Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Juhani » 19. Tammi 2019 02:30

Niin, jotakin tuli mieleeni... Monenlaisia mielipiteitä riittää kuten erilaisia ihmisiäkin. Olemme vajavaisia ja uskon kasvussamme monella eri tasolla. Annetaan Pyhän Hengen johtaa kaikkeen totuuteen Jumalan sanan kautta. Annetaan Herran puhua... Tärkeintä on, että ihminen on pelastavassa uskossa ja haluaa seurata Herraa Jeesusta. Synti ja epäusko vie kadotukseen, ei erilainen käsitys lopunajoista tai tietämättömyys muista asioista. Ne asiat joista meidän pitää tietää enemmän tai josta olemme erehtyneet selviävät hänen tahtonsa mukaan sitten aikanaan. Ne tulevat Pyhän Hengen opastamana Jumalan sanan kautta, hänen suunnittelemansa aikataulun ja tahdon mukaisesti.

Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Joh.13:34-35.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 19. Tammi 2019 12:02

Totta ..virheetöntä ei ole tai jos joku sanoo olevansa niin mielenkiinnolla sellaisen ihmetyksen haluaisi nähdä.Mutta toisaalta Jeesus itse profetoi siihen hetkeen juuri ennen kuin Hän palaa takaisin ,että monia eksyttäjiä tulee..profeettoja jopa Hänen nimessään olevia eli esittää Jeesusta ja moni menee harhaan .Voimme siis Jeesuksen Paavalin Pietarin Johanneksen kirjoituksista päätellä ,että ...meidän täytyy ymmärtää se hetki ,että se on oikea ja raamattu kertoo sen aika seikaperäisesti ,kuten täälläkin blogeissa sitä on hyvin kirjoitettu.Jos siis lopunhetkeen ennen Kuninkaan paluuta hakemaan omiaan hyppää takki auki niin vaarassa on ,että hyppää vika henkilöiden mukaan ja se on sitten menoa sillä samaan aikaan se voima ,joka vaikuttaa maailmassa tuntuu kuin se olisi hetkeksi annettu saatanan hetkeksi .Ei pidä ymmärtää väärin mitä tuossa tarkoitin ,mutta ...tulee mieleen kuin kopio pienemmässä mittakaavassa (tai jättimäisessä) kun Jeesus kavallettiin niin saatana toimi ja sai kuin vallan hetkeksi ,kavalluksineen ja Jumalan poika annettiin (sallittiin) ihmisten käsiin ja kuolemaan .

Kuinka siis on kun edessä on kirjoitusten mukaan todellinen ahdistus ja kristittyjä vainotaan ja joitakin annetaan kuolemaan ja hetki ennen Herran ilmestymistä taivaalle tuntuu ,että kristitty menee sen osan mukaan ,mikä kenenkin on .

Moni siis ottaa mielellään sellaisen opin vastaan ,että itse ei joudu mihinkään epämukavaan ja se on väärä asenne sydämmessä kun astutaan vuosien päästä siihen epämukavaan hetkeen tai voi sanoa NYT jo valutaan kun murhat ja raakuus ..lapsien viha vanhempiaan kohtaan (ei kunnioitusta) ja moni muu toteutuu joka päivä ja kuten Jeesus ilmaisi ...tuo aika tulee kuin varasyöllä eli monelle huomaamatta .

Siis meillä pitää olla oikeat palapelin palat ,jotta osaamme hiihtää ladulla sitä oikeaa latua (tietä) pitkin emmekä kukaan eksy ladun sivuun pientareelle ,jossa rävähtää oksia naamalle ja teräviä kiviä maassa välillä .
Toki moni hiihtää ladun sivussa ja huomaa ilolla hiihtävänsä ,mutta pääseekö sieltä ryteiköstä koskaan maaliin ??
Jeesus kun ilmoittaa aika selvästi vertauksen tyhmistä ja viisaista neitsyeistä ja toinen palvelijasta ,joka odottaa Herraansa (Jeesusta) ja kun Jeesuksen tulo näyttää (ilmeisesti eksytysten takia näyttävän) siltä (esim pilkkaajat pian ..(missä se Jeesuksen tulo on) ,että koko homma taitaa ollakkin harhaa ja olemme olleet vääräsä niin alkaa palvelija ryyppäämään ja rälläämään lopunhetkessä kuten ei uskova ja kenties pahemminkin ja palkka on ilmoitettu raamatussa moiselle "uskovalle"ja kenties uskonsa mukaan .
Siis siksi meidän tulee pitää ääntä ,vaikka porukka on pieni ,jotka haluaa kulkea Totuudessa sillä se kelle on annettu sen on hyvä myös antaa ,ettei sitä leiviskää oteta pois .Siis pohtikaamme yhdessä ,millä tavoin osaamme kertoa viisaasti Totuuden sillä ilman Totuutta tuskin kukaan pysyy pystyssä kun eksytksen humina on täydessä voimassa ja se kuka kulkee Totuudessa ja tekee Jumalan tahdon ja on sydämmeltään nöyrä ..sen osa on hyvä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Kesä 2019 10:02

MrKerimäki kirjoitti:
"Voimme siis Jeesuksen, Paavalin jne. kirjoituksista päätellä..." Todellisuudessa yhtään Jeesuksen kirjoitusta ei ole ainakaan jäänyt meille luettavaksi. Raamatussa muistaakseni vain yhdessä kohdin mainitaan Jeesuksen kirjoittaneen jotain. Siinäkään kohdassa ei kerrota mitä Hän kirjoitti.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Jukka » 19. Kesä 2019 18:02

Aamu-Usva kirjoitti:MrKerimäki kirjoitti:
"Voimme siis Jeesuksen, Paavalin jne. kirjoituksista päätellä..." Todellisuudessa yhtään Jeesuksen kirjoitusta ei ole ainakaan jäänyt meille luettavaksi. Raamatussa muistaakseni vain yhdessä kohdin mainitaan Jeesuksen kirjoittaneen jotain. Siinäkään kohdassa ei kerrota mitä Hän kirjoitti.


Onhan Hän kumminkin kirjoittanut sydämeesi kerran elävän Jumalan Hengellä "Minun omani"? Kysyn vaikka tiedän, että Hän on ottanut Sinut lapsekseen.

- - - - - - - -

Kuinkas vietät perheesi kanssa juhannusta? Pääsetkö virvoittavien vetten tykö?
Jukka
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Kesä 2019 22:23

Hyvä kysymyshän tuo on, että olenko Jeesuksen oma. Minulla on hengellisesti ajatellen ollut aika raskasta ja on kyllä maallisestikin ajatellen. Nyt alkoi kuitenkin odotettu pieni loma. Juhannus menee lasten ja yhden ystävän kanssa maaseudun rauhassa, mutta ei tällä kertaa rannalla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Jukka » 20. Kesä 2019 03:38

Aamu-Usva kirjoitti:Hyvä kysymyshän tuo on, että olenko Jeesuksen oma. Minulla on hengellisesti ajatellen ollut aika raskasta ja on kyllä maallisestikin ajatellen. Nyt alkoi kuitenkin odotettu pieni loma. Juhannus menee lasten ja yhden ystävän kanssa maaseudun rauhassa, mutta ei tällä kertaa rannalla.


En tiedä luetko tätä vastaustani ennen juhannusta, mutta toivotan joka tapauksessa Sinulle ja rakkaillesi turvallista ja hyvää juhannusta ja sitä "pientä lomaa". Syytä en tiedä, mutta olet ollut mielessäni ja rukouksissani kymmeniä kertoja vuosien aikana. Kaipa sillä joku tarkoitus on ollut. Sellaista en ole epäillyt ettetkö olisi Jumalan lapsi. Tietysti olet ja juuri siksi tulee sekä hengellisiä että ajallisia vaikeuksia. Pimeinä hetkinä Jumala on lähellä lapsiaan niin kuin psalmista sanoo: "Pilvi ja pimeys on Hänen ympärillään." Ajattelen, että ymmärsit mitä kirjoitin.
Jukka
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Heinä 2020 11:16

*
Rauhanmorotus, ajattelen vielä kerrata tämän minun muistikuvan mukaan tarinan, jos sopii. :)


YHDISTÄMINEN:

Lukiessani Raamattua huomasin, miten Jeesus yhdisti kaikkien opetusten kanssa. Huomasin myös, että Raamattu on täynnä yhdistäviä asioita. Se, miten Jeesuksen oli tapana opettaa, yhdistää kaiken ja se puhutti minua.


HALUAISIN KERTOA, MITÄ MINULLE TAPAHTUI.

Sinä päivänä jäin jumittumaan lähetyskäskyn kanssa. Koska ensimmäinen tekstirivi kuulosti Häneltä itseltään, mutta seuraava tekstirivi ei kuulostanut Häneltä. Olin jumissa sen kanssa niin kauan, enkä saanut jotain selvää siitä.


