Jeesus ei ole Isä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Huhti 2011 13:50

Sain tänään aamulla e-mailin, jossa sanottiin, että Isä ja Jeesus on yksi sama olento. E-mailissa minulta kysyttiin myös miksi minä en usko Raamattua, koska en usko Jeesuksen olevan Isä.

Tein aiheesta kirjoituksen, jolla vastasin e-mailiin. Koin asian todella tärkeäksi, sillä nykyään yhä useampi uskova eksyy uskomaan Jeesus on Isä harhaoppia.

Kirjoituksen voi lukea tuolta:


http://www.kotipetripaavola.com/JeesuseioleIsa.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Huhti 2011 14:14

Kiitos kirjoituksestasi omasta puolestani. Katselin ja luin alustavasti kirjoitusta ja huomasin, että kirjoituksen loppupuolella on pari kohtaa missä kirjoitus menee häiritsevästi vasemman laidan päälle ja kun siinä kohtaa on kuva niin teksti näkyy epäselvästi. Oletko huomannut?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Huhti 2011 09:23

pekka kirjoitti:Kiitos kirjoituksestasi omasta puolestani. Katselin ja luin alustavasti kirjoitusta ja huomasin, että kirjoituksen loppupuolella on pari kohtaa missä kirjoitus menee häiritsevästi vasemman laidan päälle ja kun siinä kohtaa on kuva niin teksti näkyy epäselvästi. Oletko huomannut?


Kiitos kun huomautit siitä virheestä. Kirjoituksessa oli html-koodissa pari virhettä, jotka tulivat esiin mm. Mozilla selaimellla. Korjasin ne virheet.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja Lumina » 15. Touko 2011 21:35

En väitä että Jeesus on Isä mutta mulle tulee aina tää paikka mieleen kun luen tuon Jeesus ei ole Isä. Miksi täs on iankaikkinen isä?

Jes. 9:6
(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Lumina
 

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 15. Touko 2011 22:54

Joh 14:
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: ‘Näytä meille Isä’?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Tämä Raamatun kohta on Jeesus on Isä harhaopin yksi lempikohtia. Väärä opetus sanoo, että Jeesuksen sanat "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän" tarkoittaa että Jeesus on Isä. Tämä on kuitenkin väärä opetus.

Jakeessa kymmenen Jeesus kertoo millä tavalla he näkevät Isän. Isä teki teot Jeesuksen kautta, eli he näkivät Isän Jeesuksen tekojen kautta. Jeesus ei ole Isä.

Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Joh 6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Johanneksen evankeliumin luvuissa yksi ja kuusi Herra Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei ole nähnyt Isä Jumalaa. Nämä kohdat todistavat sen, että Joh 14:9 tarkoittaa sitä, että kun ihmiset näkivät Jeesuksen, niin he näkivät Isän Jeesuksen tekojen kautta, mutta ei itse Isää, eikä Jeesus ole Isä.

Herran Jeesuksen todistus on että kukaan ihminen ei ole milloinkaan nähnyt Isä Jumalaa. Tämä tarkoitta myös sitä, että Herra Jeesus näillä sanoilla tarkoitti myös sitä, että Hän ei ole Isä.

Jes 9:6 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Isa 9:6 For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon his shoulder: and his name shall be called Wonderful, Counsellor, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace. (KJV alkutekstin mukainen käännös)


Jeesus on Isä harhaopin kannattajien toinen lempikohta on Jesaja 6:9. He sanovat Jesaja 6:9 perusteella Jeesuksen olevan Isä. Alkutekstin mukaan Jesja 6:9 sanoo, että Jeesusta tulee kutsua nimellä Iankaikkinen Isä, ei että Jeesus on Isä.

Joh 17:
6 ¶ Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
11 ¶ Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Raamattu opettaa että Isä antoi Jeesukselle oman nimensä, että Herraan Jeesukseen uskovat olisivat yhtä, niin kuin Isä ja Poika on yhtä (yksi). Tämä nimi oli Jeesus. Jeesus sana tulee hepreankielen sanasta Jehoshua, joka tarkoittaa Jumala pelastaa. Jehoshua sana tulee sanoista JHVH ja Yasha. Jhvh tarkoittaa Herraa ja yasha tarkoittaa pelastaa ja pelastaja. Näin Herran Jeesuksen nimi on Isänsä nimi, sillä Jumala on Herra ja Herra Jeesus on Jumalan Pelastus ja Pelastaja.

Johanneksen evankeliumin luku vahvistaa Jesaja 6:9 profeetallisen sanan. Jesaja 6:9 ei opeta, että Jeesus on Isä, vaan että Jeesuksella on Isänsä nimi.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja Lumina* » 16. Touko 2011 09:27

Petri kirjoittaa tuos edellises tästä jakeesta...taitaa sopia mulle paremmin kuin hyvin :)

Jes 6:9 Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
Lumina*
 

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja Lumina* » 16. Touko 2011 09:52

Ei vaan...kyllä mä luulisin käsittäväni tämän asian,mutta paljon on asioita joihin pitäis ehtiä paneutua rauhas ja ajatuksella :think2: Ehkä sitten kun helpottaa tää koulu ja päivähoitorumba niin saa taas aamusta rauhaisaa aikaa ittelle kun "tenavat" nukkuu pitkään :)
Sitä odotellessa.
Lumina*
 

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 16. Touko 2011 14:30

Kiitos hyvästä kirjoituksesta.

Olen kuullut monenlaista opetusta kolminaisuudesta ja siihen läheisesti liittyvistä asioista. Olen pitkään miettinyt näitä asioita. Osa asioista on selvinnyt, osa ei. Koko Raamattua tulee opettaa, ei vain osia sieltä tai täältä. Jotkut väittävät, ettei osa Raamatusta ole relevanttia/ on vanhentunut (esim. homokeskustelu) tai opettavat mitä tahtovat. Jotkut myös tahtovat muutella näitä kirjoituksia. Kaikki, mitä opetetaan ei ole minulle mieluista, mutta siinä on kasvun mahdollisuus. Haluan oppia lisää. Jos meitä mitattaisiin sen mukaan, ettemme sanoisi ikinä mitään väärin tai tietomme Jumalasta olisi täydellistä, meistä kukaan ei menisi taivaaseen. Mutta meillä on kasvun mahdollisuus ja mahdollisuus pyytää anteeksi ja korjata tekomme. Voimme ojentautua, kun ymmärrys lisääntyy. Tätä toivon itsellenikin.
(Tätä saa rukoilla minulle, vaikka emme olekaan nyt rukouspalstalla...)

Mikä tulisi olla opetusjärjestys ja rukousjärjestys näissä asioissa? Jeesus on ainoa tie Isän luo. Jeesus on Jumala, joka tuli ihmiseksi kantaakseen synnit. Jos ei usko Jeesuksen tekoja ja tarkoitusta, ei ole väylää Isän Jumalan luo. Jos ei puhuta Jeesuksesta, ei puhuta Raamatun Jumalasta. Tai voidaan puhua Raamatun Jumalasta, mutta meillä ei ole silloin kanavaa/ tietä Isän luo, ei ole "välimiestä" tai "siltaa". Muslimeillakin on hyviä tapoja ja opetuksia, mutta he eivät usko Jeesuksen olevan Jumalan poika.

Mutta voimmeko jäädä Jeesus-tasolle? Jos tunnemme Jeesuksen ja palvomme Häntä, kasvaako uskomme? Olin pitkään seurakunnassa, mutta pelkäsin Pyhää Henkeä. Olin käynyt mm. helluntaiseurakunnan kokouksissa, jossa armolahjat (kielillä puhuminen, profetoiminen) olivat aktiivisesti käytössä. Se oli minulle pelottavaa, koska olin kasvanut luterilaisessa perinteessä. Pelkäsin, että alan hyppiä kuin mikäkin pelle vailla itsekontrollia tai käyttäytyä toisia loukkaavasti tai nolaan itseni, jos otan Pyhän Hengen vastaan. Onneksi olen ollut väärässä, mutta tällaisia pelkoja on monella Jeesukseen uskovalla. Myönnän nykyään, että helluntailaisessa hihhulointiperinteessä saattaa olla myös jotain elämyksellisyyttä (kaikki se meteli ja suureellisuus), mutta saattaa Pyhä Henki ilmentyä monin eri tavoin. Mikä minä olen sitä arvostelemaan, jos joku löytää sillä tavoin tien Isän luo. Tulee opettaa armolahjoista ja Pyhän Hengen toiminnasta, mutta se ei saa mennä äärimmäisyyksiin.

Ketä meidän tulee rukoilla? Jeesus opetti meille Isä meidän -rukouksen, jossa puhutaan koko tekstin ajan "Isälle". Onko sillä väliä, rukoileeko Pyhää Henkeä, Isää vai Jeesusta? Olen kuullut sanottavan, ettei Pyhää Henkeä voi tai saa rukoilla. Kuulee myös rukoiltavan "Tule Pyhä Henki" jossain seurakunnan tilaisuuksissa. Samaa Jumaluuttahan Henki on/ samaa olemusta kuin Isä ja Poika. Onko Isä (pää), jonka alla ovat sitten Jeesus ja Pyhä Henki? Joskus mieleeni nousee "Kiitos Jeesus", kun jokin asia on mennyt hyvin. Toisaalta tuntuisi hölmöltä unohtaa Jeesus, koska Hän on tien näyttäjä ja pelastaja, mutta Isä on kuitenkin se korkein.

Montaa harhaoppia on liikkeellä näistäkin asioista. Seurakunnissa kuulee jopa täysin päinvastaisia opetuksia. Ja jos ei ole kuin yksi totuus, niin joku opeista on aina väärässä. Kiitos, että saan esittää kysymykseni täällä. :prayer4:
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Touko 2011 15:21

lara.tomb.raider kirjoitti:Ketä meidän tulee rukoilla? Jeesus opetti meille Isä meidän -rukouksen, jossa puhutaan koko tekstin ajan "Isälle". Onko sillä väliä, rukoileeko Pyhää Henkeä, Isää vai Jeesusta? Olen kuullut sanottavan, ettei Pyhää Henkeä voi tai saa rukoilla. Kuulee myös rukoiltavan "Tule Pyhä Henki" jossain seurakunnan tilaisuuksissa. Samaa Jumaluuttahan Henki on/ samaa olemusta kuin Isä ja Poika. Onko Isä (pää), jonka alla ovat sitten Jeesus ja Pyhä Henki? Joskus mieleeni nousee "Kiitos Jeesus", kun jokin asia on mennyt hyvin. Toisaalta tuntuisi hölmöltä unohtaa Jeesus, koska Hän on tien näyttäjä ja pelastaja, mutta Isä on kuitenkin se korkein.



Tutki ja koettele Jumalan sanalla:

Joh 16:23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.

Apt 4:
29 Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;
30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

Raamattu ja Herra Jeesus opettaa, että kun rukoilemme, niin meidän tulisi rukoilla Isä Jumalaa Herran Jeesuksen nimen kautta. Herran Jeesuksen opetuslapset uskovat ja palvelevat Jumalaa, Isäämme joka on taivaissa. Herra Jeesus on meidän Pelastajamme ja Lunastaja, jonka Isä lähetti. Sen tähden Raamattu opettaa, että rukouksen tulee kohdistua Isälle Herran Jeesuksen nimessä.

Jos joku uskova rukoilee pelkästään käyttäen sanoja Herra, Isä tai Jumala, niin kyllä Jumala kuulee rukoukset. Samoin jos joku rukoilee pelkästään käyttäen sanoja Herra Jeesus, niin kyllä Jumala kuulee rukoukset. Uskon kuitenkin, että Jumala kasvattaa meitä rukoilemaan Isä Jumalaa Herran Jeesuksen nimen kautta, koska Raamattu sen opettaa niin selkeästi.

Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Raamattu opettaa, että uskovan tulisi tehdä kaikki mikä tehdään sanalla ja työllä Isä Jumalalle Herran Jeesuksen nimessä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että rukoilemisen tulisi tapahtua Isälle Herran Jeesuksen nimessä.

Joh 16:
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Raamattu opettaa, että Pyhä Henki kirkastaa Herraa Jeesusta. Pyhä Henki ei koskaan kirkasta itseään, eikä käske Jeesuksen opetuslapsia rukoileman itseään, vaan aina Herraa Jeesusta.

Pyhän Hengen rukoileminen on väärin ja epäraamatullista. Eräs asia täytyy kuitenkin muistaa, että on uskovia, jotka eivät tiedä että rukoilemisen tulisi tapahtua Jeesuksen nimessä, ei Pyhän Hengen nimessä. Sitten täytyy ymmärtää se, että joitakin uskovia on voitu alusta saakka opettaa väärin rukoilemaan Pyhää Henkeä. On myös syytä ymmärtää, että monet uskovat jotka rukoilevat Pyhää Henkeä ovat vilpittömiä uskovia, mutta väärin opetettuja tässä kohden. On kuitenkin selvää, että tällaisessa tapauksessa Jumala kuulee rukoukset, vaikka ihminen rukoilisi Pyhää Henkeä, kun ja jos ihminen on vilpitön ja väärin opetettu, joka ei tiedä tässä asiassa totuutta. Jumala kasvattaa tällaista uskovaa ja tuo hänet sille paikalle, jossa hän ymmärtää, että rukoukset Jumalalle tulee rukoilla Herran Jeesuksen nimessä. Kun hän sen ymmärtää, niin hän lopettaa Pyhän Hengen rukoilemisen.

Tällä alueella voidaan tehdä "oikeaoppisuuden" nimessä paljon vahinkoa, sillä olen kuullut usein ajatuksen, että Pyhän Hengen rukoileminen on epäjumalanpalvelemista, jota se myös on monissa tapauksissa. Mutta kun on kyse vilpittömästä uskovasta, joka ei tiedä totuutta ja on opetettu väärin rukoilemaan Pyhää Henkeä. Tällainen ihminen ei kuitenkaan palvele epäjumalaa, vaan Raamatun Jumalaa ja aikanaan tämä vääristymä korjaantuu kun hän oppii ymmärtämään ja saa tietää Raamatun totuuden siitä kenen nimessä tulee rukoilla Jumalaa.

Jos opetamme että kaikissa tapauksissa Pyhän Hengen rukoileminen on epäjumalien palvelemista, niin voi käydä niin että vilpitön väärin opetettu uskova tällä alueella saa vaikeasti parantuvat haavat sydämeensä tai jopa parantumattomat haavat. Silloin kun on kyse uskovasta joka uskoo Jumalaan, mutta on väärin opetettu esim. rukoilemaan Pyhää Henkeä, niin kyllä Jumala kuulee hänen rukouksensa, mutta totta kai ohjaa hänet rukoilemaan siten kuin on Jumalan tahto, eli Herran Jeesuksen nimessä rukoilemaan Jumalaa.

Ei kaikissa, mutta monissa piireissä joissa rukoillaan Pyhää Henkeä on paljon epäraamatullista opetusta sekä jopa vieraan hengen toimintaa. Tämän olen huomannut kun olen seurannut tiettyjä "hengellisiä" liikkeitä. On kysymys siis vakavasta asiasta, mutta tätä asiaa tulisi kuitenkin pyrkiä opettamaan armollisesti ottaen huomioon sen, että uskovien keskuudessa on monenlaista väärää opetusta koskien Jumalan sanaa, joista eräs on Pyhän Hengen rukoileminen. Armollisuus ymmärtää sen, että todellinen Herran Jeesuksen opetuslapsi voi erehtyä uskomaan väärin, mutta kun hän ymmärtää totuuden, niin silloin hän ojentautuu sen totuuden mukaan.

Totuuden mukaan ojentautumiseen kuuluu aina Raamatun opetuksen koettelu ja tutkiminen. Siksi emme saa omaksua sellaista ylpeää asennetta, joka vaatii ihmisiä heti välittömästi tekemään parannuksen vääristä opetuksista kun me ne kerromme heille. Ihmisen muuttumiseen ja totuudessa kasvamiseen kuuluu kasvu joka tutkii ja koettelee sekä vastaanottaa sen totuuden, jonka Jumala avaa. Jokaisen on myös hyvä ymmärtää, että kukaan meistä ei ole täydellinen. Tämän myös tulisi vaikuttaa meissä armollisuutta ja antaa lähimmäiselle aikaa tutkia ja koetella Jumalan sanan totuutta.

Olen nähnyt paljon uskovien keskuudessa sellaista ylpeää, muita väheksyvää ja halveksuvaa asennetta sen tähden kun joku ei jotain ymmärrä jotakin tai hänet on opetettu väärin. Ylpeä, väheksyvä sekä muita halveksuva asenne nostaa päätänsä sellaisen uskovan sydämessä joka on armottoman kovuuden sekä "oikeaoppisuuden" vallassa. Tällainen kovasydäminen uskova pitää itseään muita parempana, siksi hän korottaa itseään lyödessään muita oikeaoppisuuden ruoskalla. Tällainen väärä asenne vaikuttaa sydämessä silloin kun ei ymmärrä, että vilpittömän rukoukset Jumala kuulee myös silloinkin, jos sanamuodot ovat väärin. Terveen uskon kasvun kautta myös väärät sanamuodot korjaantuvat.

Ei aina, mutta monissa tapauksissa joissa uskovien piireissä rukoillaan Pyhää Henkeä, niin se johtaa koko ajan pikku hiljaa syvemmälle vieraiden henkien vaikutukseen. Koko ajan enemmän ja enemmän alkaa tapahtumaan manifestaatiota (riivaajahenkien vaikuttamia asioita) jotka vievät ihmisiä koko ajan kauemmas Herrasta Jeesuksesta ja Jumalan sanan totuudesta. Siksi tämä asia on vakava, mutta kuten edellä kirjoitin, niin siihen liittyy myös armollisuus niitä uskovia kohtaan jotka vilpittömästi uskovat Jumalaa, mutta ovat väärin opetettuja tällä alueella.

Raamattu ei myöskään opeta rukoilemaan Jumalaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos joku ei tätä ymmärrä, niin varmasti Jumala kuulee rukoukset, mutta kasvattaa ja opettaa tällaisen henkilön rukoilemaan Isää Herran Jeesuksen nimessä.

Se myös täytyy muistaa, että rukouksen alueella on myös paljon muuta tärkeää opetusta kuin oikeassa nimessä rukoileminen. Kun saamme Jumalan armosta kasvaa uskossa, niin rukouksemme tulevat kohdistumaan Jumalalle Herran Jeesuksen nimen kautta.

Koko kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/rukoileminen.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jeesus ei ole Isä

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 17. Touko 2011 09:42

Juuri tämä "Pyhän Hengen rukoileminen" on ollut minusta outoa monissa eri seurakunnissa. Olen pitkään miettinyt tätä, joten kiitos hyvistä vastauksista. Se on tuntunut sydämessä jotenkin "oudolta". Enää en ihmettele sitä, jos se on jokseenkin epäraamatullista toimintaa paikassa, jossa täytyisi opettajina olla pidemmälle uskossa kasvaneita paimenia ja saarnaajia. Todella kuulee sitä "Tule Pyhä Henki" tai "Laskeudu tämän tilaisuuden päälle Henki". Miksi? Jos kerta Jeesusta Kristusta ja Sanaa julistetaan oikein, siellä on "automaattisesti" silloin Pyhä Henki. Ei Henkeä tarvitse maanitella tai pyytää paikalle. Samoin kuin ei tarvitse myöskään pyytää armolahjojen toimimista. Jumala antaa ne armolahjat toimintaa joka seurakunnan kokoontumiseen kuin Hän katsoo tarpeelliseksi. Me voimme anoa, mutta meidän ei tule keskittää katsettamme pelkästään lahjojen ilmenemiseen. Kerran yhden ystäväni jalka parani pienessä rukouskokouksessa ikään kuin "sivuvaikutuksena" Jeesuksen etsinnälle. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Päämäärä on halu tutustua enemmän Sanaan ja oppia lisää, merkit ja ihmeet tulevat sen mukana. Jos menemme merkkien ja ihmeiden mukana, menemme harhaan!

Ylistys Isälle, joka antoi Poikansa kuolemaan ja ylösnousemaan syntiemme vuoksi! :amen4:
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa

cron