Mikä avuksi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Marras 2017 03:30

Pahoitttelen, jos jotain ärsyttää kirjoitukseni tai olemassaoloni. Minulla on edelleen sama ongelma, josta olen kirjoittanut tänne aikaisemminkin: ei ole vaimoa, vaikka olen rukoillut varmaan 13 vuotta tätä asiaa. Elämässä ei ole ään sisältöä. Elämäni on munkin elämää, jota halveksutaan kaikkialla muualla kuin ortodoksisessa ja katolisessa kirkossa. Vapaissa suunnissa munkeille nauretaan ja niin nauretaan minullekin siis. En kuitenkaan munkki omasta tahdostani vaan Jumala on sen osan minulle anyanut ilman vaihtoehtoa. Tai vaihtoehtona olisi jättää koko usko. Harrastan kyllä liikuntaa ja tykkään käydä luonnossa. Elän oikeastaan 99% täysin yksin. Ihmisille puhun vain kun käyn ostoksilla. Mutta olen kyllä muuten tyytyväinen elämääni, mutta elämä miehenä ilman naista on turhaakik turhempaa elämää. Se on niin kuin ruumis ilman henkeä. Suurimmalle osalle ihmisistä Jumala antaa rakkauden, puolison, avioliiton ja kaikkea hyvää. Mutta joillekin hän ei tahdo antaa, tai ainakin vastaus kestää kauan. Mikä siis avuksi? Miten voisin vain unohtaa tämän asian? Toisaalta Jumala on luvannut vaimon antaa, joten en voi ajatella vain elävän loppuelämäni ilman. Daavid sanoi, että Herra on hänen paimenensa eikä häneltä mitään puutu. Totisesti, häneltä ei puuttunutkaan. Hänellä oli useita vaimoja. Batsebasta sanottin että hän oli hyvin kaunis. Kumpa Jumala siunaisi minuakin. Muut uskpvat iloitsevat ja kiittävät Jumalaa puolisosta. Minä makaan kämpässäni yksin ja elämä on mennyt ohi. Hukkaan on mennyt kaikki. Jospa Jumala vielä voisi kuitenkin muuttaa kaiken.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Marras 2017 10:21

Joonas kirjoitti:Ihmisille puhun vain kun käyn ostoksilla.


Kiitos sinulle Joonas kun kerroit kuulumisiasi.

Lainasin tuohon ylle tuon lauseen joka alkoi minua erityisesti mietityttämään. Mitä se oikein tarkoittaa? Eikö sinulla ole ainoatakaan läheistä ystävää, siellä missä asut, jolle puhua tavallisista arkisista asioista?

Entäs tykkäätkö eläimistä ja esimerkiksi koirista tai kissoista? Meinaan vaan että olisiko sinulla siellä missä olet ja asut niin mahdollisuus ottaa itsellesi kotieläin seuraksesi. Koira olisi tietysti siinä mielessä oikein hyvä seuralainen sulle(kin) että koiran kanssa pitää mennä noin kolme kertaa päivässä tekemään ulos kävelylenkki ja näin koira tuo elämään sitä tiettyä sisältöä mitä ihminen kaipaa, ja koiraa tulee hoivata ja ruokkia ja huolehtia siitä kaikin puolin. Jos se alkaa sairastamaan niin se tulee viedä eläinlääkärille jotta kenties saataisiin jotain selkoa siihen mikä sitä vaivaa. Huomaatko että yritän sinua auttaa, koska ymmärrän teksteistäsi että sinulta puuttuu elämästäsi jotain sellaista päivittäistä tekemistä ja kun saa huolehtia jostain päivittäin niin se tuo elämään hyvin paljon sisältöä mitä sinäkin elämääsi kaipaat.

Entäs onko siellä missä asut tarjolla joitain vapaaehtoistöitä lähimmäisten hyväksi joihin tehtäviin sinä voisit kenties mennä mukaan ja näin saisit myös sitä tärkeää sisältöä elämääsi ja kenties sitä kaipaamaasi juttuseuraakin (ja ehkä ystäväkin) voisi löytyä noiden vapaaehtoistöiden kautta. Mitä sanot?

Joonas, Siunausta päivääsi.


Löysin tällaisen kivan kuvan ja tekstin:

Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 11. Marras 2017 11:32

Mun mielestä vika piilee tässä: Liian monet uskovaiset yrittävät tahdonvoimallaan saada vaimoa/miestä tulemaan elämäänsä passiivisesti vain tahtomalla.. Yritys on periaatteessa aivan sama kuin yrittäisin täyttää tyhjää jääkaappia vain tahdonvoimalla, en ole siinä onnistunut vaan joka kerta on joutunut kuitenkin käveleen tuonne LIDL:iin tai Alepaan ja kantamaan se kassi sinne ja täyttämään kaapin.. Oletko yrittänyt? Oletko kysynyt joltain neidolta että "voitkos sä alkaa munkaa?" kuten ennen kysytiin ;o);o);o) pakkien pelko on yleisin syy miksi ei uskalleta lähestyä.. on jotenkin vaan voitettava se pelko ja yritettävä pakeista huolimatta..
pehmytpusu777
 

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Caballo » 11. Marras 2017 16:16

Hyviä vastauksia on Joonas saanut ❤️

Niinkuin luonto ja sen ihmeet ja siellä liikkuminen antavat voimia niin myös lemmikki. Sillä Jumalahan loi myös eläimet ihmiselle ystäväksi vaikkeivat eläimet pystykään täyttämään sitä tyhjää aukkoa täydellisesti kuten nainen niin osittain kuitenkin ❤️ Ja totta on sekin että jos elää erakkona niin vaikeaa sen naisen on sinua sieltä löytää, mutta esim.koiran kautta ja lenkittäessä tutustuu helposti. Ja naiset uskaltaa luottaa paremmin eläinrakkaisiin ;)
Mutta toki Jumala on myös ihmeellinen Jumala. Ystävälleni kävi niin että rukoili työpaikkaa kotona ja mies sanoi että tuskin se työpaikka kävelee kotiovesta sisään vaikka rukoiliskin. No jonkin ajan päästä tultiin ystävän kotiin hänelle tarjoamaan työtä! Sitten myöhemmin täysin sama toistui kun se edellinen määräaikainen työ loppui. :)
Itse elän lähes erakkona ja minulle Isä johdatti vähän aikaa sitten netissä ihan yllättäen ihanan uskovan ystävän ja pian jo tapaammekin :hearts:
Voimia, toivoa ja siunausta Joonas, älä luovuta!!
Caballo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 08. Marras 2017 12:55

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Marras 2017 18:11

Kiitos vastauksista. Huomaa, että täälä on uskovia ihmisiä. Kiitos siitä Herralle. Täytyy tehdä parannus epäuskosta. Välillä vaivun epäuskoon, mutta se on syntiä, eikä siitä ole mitään hyötyä. Herra antakoon anteeksi. Kotieläin ehdotus on varmasti hyvä, mutta minä en ole lainkaan lemmikki-ihminen. Kerran elämässäni olen joutunut elämään koiran kanssa ja siitä oli vain suuri riesa. Kissoista saan allergian. Kyllä sitä näin yksinkin vou elää mutta vaimo olisi kyllä ihan kiva. Mutta eipä sitä kaikkea kivaa voi saada - ainakaan sillä ajalla kuin itse tahtoisi. Tunnen kyllä vakuuden hengessäni, että asia on Herrralle hoidossa. Minä vain olen kuin Pietari, joka uppisi veteen, kun alkoi katsoa aaltoja.

Sekin on varmasti totta, ettei voi vain odottaa passiivisesti. Ongelma on siinä kuitenkin, että tunnen vain uskosta osattomia tyttöjä. En siis lähestyä heitä. Moni heistä on kyllä ollut minusta kiinnostunut ja minäkin olisin ollut kiinnostunut paljonkin, mutta ei uskosta osatonta voi ottaa vaimoksi. Uskovaisia tyttöjä taas tunnen hyvin vähän, eikä heistä ole löytynyt sopivaa. Olen kyllä aina yrittänyt lähestyä, jos joku uskova tyttö on ollut, josta olen pitänyt. Mutta heitä on olöut äärimmäisen vähän yleensäkin. Enkä ole kuitenkaan turhan ronkeli. Kadulla näen jatkuvasti nättejä tyttöjä, joiden kanssa voisin ulkonäön puolesta kyllä mennä naimisiin. Mutta ongelma on sisimmässä. Ei uskosta osattomaan voi luottaa. Se olisi kuin olisi käärme kotona. Herra sanoi, että antaako isä lapselleen käärmeen, kun hän pyytää kalaa? Se mitä käytännössä voin tehdä on rukoilla ja odottaa ja kun tilaisuus ilmenee niin toki silloin täytyy tarttua tilaisuuteen. Jos se on Jumalasta niin hän antaa kaiken sujua hyvin. Jos ei ole Jumalasta niin asiat ei etene. Jos tilaisuutta kuitenkaan ei ole niin sillon on siihen tarttuakaan. No täytyy luottaa Herraan. Kyllä sitä näin erakkonakin voi elää.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Marras 2017 06:10

Joonas kirjoitti: Kotieläin ehdotus on varmasti hyvä, mutta minä en ole lainkaan lemmikki-ihminen. Kerran elämässäni olen joutunut elämään koiran kanssa ja siitä oli vain suuri riesa.


Olen ollut 35-vuotta tukihenkilö ja avustajatehtävissä ja voin vakuuttaa tavanneeni enemmän ihmisiä, joille vaimo (tai mies) on muodostunut suuremmaksi riesaksi kuin kotieläimet. Muistuu mieleen eräs nuori mies, joka kiihkeästi rukoili tyttökaveria itselle ja viimein rukoukseen vastattiin. Myöhemmin hän polvilleen heittäytyneenä rukoili, että voisiko Jumala ottaa tämän 'hirmun' pois hänen elämästään. No, siihenkin rukoukseen vastattiin, eivät onneksi olleet ehtineen alttarille asti. Muistan elävästi sen tytön; hyvin kaunis, mutta hirmun räjähteleväinen.

Joonas kirjoitti: Sekin on varmasti totta, ettei voi vain odottaa passiivisesti. Ongelma on siinä kuitenkin, että tunnen vain uskosta osattomia tyttöjä. En siis lähestyä heitä. Moni heistä on kyllä ollut minusta kiinnostunut ja minäkin olisin ollut kiinnostunut paljonkin, mutta ei uskosta osatonta voi ottaa vaimoksi.


Joonas! Siinäpä on Sinulle palvelutehtävä. Ala evankelioimaan niitä uskosta osattomia. Oletko kertonut heille Kristuksesta ja uskostasi häneen?
Jukka
 

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Marras 2017 16:16

Asia on vähän monimutkaisempi...kun täällä ei ensinäkään miesten ole tapana puhua naisille ellei sitten tosissaan aio naimisiin. Ja sittenkin pitäisi ensin kihlata tyttö ja sitten vasta voi alata seurustella. Miten siis voisin kihlata uskosta osattoman tytön? Ja muuten taas ei ole hyvä idea kovin paljoa kenenkään tytön kanssa puhua. Kaiken lisäksi asiasta uskosta puhuminen on lailla kielletty. Eli en todellakaan itse voi asialoe dä mitään. Ainoa ratkaisu on että Jumala tekee ihmeen.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Marras 2017 16:20

En usko että Jumala antoi Eevan Aadamille riesaksi. Eikö ennemminkin avuksi? Kyllä ihmiset yleensä puvat avioliiton hienoudesta. Ja jos avioliitto on niin paha asia kuin jotkut vihjaavat niin miksi sitten itse ovat menneet naimisiin? Ja miksi Jumala on luonut tälläisen pahan asian kuin avioliitto, jos se kerran on niin paha?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Marras 2017 16:26

Joonas voitko kertoa mikä sua pidättelee tuossa maassa missä nyt asut, miksi et voi muuttaa sieltä pois?

Meinaan vaan että jossain muussa maassa (vaikkapa Suomessa) sulla vois olla huomattavasti paremmat mahdollisuudet päästä solmimaan toivomasi avioliitto jonkun uskovan naisen kanssa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Marras 2017 22:10

Joonas kirjoitti:En usko että Jumala antoi Eevan Aadamille riesaksi. Eikö ennemminkin avuksi? Kyllä ihmiset yleensä puvat avioliiton hienoudesta. Ja jos avioliitto on niin paha asia kuin jotkut vihjaavat niin miksi sitten itse ovat menneet naimisiin? Ja miksi Jumala on luonut tälläisen pahan asian kuin avioliitto, jos se kerran on niin paha?


No et nyt jaksaisi. Avioliitto on tarkoitettu elinikäiseksi liitoksi, mutta Suomessakin avioeroon päätyy vuosittain 13.000-14.000 liittoa ja lisäksi avoliitot joista ei ole kunnon tilastoja, mutta niiden määrä lienee suurempi kuin avioerojen määrä. Vuosina 1995-2015 avioliittoja solmittiin reilut puoli miljoonaa (>500.000 kpl) ja samaan aikaan eroja haettiin vajaat 300.000 kpl. Mitäs tuumaat? Onko pelkkää onnea avioliitot tuoneet? (Olen kyllä hyvin surullinen noista tilastoista!) Tule nyt hyvä mies "avioliiton pilvilinnoistasi" takaisin maan pinnalle.

Mitä tulee sitten Herrastamme todistamiseen, niin siihen meidät on kutsuttu. Teksteistäsi voin helposti päätellä, että ranteita ja nilkkojasi kahleilta ja selkänahkaasi raipoilta ei suojaa diplomaattinen koskemattomuus. Muhamettilaisissa maissa Jeesuksesta todistaminen voi johtaa kärsimyksiin. Tiedän, että useimmat kristityt ovat uhan edessä pelkureja todistamaan -aivan kuten minä. Toisaalta rakkaus on kekseliäs ja löytää keinoja todistaa Jeesuksesta, kun sydämeen on syntynyt hätä sieluista.

Olen paljolti samoilla linjoilla Pekan kanssa. Tule kotiin ja löydä täältä elämäsi vaimo. Sitten emäntä kainalossa vaikka takaisin muhamettilaiseen maahan... kylläpä näiden neuvojen antaminen vaikuttaakin tänään helpolta. Näillä eväillä eteenpäin.
Jukka
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa

cron