UNI:

Oli ilta, niin menin nukkumaan. Siten kuulin ihan selvästi Jeesuksen äänen. Tuntui, että olisin jo valveilla, kun kuulin Hänen äänensä. Ääni siinä lähetyskäskyssä puhui minulle. ''Menkää ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni - kastamalla heitä Minun nimeeni.'. Siinä tunnistin Hänet heti.

Herättyäni unesta tuli äkisti paljon Raamatun kohtia tulvaten mieleeni. Niitä Raamatun kohtia oli uskomattoman paljon. Näin, miten nämä kaikki Raamatun kohdat yhdistivät toisiinsa. Näin, kenen nimeä apostolit käyttivät. Laitan vain yhden kohdan Raamatusta.

:bible:
Ap.t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

Lopultakin näin, miten Jeesus opetti rukouksen ja anomuksen kanssa Hänen nimeään. Laitan vain yhden kohdan Raamatusta.

:bible:
Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

Siten tajusin ajatellen, että apostolit taisi saada Jeesukselta alkuperäisen lähetyskäskyn. Menin kiiruusti Raamatun pariin ja etsin ne kohdat ja huomasin, miten ne kohdat yhdistivät toisiinsa yhteensä.


JEESUS ENNEN TAIVAASEEN ASTUMISTA RUKOILI

Jeeus rukoili ja sanoi Isän nimen, jonka Isä on antanut Jeesukselle.

:bible:
Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

:bible:
Joh. 17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Se tapa, miten Jeesus yhdisti opettaessaan, kuulostaa Häneltä itseltään.

Mitä lähetyskäskyyn tulee; sitä kohtaa lukiessani seuraava tekstirivi tuntui vieraalta eikä kuulostanut Häneltä itseltään koska siinä ei ole sitä tapaa, miten Jeesuksen oli tapa "yhdistää". Lisäksi Pyhä Henki ei koskaan puhu itsestään eikä puhu omia asioitaan. Hän aina kirkastaa Häntä ja Hänen nimeään, jonka Isä on antanut Hänelle.


OMAN LUONNOLLISEN YMMÄRRYKSEN NOJALLA TEHDÄÄN JUMALAN VOIMA VOIMATTOMAKSI

Muistui mieleeni pari varoittavaa Raamatun kohtaa [Ilm. 22:18, Snl. 30:6], jonka mukaan ei saa lisätä Hänen Sanaan, siinä voi menettää Jumalan voima.
Meidän usko ei perustu ihmisten viisauteen, jonka nojalla ei saisi tulkata Raamatun opetuksia.

Koska oman luonnollisen ymmärryksen nojalla itse ohjailee tulkaten Raamatun opetuksia ilman Jumalaa, niin se on ylpeydestä, koska se hyötyy omasta luonnollisesta ymmärryksestä, joka ohjailee itseään Raamatun opetuksia ja Jumala on ylpeitä vastaan. Samoin Paavali sanoi, että hänen julistamansa evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista [Gal. 1:11]. Että usko perustuu Jumalan voimaan, jonka kautta saa Herralta avaamaa ymmärrystä kaikkiin Raamatun opetuksiin. Siksi Paavali pidättäytyi pois ihmisten viisaudesta, joka tekee Jumalan voimaa voimattomaksi.

:bible:
1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

:bible:
1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.


ERILLEEN HAJAANTUMINEN

Pidättäyn itse siitä, koska siinä voi menettää Jumalan voiman ja tavan, miten Hän yhdistää toisiinsa yhteensä. Lähetyskäskyn seuraava tekstirivi saa näyttämään, miten nimi julistetaan erilleen vaikka nimi on Isän, on myös Jeesuksen nimi. Mutta siinä on mukana Pyhän Hengen nimi, joka ei kuulosta Häneltä itseltään, koska Hänen tehtävä on aina kirkastaa Jeeusta ja Hänen nimeään, joka on Isän nimi - lisäämättä mitään oman luonnollisen ymmärryksen nojalla, joka tekee Jumalan voiman voimattomaksi ja Jumalan Sanat tyhjäksi - nojautuen omaan luonnolliseen ymmärrykseen hyötymällä siitä, ilman Jumalan avaamaa ymmärrystä, siksi Jumala on siitä vastaan.


MITÄ RAAMATTU SANOO?

Että kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, eli kaikki toiminnot kuten apostolien ja Paavalin toiminnot, joiden ohessa käytettiin Jeesuksen nimeä, koska he saivat Jeesukselta alkuperäisen yhdistävän lähetyskäskyn, jonka ohessa saa Herralta avaamaa ymmärrystä.

:bible:
Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.


HAPATUKSET, JOISTA YKSI ON TÄMÄ

Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana Hän kehotti välttämään hapatusta, jota Hän nimitti hapatukseksi. Se tarkoittaa lisäystä, joka ei voi kuvata Jeesusta. Se ei voi kirkastaa, eikä korottaa Häntä. Se ei voi viedä Hänen yhteyteen. Niin valitettavasti se hapatuksen lista on lyöty läpi myös kristillisessä maailmassa ja lähes kaikissa seurakunnissa. Siinä hapatuksen listassa on yksi tämä aihe. Älkäämme nojautuko omaan luonnolliseen ymmärrykseen puolustaen tätä, koska siinä on riski saada väkevän eksytyksen, jollei oteta vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua hapatuksilta, mitkä ovat katoavaista ja vaille Herran pelastusta.


VUOHI JA LAMMAS

Raamatun kertomuksen mukaan se viittaa vuoheen, joka puskee oman luonnollisen ymmärryksen nojalla. On hyvä olla nöyrä - terveellä tavalla, niin siinä saa Herralta avaamaa ymmärrystä kaikkiin Raamatun opetuksiin. Herra kuljettaa vain ainoastaan nöyriä ja opettaa nöyrille oikean tiensä, koska usko perustuu Jumalan voimaan. Se viittaa Raamatun kertomuksen mukaan lampaaseen.

:bible:
Ps. 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.

Rukoillaan silmänvoidetta, joka tarkoittanee Pyhää Henkeä, että Hän avaa ymmärrystä kaikkiin Raamatun opetuksiin, siis happamattomiin Raamatun opetuksiin - ottamalla vastaan rakkautta totuuteen. Happamattomuus tarkoittaa lisäämättömyyttä, se kuvaa Jeesusta. Se kirkastaa ja korottaa Jeesusta. Se vie Hänen yhteyteen. Raamatun mukaan happamattomuus on puhtauden ja totuuden happamattomuus [1Kor. 5:8].

Siunattua kesäiloa! :pc:


JEESUKSEN NIMI

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Heinä 2020 09:35

*
Ajattelen vielä jatkaa vesikasteen liittyvän jutun, jos sopii. Oli surullista katsella siinä, kun eräässä seurakunnassa kastettiin uskovan ja siinä vanhin lausui hapatetun lähetyskäskyn mukaisen erillisen nimen mukaan. :? Tapaamani tietyt vanhimmat näyttävät jumittuvansa hapatettuun lähetyskäskyyn joka ei voi kuvata Jeesusta eivätkä he seuranneet apostolien ja Paavalin toimintoja, eivätkä he siitä seuranneet, kenen nimeä apostolit ja Paavali ovat käyttäneet.

:bible:
Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


Se hapatettu lähetyskäsky on yksi perinnäissääntöistä mitkä tekee Jumalan Sanat tyhjäksi ja saa Jumalan voiman voimattomaksi surutta. Juuri siitä Jeesus kehotti välttämään ja nimitti siitä hapatukseksi joka tarkoittaa lisäystä oman luonnollisen ymmärryksen nojalla ohjaillen itseään ja tulkaten Raamattua ilman Jumalaa ja siksi Jumala on siitä vastaan.

Olen havahtunut että seurakunnan vanhimmat ovat haluttomia tutkimaan siitä asiaa oikeassa Sanan valossa, onko asia näin ja myös he ovat haluttomia tekemään parannuksen siitä haluttomuudesta ja hapatetusta lähetyskäskystä. Se saa suremaan. Vanhimmat ovat hengellisesti sokeita koska he eivät ota vastaan rakkautta totuuuteen tutkiakseen, onko asia näin. :? Se surettaa.

On varmasti sellaisia miesuskovia jotka ovat seurakunnan vanhimpia ja he ottavat jatkuvasti vastaan rakkautta totuuteen ja tulevat varmaan huomaamaan kenen nimeä apostolit ja Paavali on käyttäneet kaikissa toiminnoissa. He varmaan tulevat huomaamaan sen tavan, miten on tapa yhdistää kaikkien Raamatun opetusten kanssa yhteen erottamatta toisistaan kuten se hapatettu lähetyskäsky joka on tullut oman luonnollisen ymmärryksen nojalta erottaen ja selittäen avaamalla luonnollista ymmärrystä joka ei ole Herran aikaansaama ymmärrys.

:bible:
Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.


Rukoillaan silmänvoidetta joka tarkoittanee Pyhää Henkeä ja Hän avaa ymmärrystä kaikkiin happamattomiin eli lisäämättömiin Raamatun opetuksiin. :prayer4: :hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa