Elämän kadottaminen ja löytäminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Loka 2017 18:46

kurja kirjoitti:Miksi yrität kiusata minua, olenko tehnyt sinulle jotain vääryyttä ?


Kurja, olen huomannut, että sinulla on ollut näissä keskusteluissa täällä foorumilla vaikeuksia muutaman muunkin kirjoittajan kanssa ja näköjään nyt minunkin kanssa ainakin tuon yllä olevan kommenttisi johdosta niin päättelisin.

Mutta tarkoitukseni ei ole sinua kiusata eikä ketään muutakaan foorumilaista. Tämän pitäisi olla selvää mutta ei näköjään ainakaan sinulle kommentistasi päätellen.

Se, että tein tuon kysymyksen johtui ainoastaan siitä, että halusin tietää oletko elävässä elämässä sanonut jolle kulle että joku on kyykäärmeen sikiö. Eikö me sun kanssa juuri tuosta eritoten keskusteltu tässä ketjussa? Miten näit sen että tuon kysymyksen sinulle esitin kiusaamisena? Olisin vain halunnut kuulla miten asiat menivät sinulla jos olisit jotakuta lähimmäistäsi nimitellyt kyykäärmeen sikiöksi. Eli ei minulla ollut tuossa kohtaa mitään ajatusta että tuolla kysymyksellä olisin halunnut sinua jotenkin kiusata. Mutta näin kuitenkin kävi että näit tuon kysymyksen esittämisen sinulle kiusaamisena ja sitten hyvin suoraan syytit minua väärin ja aiheettomasti kiusaamisesta.

Mutta näköjään on tiettyjä vaikeuksia keskustella kanssasi niin olisiko parempi että ei kenties nyt jatkettaisi kanssasi tätä keskustelua tässä ketjussa tästä aiheesta? Silmätysten olisi tietysti tosi kiva keskustella asioista kanssasi ja juoda vaikka kupponen kahvia yhdessä.

Siunausta sinulle Kurja.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Loka 2017 21:56

kurja kirjoitti:Hei systeri ! :)

Selitätkö minulle nämä Herran Sanat ?

Rakastiko Herra näitä vai ei ?

Peittikö Rakkaus tässä syntien paljouden ?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Siis kerrotko omin sanoin sen, että miten näitä sanoja sinä itse tulkitset ?

Haluaisin sen kuulla, ja sen, että miten prustelet Raamatulla tämän Jeesuksen ja Johannes Kastajan toiminnan ja sanat ?


Ensiksikin...ihan kiva kun oot taas täällä keskustelemas :thumbup: oon kärsinyt lievästä lamasta Raamatun tutkimisen suhteen ja sä oot sopiva ärsyke jolla saan itteeni vauhtia ;) Sulla on todella paljon tietoa ja ymmärrystä, mutta usein on joku juttu, mikä ei kirjoituksissas muhun kolahda ...saattaa olla etten koskaan saa ymmärrystä että mikä ja miksi.. mutta sehän ei oo taas sun syy :) Herra avatkoon asiat niinkuin ne ymmärtää täytyy.

Nuo mitä laitoit on kovia sanoja ja Jeesuksella oli niin paljon rakkautta että Hän ne pystyi sanoa niin, että ne ei vaan olleet heliseviä sanoja. Eli kyllä Jeesus rakasti näitäkin ihmisiä....miksi muuten vain Jeesus ja Johannes kastaja sanoi vain nuo sanat, ei vissiin muut apostolit sanoneet?? Perustelen asiaa enemmän ja tarkemmin jos saan siihen aihetta :)
systeri
 

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Loka 2017 09:54

systeri kirjoitti: Ensiksikin...ihan kiva kun oot taas täällä keskustelemas :thumbup: oon kärsinyt lievästä lamasta Raamatun tutkimisen suhteen ja sä oot sopiva ärsyke jolla saan itteeni vauhtia ;) Sulla on todella paljon tietoa ja ymmärrystä, mutta usein on joku juttu, mikä ei kirjoituksissas muhun kolahda ...saattaa olla etten koskaan saa ymmärrystä että mikä ja miksi.. mutta sehän ei oo taas sun syy :) Herra avatkoon asiat niinkuin ne ymmärtää täytyy.

Nuo mitä laitoit on kovia sanoja ja Jeesuksella oli niin paljon rakkautta että Hän ne pystyi sanoa niin, että ne ei vaan olleet heliseviä sanoja. Eli kyllä Jeesus rakasti näitäkin ihmisiä....miksi muuten vain Jeesus ja Johannes kastaja sanoi vain nuo sanat, ei vissiin muut apostolit sanoneet?? Perustelen asiaa enemmän ja tarkemmin jos saan siihen aihetta :)


Hymyilen täällä kahvikupposeni ääressä, kun luin tuon tekstisi. Hyvä, että kurjan kirjoitukset ja hänen agendansa herättää
"lievästä lamasta Raamatun tutkimisen suhteen" ja että "sä oot [kurja] sopiva ärsyke jolla saan itteeni vauhtia". Toivon kuitenkin ettemme tempautuisi kurjan esittämiin järjen päätelmiin mukaan. Sitähän ei ole kieltäminen etteikö hän osaisi
Raamattuaan, mutta joskus (itse asiassa aika useinkin) osaamisen ja tuntemisen välillä on pitkä matka.

Jälkikirjoitus!
Pitäisiköhän tuo nimimerkki kurja ruveta kirjoittamaan isolla alkukirjaimella Kurja, erotukseksi adjektiivista. Toisaalta tuo adjektiivi kurja kuvaa erinomaisen hyvin meitä langenneita ihmisiä. Kurjan synonyymejä ovat ainakin huono, paha ja surkea.
Jukka
 

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja kurja » 16. Loka 2017 14:14

Hei systeri !

Hyvä että minusta on edes tuollaista hyötyä sinulle. :lol:

Kun nyt luin viestiäsi, niin mieleeni tuli se, että oletko perehtynyt Jumalan vihaan ?

Siis Jumala ei ole vain ja ainoastaan Rakkaus, vaan Jumala vihastuu myös.

Nah. 1:2 Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä.

Jes. 47:6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.

Jes. 57:17 Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin; minä löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Mutta hän luopui minusta ja kulki oman sydämensä tietä.

Jer. 12:8 Hän, minun perintöosani, oli minulle kuin leijona metsässä, hän kiljui minua vastaan, sentähden minä vihastuin häneen.

Sak. 1:15 Suurella vihalla minä olen vihastunut suruttomiin pakanoihin, jotka, kun minä vähän vihastuin, auttoivat onnettomuutta tapahtumaan.

Hepr. 3:10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;

Jes. 51:20 Tajuttomina makasivat sinun poikasi joka kadun kulmassa, niinkuin antiloopit pyydyshaudassa, täynnä Herran vihaa, sinun Jumalasi nuhtelua.

Jer. 3:5 Pitääkö hän vihaa iankaikkisesti, kantaako hän sitä ainiaan?" Katso, näin sinä puhut, mutta sinä teet pahaa, ja siihen sinä pystyt.

Jer. 3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

Jer. 6:11 Minä olen täynnä Herran vihaa, en jaksa sitä pidättää; vuodata se lapsukaisiin kadulla, niin myös nuorukaisparveen. Sillä niin mies kuin vaimokin vangitaan, niin vanhus kuin ikäloppu.

Ps. 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, hänen sielunsa vihaa.

Siis jos otetaan ja julistetaan Jumalasta vain toinen puoli, eli Rakkaus, ja jätetään viha ja vihastuminen pois, niin kuvamme Jumalasta on pahasti vääristynyt, eikö totta systeri ?

Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

Siis uskovan on lupa vihastua, sillä vihastuminen on tunne joka kertoo ja paljastaa sen, että on toimittu väärin.

Mutta vihaa ei tule pitää ja helliä sydämessään, se on väärin.

Jumala kuitenkin on siis Raamatun mukaan pitänyt vihaa vääriä kohtaan ja väli tuomioita on langetettu.

Miten ajattelet nyt, olisiko Jeesus vihastunut noiden väärien kohdalla ?

Olisiko se vihastuminen tuossa kohtaa, ollut siis väärin toimimista Jeesukselta ?

Siis noiden fariseusten ja kirjanoppineiden kasteeelle tulo oli vain silmän lumetta, heillä siis ei ollut aikomustakaan tehdä parannusta vaan vain esittää katuvaa ja nöyrää ja pyhää, ja siksi Johannes Kastajakin vihastui heihin.

Tuo noiden fariseutsten ja kirjanoppineiden toiminta oli hyvin lähellä sitä samaa toimintaa, johon Ananias ja Safirakin syyllistyivät, eli :

1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

Huomioitavaa tuossa on se, että eiväthän Ananias ja Safira millään kyenneet siis Pyhää Henkeä huijjaamaan, vaan he yrittivät huijata Seurakuntaa, sillä toki Pyhä Henki näkee ja tietää ihan kaiken.

Aivan vastaavaa huijaamista oli tuossa parannuksen kasteelle menemisessä noiden väärien kohdalla, ja Jumala siis vihaa vääryyttä. joten eikö Jeesus hyvin voinut vihastuneena noita valehtelijoita puhutella ?
kurja
 

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja kurja » 16. Loka 2017 14:24

Hei jukka1954 !

Mielestäni tämä oli ala-arvoinen heitto sinulta:

" Toivon kuitenkin ettemme tempautuisi kurjan esittämiin järjen päätelmiin mukaan. Sitähän ei ole kieltäminen etteikö hän osaisi
Raamattuaan, mutta joskus (itse asiassa aika useinkin) osaamisen ja tuntemisen välillä on pitkä matka. "

Voit toki arvostella ja arvioida minua ja kirjoituksiani, se sinun tuleekin tehdä selvän Raamatun mukaan.

Mutta jos arvostelet, niin sitten sinun pitäisi yksilöidä se, että mikä kirjoituksissani on väärin !

Tälläinen yleinen heitto, on vain mustamaalausta ja riidan haastamista.

Minä en lähde mukaan riitelemään, mutta toivoisin sinulta jatkossa kypsää toimintaa tällä alueella, eli jos syytät minua jostakin, niin esitä siinä samassa sitten selvät perusteet syytöksesi taakse.

Viittaan nyt tässä kohtaa Jeesuksen sanoihin:

Joh. 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Siis jos näin julkisesti alat lyömään minua sanoilla, niin näytä toteen se, missä olen väärin toiminut/kirjoittanut.
kurja
 

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Loka 2017 16:39

kurja kirjoitti:Hei systeri !

Hyvä että minusta on edes tuollaista hyötyä sinulle. :lol:

Kun nyt luin viestiäsi, niin mieleeni tuli se, että oletko perehtynyt Jumalan vihaan ?

Siis Jumala ei ole vain ja ainoastaan Rakkaus, vaan Jumala vihastuu myös.

Nah. 1:2 Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä.

Jes. 47:6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.

Jes. 57:17 Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin; minä löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Mutta hän luopui minusta ja kulki oman sydämensä tietä.

Jer. 12:8 Hän, minun perintöosani, oli minulle kuin leijona metsässä, hän kiljui minua vastaan, sentähden minä vihastuin häneen.

Sak. 1:15 Suurella vihalla minä olen vihastunut suruttomiin pakanoihin, jotka, kun minä vähän vihastuin, auttoivat onnettomuutta tapahtumaan.

Hepr. 3:10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;

Jes. 51:20 Tajuttomina makasivat sinun poikasi joka kadun kulmassa, niinkuin antiloopit pyydyshaudassa, täynnä Herran vihaa, sinun Jumalasi nuhtelua.

Jer. 3:5 Pitääkö hän vihaa iankaikkisesti, kantaako hän sitä ainiaan?" Katso, näin sinä puhut, mutta sinä teet pahaa, ja siihen sinä pystyt.

Jer. 3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

Jer. 6:11 Minä olen täynnä Herran vihaa, en jaksa sitä pidättää; vuodata se lapsukaisiin kadulla, niin myös nuorukaisparveen. Sillä niin mies kuin vaimokin vangitaan, niin vanhus kuin ikäloppu.

Ps. 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, hänen sielunsa vihaa.

Siis jos otetaan ja julistetaan Jumalasta vain toinen puoli, eli Rakkaus, ja jätetään viha ja vihastuminen pois, niin kuvamme Jumalasta on pahasti vääristynyt, eikö totta systeri ?

Ef. 4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

Siis uskovan on lupa vihastua, sillä vihastuminen on tunne joka kertoo ja paljastaa sen, että on toimittu väärin.

Mutta vihaa ei tule pitää ja helliä sydämessään, se on väärin.

Jumala kuitenkin on siis Raamatun mukaan pitänyt vihaa vääriä kohtaan ja väli tuomioita on langetettu.

Miten ajattelet nyt, olisiko Jeesus vihastunut noiden väärien kohdalla ?

Olisiko se vihastuminen tuossa kohtaa, ollut siis väärin toimimista Jeesukselta ?

Siis noiden fariseusten ja kirjanoppineiden kasteeelle tulo oli vain silmän lumetta, heillä siis ei ollut aikomustakaan tehdä parannusta vaan vain esittää katuvaa ja nöyrää ja pyhää, ja siksi Johannes Kastajakin vihastui heihin.

Tuo noiden fariseutsten ja kirjanoppineiden toiminta oli hyvin lähellä sitä samaa toimintaa, johon Ananias ja Safirakin syyllistyivät, eli :

1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.

Huomioitavaa tuossa on se, että eiväthän Ananias ja Safira millään kyenneet siis Pyhää Henkeä huijjaamaan, vaan he yrittivät huijata Seurakuntaa, sillä toki Pyhä Henki näkee ja tietää ihan kaiken.

Aivan vastaavaa huijaamista oli tuossa parannuksen kasteelle menemisessä noiden väärien kohdalla, ja Jumala siis vihaa vääryyttä. joten eikö Jeesus hyvin voinut vihastuneena noita valehtelijoita puhutella ?


Ollaan keskusteltu Jumalan vihasta ja siitä että meillä ei olisi mitään asiaa Jumalan luo ilman Jeesusta!
Nyt tajuan miksi minä tai sinä tai jukka tai kukaan muukaan, ei voida helposti sanoa ketään kyykäärmeen sikiöiksi...siksi kun me ei tunneta ihmisiä tai toisiamme niin hyvin kuin Jeesus tunsi/ tuntee :think2: Esim minä en tunne niin hyvin ketään täällä foorumillakaan, että voisin sen sanoa jollekkin.Jeesus tuntee ihmiset paremmin kuin ihminen itse?? Hän tuntee taustat mistä kukin tulee,kuka on tehnyt sydämestään henkilökohtaisen uskon ratkaisun jne. Ja miksi joku kirjoittelee tai ajattelee niinkuin ajattelee,sekin voi johtua vaan taustoista rikkinäisyydestä tai vääristä opetuksista.Mun raamatun tuntemuksen mukaan ojentaa voi ,mutta se täytyy tapahtua rakkaudessa sävyisästi :)
systeri
 

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja anjou » 16. Loka 2017 19:15

Jossain netissä sain uskovalta kyy käärmeen sikiön nimittelyn. Sanoja vetosi näihin koviin Raamatun ilmaisuihin joilla syntistä kuuluu kutsua. Tällainen nimittely ei johda positiiviseen tulokseen vaan Pekan sanoma asiallinen lempeys saa enemmän aikaan.
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja Joonas » 16. Loka 2017 20:29

Juttelin tänään erään kristityn tytön kanssa chatissä. Se on hyvin harvinaista sillä heitä ei vain yksin kertaisesti ole. Hän kysyi olenko naimisissa ja vastasi etten ole. Sitten hön kysyi ikääni. Sanoi että olen liian vanha hänelle. Hän oli 17 vuotias. Tätä aina olen yrittänyt sanoa Jumalalle että minä vanhenen eikä kukaan enää huoli minua. Taidan päättää päiväni. Ikinä en löydä enää vaimoa olen tuhlannut elämäni odottaessa. Nyt olen jo liian vanha mennäkseni naimisiin. Kyllä elämä on yhtä helvettiä. Ei ole enää mitään toivoa jäljellä. Kukaan ei vain halua enää näin vanhaa miestä. Ja minä taas en halua ketää yli 20 vuotiasta naista kun olen alusta asti jo vuosia rukoillut nuorta vaimoa niinkuin muutkin. Herra olisi voinut antaa mutta nyt se siis onjo myöhäistä.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Loka 2017 20:46

Joonas kirjoitti:Juttelin tänään erään kristityn tytön kanssa chatissä. Se on hyvin harvinaista sillä heitä ei vain yksin kertaisesti ole. Hän kysyi olenko naimisissa ja vastasi etten ole. Sitten hön kysyi ikääni. Sanoi että olen liian vanha hänelle. Hän oli 17 vuotias. Tätä aina olen yrittänyt sanoa Jumalalle että minä vanhenen eikä kukaan enää huoli minua. Taidan päättää päiväni ikinö en löydä enää vaimoa olen tuhlannut elämäni odottaessa. Nyt olen jo liian vanha mennäkseni naimisiin. Kyllä elämä on yhtä helvettiä.


Sinun kannattaa varmaan yrittää unohtaa koko avioliitto-asia nyt vähäksi aikaa. Siitä on tullut liian tärkeä asia sinulle, ikäänkuin pakkomielle. Jos se on Jumalan tahto, niin Hän varmasti sinulle
vaimon järjestää. Eikä ihminen ole koskaan liian vanha menemään naimisiin.

Jos itse nyt saisin valita, niin olisin mieluummin ihan yksin. Minulla on ihana vaimo ja ihanat lapset, enkä yhtään valita - päinvastoin. Mutta tämä maailma on niin paha paikka että koko ajan saa olla huolissaan perheestä. Helpompaa olisi jos olisi yksinäinen. Toisaalta Jumala on luvannut pitää lapsistaan huolen, tapahtui mitä tahansa ja oli olosuhteet mitkä tahansa. Joten turhia huolehdin ja murehdin. Enkä enää niin paljon murehdikaan kuin joskus ennen. Tahdon vain sanoa, että vaimosta ja perheestä saat lisää huolehdittavaa. Ei se ole vain "ruusuilla tanssimista".

Siitä olen samaa mieltä sinun kanssa Joonas, että elämä täällä on välilä yhtä helvettiä. Pitäisi vaan yrittää unohtaa ne ikävät asiat ja löytää kaikki se hyvä mitä Herra on meille suonut.


Siunausta ja varjelusta ja voimia sinulle Joonas-veli.

p.s. ethän rakas ystävä tosissasi ajattele päiviesi päättämistä :shock:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Elämän kadottaminen ja löytäminen

ViestiKirjoittaja Joonas » 16. Loka 2017 20:55

No ainakaan en haluasi elää tätä synkkääkin synkempää elämää. Kumpa en olisi koskaan syntynytkään. Enkä voi unohtaa tätä aihetta. Se on vain mahdotonta. Muille ihmisille Jumala kyllä antaa vaimoja ja kaiklea hyvää. Minun elämäni hän on hukannut.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron