Mikä avuksi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Marras 2017 23:51

No uskosta osattomille avioero ei ole niin kummoinen asia, kun sitten voi voi vain mennä uudelleen naimisiin. Juu kyllä sitä todistaa voi missä vain, mutta enemmin kuitenkin samalle sukupuolelle. Ja kyllä tilanteiden tullen toisellekin sukupuolelle. Mutta aika huono todistus olisi sekin, jos aktiivisesti puhuisin naisille, ja sitten pidettäisiin ties minä...jos ulkomaalainen tekee jossain maassa jotain laitonta, niin helposti heitetään vain ulos maasta. Ja yleensäkin maassa kuuluu elää maan tavalla, kunhan elää Jumalan tahdossa. Joten viisautta toki aina tarvii. No olenhan minä suomessakin asunut mutta jostain syystä suomalaiset naiset eivät kiinnosta minua tuumankaan vertaa. En ole ikinä teini-iän jälkeen tykännyt kestään suomalaista tytöstä... Tuntuu aika umpikujalta tämä minun tilanne. Ja sitä paitsi suomessa naiset haluavat yleensä oman ikäisensä kumppanin ja minä taas en voisi ajatellakaan ketääm omanikäostäni. Ja monesta muustakaan syystä en voisi naida suomalaista naista.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Marras 2017 09:26

Joonas, kovin ronkeli olet. Mihin muuhun johtopäätökseen voi tulla kun lukee tuon uusimman kirjoituksesi(kin)?

Sulla on kovat vaatimukset kuka naisihminen sulle kelpaa vaimoksi. Olen kyllä ihan sanaton oikeastaan, niin kovat tuntuvat nuo vaatimuksesi olevan ja sitten vielä ihmettelet kuinka olet edelleen ilman vaimoa? Tietysti tulee ottaa edelleen se huomioon että en loppujen lopuksi tiedä sinusta paljoakaan ja nämä kommenttini ovat kirjoitettu vain sen perusteella minkä käsityksen olen sinusta saanut kirjoituksiesi perusteella. Ja toivon tietenkin sinulle vain kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta.

Mutta edelleen: eikö sun olisi nyt kenties aika muuttaa pinttyneitä tapojasi ja käsityksiäsi kuka sulle kelpaa vaimoksi ja millä tavoin sitä vaimoa tulee jatkossa etsiä (rukouksien lisäksi) eli eikö nyt tulisi muuttaa vähän kaikkia toimintatapoja mitä tulee vaimon etsimiseen ja löytämiseen jos kerran selvästi vaikuttaa siltä että sun tähän astiset toimesi ja vaatimuksesi eivät ole johtaneet avioliittoon? Ja vielä tuosta että ilmeisesti vain jokin muslimimaa kelpaa sulle paikaksi mistä olet valmis vaimoa etsimään niin se kuulostaa korviini niin kovin oudolta ja kummalliselta, vielä kun ilmeisesti juuri se tekee asian niin kovin vaikeaksi ja monimutkaiseksi. En oikein pysty käsittämään miksei suomalaiset naiset sulle kelpaa; onhan suomalaisissakin naisissa kaikenlaisia "vaihtoehtoja", eivät suomalaisetkaan naiset ole "samaan muottiin valettuja". Pyydän anteeksi tuo ilmaisu oli ehkä hiukan huono mutta kun on niin vaikea välillä kirjoittaa että löytäisi oikeat sanat mitä haluaa yrittää sanoa.

En tiedä saitko selvää mitä nyt ajoin takaa mutta tiedän myös senkin että vaikka kuinka antaisi ikään kuin ohjeita toiselle ihmiselle niin usein ne ohjeet menevät kuin kuuroille korville eli ei toista ihmistä voi noin vain muuttaa suuntaan eikä toiseenkaan vaan tarvitaan varmasti paljon muutakin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Marras 2017 09:39

Joonas kirjoitti: No uskosta osattomille avioero ei ole niin kummoinen asia, kun sitten voi voi vain mennä uudelleen naimisiin.


Joonas, avioerot ovat lisääntyvä ongelma myös uskoa tunnustavien parisuhteissa (ikävä kyllä). Olin todistamassa ystävieni vihkimistä kirkossa ja panin merkille, ettei pappi lukenut alttarilta sitä vanhaa vihkikaavaa, jossa sanottiin "kunnes kuolema teidät erottaa".

Joonas kirjoitti: Juu kyllä sitä todistaa voi missä vain, mutta enemmin kuitenkin samalle sukupuolelle. Ja kyllä tilanteiden tullen toisellekin sukupuolelle. Mutta aika huono todistus olisi sekin, jos aktiivisesti puhuisin naisille, ja sitten pidettäisiin ties minä...jos ulkomaalainen tekee jossain maassa jotain laitonta, niin helposti heitetään vain ulos maasta.


Olen (jossain määrin) perillä noista ongelmista, mutta kerropa minulle, kuinka noihin evankeliumilta suljettuihin maihin on ylipäätään saatu viedyksi evankeliumia. En halua syyllistää Sinua, ethän ole siellä jossain lähetystyöntekijänä vaan muussa tarkoituksessa, mutta jotkut ovat rohjenneet julistaa muhamettilaisissakin maissa evankeliumia.

Joonas kirjoitti: Ja yleensäkin maassa kuuluu elää maan tavalla, kunhan elää Jumalan tahdossa.


Jumalan tahto on ymmärtääkseni se, että kerromme lähimmäisillemme evankeliumin Jeesuksesta. Toisinaan joudumme valintatilanteeseen -ei ehkä usein, mutta joskus kuitenkin- jolloin maan lait ovat Jumalan tahdon vastaisia siinä määrin, että "enemmän on toteltava Jumalaa kuin ihmisiä". (Nyt tuli omantunnon pistos, sillä mitä kirjoittelen tällaista, kun itse olen aivan pelkuri. Helppo täällä Suomessa on tällaisia kirjoitella, kun ei tarvitse pelätä edes pahoinpitelyjä).

Joonas kirjoitti: No olenhan minä suomessakin asunut mutta jostain syystä suomalaiset naiset eivät kiinnosta minua tuumankaan vertaa. En ole ikinä teini-iän jälkeen tykännyt kestään suomalaista tytöstä...


Tuo oli kyllä paha lohkaisu. Jos nyt antaisin samalla mitalla takaisin (kirjoittaisin mitä kommenttisi mieleeni sanoja nosti) niin saisin varoituksen ylläpidolta. Tuollaisella mielellä voi olla vaikea löytää vaimoa mistään. Joonas, Jumala tutkii sydämemme sen pimeimpiä sopukoita myöten. Voimme salata suhtautumistamme joihinkin asioihin "jonkin aikaa, mutta emme kaiken aikaa". Sydämen kyllyydestä suu puhuu ja Jumala tuo salatut syntimme kasvojensa valoon.

Jossain laulussa oli tällaiset sanat. Kirjoitan ne meille kaikille muistutukseksi.

Salaiset synnit, saastat, rikokset
valon edessä kun paljastuu
niin silloin vaikenet.
Millä puolustat, tekos kauheat
ne seuraa sua tuomiollekin.
Jukka
 

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Marras 2017 09:42

pekka kirjoitti:Joonas, kovin ronkeli olet. Mihin muuhun johtopäätökseen voi tulla kun lukee tuon uusimman kirjoituksesi(kin)?

Sulla on kovat vaatimukset kuka naisihminen sulle kelpaa vaimoksi. Olen kyllä ihan sanaton oikeastaan, niin kovat tuntuvat nuo vaatimuksesi olevan ja sitten vielä ihmettelet kuinka olet edelleen ilman vaimoa? Tietysti tulee ottaa edelleen se huomioon että en loppujen lopuksi tiedä sinusta paljoakaan ja nämä kommenttini ovat kirjoitettu vain sen perusteella minkä käsityksen olen sinusta saanut kirjoituksiesi perusteella. Ja toivon tietenkin sinulle vain kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta.

Mutta edelleen: eikö sun olisi nyt kenties aika muuttaa pinttyneitä tapojasi ja käsityksiäsi kuka sulle kelpaa vaimoksi ja millä tavoin sitä vaimoa tulee jatkossa etsiä (rukouksien lisäksi) eli eikö nyt tulisi muuttaa vähän kaikkia toimintatapoja mitä tulee vaimon etsimiseen ja löytämiseen jos kerran selvästi vaikuttaa siltä että sun tähän astiset toimesi ja vaatimuksesi eivät ole johtaneet avioliittoon?

En tiedä saitko selvää mitä nyt ajoin takaa mutta tiedän myös senkin että vaikka kuinka antaisi ikään kuin ohjeita toiselle ihmiselle niin usein ne ohjeet menevät kuin kuuroille korville eli ei toista ihmistä voi noin vain muuttaa suuntaan eikä toiseenkaan vaan tarvitaan varmasti paljon muutakin.


Tämä oli hyvä kommentti Pekalta. Oli tullut sillä välin, kun omaani kirjoitin.
Jukka
 

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Marras 2017 15:26

Jukka kysyit miten evankeliumia on viety joihinkin suljettuihin maihin. Minusta näyttääpi ettei sitä jokapaikkaan ole vietykään. Täällä miljoona kaupungeissa jos löytää 10 uskovaa niin onpi jo ihme. Ja jos ulkomaalainen täällä aktiivisesti julistaa niin laitetaan vain pois maasta. Eli hän ei tuota mitään hedelmää ainoastaan tekee hallaa paikallisille uskoville. Todistaa voi toki henkilökohtaisissa kontakteissa. Mutta miehenä on huono tehdä henkilökohtaisia kontakteja naisiin. Minusta todellakin tuntuu että suuri osa maailmasta on unohdettu evankeliumin osalta. Euroopassa ja amerikassa on kirkkoja ja uskovia ja toimintapaoja vaikka kuinka paljon. Jos edes 5% siitä mitä euroopassa tehdään tehtäisiin siellä missä tarvetta on eniten, niin asiat voisivat olla toisin. Mutta seurakunnat haluavat lähettää lähettejä vain maihin joissa voi tehdä "oikeaa" lähetystyötä eli kokouksia ja massaevankeliointia tai jotain muuta näkyvää. Jos lähetit menisivät suljettuihin maihin niin he eivät saisikaam tehdä mitään näkyvää ja sitten loppuisi kannatukset ja kuukausiterveiset. Täällä näen joka päivä satoja ihmsiä joilla kellään ei ole hajuakaan kristillisyyydestä. Ja minunkin tulisi tulla pois? Vaikka mie en ole mikään lähetti ja olen vain syntinen ja heikko uskova, niin jos voin edes yhdelle kertoa uskosta niin kai sekin on jo hyvä?

Mitä väärää siinä on jos suomalaiset naiset eivät minua kiinnosta? Enhön minä voi kiinnostuksiani muuttaa? Pitäisikö siis naida joku nainen josta ei lainkaan tykkää? Ja jos asuisin ulkomailla niin miten voisin asua suomalaisen naisen kanssa ulkomailla kun itse olen tottunut elämään hyvin epäsuomalaisin tavoin. Luulisin että sellainen avioliitto ei kestäisi.

En tiedä olenko ronkeli mutta kyllä minä näen jatkuvasti naisia joista olen kiinnostunut. Mutta sitten on myös naisia joista en ole kìinnostunut. Pitäisikö minun siis yrittää ihastua niihin jotka eivät minua lainkaan kiinnosta? Voinhan toki yrittää mutta jos en kiinnostu niin en kiinnostu. Ja kyllähän monet suomalaisetlin naivat ulkomaalaisen puolison. Mitä väärää siinä on, varsinkin jos se sopii elämäntilanteeseenkin paremmin?

Mutta varmasti ongelma on minussa kun en osaa luottaa Jumalaan enkä osaa a hänen ääntään. Ei ongelma hänessä ole. Hän aina johdattaa hyvyydessään. Mie kurja vain en ossaa odottaa Jumalaa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2017 16:10

*
Joonas, sie taidat olla niitä karjalaisii immeisii? :) Mie oon kans yksi niistä. :shh: ;)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Marras 2017 16:56

Joonas kirjoitti:En tiedä olenko ronkeli


Kyllä sä taiat ronkeli olla (Hymiö) mutta myös ittepäinen niin kuin me suomalaiset usein ollaan.


Joonas, mitä sä teet siellä päivisin, eli käytkö töissä jossain ja jos käyt niin millä alalla olet? Ajattelin vaan sitäkin että mistä saat rahat ruokaan ja vuokraan joka kuukausi, entä riittääkö rahasi hyvin kaikkeen tarpeelliseen vai onko tiukkaa tulla toimeen?

Entä mitä kieltä siellä joudut puhumaan ja missä olet tuon kielen oppinut vai oletko vasta siellä alkanut opettelemaan tuota maan kieltä ja kuinka kauan olet asunut tuossa maassa missä nyt olet? Entä onko sinulla tuon maan kansalaisuus?

Minusta ihan tarpeellisia kysymyksiä joihin olisi hyvä saada sinulta vastaukset että pystyisi sinua paremmin ymmärtämään ja kenties paremmin jotenkin auttamaankin, eikö vain?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Marras 2017 18:02

Juu ronkeli ja itsepänenkin kai olen. Mutta en kuitenkaan voi naida naista josta en pidä, sillä tavalla kuin vaimosta pitäisi pitää. Ennemmin on parempi olla vaikka yksin. Vaikka kyllä minä vaimok ehdottomasti tarvisin. Voi kun osaisi olla kuin pyhä uskovainen, niin että pystyisin kieltämään, itseni ja elämään vain Jumalalle. Silloin ei tarvitsisi murehtia maallisista murheista. Pitäisi vain osata luottaa Jumalaak eikä valittaa esim täällä foorumilla. Täytynee tehdäpi parannus. Kaippa Jumala vielä anteeksi tämänkin antaa. Jos jaksatte edes hieman muistaa rukouksin niin olen kiitollinen. Siunausta!
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron