Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kari » 12. Joulu 2017 01:57

Hyvä neuvo.
Hyviä unia kaikille.
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 12. Joulu 2017 10:44

kmble kirjoitti:
kurja kirjoitti:Se pitää vielä selventää edelliseen, että:

Puoluehengen ja toiminnan erottaa käytännön tasolla juuri siitä, että se toiminta, mistä sitä vääräuskoista syytetään,
se aivan sama toiminta, nille omille puolueveljille sallitaan ja heidän kohdallaan hyväksytään.

Eli täällä se ilmenee siten esimerkiksi, että:

Petrillä on lupa arvostella ja tuomita piispatouhut epäraamatullisina.

Mutta hänen omaa epäraamatullista toimintaa opettaja/paimenena taas ei ole lupa arvostella, vaan se on väärin ja väärää toimintaa.

Siis vaikka Petri itse on sanonut selvästi, että opettaja/paimen on yksi tehtävä.

Mutta hänellä itsellään siis, on lupa epäraamatullisesti toimia pelkästään opettajana, ja jättää ikävä paimentaminen muille.

Eli muita on lupa ja oikein arvostella ja ruotia julkisesti, mutta oman puolueveljen toimintaa ei saa, vaan sitä kohtaan hyökätään todella rajusti foorumeilla.


Hei kurja! Rauhoitu nyt ja vedä vähän henkeä. Jos jatkat tuota rataa niin tulet aika pian bannatuksi.
Käyt ylikierroksilla. Nukutaan nyt kaikki ja katsellaan asioita aamulla uudelleen.


Kiitos vain kmble, mutta minulle ei tarvitse "huutaa", ymmärrän ihan puhettakin.

Minä en käy millään kierroksilla, vaan kirjoitan kaikessa Rauhassa asioista.

Jos sinä käyt itse kierroksilla, niin se ei tarkoita sitä, että muutkin niin toimisivat.

Niin ja eiköhän ylläpito päätä niistä banneista, ilman että sinun pitää niitä minulle näin erikseen oikein suositella ?

Suosittelen lämpimästi sinulle itsellesi sitä rauhoittumista, sillä "huutamalla" ei asioita käsitellä, eikä sellainen hyödytä mitään, vaan haittaa vaan.
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Joulu 2017 12:24

Petrin paimenuudesta...

Tämä nyt ei kyllä ole asia joka on jonkun satunnaisen fooruminkirjoittajan päätettävissä, jos Jumala ei ole Petrille selkeästi puhutellut että hänen pitäisi opettajuuden ohella olla paimen niin tämä on vissiin työnantajan ja työntekijän välinen asia?, eikös juu :).

Eihän Petri voi paimeneksi ruveta , sinun käsityksesi mukaan, jos ei itse asiaa noin koe, taikka ei ole saanut siihen kehoitusta/voitelua Herralta? Jos taas olisi niin silloinkin asia kyllä olisi lopulta Jumalan ja Petrin välinen. Ehkä nyt sinun olisi kurja paras rukoilla, että Jumala puhuisi asiasta Petrille jos olet asiastasi varma, vai etkö usko että Jumala osaa omilleen puhua tämmöisistä "työasioista" vai miksi et usko Jumalan pystyvän tätä ratkomaan?

Sitten puoluellisuudesta....


Ylläpito on ollut Petriä kohtaan puolueellinen siinä mielessä, että on sallinut enemmän loanheittoa ja henkilöönmenevää hyökkäystä ja mustamaalausta Petriä kohtaan kuin ketään toista kirjoittajaa kohtaan. Ketään toista emme olisi sallinut tuolla tavaoin jahdattavan kymmenissä ketjuissa, vuodesta toiseen.

Tässä valossa sinun vihjailusi puolueista saa ylläpidon pikkuisen takajaloilleen, ja olisi toivomuksemme että nämä vihjailut loppuisivat tähän. Etkös sinäkin ole saanut haastaa Petriä jo monta sivullista ilman , että kukaan ylläpidosta mitään sanoo? Joku raja kuitenkin vedetään Petrinkin haastamiseen.

Petriä on tosiaan näillä foorumeilla parjattu , syytelty ja haastettu enemmän kuin ketään muuta kirjoittelijaa.

Tuntuukin , että usein "omat" laittaa Petrin työlle enemmän vastustusta kuin saatana ja uskostaosattomat. Kehuja ja rohkaisuja harvemmin tulee :(, vaikka niillekin voisi joskus olla jotain perusteita? onko tässä kaiken takana kateus vai mikähän ihmeen näpäytyksen halu , en ymmärrä?

Petrin haastaminen on helppo verhoilla uskonnollisiin huntuihin ja "koetteluun", vaikka aina ei olla ihan vilpittömästi pelkästään oikean opin ja sananpuhtauden asialla, vaan onpa joskus joku saattanut henkilökohtaisesta inhosta taikka vihasta taikka kateudestakin Petriä haastella minusta tuntuu.

Toki on ihan asiallista Raamatulla koettelua ja osuvaa kritiikkiäkin ilmoitettu ja annettu ja monessa kohdin Petri onkin tehnyt sitten muutoksen, oikea, rehellinen koettelu on siis hyvä ja sallittua sekä tarpeen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 12. Joulu 2017 12:34

Kyllä paksunahkainen pitää olla ,että kestää kristittyjen hyökkäykset nykyajassa .Itsekkin olen sitä saanut niskaan viime vuosien aikana ja sitten tuo Petri .Tuntuu kuin taukoa ei lyöjät pidä vaan vaihtaa paikkaa ja taas pamahtaa.
Kyllähän kuitenkin on niin ,että asioista tulisi keskustella ja se on se pääasia,että se Totuus löytyy ja hyvin se on löytynytkin.

Asioita ei varmaan ole lakaistu mihinkään täälläkään ...on vain niin ,että kansa ei taivu muuhun kuin siihen kaste oppiin ,jonka Kristus on antanut ja se riittää.
Tuo asia varmaan on esille tullut ihan selvästi.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 12. Joulu 2017 12:34

Mikko Murpatti kirjoitti:Petrin paimenuudesta...

Tämä nyt ei kyllä ole asia joka on jonkun satunnaisen fooruminkirjoittajan päätettävissä, jos Jumala ei ole Petrille selkeästi puhutellut että hänen pitäisi opettajuuden ohella olla paimen niin tämä on vissiin työnantajan ja työntekijän välinen asia?, eikös juu :).

Eihän Petri voi paimeneksi ruveta , sinun käsityksesi mukaan, jos ei itse asiaa noin koe, taikka ei ole saanut siihen kehoitusta/voitelua Herralta? Jos taas olisi niin silloinkin asia kyllä olisi lopulta Jumalan ja Petrin välinen. Ehkä nyt sinun olisi kurja paras rukoilla, että Jumala puhuisi asiasta Petrille jos olet asiastasi varma, vai etkö usko että Jumala osaa omilleen puhua tämmöisistä "työasioista" vai miksi et usko Jumalan pystyvän tätä ratkomaan?

Sitten puoluellisuudesta....


Ylläpito on ollut Petriä kohtaan puolueellinen siinä mielessä, että on sallinut enemmän loanheittoa ja henkilöönmenevää hyökkäystä ja mustamaalausta Petriä kohtaan kuin ketään toista kirjoittajaa kohtaan. Ketään toista emme olisi sallinut tuolla tavaoin jahdattavan kymmenissä ketjuissa, vuodesta toiseen.

Tässä valossa sinun vihjailusi puolueista saa ylläpidon pikkuisen takajaloilleen, ja olisi toivomuksemme että nämä vihjailut loppuisivat tähän. Etkös sinäkin ole saanut haastaa Petriä jo monta sivullista ilman , että kukaan ylläpidosta mitään sanoo? Joku raja kuitenkin vedetään Petrinkin haastamiseen.

Petriä on tosiaan näillä foorumeilla parjattu , syytelty ja haastettu enemmän kuin ketään muuta kirjoittelijaa.

Tuntuukin , että usein "omat" laittaa Petrin työlle enemmän vastustusta kuin saatana ja uskostaosattomat. Kehuja ja rohkaisuja harvemmin tulee :(, vaikka niillekin voisi joskus olla jotain perusteita? onko tässä kaiken takana kateus vai mikähän ihmeen näpäytyksen halu , en ymmärrä?

Petrin haastaminen on helppo verhoilla uskonnollisiin huntuihin ja "koetteluun", vaikka aina ei olla ihan vilpittömästi pelkästään oikean opin ja sananpuhtauden asialla, vaan onpa joskus joku saattanut henkilökohtaisesta inhosta taikka vihasta taikka kateudestakin Petriä haastella minusta tuntuu.

Toki on ihan asiallista Raamatulla koettelua ja osuvaa kritiikkiäkin ilmoitettu ja annettu ja monessa kohdin Petri onkin tehnyt sitten muutoksen, oikea, rehellinen koettelu on siis hyvä ja sallittua sekä tarpeen.


Kiitos Mikko palautteestasi.

Jos siis emme pidä Raamatun ohjeita opettajuus/paimenuus asiassa Totuutena, vaan kukin saa päättää keskenään Seurakunnassa miten toimii ja touhuu, ja se olisi siis vain työnatajan ja työntekijän välinen asia, niin miksi Petri puuttuu sitten itse niihin kun hän arvostelee lutherilaisen kirkon piispa touhuja.

Eivätkö nekin sitten ole niitä samoja työnatajan ja työntekijän välisiä asioita ? :)

Onko siis kuitenkin eri säännöt Petrille ja niille joita Petri itse arvostelee ?
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Joulu 2017 14:29

kurja kirjoitti:
Jos siis emme pidä Raamatun ohjeita opettajuus/paimenuus asiassa Totuutena, vaan kukin saa päättää keskenään Seurakunnassa miten toimii ja touhuu, ja se olisi siis vain työnatajan ja työntekijän välinen asia, niin miksi Petri puuttuu sitten itse niihin kun hän arvostelee lutherilaisen kirkon piispa touhuja.



Minun ajatukseni oli edellisessä vastauksessa, että sinun tulisi ensisijaisesti pyrkiä rukoilemaan Jumalaa vaikuttamaan Petrin tahtomiseen ja tekemiseen jos haluat hänen toimivan paimenena, sillä sinun ohjailusi tuskin Petrin päätä asiassa kääntää verroinkin kun Raamatunperustelusi ontuvat etkä pysty hänelle paimenen voitelua ja työnäkyä luomaan, koska vain Jumalalla on voima tähän.

Jos haluat voit tehdä niin kuin Petri tekee ja tehdä kotisivuillesi myös oman kirjoituksesi ja vastineesi artikkelisi miksi taas sinusta sananopettajan tulee aina olla paimen.

kurja kirjoitti:Eivätkö nekin sitten ole niitä samoja työnatajan ja työntekijän välisiä asioita ? :)


Ei ole.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 12. Joulu 2017 15:17

Mikko Murpatti kirjoitti:
kurja kirjoitti:
Jos siis emme pidä Raamatun ohjeita opettajuus/paimenuus asiassa Totuutena, vaan kukin saa päättää keskenään Seurakunnassa miten toimii ja touhuu, ja se olisi siis vain työnatajan ja työntekijän välinen asia, niin miksi Petri puuttuu sitten itse niihin kun hän arvostelee lutherilaisen kirkon piispa touhuja.



Minun ajatukseni oli edellisessä vastauksessa, että sinun tulisi ensisijaisesti pyrkiä rukoilemaan Jumalaa vaikuttamaan Petrin tahtomiseen ja tekemiseen jos haluat hänen toimivan paimenena, sillä sinun ohjailusi tuskin Petrin päätä asiassa kääntää verroinkin kun Raamatunperustelusi ontuvat etkä pysty hänelle paimenen voitelua ja työnäkyä luomaan, koska vain Jumalalla on voima tähän.

Jos haluat voit tehdä niin kuin Petri tekee ja tehdä kotisivuillesi myös oman kirjoituksesi ja vastineesi artikkelisi miksi taas sinusta sananopettajan tulee aina olla paimen.

kurja kirjoitti:Eivätkö nekin sitten ole niitä samoja työnatajan ja työntekijän välisiä asioita ? :)


Ei ole.


Hei Mikko !

Ymmärsin ihan hyvin sinun ajatuksesi, ei siinä ole minulle mitään epäselvää, kiitos vain.

Mutta jos nyt sanot minulle, että minun tulisi pelkästään keskittyä rukoiluun, eikä arvostella Petrin toimia.

Niin eikö silloin olisi loogista, että vaatisit samaa Petriltä suhteessa muihin ?

Mikä on siis ero Mikko sillä, että Petrin ja työnatajansa asiat olisivat heidän välisiä asioita, verrattuna toisten, jotka myös pitävät itseään Jumalan palvelijoina ?

Otetaan nyt lähempää esimerkki, jos tuo piispa asia on liian kaukana, eli tuo Polvijärven pastori vaimoineen, ja heidän toimintansa, eikö kukin vastaakkaan toimistaan Herransa edessä, vai vastaako joku siis Petrin edessä, mutta Petri taas ei ole vastuussa kenellekkään ?

Mikko, en haasta nyt todellakaan riitaa, en todellakaan !

Vaan herättelen miettimään näitä asioita, ja toimintatapoja ja malleja, ja sitä juuri, että miksi säännöt ovat toisille niin erilaiset kuin toisille.

Siis Raamattu kehoittaa tutkimaan julistajien hedelmät, eli ne ovat toimet ja teot ja sydämen asenne, joten miksi toisia on siis oikein lupa arvostella ja tuomita julkisesti heidän vääristä toimistaan, ja toisia taas ei ole ?

Sitten Mikko, sanot niin, että Raamatun perusteluni ontuvat.

Kirjoitin jo selvästi, että Petri ihan itse on sanonut ja opettanut, että on yksi tehtävä, eli opettaja/paimen, eli tämä ei siis ollut minun suustani lähtenyt vaan Petrin omasta suusta.

Ja varsinkin sen, joka kutsuu itseään opettajaksi, pitäisi tarkkaan se itse tietää mitä tehtävään kuuluu ja mitä ei, sillä jos sitä ei itsekkkään vielä tiedä, niin kuinka silloin voi toimia opettajana ?

Tässä Mikko pari Raamatun kohtaa asiasta:

1 Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina.

Hesekiel 34
1 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.

Siis paimenina on toimittu, mutta ei ole KAITSETTU laumaa, vaan vain itseään.

Tämä on vakava Sana tähän aikaan ja paimenille ja vanhemmille Suomessa.

Jos sinä Mikko, et löydä näistä parista Raamatun paikasta perusteita kyllin tälle asialle, niin sille en minä enää mitään voi, ja joudun vain pahoittelamaan asiaa.

Toivon vain sitä, että kun tavallaan toimit vanemman asemaassa ylläpitäjänä, niin tutkisit tätä asiaa kunnolla ja ajan kanssa.

Siunausta sinulle Mikko.
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Joulu 2017 19:05

kurja kirjoitti:
Hei Mikko !

Ymmärsin ihan hyvin sinun ajatuksesi, ei siinä ole minulle mitään epäselvää, kiitos vain.

Mutta jos nyt sanot minulle, että minun tulisi pelkästään keskittyä rukoiluun, eikä arvostella Petrin toimia.


Vääristelet sanomisiani seuraavasti:

pelkästään, en ole kehoittanut pelkästään rukoilemaan Petrin paimenuus asiaa, tässä kohtaa selviää etten sanonut pelkästään:

Mikko Murpatti kirjoitti:Minun ajatukseni oli edellisessä vastauksessa, että sinun tulisi ensisijaisesti pyrkiä rukoilemaan Jumalaa vaikuttamaan Petrin tahtomiseen ja tekemiseen


Kehoitin mm. tekemään oman kotisivukirjoituksen aiheesta, ja en myöskään kieltänyt asiasta puhumasta, tarkuutta!


kurja kirjoitti:Niin eikö silloin olisi loogista, että vaatisit samaa Petriltä suhteessa muihin ?

Mikä on siis ero Mikko sillä, että Petrin ja työnatajansa asiat olisivat heidän välisiä asioita, verrattuna toisten, jotka myös pitävät itseään Jumalan palvelijoina ?


Se eo, että Petri on Jumalanpalvelija , ja ev.lut kirkkojen piispat eivät ole. Eivät ole siksi , koska eivät seuraa ja toteuta Raamatun säännöksiä ja ovat hyljänneet Raamatun ja Jumalan tahdon samalla.

Siinä on myös se ero, että pointtini on että minusta Raamattu opettaa opettajan armolahjasta sekä paimenen armolahjasta ja nämä ovat mielestäni kaksi eri armolahjaa, toki voi jollakin olla myös molemmat. Niin mielestäni Petristä ei tule paimenta kenenkään kehoituksesta tai Raamatun tulkinnasta , vaan siitä jos Jumala voitelee, siitä tulee paimenia. Se ero niillä on siis, että kirkon piirissä voidaan myöntää virka , mutta Jumalan kanssa toimiessa Jumala myöntää "viran" eli armolahjan ja voitelun. Toisessa voitelee ihminen (eli ei kukaan) ja toisessa Jumala. Miten tämä ei ole selvää sinulle?


Otetaan nyt lähempää esimerkki, jos tuo piispa asia on liian kaukana, eli tuo Polvijärven pastori vaimoineen, ja heidän toimintansa, eikö kukin vastaakkaan toimistaan Herransa edessä, vai vastaako joku siis Petrin edessä, mutta Petri taas ei ole vastuussa kenellekkään ?


Kaikki vastaa Jumalalle ensisijaisesti. Kaikki voi ihmiset koetella ja ja ihmiset voivat kirjoittaa omia näkemyksiään niin Polvijärvenpastorista kuin Paavolastakin.
Mikko, en haasta nyt todellakaan riitaa, en todellakaan !


Hieno asia, en minäkään.


Sitten Mikko, sanot niin, että Raamatun perusteluni ontuvat.

Kirjoitin jo selvästi, että Petri ihan itse on sanonut ja opettanut, että on yksi tehtävä, eli opettaja/paimen, eli tämä ei siis ollut minun suustani lähtenyt vaan Petrin omasta suusta.

Ja varsinkin sen, joka kutsuu itseään opettajaksi, pitäisi tarkkaan se itse tietää mitä tehtävään kuuluu ja mitä ei, sillä jos sitä ei itsekkkään vielä tiedä, niin kuinka silloin voi toimia opettajana ?

Tässä Mikko pari Raamatun kohtaa asiasta:

1 Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina.

Hesekiel 34
1 Minulle tuli tämä Herran sana:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.

Siis paimenina on toimittu, mutta ei ole KAITSETTU laumaa, vaan vain itseään.

Tämä on vakava Sana tähän aikaan ja paimenille ja vanhemmille Suomessa.

Jos sinä Mikko, et löydä näistä parista Raamatun paikasta perusteita kyllin tälle asialle, niin sille en minä enää mitään voi, ja joudun vain pahoittelamaan asiaa.

Toivon vain sitä, että kun tavallaan toimit vanemman asemaassa ylläpitäjänä, niin tutkisit tätä asiaa kunnolla ja ajan kanssa.

Siunausta sinulle Mikko.


Kerrotko omin sanoin mitä nuo kaksi laittamaasi Raamatunkohtaa mielestäsi opettaa? Minä en saa kiinni ideastasi. Toisessa kertoillaan kuin Hesekielin aikaan oli huonoja paimenia ja toisessa annetaan ohjeita miten laimaa tulisi kaitsea, mitä haluat sanoa näillä ja mitä ne todistaa, en ymmärrä.

Lisään vielä , että en ole palstan tai minkään seurakunan vahnin. Palstalla toimin vain yksinkertaisena moderaattorina eli seuraan että palstan säännöt toteutuisivat, enkä niinkään pidä seurakuntakuria täällä , sillä tämä ei ole seurakunta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja kurja » 12. Joulu 2017 22:30

Olen pahoillani Mikko, jos koet minun vääristelleen sanojasi, se ei todellakaan ollut tarkoitukseni.

Mutta koko kysymykseni ydin ei ollut missään sanamuodossa, eli sillä ei minulle ollut, eikä ole mitään merkitystä, että kirjoititko sinä siis pelkästään tai ensisijaisesti, kysymyksen ydin oli se, että:

Oletko samoin kehoittanut Petriä, kuin nyt minua kehoitit.

Eli oletko kehoittanut siis Petriä, myös ensisijaisesti rukoilemaan, vai et ?

Eli ovatko kehoitukset olleet samat, vai kohteletko siis eritavoin uskovia, ihmiseen katsoen, se oli asian ja kysymyksen ydin.

Vastailen myöhemmin muihin kysymyksiisi, nyt on aika mennä nukkumaan.
kurja
 

Re: Kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Joulu 2017 23:22

kurja kirjoitti:Olen pahoillani Mikko, jos koet minun vääristelleen sanojasi, se ei todellakaan ollut tarkoitukseni.

Mutta koko kysymykseni ydin ei ollut missään sanamuodossa, eli sillä ei minulle ollut, eikä ole mitään merkitystä, että kirjoititko sinä siis pelkästään tai ensisijaisesti, kysymyksen ydin oli se, että:

Oletko samoin kehoittanut Petriä, kuin nyt minua kehoitit.

Eli oletko kehoittanut siis Petriä, myös ensisijaisesti rukoilemaan, vai et ?

Eli ovatko kehoitukset olleet samat, vai kohteletko siis eritavoin uskovia, ihmiseen katsoen, se oli asian ja kysymyksen ydin.



En ole koskaan Petrin kanssa käynyt tätä samaa keskustelua jota sinun kanssasi käyn.

En siis ole häntä asiassa mitenkään nevonut tai kehoittanut asiassa, eikä asiassa ole mitään epäselvääkään.

Minusta tuntuu, ettö sinä olet kiistan ja sanailun kipeä, saat aiheesta kuin aiheesta jonkin ihmeellisen väännön aikaan kaikkien kanssa.

Nytkin asenteesi ja kirjoitustapasi on oudon hyökkäävä ja puolueellisuuteen vihjaileva, vaikka jo aiemmin mainitsin sinulle että tämmöisestä vihjailusta on ylläpito "takajaloillaan". Silti melkein jokaisessa kirjoituksessasi siitä lähtien on ollut jokin vihjaus tai verhottu kommentti puolueellisuudesta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron