomaan Hänestä KAIKKEA.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Elo 2012 23:22

Aamu-Usva kirjoitti:Jumalalla ei ole montaa nimeä, vaan on vain paljon sanoja, jotka kuvailevat Häntä; sisältyvät Hänen nimeensä. Hän on kallio, JHVH, Hyvä PAimen, Isä, Kaikkivaltias jne. Kaikki tämä on Hänen olemustaan, Nimeään, jota emme koskaan voi täydellisesti käsittää.

Jumalaa voi vajavaisesti kuvailla, mutta ei pidä kuvitella, että Hänet saisi täydellisesti sanoin kuvattua. Edes Raamatun kaikki kuvaukset Hänestä eivät riitä kertomaan Hänestä KAIKKEA.


Ihanasti sanottu, että Hänestä sanat ei riitä edes kertomaan :) Jotain sellaista salattua Jumalassa on, ettei se ole tämän näkyvän maailman ulottuvissa täysin, Hän on jotenkin niin suuri, KAIKKIVALTIAS, hyvä sana kuitenkin kuvailemaan Hänen suuruuttaan.
lonelyrider
 

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 23. Elo 2012 11:00

Olen miettinyt ylistyslauluja eri seurakunnissa. Osa on osoitettu Pyhälle hengelle, osa Jeesukselle, osa Isälle/ Jumalalle.
Onko jotain mieltä siitä, että onko joidenkin veisaaminen "väärin". Itse en ole huomannut ristiriitaa, mutta mietinpä vaan...
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Petri Paavolalle aiheeseen Jeesus on Isä

ViestiKirjoittaja Leea » 17. Syys 2017 12:52

Kirjoitit facebookissa harhaopista Jeesus on Isä. Seuraava pätkä kirjoituksessasi mietityttää:
”Raamattu ei sano Pojan (Jeesus) olevan iankaikkinen Isä Jumala, joka sellaista väittää on tässä kohden eksynyt pois totuudesta. Raamattu sanoo, että Poikaa (Jeesusta) kutsutaan nimellä iankaikkinen Isä jne. ei että Jeesus on Isä. ”

Jesajan 9:6 kohdassa kuitenkin viitataan että Jeesus on Isä. Tämä aihe on itseäni aiemminkin mietityttänyt.

”Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.” Jes. 9:6

”Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

”Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.” Joh. 14:8-11


Tämän viestin saa siirtää sille sopivaan otsikkoon, itse en nyt löytänyt.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 18. Syys 2017 01:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ketjut yhdistetty
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: Petri Paavolalle aiheeseen Jeesus on Isä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Syys 2017 16:47

Isa 9:6 For a child is born unto us, a son is given unto us; and the government is upon his shoulder; and his name is called Pele-joez-el-gibbor-Abi-ad-sar-shalom;

Juutalaisten hepreasta englantiin käännetty arvostettu Jewish Publication Society Bible 1917 (JPS), kääntää tarkasti hepreasta englantiin ja sanoo: Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille ja hänen nimeänsä kutsutaan Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas.

Raamattu sanoo, että Poikaa (Jeesusta) kutsutaan nimellä iankaikkinen Isä jne. ei että Jeesus on Isä.

Joh 17:
11 ¶ Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Herra Jeesus itse vahvistaa, että Hänelle on annettu Isänsä nimi ja siksi Poikaa (Jeesus) kutsutaan nimellä iankaikkinen Isä, koska Raamatun opetuksen mukaan nimi Jeesus on Isän nimi.

Se joka väittää Jeesusta Isäksi tai että Jeesuksesta tulee lopulta Isä, on eksynyt pois totuudesta, koska Raamattu tuo selkeän erotuksen Isän ja Jeesuksen välille, niin ettei Jeesus ole Isä, eikä Isä ole Jeesus.

Monet Raamatun kohdat kumoavat väärän opetuksen, joka sanoo Jeesuksen olevan Isä. Otan nyt tähän Jes 9:6 kohdan lisäksi yhden Raamatun kohdan, josta asia käy selkeästi ilmi.

Matt 17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

Matt 17:5:ssa Isän ääni kuului pilvestä, joka sanoi Jeesusta Hänen rakkaaksi Pojakseen, johon Isä oli mielistynyt, ja että ihmisten tulisi kuulla mitä Jeesus sanoo. Tästä kohdasta käy ilmi, että Isä ääni kuului pilvestä ja Jeesus on maan päällä opetuslapsiensa kanssa. Isän ja Pojan välillä on selvä erotus siitä ettei Isä ole Jeesus, eikä Jeesus ole Isä. Jos Jeesus olisi itse Isä, niin kuka olisi sanonut pilvestä Jeesusta rakkaaksi Pojakseen? On täysin epäraamatullista väittää Jeesuksen olevan Isä.

Pyhässä Hengessä ja Pyhän Hengen avaamana voimme vain ymmärtää Jeesuksen olevan tosi Jumala sekä Isä Jumalan olevan tosi Jumala, mutta kyse on kuitenkin yhdestä Jumalasta, niin kuin Raamattu opettaa.

Kun ihminen tehtiin Jumalan kuvaksi ja ihmisen tuli erota vanhemmistaan ja mies ja nainen tulevat yhdeksi lihaksi aviosuhteessa, niin Raamattu ei puhunut, että mies ja nainen ovat kaksi liha, vaan yksi (echad) liha. Raamattu sanoo Jumalan olevan yksi (echad) Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä. Jumala ei ole kolme tai kaksi, vaan yksi.

Joh 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

1 Kor 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

Raamattu sanoo Jumalan Hengen asuvan uskovassa ihmisessä ja että Isä ja Jeesus tulevat asumaan sen ihmisen sydämeen, joka rakastaa (ja uskoo) Isää ja Jeesusta. Jeesus sanoi ja käytti me muotoa sanoessaan Isän ja Hänen tulevan asumaan uskovaan ihmiseen. Luomisessa Jumala käytti samaa muotoa sanoen tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme. (And G-d said: 'Let us make man in our image, after our likeness - JPS Jewish Society Bible). Se miksi Jumala sanoi me tehdessään ihmisestä Jumalan kuvan kaltaisen tarkoittaa sitä, että Jeesus oli Isänsä kanssa luomassa taivaita ja maata, mutta Jumala on kuitenkin yksi, vaikka Jumalassa on me Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä. Tämä ei aukea ihmisviisaudella, sillä vain uskon kautta Pyhässä Hengessä voimme ymmärtää Jumalan olevan yksi Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä.

Jumalan siunausta sinulle Leea.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Petri Paavolalle aiheeseen Jeesus on Isä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Syys 2017 18:10

Näitä asioita on Raamatussa sanottu monin eri tavoin eikä yksikään Raamatun jae Isästä tai Pojasta ole mitenkään väärin tai että jotain jaetta pitäisi selittää jollain alkukielellä ennen kuin se voidaan ymmärtää oikein. Isän ja Pojan suhdetta voidaan selittää yhtä monella tavalla uskovien keskuudessa kuin sitä on Raamatussa selitetty ja kaikki nämä selitykset ovat oikein. Omin sanoin asian selittämisessä menee varmaan aina pieleen vaikka kuinka pienessä päässään pienellä järjellään yrittäisi laittaa nämä jakeet loogiseen järjestykseen ja yhdistää ne toisiinsa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Petri Paavolalle aiheeseen Jeesus on Isä

ViestiKirjoittaja Leea » 17. Syys 2017 19:10

PetriFB kirjoitti:Juutalaisten hepreasta englantiin käännetty arvostettu Jewish Publication Society Bible 1917 (JPS), kääntää tarkasti hepreasta englantiin ja sanoo: Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille ja hänen nimeänsä kutsutaan Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas.

Raamattu sanoo, että Poikaa (Jeesusta) kutsutaan nimellä iankaikkinen Isä jne. ei että Jeesus on Isä.


Ei oikein minun ymmärrykseen mene tuollainen sanoilla kikkailu. Jos Jeesusta kutsutaan myös nimellä iankaikkinen Isä, niin eikös Hän ole silloin Iankaikkinen Isä. Tuo laittamasi käännös ei eroa 33/38 ja RK käännöksistä, kaikissa tarkoitetaan samaa. Tämä aihe on kyllä sellainen että omin sanoin tyhjentävästi selittäminen aika hankalaa.
Leea
 
Viestit: 187
Liittynyt: 13. Syys 2012 14:16

Re: Petri Paavolalle aiheeseen Jeesus on Isä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Syys 2017 20:10

Raamatun käännös 33/38 sanoo, että Pojan nimi on Iankaikkinen Isä jne. mutta alkuteksti sanoo Poikaa kutsutaan nimellä Iankaikkinen Isä.

Poikaa kutsutaan siksi nimellä Iankaikkinen Isä, koska Joh 17 luvussa Jeesuksen sanojen mukaan käy ilmi, että Isä on antanut Pojallensa oman (Isän) nimensä, joka on Jeesus (Jeshua).

Mark 13:32 Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.

Jos Jeesus olisi Isä, niin kuinka Hän ei olisi tiennyt päivää ja hetkeä, jonka tietää vain yksin Isä? Tässä on selkeä erotus Isän ja Pojan välillä.

1 Joh 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

Raamattu ei missään kohdassa käske meitä tunnustamaan Jeesusta Isäksi, koska Jeesus ei ole Isä.

Joh 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Jos Jeesus olisi Isä, niin Hän ei voisi sanoa menevänsä Isän luokse, eikä sanoa Isää Jumalakseen. Koska Jeesus on Poika, niin siksi Hän sanoi menevänsä Isän luokse ja Hänen Jumalansa luokse.

Mark 14:
34 Ja hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa".
35 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi maahan ja rukoili, että, jos mahdollista, se hetki menisi häneltä ohi,
36 ja sanoi: "Abba, Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, mitä minä tahdon, vaan mitä sinä!"

Jos Jeesus olisi Isä, niin Hän ei rukoilisi toista (Isää) eikä sanoisi, ei mitä minä tahdon, vaan mitä sinä. Jos Jeesus olisi Isä, niin Hän ei pyytäisi itseltään (Isä) ottamaan pois maljaa. Jos Jeesus olisi Isä, niin Hänen eitarvitsisi rukoilla Isää. Koska Jeesus ei ole Isä, niin siksi Hän rukoili Isää.

Jos Jeesus olisi itse Isä, niin Hän ei puhuisi itsestään toisena, vaan sinä kuka Hän oikeasti on. Jeesus ei pitänyt itseään Isänä, siksi Hän rukoili ja puhui Isälleen.

Luuk 23:46 Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.

Jos Jeesus olisi Isä, niin kenen käsiin Hän olisi antanut henkensä? Tämä jae monien muiden jakeiden kanssa todistaa, että Jeesus on Isä oppi on väärä ja epäraamatullinen oppi. Koska Jeesus ei ole Isä, niin siksi Hän antoi henkensä Isänsä käsiin.

Joh 14:
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: ‘Näytä meille Isä’?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Tämä Raamatun kohta on Jeesus on Isä harhaopin yksi lempikohtia. Väärä opetus sanoo, että Jeesuksen sanat "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän" tarkoittaa että Jeesus on Isä. Tämä on kuitenkin väärä opetus.

Jakeessa kymmenen Jeesus kertoo millä tavalla he näkevät Isän. Isä teki teot Jeesuksen kautta, eli he näkivät Isän Jeesuksen tekojen kautta. Jeesus ei ole Isä.

Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Joh 6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Johanneksen evankeliumin luvuissa yksi ja kuusi Herra Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei ole nähnyt Isä Jumalaa. Nämä kohdat todistavat sen, että Joh 14:9 tarkoittaa sitä, että kun ihmiset näkivät Jeesuksen, niin he näkivät Isän Jeesuksen tekojen kautta, mutta ei itse Isää, eikä Jeesus ole Isä.

Herran Jeesuksen todistus on että kukaan ihminen ei ole milloinkaan nähnyt Isä Jumalaa. Tämä tarkoitta myös sitä, että Herra Jeesus näillä sanoilla tarkoitti myös sitä, että Hän ei ole Isä.

Joh 5:37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,

Jos Jeesus olisi Isä, niin Hän ei voisi sanoa, että joku toinen on lähettänyt Hänet, sillä kukaan ei voi lähettää Kaikkivaltiasta Isä Jumalaa. Koska Jeesus ei ole Isä, niin siksi Jeesus sanoi, että Isä lähetti Hänet, sillä Kaikkivaltias Isä Jumala lähetti Poikansa (Jeesus) maan päälle.

Näitä Raamatun kohtia löytyisi, vaikka kuinka paljon, jotka todistavat ettei Jeesus ole Isä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Petri Paavolalle aiheeseen Jeesus on Isä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Syys 2017 00:23

*
Leea, siitä kohdasta... Se kohta ei tarkoita että Jeesus olisi Isä vaan se kohta tarkoittaa että nimi on Isän, myös Jeesuksen oma.


Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Jes. 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Kun Isä antoi Jeesukselle nimen joka on 'Herran pelastus', Herra pelastaa'. Se nimi on Isän oma, niin myös Jeesuksen oma. Juuri se kohta tarkoittaa siitä. Mitä nimeen tulee; koska Jeesus on se pääkohde jonka kautta saa pelastuksen ja Hänellä on auktoriteetti pelastaa niin nimessä on auktorteetti yli kaikkea - pelastaakseen.

2Tess. 1:12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Jeesuksella oli Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja Hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. Niin sentähden onkin Jumala Jeesuksen korkealle korottanut ja antanut Hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman ja vielä jokainen, joka on taivaassa, ja maan päällä ja maan alla, on notkistuva polvistuen Jeesuksen nimeen ja tunnustava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Filip. 2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Jeesuksen nimi on 'Herran pelastus, Herra pelastaa'.

Matt. 1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 18. Syys 2017 00:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron