Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 11. Joulu 2017 20:19

kari kirjoitti:
kurja kirjoitti:Tehdään Kari sinulle mieliksi, eli lisätään siihen Raamatun kohtaan se vesi sana.


Kenellekään ei tehdä mieliksi mitään Jumalan pyhän sanan kustannuksella; ei minulle, ei sinulle, ei maailmalle aikä edes Jumalan seurakunnalle. Olet sinä vaan kumma mies, kun et osaa vastata kysymykseen lyhyesti "kyllä tai ei". Kysyin mielipidettäsi millä Jeesus kehotti kastamaan ihmisiä, vedellä vai Hengellä. Vastaapa nyt kysymykseen lyhyesti; olkoon kyllä kyllä ja ei ei

Käskikö Jeesus lähetyskäskyssä (Matteus 28:19-20) seuraajiaan kastamaan ihmisiä

1. vedellä
2. Hengellä
3. En tiedä

Onko liikaa pyydetty, että vastaat yhdellä sanalla seuraavassa viestissä? Laitan vastauksesta esimerkkinä oman vastaukseni seuraavalla viestillä


Kari, sen on liikaa pyydetty, on todellakin.

Sinä et voi, eikä sinulla ole mitään oikeutta määrätä ja määrittää sitä, että miten ja millä tavalla toinen aikuinen ihminen vastaa sinulle tai vastaa yleensäkin, ymmärrätkö tämän asian ?

Lisäksi pitää kysyä, että onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa ?

Olen nimittäin hyvin selvästi sinulle JO vastannut ja kertonut oman näkemykseni.

Kiitos sinulle omasta vastauksestasi Kari.

Eli sinun mielestäsi siis vesikaste pelastaa, eikä Hengellä kastamista tarvita mihinkään.

Siis sehän oli siten, että:

Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Sinä itse valitsit siis vesikasteen, ja se johtaa kahteen hyvin selvään päätelmään:

"Vesikaste pelastaa".

Ja opetuslapsia saadaan aikaan vesikasteelle, eikä uudestisyntymällä, eli Hengestä syntymisellä.

Joten kiitos Kari, asia tuli minulle hyvin selväksi nyt.
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 11. Joulu 2017 20:26

Siis Kari, jotta ei jää epäselväksi tuo kirjoittamani, niin:

Minä en ole sinun oppilaasi enkä työntekijäsi enkä orjasi, jonka tulisi toimia juuri siten, kuten sinä satut kulloinkin haluamaan.

Joten lopeta hyvä mies tuollinen pomottelu yrityskin vapaassa keskustelussa.
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja tanu » 11. Joulu 2017 20:35

kurja kirjoitti:
kari kirjoitti:
kurja kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi siis vesikaste pelastaa, eikä Hengellä kastamista tarvita mihinkään.

Siis sehän oli siten, että:

Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Sinä itse valitsit siis vesikasteen, ja se johtaa kahteen hyvin selvään päätelmään:

"Vesikaste pelastaa".

Ja opetuslapsia saadaan aikaan vesikasteelle, eikä uudestisyntymällä, eli Hengestä syntymisellä.

Joten kiitos Kari, asia tuli minulle hyvin selväksi nyt.



Nyt sinä nimim. kurja kyllä syyllistyt karin sanojen vääristelyyn.

En ainakaan itse ole missään huomannut, että kari väittäisi kasteen pelastavan. Kari ainoastaan kysyi sinulta, että millä Jeesus käski kastamaan: hengellä, vedellä vai jollain muulla.

Aikamoista kieroilua on kurja sinun kirjoittelusi. Pitkiä selostuksia, mutta et voi vastata suoraan kysymykseen, vaan kiertelet ja kaartelet kuin poliitikko.
Ja vielä syyllistyt valehteluun karin sanomisista.

Luuletko että kukaan viitsii sinun kirjoituksia enää lukea?
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 11. Joulu 2017 20:59

Hyvä Tanu !

Tuo oli Karille esimerkki siitä, että jos aletaan ensinnäkin kertoa toiselle, miten hänen on lupa kirjoittaa ja sitten aletaan vaatia toiselta kyllä tai ei vastauksia, niin miten siinä hommassa käy sitten.

Eli se joka Hengellisissä asioissa alkaa vaatia muilta näitä "kyllä tai ei" vastauksia, se voi sitten sen jälkeen väittää vaikka mitä, eli lyödä toisen suuhun sanoja.

Pyrin siis herättelemään Karia, miettimään omia toimiaan.

Ja sinullekin sanon sen, että keskustelu foorumilla tuollaista määräily oikeutta ei ole kellään.

Mutta Tanu, silti sanon tuossa asiakysymyksessä, että jos yhdistämme nuo kaksi Raamatunkohtaa:

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Ja:

Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Ja sitten Kari tai joku muu sanoo, että tuossa tarkoitetaan vesikastetta, niin silloin se YKSI kaste on siis vesikaste, ja Pyhällä Hengellä kastaminen jää pois !

Noin se vain menee ihan oikeasti, siis siinä EI lue 2 kastetta.

Eikä edellisessä kohdassa lue missään sanaa VESI.

Tämä on siis silkkaa loogista päättelyä, eli 1 + 1 = 2
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 11. Joulu 2017 22:07

Ihminen menee kasteelle kuin uskon "sinetiksi sillä usko Jeesukseen Kristukseen ja vielä sydämmen usko tuo pelastuksen .Sitten Pyhän Hengen kaste ...sen hoitaa Jeesus.Hoiti muinoin ja hoitaa nyt loppuun saakka .Eihän tuo ole kauhean vaikeaa.
Minä en yleensä puutu ihmisten käytökseen kauheasti ,mutta kurja oletko huomannut ,kuinka ivallisesti aloitit kirjoittaa ja haastaa Petriä ?? sitten Jukka sai osansa ...ihan alaarvoisesti ja tietysti minähän en mitään tiedä :) se ei tullut yllätyksenä ja sitten kari jolle pidän käytös saarnaa.

Huomaatko kurja käytöksessäsi mitään ...Outoa ??
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 11. Joulu 2017 22:34

MrKerimäki kirjoitti:Ihminen menee kasteelle kuin uskon "sinetiksi sillä usko Jeesukseen Kristukseen ja vielä sydämmen usko tuo pelastuksen .Sitten Pyhän Hengen kaste ...sen hoitaa Jeesus.Hoiti muinoin ja hoitaa nyt loppuun saakka .Eihän tuo ole kauhean vaikeaa.
Minä en yleensä puutu ihmisten käytökseen kauheasti ,mutta kurja oletko huomannut ,kuinka ivallisesti aloitit kirjoittaa ja haastaa Petriä ?? sitten Jukka sai osansa ...ihan alaarvoisesti ja tietysti minähän en mitään tiedä :) se ei tullut yllätyksenä ja sitten kari jolle pidän käytös saarnaa.

Huomaatko kurja käytöksessäsi mitään ...Outoa ??


Kiitos kehoituksestasi, mutta kun luin juuri viestini, niin en löytänyt mitään ivaa niistä.

Siis se ei ole ivaa, jos kysyn ja keskustelen asioista, mutta Jukan omalla kohdalla se oli selvää ivaa ja halveksuntaa, kun hän aloitti keskustelun näin:

" No jopas nyt! Yritätkös haastaa, etteivät pakanat (ennen Sinua) ole ymmärtäneet tuota kasteasiaa, kun ne ruojat ovat kastaneet ihmisiä melkein kaksi tuhatta vuotta! "

Jos ei tuossa ole ylenkatsetta ja halveksuntaa, ja tläpuolelle asettumista, niin missä ?

Sen vuoksi vastasin siihen kuten vastasin:

" Kun sinä nyt ilmoittauduit itse kovasti asioita tietäväksi, niin selitä sinä sitten minulle nämä asiat. "

Eli Jukka itse nosti itsensä yläpuolelle, ja minä siis sen kautta pyysin kunnon selvityksen häneltä, kun hän siis ilmoitti noin itse asiat paremmin tietävänsä.

Minulla ei ole mitään tarvetta olla ivallinen, vaikka voin kyllä hieman näpäyttää sitä, joka toimii noin väärin, kuten sitten Karikin alkoi jopa määräsilemään sitä, että kuinka minun tulee vastata ja kuinka ei.

Siis metsä ei kaiku vastaa siten kuin sille huudetaan, eli jos huutaa sille, että Minä Tiedän, niin sitten sinä tiedät myös, ja saat asiat kunnolla kertoa tietävänä.

Mutta Jukalta ei enää vastinetta sen jälkeen kuulunut, kun esitin hänelle hyvin selvät ja yksinkertaiset kysymykset, miksi ei ?

Petrille en koe olleeni ilkeä, olen vain kyseenalaistanut hänen toimiaan, ihan samoin kun hän kyseenalaistaa muiden toimia.

Se ei ole mitään ilkeyttä eikä ilkeilyä, vaan se on ollut vakava kehoituksen sana, joka Petrin pitäisi käsitellä rauhassa Herransa edessä.

Tässä on Kerimäki nyt kyse vain siitä, että puoluevelijiä ja heidän vääriä toimiaan ei saa julkisesti paljastaa, eikä niistä väärin toimivia kehoittaa.

Jos siis toimisin samoin jonkun sellaisen kanssa, joka ei ole puolueveljenne, niin toiminnassani ei olisi moitteen sijaa, eihän Kerimäki ?

Mutta nyt siis minä olen se paha ja väärä, jota kaikkien on siis lupa halveksia ja ylenkatsoa, eikä minulla ole edes lupa kyseenalaistaa sitä itseeni kohdistuvaa väärää toimintaa, vaan minun pitäisi siis sinunkin mielestäsi Kerimäki vain niellä kaikki ylenkatse ja halveksinta ja saasta ihan kiltisti ?

Jännä toimintatapa ja tyyli, mutta jo niin tuttua aiemmilta ajoilta ja kerroilta.

Mikään ei ole muuttunut yli 10 vuodessa, ikävä kyllä. :(
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 11. Joulu 2017 22:50

Minulla on sellainen ajatus aina ollut ,että...kun asioista puhuu niin asiat selviää(yleensä).Jokaisella saa olla oma mielipide ja hyvä niin.Petri on täällä kirjoittanut hyvin asiaa ...itse ajattelen kaste asian samalla tavalla ja ehkä olen niin laiska tai mukavuuden haluinen tai sitten minun sormien (2) iskeminen liian nopeasti vie ne vähäisetkin solmuun niin en kirjoita kuin lyhyesti .Tosin samalla arvostan aivan todella paljon sellaista neroutta ,kun osaa puristaa paljon tietoa pieneen tilaan.Sananparret sananlaskut yms .Se on minusta neroutta sillä ne jää päähän helposti .Niinkin ,että hokemassa muistaa vaikka itse äly tulis perässä.

Ps...huomasitko ,että joku puhui puolue veljistä ?? onko se kristillistä rakkautta kertoa asia noin ,vaikka olisi erimieltä ja sitten jos asia on noin ,että he olisikin jotain hiipalakki tiettyyn väriin pukeutuneita puolue ihmisiä niin samalla tavalla raamattua lukevia voi olla paljonkin viimeisen lähes 2000v aikana tai eihän kirjoitukset toki niinkauan ole olleet valmiit ,mutta noin yleisellä tasolla ajateltuna.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 11. Joulu 2017 23:34

MrKerimäki kirjoitti:Minulla on sellainen ajatus aina ollut ,että...kun asioista puhuu niin asiat selviää(yleensä).Jokaisella saa olla oma mielipide ja hyvä niin.Petri on täällä kirjoittanut hyvin asiaa ...itse ajattelen kaste asian samalla tavalla ja ehkä olen niin laiska tai mukavuuden haluinen tai sitten minun sormien (2) iskeminen liian nopeasti vie ne vähäisetkin solmuun niin en kirjoita kuin lyhyesti .Tosin samalla arvostan aivan todella paljon sellaista neroutta ,kun osaa puristaa paljon tietoa pieneen tilaan.Sananparret sananlaskut yms .Se on minusta neroutta sillä ne jää päähän helposti .Niinkin ,että hokemassa muistaa vaikka itse äly tulis perässä.

Ps...huomasitko ,että joku puhui puolue veljistä ?? onko se kristillistä rakkautta kertoa asia noin ,vaikka olisi erimieltä ja sitten jos asia on noin ,että he olisikin jotain hiipalakki tiettyyn väriin pukeutuneita puolue ihmisiä niin samalla tavalla raamattua lukevia voi olla paljonkin viimeisen lähes 2000v aikana tai eihän kirjoitukset toki niinkauan ole olleet valmiit ,mutta noin yleisellä tasolla ajateltuna.


Itselläni on vaikeutta kirjoittaa lyhyesti, kun en ole mikään opettaja, ja kirjoittaminen on minulle todella hankalaa lukihäiriöni vuoksi, viime viestissä huomasin taas vasta jälkikäteen ne monet kirjoitusvirheeni, eli olen itse sokea jopa niille, ikävä kyllä.

Totuuden sanominen ei ole väärin, joten puolueveljeksi voi nähdäkseni ensinnäkin sanoa niitä, jotka ovat jotain -laisia tai -läisiä.

Lisäksi nyt on kuppikuntia, jotka uskovat samoin kuin heidän johtajansa, esimerkkinä Weijo Lindroos, joka ei siis kuulu mihinkään, mutta nähdäkseni silti heillä on oma oppinsa ja siten on taas perustettu uusi puolue.

Lisäksi herätysliike kristityt ovat oman puolue uskonsa allekirjoittajia, eli vaikka he eivät sinäänsä tunnustaudu vaikkapa hellareiksi, niin oppi yhdistää, ihan samoin kuin luonnollisissa puolueissa.

Näissä keskusteluissa se puoluehenki tulee selviten ja parhaiten esiin, ja puoluetoverin puolustaminen ja tämän väärien toimien peittely, ja eri mieltä opillisesti olevien kohtelun kautta, eli heitä kyllä saa halveksia ja lyödä sanoilla, ja mollata...

Mutta oman katsantokannan ja varsinkaan oman opettajan ja vanhemman toimia ja oppeja ei saa millään tavalla kyseenalaistaa, vaan silloin saa asrvostelija koko puolueen niskaansa yleensä.

Olisin itse toivonut tasavertaista keskustelua toinen toistaan kunnioittaen, mutta se oli näköjään turha toive, taas kerran.

Nytkään emme keskustele itse asiasta ja aiheesta, vaan ihan muusta, ja sehän kai on tarkoituskin, että vaikea aihe lakaistaan maton alle, eikä siitä kunnolla edes suostuta kesksutelemaan.

Siis kissaa ei saa nostaa pöydälle, vaan se lakaistaan vaikkapa maton alle häiritsemästä.
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 12. Joulu 2017 00:55

Se pitää vielä selventää edelliseen, että:

Puoluehengen ja toiminnan erottaa käytännön tasolla juuri siitä, että se toiminta, mistä sitä vääräuskoista syytetään,
se aivan sama toiminta, nille omille puolueveljille sallitaan ja heidän kohdallaan hyväksytään.

Eli täällä se ilmenee siten esimerkiksi, että:

Petrillä on lupa arvostella ja tuomita piispatouhut epäraamatullisina.

Mutta hänen omaa epäraamatullista toimintaa opettaja/paimenena taas ei ole lupa arvostella, vaan se on väärin ja väärää toimintaa.

Siis vaikka Petri itse on sanonut selvästi, että opettaja/paimen on yksi tehtävä.

Mutta hänellä itsellään siis, on lupa epäraamatullisesti toimia pelkästään opettajana, ja jättää ikävä paimentaminen muille.

Eli muita on lupa ja oikein arvostella ja ruotia julkisesti, mutta oman puolueveljen toimintaa ei saa, vaan sitä kohtaan hyökätään todella rajusti foorumeilla.
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kmble » 12. Joulu 2017 01:53

kurja kirjoitti:Se pitää vielä selventää edelliseen, että:

Puoluehengen ja toiminnan erottaa käytännön tasolla juuri siitä, että se toiminta, mistä sitä vääräuskoista syytetään,
se aivan sama toiminta, nille omille puolueveljille sallitaan ja heidän kohdallaan hyväksytään.

Eli täällä se ilmenee siten esimerkiksi, että:

Petrillä on lupa arvostella ja tuomita piispatouhut epäraamatullisina.

Mutta hänen omaa epäraamatullista toimintaa opettaja/paimenena taas ei ole lupa arvostella, vaan se on väärin ja väärää toimintaa.

Siis vaikka Petri itse on sanonut selvästi, että opettaja/paimen on yksi tehtävä.

Mutta hänellä itsellään siis, on lupa epäraamatullisesti toimia pelkästään opettajana, ja jättää ikävä paimentaminen muille.

Eli muita on lupa ja oikein arvostella ja ruotia julkisesti, mutta oman puolueveljen toimintaa ei saa, vaan sitä kohtaan hyökätään todella rajusti foorumeilla.


Hei kurja! Rauhoitu nyt ja vedä vähän henkeä. Jos jatkat tuota rataa niin tulet aika pian bannatuksi.
Käyt ylikierroksilla. Nukutaan nyt kaikki ja katsellaan asioita aamulla uudelleen.
kmble
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08. Elo 2017 21:15

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa