Magneettimedia ja antisemitismi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Loka 2017 19:49

tanu kirjoitti:
Ja kiitos sinullekin Aamu-usva vastauksestasi. Leimaamalla aina eriävät mielipiteet "salaliitto-teorioiksi" tai foliohattuiluksi saadaan aikaiseksi se, että useimmat ihmiset pitävät suunsa kiinni.
Ihan tarkoituksellista tämäkin. Harva ihminen haluaa joutua naurunalaiseksi ja siksi on niin helppoa aina omaksua valmis ns. totuus. Ei tarvitse enää itse ajatella ja
kyseenalaistaa kun joku muu hoitaa ajattelun puolestasi.



Kyllä , tämä on ihan oikeasti yksi mekanismi jolla ihmiset yritetään hiljentää. Ei tarvitse vastailla kiusallisiin argumentteihin tosiasioilla tai ottaa selvää kun on helpompi vain nauraa asiat piiloon. Tämä on ns. "hyödyllisen idiootin" tuntomerkki.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hy%C3%B6dyllinen_idiootti

"Hyödyllinen idiootti on poliittisessa kielenkäytössä hyväuskoinen henkilö, joka on saatu houkuteltua kehumaan huonoa hallintoa."
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Loka 2017 20:17

Kiitoksia vain uudesta nimityksestä. Minä olen mielelläni ainakin hyödyllinen. Idiootiksikin saa kutsua. Välillä olen rehellisesti sanottuna sellainenkin, mutta en tässä asiassa :lol:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Loka 2017 20:29

Aamu-Usva kirjoitti:Kiitoksia vain uudesta nimityksestä. Minä olen mielelläni ainakin hyödyllinen. Idiootiksikin saa kutsua. Välillä olen rehellisesti sanottuna sellainenkin, mutta en tässä asiassa :lol:


Jos tunnistit itsesi kuvauksesta joka oli wikipedian artikkelissa, niin wikipedia sen nimen taisi sinulle antaa enkä minä. En meinaa ole tuota wikipedian artikkelia luonut.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Loka 2017 21:24

Tunnistin kyllä itseni :lol: Siis ainakin perin juurin hyödylliseksi :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Loka 2017 23:14

Aamu-Usva kirjoitti:Tunnistin kyllä itseni :lol: Siis ainakin perin juurin hyödylliseksi :thumb:


:thumbup:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Loka 2017 10:07

tanu kirjoitti:-


Tuollaista mielipidettä on vaikea uskoa täydessä ymmärryksessä olevan uskovaisen kirjoittamaksi. Näihin tällaisiin tosin aika ajoin törmää, mutta yleensä annan niiden mennä menojaan. "Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin". Kirjoitan nyt kuitenkin jotakin, kun seuraavassa jakeessa Raamattu antaa siihen oikeutuksen: "Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi" (San. 26:4-5).

Kaikki historiassa tapahtunut perustuu kirjoittamalla tallennettuun tietoon tai suulliseen perimätietoon. Näiden lisäksi arkeologinen tutkimus antaa lisävalaistusta historiassa vallinneille olosuhteille ja tapahtumien kululle. On runsaasti historiassa tapahtuneita tosiasioita, joista Raamatussa ei mitään mainita. Emme saa emmekä voi torjua niitä sillä perustalla, ettei Jumalan sanassa ole niistä selkeäsanaista mainintaa.

Mitä holokaustiin tulee niin kysymys on tragediasta, joka tapahtui historiallisella aika-akselilla ajatellen kuin juuri äsken -kuin eilen- ja sen moottorina toimi antisemitismi. Sitä on todistamassa yhä elossa olevia ihmisiä, jotka sekä näkivät että kokivat itse holokaustin kauhut. Sillä seikalla kuoliko juutalaisia Saksassa vuosina 1933-1945 juuri historian lehdillä kerrotut kuusi miljoonaa vai joku muu suuri määrä ihmisiä, ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä. Viha juutalaisia kohtaan ei saanut syntyään natsiaatteesta eikä lähtenyt liikkeelle 1900-luvulla, vaan sen juuret ulottuvat kauas historian hämärään, josta Raamattu piirtää meille hyvin selkeää kuvaa. Irrallaan Raamatun ilmoituksesta emme voi ymmärtää juutalaisvihaa emmekä päästä sen alkulähteille.

Viha juutalaista kansaa kohtaan syntyi heti sen jälkeen, kun Jumala oli valinnut heidät omaksi kansakseen, jonka kautta ja keskellä Jumala alkoi toteuttaa pelastussuunnitelmiaan. Siitä alkaen kansat ovat vainonneet juutalaisia ja tahtoneet hävittää heidät. Tässä kohtaamme amalekilaiset joita vastaan juutalaiset joutuivat taistelemaan heti Egyptistä vapautumisensa jälkeen ja sen jälkeen sukupolvesta sukupolveen (2.Moos. 17:8, 16). Vaikka amalekilaiset ovat aikoja sitten 'kadonneet kansojen luvusta' niin yleisesti tulkitaan amalekilaisiksi niitä tahoja ja voimia, jotka ylläpitävät antisemitismiä ja vihaa juutalaisia vastaan tarkoituksenaan hävittää heidät olemasta kansa kansakuntien joukossa (Ps. 83:2-8, erään kohdan tähän vain poimiakseni).

3.Moos. 26-luvussa ilmoitetaan kovista rangaistustuomioita juutalaisille, jos he hylkäävät Herran ja näin he tekivät. Tuossa luvussa Herra uhkaa heitä aina 7 kertaisesti kovenevilla tuomioilla edelliseen rangaistukseen verrattuna, kunnes he nöyrtyvät. Näihin rangaistustuomioihin perustuvat juutalaisten kovat kohtalot ja kärsimykset, joista holokausti muodostui vain erääksi osaksi suurta kokonaisuutta. Kaikessa kauheudessaan holokausti toimi kuitenkin kuin kiihdyttimenä juutalaisen valtion uudelle syntymiselle.

Näkemykseni mukaan holokaustin kieltäjät tai sen väheksyjät kuuluvat pääosin äärioikeistolaisiin tai äärivasemmistolaisiin ryhmiin, pienin poikkeuksin. Loppua kohden pakanat pauhaavat aina vain äänekkäämmin. "Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa. Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani" (Jes. 57:20-21).
Jukka
 

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja tanu » 12. Loka 2017 11:03

jukka1954 kirjoitti:
Tuollaista mielipidettä on vaikea uskoa täydessä ymmärryksessä olevan uskovaisen kirjoittamaksi. Näihin tällaisiin tosin aika ajoin törmää, mutta yleensä annan niiden mennä menojaan. "Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin". Kirjoitan nyt kuitenkin jotakin, kun seuraavassa jakeessa Raamattu antaa siihen oikeutuksen: "Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi" (San. 26:4-5).



-
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Tapani » 12. Loka 2017 11:51

tanu kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:
Tuollaista mielipidettä on vaikea uskoa täydessä ymmärryksessä olevan uskovaisen kirjoittamaksi. Näihin tällaisiin tosin aika ajoin törmää, mutta yleensä annan niiden mennä menojaan. "Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin". Kirjoitan nyt kuitenkin jotakin, kun seuraavassa jakeessa Raamattu antaa siihen oikeutuksen: "Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi" (San. 26:4-5).




-


Ei hirveästi kiinnostaisi tästä holokaustiasiasta keskustella, mutta pakko sen verran kommentoida, että onko sinulla antaa esimerkkejä siitä, miten tämä holokaustin kyseenalaistamisen kielto on näkynyt käytännössä? Eli ketä on rangaistu tästä ja millä tavalla.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Loka 2017 12:08

Olen Jukan kanssa samaa mieltä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Magneettimedia ja antisemitismi

ViestiKirjoittaja tanu » 12. Loka 2017 12:51

-
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron