Mitä taivaissa odottaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä taivaissa odottaa

ViestiKirjoittaja paa » 13. Marras 2017 13:18

Melkein hävettää myöntää, mutta mua huolettaa se, jos taivaassa ei olekaan mun lemmikkejä. Ja jos ne ei ole siellä, niin missä sitten ja onko niiden asiat hyvin.

Ollaankohan taivaassa tietoisia siitä, kuka ei sinne päässyt.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä taivaissa odottaa

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Marras 2017 15:08

paa kirjoitti:Melkein hävettää myöntää, mutta mua huolettaa se, jos taivaassa ei olekaan mun lemmikkejä. Ja jos ne ei ole siellä, niin missä sitten ja onko niiden asiat hyvin.

Ollaankohan taivaassa tietoisia siitä, kuka ei sinne päässyt.


Pikaisesti vastaan muutamalla sanalla.

Tuohon eläin- ja lemmikkiasiaan en ota kantaa, syystä etten ole löytänyt siihen Raamatusta selkeää vastausta (en ole enemmälti etsinytkään vaikka olen tällainen eläinystävä, maatilalla varttunut hevosten, lehmien, sikojen, lampaiden, koirien ja kissojen kyljessä).

Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen kysymykseesi niin Jumala tietää kaiken. Hän on ensimmäisten luona ja viimeisten luona yhä sama, yhtä aikaa. Se on ihmeellistä, mutta hänen nimensä onkin Ihmeellinen. Jumala siis tietää kohtalomme. Kysymyksellä tarkoitat kuitenkin meitä ihmisiä: tietävätkö taivaaseen päässeet ihmiset ketkä heidän omaisistaan tai muuten tutuistaan eivät sinne päässeet?

Raamattu opettaa, että niissä taivaissa ja maassa, jotka Herra luo tämän aikakauden jälkeen, ei ole tuskaa, kipua, sairautta, pimeyttä eikä murhetta. Kaikki entinen on mennyt. Kun lisäksi vakuutetaan ettei siellä "menneet enää mieleen astu" niin rohkenen ajatella, että taivaassa emme ole tietoisia heistä, jotka jäivät ulkopuolelle. Olipa asia noin tai jollakin toisella tapaa niin mikään tieto menneisyydestä ei enää riko perille päässeitten rauhaa eikä häiritse heidän palvelutyötään Jumalan edessä.

"Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä" Ilm. 22:3. Ihmeellinen Jumala.

Alussa hän katsoi kaikkea mitä sanansa voimalla oli tehnyt ja "katso, se oli sangen hyvää". Sitten tapahtui maata ja taivaita järisyttävä kaaos, mutta kaiken keskellä Jumala toteutti ennen aikojen alkua tekemänsä suunnitelman. Jotain muutosta paha toki sai aikaan, mutta aivan eri suuntaan kuin oli sen suunnitelma. Jumala oli alussa luonnut ihmisen kuvakseen ja "kirkkautensa kiitokseksi" mutta antaessaan ihmiskunnalle anteeksi Poikansa sijaisuhrin tähden, tuli jokaisesta meistä "hänen armonsa kirkkauden kiitos". Lopussa Jumala katsoo jälleen luomistyötänsä ja "katso, se on sangen hyvää". Kahta asiaa ei alussa ollut, ne tulivat ihmiskuntaan pahuutemme seurauksena ja ovat todellisuutta läpi ikuisuuksien: Jeesuksen haavojen arvet ja hänen armonsa kirkkauden ylistys.
Jukka
 

Re: Mitä taivaissa odottaa

ViestiKirjoittaja Joonas » 17. Marras 2017 22:35

Varmasti taivaassa asiat täytyy olla paremmin, mutta tämä maan päällinen elämä on niin suurta vääryyttä ja helvettiä että toivon ette olisi koskaab syntynytkään. Kai Jumala vastaa hånen mielen mukaisiin rukouksiin, mutta ilmeisesti minun rukoukseni ei häntä miellytä. En ymmärrä miksi hän on luonutvnaisen kun ei halua miehellä vaimoa antaa. Elämä on suurtaa vääryyttä ja pimeyttä eikä ole eroa helvetillä ja elämällä. No jospa taivaassa sitten asiat on paremmin kun jaksaa sinne asti tässä pimeydessä odottaa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Mitä taivaissa odottaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2018 20:29

Mietin tänään metsäkävelyllä taas kerran sitä, miten epävarmaa ja häilyväistä on maallisiin asioihin kiinnittyvä onni. Jos mieli on maallisiin ja onni riippuu maallisista asioista, niin onni on aina huolten sävyttämää. Ainoa huoleton luottamuksen kohde ja turvan antaja on Jumala. Vaikka ihmiset hylkäisivät ja työttömyys tai velkaantuminen kaataisivat talouden, niin Jumala ei koskaan hylkää eikä jätä. Jeesus on meidän kanssamme aina ja rukoilee aina puolestamme. Hänen rukouksissaan on hyvä olla.
Heprealaiskirjeessä puhutaan siitä, kuinka Mooses käänsi katseensa palkintoa kohti eli taivaallisiin. Jos mieli on taivaallisissa, niin mielenterveys on pysyvällä perustalla. Silloin sitä eivät horjuta maailman alkeisvoimat.
Jumalan luomat syvään juurtuneet, taivaita tavoittelevat puut puhuvat tästä kiinnittymisestä Luojaan. Ne huokaavat yhdessä meidän kanssamme päästäkseen pois tästä tilasta uuteen tilaan, jossa vanhurskaus asuu.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mitä taivaissa odottaa

ViestiKirjoittaja Jukka » 28. Tammi 2018 20:47

Aamu-Usva kirjoitti:Mietin tänään metsäkävelyllä taas kerran sitä, miten epävarmaa ja häilyväistä on maallisiin asioihin kiinnittyvä onni. Jos mieli on maallisiin ja onni riippuu maallisista asioista, niin onni on aina huolten sävyttämää. Ainoa huoleton luottamuksen kohde ja turvan antaja on Jumala. Vaikka ihmiset hylkäisivät ja työttömyys tai velkaantuminen kaataisivat talouden, niin Jumala ei koskaan hylkää eikä jätä. Jeesus on meidän kanssamme aina ja rukoilee aina puolestamme. Hänen rukouksissaan on hyvä olla.
Heprealaiskirjeessä puhutaan siitä, kuinka Mooses käänsi katseensa palkintoa kohti eli taivaallisiin. Jos mieli on taivaallisissa, niin mielenterveys on pysyvällä perustalla. Silloin sitä eivät horjuta maailman alkeisvoimat.
Jumalan luomat syvään juurtuneet, taivaita tavoittelevat puut puhuvat tästä kiinnittymisestä Luojaan. Ne huokaavat yhdessä meidän kanssamme päästäkseen pois tästä tilasta uuteen tilaan, jossa vanhurskaus asuu.


Totuuden ja toimen sanoja :wise3:
Jukka
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron