Citymission ja Jeesuskuvien käyttö

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja eetu » 25. Syys 2017 18:37

Uskon että varminta on olla suosittelematta mitään ja kehottaa muita tutkimaan Jumalan Sanaa ja tutkimaan ja koettelemaan kaikki Jumalan Sanalla. Tietenkin tulee suositella hyviä käännöksiä kuten Biblia ilman apokryfikirjoja ja King James.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Irka » 25. Syys 2017 18:59

Uskon että Petrille tämä Citymission on sokea alue. Petrin sivuilla on nimenomaan paljon Jumalan Sanan mukaista opetusta kuviin liittyen, kuinka ne eksyttävät jne. Mutta hänen sivuilla on linkkisuosituksena citymission. fi, joka ei ole Herran tahto. Citymission ei ole tehnyt parannusta vaan jatkaa kapinointia Jumalan käskyä vastaan. Citymissionia ei tule suositella kenellekään.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja tanu » 25. Syys 2017 21:31

Citymission tekee katuevankeliointiyötä Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa. Tilaisuuksia on viikoittain ja rohkeasti niissä julistetaan evankeliumia Jeesuksesta.
Saarnataan Jumalan sanaa, on todistuksia ja hengellistä musiikkia. Citymission myös tekee vankilatyötä ja kymmenet vangit ovat saaneet pelastua järjestön työn kautta.

Mukana on useita vapaaehtoisia tiimiläisiä, nöyriä Herran palvelijoita, jotka viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen jaksavat olla mukana tilaisuuksissa. Kiitos Herralle!

Valitettavasti tuo kuvantekokielto on aika harvalle uskovalle auennut. Samoin on ikävää, että jos yhä Jeesus ristillä-kuva(?) on tapahtumissa esillä. Ja jaetaan kuvallisia traktaatteja.

Joka tapauksessa tärkeää työtä Citymission tekee ja tavoittaa paljon uskosta osattomia pk-seudulla.

Pitäisikö siis järjestöä boikotoida ja mustamaalata Jeesuksen kuvan ja traktaateissa olevian Jeesuksen kuvien vuoksi? Vai pitäisikö kenties ottaa uudelleen heihin yhteyttä ja kysyä, että
vieläkö Jeesuksen kuvia jaetaan ja pidetään esillä? Ja jos näin on, niin mistä syystä eivät ole parannusta tehneet ko. asiassa. Kukaan ei ole täydellinen, paitsi Jeesus.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Syys 2017 12:31


Pyydän että kuvantekokiellosta yleisesti jatketaan keskustelua jo olemassaolevassa ketjussa jotta kaikki asiasta sanottava on yksissä kansissa täällä:

viewtopic.php?f=2&t=111

Tässä linkki ensimmäiseen siirrettyyn viestiin: viewtopic.php?p=50575#p50575

Tässä nykyisessä ketjussa jatketaan keskustelua citymissionin toiminnasta. Kiitos!

-Ylläpito
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 26. Syys 2017 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: pieni lisäys
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Syys 2017 12:42

En tunne Citymissonia mitenkään erityisemmin, mutta sen haluaisin tiedustella, että onko tämä kuvakieltonäkemys esitetty heille tarpeeksi selkeästi, että ei ole pienintäkään mahdollisuutta esimerkiksi väärinymmärrykseen siitä että miksi kuvia ei tulisi käyttää? Ja onko viesti esitetty oikealle henkilölle joka on vienyt asiaa eteenpäin? Vai onko asia esitetty jollekin yksittäiselle henkilölle tahon sisällä joka on ymmärtänyt jotain väärin tai ei vain yksinkertaisesti välitä puhua asiasta eteenpäin?

En epäile aloittajan vilpittömiä motiiveja, mutta yritän tässä vain poissulkea kaikenlaisen väärinymmärryksen mahdollisuuden pois. Minäkin olen joskus ymmärtänyt joitain henkilöitä väärin, ja olen sen johdosta sitten jakanut heistä väärää todistusta eteenpäin.

Lisäksi tästä kuvakiellosta on uskovienkin keskuudessa erimielisyyttä. Tällä foorumilla on käyty satojen viestien pituinen keskustelu asiasta, jonka Mikkokin linkkasi tuossa edeltävässä viestissä. Vaikka minä itse olenkin kiellon kannalla, niin silti en pidä asiaa kuitenkaan pelastuskysymyksenä jos henkilö on vilpittömästi erheessä asian suhteen. Kukaan meistä ei ole kaikissa opillisissa näkemyksissään täydellinen. Jos se olisi vaatimuksena niin kyllä harva täältä pelastuisi. On tietenkin kysymyksiä jotka ovat pelastuskysymyksiä, kuten esimerkiksi Jeesuksen jumaluuden ymmärtäminen. Mutta tämän kuva-asian perusteella en ainakaan itse lähtisi olemaan jostakusta sitä mieltä että hän on kadotukseen matkalla. Toki tahallinen ja tietoinen väärä valinta onkin sitten jo vakavampi asia. Tai jos perusteena on raha eikä vilpitön, erilainen teologinen näkemys.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Irka » 26. Syys 2017 13:10

Juha kirjoitti:En tunne Citymissonia mitenkään erityisemmin, mutta sen haluaisin tiedustella, että onko tämä kuvakieltonäkemys esitetty heille tarpeeksi selkeästi, että ei ole pienintäkään mahdollisuutta esimerkiksi väärinymmärrykseen siitä että miksi kuvia ei tulisi käyttää? Ja onko viesti esitetty oikealle henkilölle joka on vienyt asiaa eteenpäin? Vai onko asia esitetty jollekin yksittäiselle henkilölle tahon sisällä joka on ymmärtänyt jotain väärin tai ei vain yksinkertaisesti välitä puhua asiasta eteenpäin?

En epäile aloittajan vilpittömiä motiiveja, mutta yritän tässä vain poissulkea kaikenlaisen väärinymmärryksen mahdollisuuden pois. Minäkin olen joskus ymmärtänyt joitain henkilöitä väärin, ja olen sen johdosta sitten jakanut heistä väärää todistusta eteenpäin.

Lisäksi tästä kuvakiellosta on uskovienkin keskuudessa erimielisyyttä. Tällä foorumilla on käyty satojen viestien pituinen keskustelu asiasta, jonka Mikkokin linkkasi tuossa edeltävässä viestissä. Vaikka minä itse olenkin kiellon kannalla, niin silti en pidä asiaa kuitenkaan pelastuskysymyksenä jos henkilö on vilpittömästi erheessä asian suhteen. Kukaan meistä ei ole kaikissa opillisissa näkemyksissään täydellinen. Jos se olisi vaatimuksena niin kyllä harva täältä pelastuisi. On tietenkin kysymyksiä jotka ovat pelastuskysymyksiä, kuten esimerkiksi Jeesuksen jumaluuden ymmärtäminen. Mutta tämän kuva-asian perusteella en ainakaan itse lähtisi olemaan jostakusta sitä mieltä että hän on kadotukseen matkalla. Toki tahallinen ja tietoinen väärä valinta onkin sitten jo vakavampi asia. Tai jos perusteena on raha eikä vilpitön, erilainen teologinen näkemys.


Olen aika ihmeissäni viestistäsi. Haluatko sinäkin kääntyä suosimaan Jeesuksen kuvia, vaikka Jumala ne Sanassaan kieltää? Ja puhut ettet pidä asiaa kuitenkaan pelastuskysymyksenä, joka on on todella harhaanjohtavaa. Jos emme seuraa Jeesusta ja anna Hänen tehdä tahtoaan kauttamme, elämme lihassa ja sen loppu on kadotus. Eikö Raamattu näin opeta? Jos kapinoimme Jumalan selvää käskyä vastaan, silloin teemme lihan tahdon. Silloin kuljemme väärää tietä. On tehtävä parannus. Jokaisen. Raamattu sanoo, että meidän tulee seurata Jeesusta. Jos emme seuraa Jeesusta, seuraamme saatanaa. Missä on tämä Raamatullinen totuus?

Alille on sanottu asiasta useita kertoja, suoraan. Asiasta on sanottu myös esim. Edille, joka käsittääkseni hoitaa nykyään myös materiaalitilauksia. Heille on sanottu asiasta niin selvästi, ettei jää mitään tulkinnan varaa miten asia on. Ali sanoi itse jo vuosia tietääneensä tämän asian ja puhui siitä, kuinka paljon rahaa on kiinni traktaateissa. Mitä epäselvää tässä asiassa on? He eivät ole tehneet parannusta, vaan päinvastoin tuovat esille kuvia muussakin toiminnassaan ja tekevät yhteistyötä väärien tahojen kanssa.

Lisäksi haluaisin vielä palata siihen, että Raamattu ei puhu siitä, että jos tekee jotain syntiä, se ei olisi pelastuskysymys. Jeesus käskee tekemään parannuksen ja seuraamaan Häntä. Esim. Petri Paavola tekee joissain kirjoituksissaan erottelua siitä mikä on kadottavaa syntiä ja mikä ei. Siis hän puhuu joistain synneistä, että ne ovat kadottavia syntejä ikäänkuin uskova voisi tehdä jotain syntiä mikä ei olisi kadottavaa syntiä. Tiedämme Raamatusta, että joka Jeesuksessa on ja Häntä seuraa, ei syntiä harjoita vaan elää jatkuvassa parannuksen teossa (ei omavoimaisesti vaan antaa Jeesuksen tehdä tahtonsa kauttaan). Jeesus toimii aina Sanansa mukaan. Jos sanoo, että jokin synti ei ole kadottava synti, se antaa kuvan uskovalle, että hän voisi tehdä joitain syntejä, mutta ei joitain. Eihän Raamattu niin opeta. Olen sanonut Petrille tästä asiasta, ja tuon sen ilmi täälläkin, koska kyse on vakavasta asiasta. Kun Jeesus näyttää jotain missä pitää tehdä parannus, pitää tehdä parannus. Tästä kuva-asiasta on sanottu selvästi ja suoraan esim. Alille, mutta hän ei ole tehnyt parannusta asiassa.

Te, jotka ajattelette että on ok käyttää kuvia vaikka on tietoinen, että ne eivät ole Jumalan tahto: Haluatteko todella osallistua katolisen kirkon hapatukseen, olla osallisia samasta toiminnasta kuin katolinen kirkko (ja monet muut paikat)? Silloin olette osallisia heidän synteihinsä ja teette itse syntiä Jumalaa vastaan. Silloin olette lipsumassa erilaisiin vääriin oppeihin, että ei tarvitsekaan elää Herran tahdon mukaisesti ja antaa Hänen tehdä tahtonsa uskovan kautta. Ikäänkuin Jumala valehtelisi Sanassaan. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

Katson itse parhaaksi olla keskustelematta täällä, jos uskovat täälläkin vielä miettivät miten tämä asia on. Olen todella surullinen asiasta.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Irka » 26. Syys 2017 13:14

Lisäisin vielä, että Jeesuksen kuvat ovat epäjumalia. Epäjumalanpalvelijat eivät peri taivasten valtakuntaa (Ilm. 22:15). Kun uskova tämän Sanan kuulee, hänen tulee tehdä parannus.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Irka » 26. Syys 2017 13:16

Ja esim. Ali on kuullut tämän Sanan monta kertaa, mutta on itse valinnut toisin. Kyse ei ole siitä, että hän ei olisi kuullut Jumalan Sanaa. Kyse on omasta valinnasta toimia Jumalan Sanaa vastaan.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Syys 2017 14:06

Irka kirjoitti:Olen aika ihmeissäni viestistäsi. Haluatko sinäkin kääntyä suosimaan Jeesuksen kuvia, vaikka Jumala ne Sanassaan kieltää? Ja puhut ettet pidä asiaa kuitenkaan pelastuskysymyksenä, joka on on todella harhaanjohtavaa. Jos emme seuraa Jeesusta ja anna Hänen tehdä tahtoaan kauttamme, elämme lihassa ja sen loppu on kadotus. Eikö Raamattu näin opeta? Jos kapinoimme Jumalan selvää käskyä vastaan, silloin teemme lihan tahdon. Silloin kuljemme väärää tietä. On tehtävä parannus. Jokaisen. Raamattu sanoo, että meidän tulee seurata Jeesusta. Jos emme seuraa Jeesusta, seuraamme saatanaa. Missä on tämä Raamatullinen totuus?


En minä suosi jeesuskuvia, sanoin viestissäni että olen kuvakiellon kannalla. Otin kantaa vain siihen että jollakulla on asiasta vilpittömästi erilainen näkemys. Jos meillä ei ole varaa erehtyä ikinä missään opillisessa kysymyksessä niin kyllä monella on pelastus katkolla silloin. Lihassa eläminen tarkoittaa tietoista ja tahallista synnissäelämistä. Jos ei tarkoittaisi, niin kukaan ei voisi pelastua ellei hän ole tullut itsessään jo täydelliseksi ja synnittömäksi.

Lisäksi haluaisin vielä palata siihen, että Raamattu ei puhu siitä, että jos tekee jotain syntiä, se ei olisi pelastuskysymys. Jeesus käskee tekemään parannuksen ja seuraamaan Häntä. Esim. Petri Paavola tekee joissain kirjoituksissaan erottelua siitä mikä on kadottavaa syntiä ja mikä ei. Siis hän puhuu joistain synneistä, että ne ovat kadottavia syntejä ikäänkuin uskova voisi tehdä jotain syntiä mikä ei olisi kadottavaa syntiä. Tiedämme Raamatusta, että joka Jeesuksessa on ja Häntä seuraa, ei syntiä harjoita vaan elää jatkuvassa parannuksen teossa (ei omavoimaisesti vaan antaa Jeesuksen tehdä tahtonsa kauttaan). Jeesus toimii aina Sanansa mukaan. Jos sanoo, että jokin synti ei ole kadottava synti, se antaa kuvan uskovalle, että hän voisi tehdä joitain syntejä, mutta ei joitain. Eihän Raamattu niin opeta. Olen sanonut Petrille tästä asiasta, ja tuon sen ilmi täälläkin, koska kyse on vakavasta asiasta.


Ei syntiä tietenkään saa tahallaan tehdä. Sellainen ajattelu johtaa pois terveestä uskosta. Mutta uskova kasvaa koko elämänsä ajan jolloin hän oppii paremmin tuntemaan ja ymmärtämään Raamatun sanaa sen suhteen mikä on Jumalan tahdon mukaista ja mikä ei ole.

Kun Jeesus näyttää jotain missä pitää tehdä parannus, pitää tehdä parannus.


Kyllä. Mutta mitä sanot siihen että kaikki uskovat eivät tätä kuva-asiaa vilpittömästi näe samoin kuin sinä tai minä?

Te, jotka ajattelette että on ok käyttää kuvia vaikka on tietoinen, että ne eivät ole Jumalan tahto: Haluatteko todella osallistua katolisen kirkon hapatukseen, olla osallisia samasta toiminnasta kuin katolinen kirkko (ja monet muut paikat)? Silloin olette osallisia heidän synteihinsä ja teette itse syntiä Jumalaa vastaan. Silloin olette lipsumassa erilaisiin vääriin oppeihin, että ei tarvitsekaan elää Herran tahdon mukaisesti ja antaa Hänen tehdä tahtonsa uskovan kautta. Ikäänkuin Jumala valehtelisi Sanassaan. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.


Kuka tällä foorumilla on sanonut että on "ok" käyttää kuvia vaikka hän itse kokisi ja tietäisi sen vääräksi? Eikä kuvien käyttö ole mitenkään Katoliseen kirkkoon yksistään sidottu tai heidän yksinoikeutensa.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Citymissionin luopumus

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 26. Syys 2017 14:14

Minun mielestä on kyllä kummallista, jos joku käyttää kuvia vaikka itsekin ajattelee niiden olevan Jumalan tahdon vastaista. Tietysti jos johonkin traktaatteihin on mennyt tuhlaamaan paljon rahaa niin ei se varmaan helppoa ole niistä luopua, mutta esimerkiksi tuollainen yhdessä kuvassa näkyvä banderolli ei maksa niin paljoa että luulisi vilpittömän opetuslapsen myyvän periaatteensa sillä hinnalla.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron