Oma tahto vai Pyhä Henki?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2017 10:30

*
Äsken minua alkaa mietityttää ja ihmetyttää miksi jotkut uskovat ovat vielä kiinni omassa tahdossa ja heidän uskonkasvu ihmetyttää minua miksei he anna Pyhän Hengen johdattaa kaikkeen totuuteen vaan he nojautuvat jatkuvasti omaan ymmärrykseen ollessaan kiinni omassa lihallisessa tahdossaan.

Tuossa osiossa minä kirjoitin että jos ymmärrys ei vielä aukaissut. Niin koska ei halua luopua omasta tahdosta taipuessaan Jumalan tahdon alle etsimällä ensisijaisesti Jumalan tahtoaan mitä Hän tahtoo ilmoittaa Pyhien Kirjoituksien kautta. Se estää saamasta ymmärrystä.

Minä olen luopunut omasta tahdosta ja taipunut Jumalan tahdon alle etsiäkseni Jumalan tahtoaan mitä Hän tahtoo ilmoittaa Pyhien Kirjoituksien kautta niin Jumala avaa ymmärrystä niihen Pyhiin Kirjoituksiin. Meidän jokaisen tulee koetella itseämme onko oma lihallinen tahto ensisijainen tai Jumalan tahto.

Raamattu kehottaa ottamaan joka päivä Jeesuksen Ristin ja kantamaan Ristiä. Se tarkoittaa että meidän tulee joka päivä luopua omasta tahdosta ja etsiä Jumalan tahtoaan mitä Hän tahtoo ilmoittaa Pyhien Kirjoituksien kautta. Niin Jumala avaa meille ymmärrystä kun me luopumme omasta tahdosta joka estää saamasta ymmärrystä kaikkeen ja kuvankieltoon.

Koska jos emme luovu omasta tahdosta ja tahdomme uskoa Raamattua sellaiseksi mitä tahdomme Raamatun opettavan näin niin eksyy totuudesta. Kun jos me luopumme omasta tahdosta ja taivumme Jumalan tahdon alle niin Hän avaa meille ymmärrystä mitä Hän tahtoo opettaa Pyhien Kirjoituksien kautta.

Muistakaamme keskinäistä rauhaa. Minähän kirjoitin ihan tyynesti. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Syys 2017 10:32

vaisuliini kirjoitti:Minä olen luopunut omasta tahdosta ja taipunut Jumalan tahdon alle etsiäkseni Jumalan tahtoaan mitä Hän tahtoo ilmoittaa Pyhien Kirjoituksien kautta niin Jumala avaa ymmärrystä niihen Pyhiin Kirjoituksiin.


Ymmärrätkö nyt siis kaikki Pyhät Kirjoitukset täydellisesti, kun olet kokenut luopuvasi omasta tahdosta?

Tarkoittaako se, että et voi erehtyä uskomaan väärin jossain asiassa Pyhiä Kirjoituksia koskien?
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2017 10:35

*
Kyllä, melkein. Koska rukoilen jatkuvasti että Hän avaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen. Minähän olen vajavainen ja erehdyn kyllä joskus jossain kohdissa mutta myöhemmin minulle tulee ikäänkuin puuttuvat palat jotka loksahtavat kohdilleen ja se avaa ymmärrystä minulle ja siten hylkään sen väärän käsityksen pois.

Etsin jatkuvasti Jumalan tahtoaan niissä Pyhissä Kirjoituksissa ja annan Jumalan avata ymmärrystä minulle. Mikset toimi samoin jos saan kysyä, Peace In Rest? :)

Minun täytyy mennä kylpylään. Moikka! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Syys 2017 10:42

vaisuliini kirjoitti:*
Kyllä, melkein. Koska rukoilen jatkuvasti että Hän avaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen. Minähän olen vajavainen ja erehdyn kyllä joskus jossain kohdissa mutta myöhemmin minulle tulee ikäänkuin puuttuvat palat jotka loksahtavat kohdilleen ja se avaa ymmärrystä minulle ja siten hylkään sen väärän käsityksen pois.

Etsin jatkuvasti Jumalan tahtoaan niissä Pyhissä Kirjoituksissa ja annan Jumalan avata ymmärrystä minulle. Mikset toimi samoin jos saan kysyä, Peace In Rest? :)


Eli pidät mahdollisena, että erehdyt joissakin kohdissa vaikka oletkin kokenut luopuvasi omasta tahdosta. Voisiko olla mahdollista, että muutkin ihmiset jotka erehtyvät, ovat kuitenkin myös tahtoneet luopua omasta tahdostaan? Sinulla tuntuu olevan lähtökohtainen oletus, että muiden erehdykset osoittavat etteivät he ole luopuneet omasta tahdostaan ja että he eivät etsi Jumalan tahtoa Pyhien Kirjoitusten suhteen. Mutta itsesi kohdalla ajattelet toisin.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Syys 2017 11:14

vaisuliini kirjoitti:
Raamattu kehottaa ottamaan joka päivä Jeesuksen Ristin ja kantamaan Ristiä.


Raamatussa ei opeteta asiasta tuolla tavalla. Meidän tulisi selkeästi erottaa toisistaan risti yleisnimenä (apellatiivi) ja Risti erisnimenä (propri), jossa jälkimmäisellä tarkoitetaan ainutkertaista Jeesuksen ristiä. Meillä ei ole ollut, ei ole eikä tule milloinkaan olemaan mitään tekemistä tämän Jeesuksen ristin kantamisen kanssa (ellei siksi lueta syntejämme, joiden tähden hän kantoi ristinsä ja kuoli sillä noin 1984 vuotta sitten saaden aikaan iankaikkisen lunastuksen).
Jukka
 

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2017 11:30

*
PIR, en olettanut vaan se näkyy mitä he ajattelevat kirjoittaessasn ikäänkuin oman tahdon mukaan. Kirjoitan kännyllä lyhyesti.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Syys 2017 11:32

vaisuliini kirjoitti:*
PIR, en olettanut vaan se näkyy mitä he ajattelevat kirjoittaessasn ikäänkuin oman tahdon mukaan.


Näkyykö se siis siinä, että he erehtyvät joidenkin Pyhien Kirjoitusten suhteen?
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2017 11:33

*
Jukka, itseään kieltäminen tarkoittaa myös sitä että meidän tulee joka päivä kieltää itseämme ja omaa tahtoamme ja kantaa ristiä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Syys 2017 11:36

*
PIR, tarkoitan että heidän kirjoitusta koen ristiriitaisena Raamatun opetuksen kanssa. Ja se tulee heidän tahdosta. Nyt lopettelen. Menen nyt kylpylään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oma tahto vai Pyhä Henki?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 27. Syys 2017 11:40

vaisuliini kirjoitti:PIR, tarkoitan että heidän kirjoitusta koen ristiriitaisena Raamatun opetuksen kanssa. Ja se tulee heidän tahdosta.


Mutta kirjoitit itsekin joskus erehtyväsi Raamatun suhteen, vaikka oletkin kokenut luopuneesi omasta tahdostasi. Miksi sitten kun näet toisten erehtyvän, niin tiedät että he eivät ole luopuneet omasta tahdostaan? Eikö ole mahdollista, että he ovat sinun tavoin myös luopuneet omasta tahdostansa, mutta vain erehtyneet, samoin kuin kerroit sinullekin voivan tapahtua?

vaisuliini kirjoitti:Nyt lopettelen. Menen nyt kylpylään.


Mukavaa kylpyläpäivää :)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron