Erityisherkkyys?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Loka 2017 07:40

Minä olen isääni tullut tässä herkkyydessä. Olen siis siinä määrin herkkä, että jos minua kalauttaa halolla päähän, niin saattaa tulla kyyneleet silmiin :lol: No ei kai, olen minäkin joissain tilanteissa herkkä, mutta useimmiten tunteeni ovat järjen hallinnassa.

Mieheni on selvästi erityisherkkä, tunteellinen ja taiteellinen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Loka 2017 23:22

Tirlittan kirjoitti:En ole koskaan kuullut sellaista hengessä laulamista, ehkä. Olis kiva kuulla, oli sitten hieno ääni
tai huono ääni. Ainakaan en ole sellaista "erityistä" kuullut. Olen kuullut kielillä laulamista, mutta
se ei "tuntunut" oikealta, vaan joltakin huomiohakuiselta.
Osaappas tässä sitten erottaa, oliko tuntemus hengellinen vai jotain muuta herkkyyttä. :shifty:

Minäkin taidan kuulua niihin, jotka kaivelee kaikenmaailman tiedot. :)

Tunnistan Salmen puheesta paljon itseäni. Sitten on taas pari juttua, jotka eivät käy minuun.
Mutta kun minulla on muitakin "vaivoja", jotka menee ristiin tämän erityisherkkyys asian kanssa.
Rehellisesti, ekan kerran, kun katsoin nuo Salmen puheet, mulla meni herneet nenään ja kesti
monta päivää selvitellä asioita. Sitten vasta pikkuhiljaa aloin ymmärtää erot.


Joskus hengellisissä tilaisuuksissa joku laulaa niin, että se koskettaa ja murtaa kuulijaa, vaikka ei olisi niin taitavakaan.Sitten taas joku tosi taiteellinen voi laulaa kauniisti ,mutta se ei kosketa kuulijaa :think2:
systeri
 

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Jansku » 13. Joulu 2017 19:33

Täällä myös sellainen ERITYISHERKKÄ.

Diagnoosia tuolle on vaikea saada varsinkin jos elämään on liittynyt vaikeita traumoja.

Tässä kidutaan joka päivä.Ei voi mitään.Joku sanoi että sen herkkyyden voi kääntää myös positiiviseksi asiaksi?mitä lie tarkoittaa?

Olen oikeasti niin herkkä etten jaksa Ihmisten kanssa edes puhelimessa olla pitkään kun väsyn siihen hetkessä ja tekee mieli lopettaa puhelu pian.

Eikä ole kyse paniikkihäiriöstä tms.Vaan tosiaan tunnen puhelimen raskaana kädessäni ja korvassani niin että se on jotenkin epämielyttävää.

Kuitenkin haluan olla ihmisten kanssa tekemisessä.Mutta tuo herkkyys rajoittaa elämää tosi paljon.Kuin olisi Yksin tässä maailmassa ja elämä vilisee tossa edessä.Tosi rasittavaa kun ei voi olla rentoa olo tilaa oikestaan edes nukkuessa vaan keho on kuin kierroksilla koko ajan.

Keskittyminen välillä haastavaa.Kun ei edes jaksa miettiä mihin tulisi pilkut tässä tekstissä...hohhoijaa.Kaikki mikä muille ns.pikku juttu voi erityisherkälle olla ISO JUTTU.

Raamatun teksti ei pysy päässä vaikka kuinka lukee.Tai oikeastaan pysyy silloin kun näen silmillä että joku lukee minulle sitä rauhallisella äänellä ilman häiriö tekijöitä.Silloin saan hengen hedelmää joka jää tavallaan minulle visuaalisena muistikuvana mieleen.

Tai jos Herrastamme Jeesuksesta puhutaan kauniiseen ja mukavaan sävyyn niin tunnen sen voimakkaasti kehossa eräänlaisena "väreinä".Vähän niinku kylmät väreet mutta oikeesti lämpimät :D

Välillä niin rankkaa että ei jaksaisi elellä tässä maailmassa.Mutta Jeesus ja Perhe ovat voimavarani jonka vuoksi sinnitelen.

Käyn viikottain ryhmässä jossa harjoitellaan mindfunless taitoja ja niitä tarjoava taho sanoo että auttaa myös erityisherkkyyteen.Itse tunne mitään eroa kehossani tämän höpötyksen kanssa.Minulle vaan tulee ristiriita Kristillisten arvojeni kanssa.

Tämmöstä mulla:)Olis kiva kuulla onko muilla vastaavia vajaavuuksia/vahvuuksia ruumissa?

Siunauksin Janne

Mikko Murpattille vielä.Voisinko vaihtaa tuon käyttäjätunnukseni?Onko mahdollista?
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Juha » 13. Joulu 2017 21:07

kiihdyttäjäkeke kirjoitti:Mikko Murpattille vielä.Voisinko vaihtaa tuon käyttäjätunnukseni?Onko mahdollista?


Vastaan Mikon sijasta. ;) Kyllä voi, mikä olisi haluamasi uusi nimi?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Jansku » 14. Joulu 2017 11:40

Juha kirjoitti:
kiihdyttäjäkeke kirjoitti:Mikko Murpattille vielä.Voisinko vaihtaa tuon käyttäjätunnukseni?Onko mahdollista?


Vastaan Mikon sijasta. ;) Kyllä voi, mikä olisi haluamasi uusi nimi?


Moikka Juha.Koitin laittaa sulle privana viestii eilen en tiedä tuliko perille.

Joka tapauksessa haluaisin sellaisen käyttäjätunnuksen kuin:Jansku

Siunattua päivää kaikille siskoille ja veljille
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Joulu 2017 13:06

kiihdyttäjäkeke kirjoitti:Täällä myös sellainen ERITYISHERKKÄ.

Diagnoosia tuolle on vaikea saada varsinkin jos elämään on liittynyt vaikeita traumoja.

Tässä kidutaan joka päivä.Ei voi mitään.Joku sanoi että sen herkkyyden voi kääntää myös positiiviseksi asiaksi?mitä lie tarkoittaa?

Olen oikeasti niin herkkä etten jaksa Ihmisten kanssa edes puhelimessa olla pitkään kun väsyn siihen hetkessä ja tekee mieli lopettaa puhelu pian.

Eikä ole kyse paniikkihäiriöstä tms.Vaan tosiaan tunnen puhelimen raskaana kädessäni ja korvassani niin että se on jotenkin epämielyttävää.

Kuitenkin haluan olla ihmisten kanssa tekemisessä.Mutta tuo herkkyys rajoittaa elämää tosi paljon.Kuin olisi Yksin tässä maailmassa ja elämä vilisee tossa edessä.Tosi rasittavaa kun ei voi olla rentoa olo tilaa oikestaan edes nukkuessa vaan keho on kuin kierroksilla koko ajan.

Keskittyminen välillä haastavaa.Kun ei edes jaksa miettiä mihin tulisi pilkut tässä tekstissä...hohhoijaa.Kaikki mikä muille ns.pikku juttu voi erityisherkälle olla ISO JUTTU.

Raamatun teksti ei pysy päässä vaikka kuinka lukee.Tai oikeastaan pysyy silloin kun näen silmillä että joku lukee minulle sitä rauhallisella äänellä ilman häiriö tekijöitä.Silloin saan hengen hedelmää joka jää tavallaan minulle visuaalisena muistikuvana mieleen.

Tai jos Herrastamme Jeesuksesta puhutaan kauniiseen ja mukavaan sävyyn niin tunnen sen voimakkaasti kehossa eräänlaisena "väreinä".Vähän niinku kylmät väreet mutta oikeesti lämpimät :D

Välillä niin rankkaa että ei jaksaisi elellä tässä maailmassa.Mutta Jeesus ja Perhe ovat voimavarani jonka vuoksi sinnitelen.

Käyn viikottain ryhmässä jossa harjoitellaan mindfunless taitoja ja niitä tarjoava taho sanoo että auttaa myös erityisherkkyyteen.Itse tunne mitään eroa kehossani tämän höpötyksen kanssa.Minulle vaan tulee ristiriita Kristillisten arvojeni kanssa.

Tämmöstä mulla:)Olis kiva kuulla onko muilla vastaavia vajaavuuksia/vahvuuksia ruumissa?

Siunauksin Janne

Mikko Murpattille vielä.Voisinko vaihtaa tuon käyttäjätunnukseni?Onko mahdollista?


Terve Jansku ! :)

Juha tuossa jo ottikin koppia, laitetaan nimimerkki vaihtoon.

Minä en tiedä onko kyse omalla kohdallani erityisherkkyydestä, mutta on niin että kun olen ollut jossain haastavassa sosiaalisessa tilanteessa (työhaastattelu, synttärit jne.) niin voin olla monta päivää "ketunkolossa" eli puhelin kiinni ja takkityhjänä niin ettei jaksa kenellekkään mitään enää puhua eli sosiaaliset varastot on käytetty totaalisesti loppuun. Eli tymmärrän mitä tarkoitat kirjoituksessasi.

Ihmiselle vain tuntuu riittävän kaikkea tämmöistä ihanaa plussaa ja hyvinvointia ;D.

Oma neuvoni onkin sinulle, että senkus olet erityisherkkä älä vaan murehdi ja hätäile asiaa koska silloin sinulla on taas yksi riippakivi lisää eli se että on murheellinen siitä minkälainen on. Kun olet erityisherkkä niin semmoista se on ja piste, ei siinä ole mitään hävettävää tai pahaa, näin itse ainakin asiaan suhtaudun. Oma vaimoni sairastaa vaikeita paniikkikohtauksia ja samaa hoen hänelle, että turha siitä on murehtia vaan mennään sairauden ehdoilla pikkuyhiljaa ja niin kuin vain hyväksytään se, ehkä se on vähän auttanut kun ei tarvitse hänen hävetä tai huolia asiaa.

Siunausta sinulle ja perhekunnallesi!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Juha » 14. Joulu 2017 14:41

Mikko, sanoit asiasta mutta unohdit tehdä sen silti. :lol:

Nojoo nimimerkki on nyt (oikeasti) vaihdettu. :D Jostain syystä en saanut yksityisviestiä. Tässä olisi yksäriopas: viewtopic.php?p=38023#p38023
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Joulu 2017 14:43

Juha kirjoitti:Mikko, sanoit asiasta mutta unohdit tehdä sen silti. :lol:

Nojoo nimimerkki on nyt (oikeasti) vaihdettu. :D Jostain syystä en saanut yksityisviestiä. Tässä olisi yksäriopas: viewtopic.php?p=38023#p38023


Näin on hyvä kun huomasit, kiitos Juha!

Tämmöistä se on se meininki kun on sama pää kesät talvet :D
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Joulu 2017 18:57

Päätin tulla palstalle kirjoittamaan jonkun sortin vastineen nimimerkille kurja, mutta hänet on näemmä bannattu ajaksi, joten jääköön vastine kirjoittamatta. Mutta huomasin Janskun kirjoituksen, joka herättää minussa huolta.

Jansku kirjoitti:Käyn viikottain ryhmässä jossa harjoitellaan mindfunless taitoja ja niitä tarjoava taho sanoo että auttaa myös erityisherkkyyteen.Itse tunne mitään eroa kehossani tämän höpötyksen kanssa.Minulle vaan tulee ristiriita Kristillisten arvojeni kanssa.

Tämmöstä mulla:)Olis kiva kuulla onko muilla vastaavia vajaavuuksia/vahvuuksia ruumissa?


Tuossa lainatussa on ilmeinen kirjoitusvirhe. Tarkoitat mindfulness'iä (tietoisuustaitoa), jonka juuret ovat itämaisessa mystiikassa. Kysymyksessä on seurakuntiinkin tunkeutunut vakava harhaoppi, joka kieltää, ei suinkaan Jeesusta opettajana, mutta Hänen ristinsä kaiken riittävyyden.
Jukka
 

Re: Erityisherkkyys?

ViestiKirjoittaja Juha » 14. Joulu 2017 20:20

Mindfulnessin juuret ovat tosiaan buddhalaisuudessa, kannattaa heti irtisanoutua ja irtautua tuollaisista :o

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tietoisuustaito
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa

cron