Apua uskonkriisiin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Irka » 21. Syys 2017 11:21

Hei, en tiennyt mihin ketjuun kysymykseni sopisi parhaiten. Pyydän rukousta puolestani. Minulla on menossa jonkin sortin uskon kriisi, jossa saatana haluaa tuhota eri tavoin uskoni Jeesukseen ja siihen kuka Hän on. Voitteko rukoilla puolestani? Ja jos teille tulee sydämelle laittaa joitain auttavia Sanan paikkoja, otan niitä mielelläni vastaan. Minulla on todella vaikeaa ja tarvitsen apua. En etsi ihmisiltä apua. Mutta Herra voi auttaa myös ihmisten kautta. Kiitos etukäteen.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 24. Syys 2017 23:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Erotettu omaksi ketjukseen. Aloittaja voi halutessaan otsikoida paremmin. :)
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Syys 2017 17:16

Irka kirjoitti:Hei, en tiennyt mihin ketjuun kysymykseni sopisi parhaiten. Pyydän rukousta puolestani. Minulla on menossa jonkin sortin uskon kriisi, jossa saatana haluaa tuhota eri tavoin uskoni Jeesukseen ja siihen kuka Hän on. Voitteko rukoilla puolestani? Ja jos teille tulee sydämelle laittaa joitain auttavia Sanan paikkoja, otan niitä mielelläni vastaan. Minulla on todella vaikeaa ja tarvitsen apua. En etsi ihmisiltä apua. Mutta Herra voi auttaa myös ihmisten kautta. Kiitos etukäteen.


Raamatunpaikka:

2. Kor. 10:5

Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

Tänään hajoittakaamme järjenpäätelmiä historian tieteellä, puhukoon Herra Jeesuksen historiaan taltioinut historioitsija Cornelius Tacitus:




"Pysyvä huhu arveli keisari Neroa tämän tulipalon sytyttäjäksi. Voidakseen tukahduttaa huhun, hän syytti rikoksesta lahkoa, jota yleisesti vieroksuttiin sen jumalanpalvelustapojen vuoksi ja jonka jäseniä kutsuttiin kristityiksi. Nimi oli annettu heille erään Kristuksen mukaan, jonka prokuraattori Pontius Pilatus tuomitsi ja naulitsi ristille Tiberiuksen hallitusajalla. Tämä vaarallinen lahko, jota olen kuvannut aikaisemmin, ei ole juurtunut vain Juudeaan, josta se on kotoisin, vaan myös itse Roomaan, jonne kaikki pelättävät ja häpeälliset asiat kerääntyvät ja löytävät sieltä kotinsa."


Tacituksen todistuksen mukaan roomalaisilla oli historiallinen tieto Herrasta Jeesuksesta, jonka ristiinnaulitsemisen tuomion roomalainen prokuraattori pani täytäntöön n. 33 jKr. keisari Tiberiuksen hallituskaudella. Rooman historialliset lähteet todistavat Jeesuksen olleen historiallinen henkilö.

Roomalaisten historialliset lähteet todistavat kristinuskon syntyneen Herran Jeesuksen kuoleman jälkeen. Roomalaisen historioitsija Cornelius Tacituksen mukaan Rooma piti kristittyjä vaarallisena lahkona, joka vaikutti myös Roomassa keisari Neron hallituskaudella.

Juutalainen historioitsija Josephus antaa silminnäkijä todistuksen:

"Tuohon aikaan eli Jeesus, viisauden täyttämä ihminen, mikäli häntä yleensä voidaan ihmiseksi kutsua. Hän teki nimittäin aivan uskomattomia asioita ja oli kaikkien niiden opettaja, jotka mielellään kuulevat totuutta. Monet juutalaiset ja kreikkalaiset seurasivat häntä. Hän oli Kristus. Vaikutusvaltaisten miestemme yllyttämänä Pilatus tosin tuomitsi hänet kuolemaan ristillä. Kuitenkin ne. Jotka aikaisemmin olivat häntä rakastaneet, pysyivät uskollisina häntä kohtaan. Hän nimittäin ilmestyi kolmantena päivänä heille elävänä niin kuin Jumalan lähettämät profeetat ovat tuhansissa ihmeellisissä ennustuksissa hänestä julistaneet. Vielä nytkin on olemassa lahko, jonka jäsenet kutsuvat itseään hänen mukaansa kristityiksi."


Plinius nuorempi:

"Katsoin oikeaksi vapauttaa ne, jotka kielsivät olevansa tai olleensa kristittyjä ja minun saneluni mukaan kutsuivat avukseen jumalia ja uhrasivat suitsuketta ja viiniä kuvallesi, jonka olin käskenyt yhdessä jumalien kuvien kanssa tuoda tätä varten paikalle, ja tämän lisäksi herjasivat Kristusta ­­­– kaikki sellaista, johon todellista kristittyä sanotaan olevan mahdoton pakottaa. Monet, joita tällä syytöksellä haastetut (kristittynä oleminen) heti myönsivät olleensa kristittyjä, mutta jo hylänneensä sen; he olivat todellakin olleet kristittyjä, mutta luopuneet siitä pois, jotkut kolme vuotta sitten, jotkut aiemmin, jotkut niinkin kauan kuin kaksikymmentäviisi vuotta sitten. Kaikki nämä palvoivat kuvaasi ja jumalten patsaita, ja kirosivat Kristuksen.

– Plinius nuorempi: Kirje Trajanukselle 10.96."


Voiko olla mitään vakuuttavampaa kuin silminnäkijä todistukset? Herra Jeesus ei ole mitenkään verrattavissa satukirjoihin, sillä hän on historiankin vahvistama, puhumattakaan lukuisista uskovien todistuksista. Roiku ystävä Herran viitanliepeissä kiinni jos voimasi ei muuhun riitä, sillä sekin riittää sanoo Herra:
PS.91

14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

LÄHDE:

https://apowiki.fi/wiki/Jeesuksen_histo ... s#Josephus
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja eetu » 21. Syys 2017 17:32

Irka kirjoitti:Hei, en tiennyt mihin ketjuun kysymykseni sopisi parhaiten. Pyydän rukousta puolestani. Minulla on menossa jonkin sortin uskon kriisi, jossa saatana haluaa tuhota eri tavoin uskoni Jeesukseen ja siihen kuka Hän on. Voitteko rukoilla puolestani? Ja jos teille tulee sydämelle laittaa joitain auttavia Sanan paikkoja, otan niitä mielelläni vastaan. Minulla on todella vaikeaa ja tarvitsen apua. En etsi ihmisiltä apua. Mutta Herra voi auttaa myös ihmisten kautta. Kiitos etukäteen.


Hebr. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

Ilm. 21:6. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

5. Moos. 31:8 Ja Herra itse käy sinun edelläsi, hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua eikä hylkää sinua; älä pelkää äläkä arkaile."

Ps. 51:17 Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.

Matt. 14:22 Ja kohta hän vaati opetuslapsiansa astumaan venheeseen ja kulkemaan edeltä toiselle rannalle, sillä aikaa kuin hän laski kansan luotansa.
23 Ja laskettuaan kansan hän nousi vuorelle yksinäisyyteen, rukoilemaan. Ja kun ilta tuli, oli hän siellä yksinänsä.
24 Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen.
25 Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.
26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
27 Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".
28 Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten".
29 Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"
32 Ja kun he olivat astuneet venheeseen, asettui tuuli.
33 Niin venheessä-olijat kumarsivat häntä ja sanoivat: "Totisesti sinä olet Jumalan Poika".

Joh. 14:6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

PSALMIT 23

1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

PSALMIT 91

1. Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

2. se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
3. Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
4. Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
5. Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
6. et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
7. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
8. Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
9. Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
10. Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
12. He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
14. "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
15. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
16. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Irka » 21. Syys 2017 21:15

Kiitos Herralle vastauksista ylläolevaan viestiini liittyen. Jo monta valhetta kaatunut Jumalan Sanalla. Kiitos ja kunnia Jumalalle. Kiitos jos muistatte minua rukouksissanne.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Irka » 24. Syys 2017 15:31

Lähetän jatkoa ylläolevaan viestiini liittyen, jossa pyysin rukousapua epäuskooni liittyen. Minulla on edelleen vaikeaa. Seuraavanlaisia valheita pyörii päässä:

Miksi VT:ssa Jeesuksesta ei puhuta enemmän ja suoremmin ja miksi VT ja UT eroavat "sävyltään" niin paljon?

Ehkä yritän etsiä saman Jumalan ääntä kun luen VT:ia ja UT:ia ja nämä kaksi jotenkin eroavat toisistaan.

Miksi VT:ssa Jumala sanoo joistain asioista, että ne ovat iankaikkisia ja UT:ssa samat asiat kumotaan. Esim. jokin lakiin liityyvä asia on iankaikkinen sääty, mutta ei olekaan UT:ssa.

Suuri pelkoni on se, että minut on petetty. Minua on ihmisten puolelta huijattu niin monta kertaa elämässäni ja nämä traumat nousevat välillä ja aiheuttavat epäluulon myös Jeesusta kohtaan. Silloin minulle tulee valheellinen kuva Jumalasta ja pelkään, että juuri kukaan ei pelastu, että UT ei olekaan totta.

En ymmärrä miten tällaista epäuskoa voi tulla vaikka Jeesus on puhunut minulle Sanansa kautta ja suoraan ja uskovien kautta. Miksi pelkään että minut olisi petetty? Tällä hetkellä olen kuin rikkinäinen laiva, joka vuotaa, jonka yksin Herra voi paikata.

Olen pyytänyt anteeksi epäuskoani, en käsittääkseni elä tahallisessa synnissä, olen seurannut Jeesusta, etsin Hänen tahtoaan, etsin Häntä...mutta juuri nyt olen heikko ja pelkään että uskoni loppuu. En halua helvettiin. Eläminen epäuskon hetkinä on kamalaa. Auttakaa minua. Tiedän, että Herra auttaa ihmisten kautta. Kiitos jos muistatte rukouksissanne minua.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 24. Syys 2017 17:17

Irka, kuulostaa hyvin tutulta, itse ja lukemattomat muut tuntemani uskovat ovat kokeneet samanlaisia vaiheita. Voin rohkaista, että monen usko on kestänyt. Taivaasta tullut eli Jumalan Hengestä syntynyt usko on niin vahva, että sitä ei mikään voi horjuttaa. Meistä saattaa tuntua siltä, ja järkemme saattaa epäillä. Mutta usko on silti siellä näiden tunne- ja järkimyrskyjen takana. Myrskyt tyyntyvät ajallaan, mutta usko kestää. Jumala pitää siitä itse huolen.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 19:05

*
Irka, ei yhdessä päivässä eikä yhdessä viikossa voi kasvaa ulos vapauteen niin siihen tarvitaan rukoustukea. Mitä Raamatun lukemiseen tulee; koita lukea positiivisin silmin lohdutuksen sanoja, joissa Jumala ei voi pettää. Olisi hyvä käyttää muistivihkoa johon laitetaan lohdutuksen sanoja joissa Jumala ei todella petä ja luetaan aina uudelleen ne kohdat.

Jos pelko tuntuu ylivoimakkaalta niin tarvitaan rukousapua ja lisäksi suositellaan keskustelunapua oikean henkilön kanssa jota Herra käyttää.

Kysyn onko sinulla seurakuntayhteyttä? Eikö siellä ole rukouskokous niin siellä voi kertoa ahdistuksesta ja pyytää rukoustukea?

Kristuksen sisäisessä tuntemisessa ojentautumiseen menee aikaa kunnes se löytää Kristuksen sisäisen tuntemisen sisäisen rauhan lisäksi niin sisäinen rauha alkaa vallita sisimmässään.

On PP:lla noita linkkejä joita lukiessaan koetaan siunaantuvan ja usko ojentautuu Kristusta kohtaan terveellä tavalla ja siinä löydetään Kristuksen sisäisen tuntemisen Kristuksen sisäisen rauhan lisäksi. Etsi vapaasti ne linkit mitkä ovat lohdullista ja rohkaistavaa lukea kun koet siunaantuvan lukiessasi niitä. Tässä on PP:n kotisivusto.

http://www.kotipetripaavola.com/

Olit rukouksissani ja muistan edelleen sinua rukouksin. Kirjoita vaan kun on tärkeintä että sinä saat purkauduttua kaikki ahdistus ja pelko pois. Täältä voi hakea keskustelunapua.

Rukoillaan koko foorumin voimin se ahdistuneisuus pois ja rukoillaan kaikki valheet ja saatanan juonet tyhjäksi Irkan elämästä kokonaan pois - Kristuksen veressä ja nimessä!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Irka » 24. Syys 2017 20:18

vaisuliini kirjoitti:*
Irka, ei yhdessä päivässä eikä yhdessä viikossa voi kasvaa ulos vapauteen niin siihen tarvitaan rukoustukea. Mitä Raamatun lukemiseen tulee; koita lukea positiivisin silmin lohdutuksen sanoja, joissa Jumala ei voi pettää. Olisi hyvä käyttää muistivihkoa johon laitetaan lohdutuksen sanoja joissa Jumala ei todella petä ja luetaan aina uudelleen ne kohdat.

Jos pelko tuntuu ylivoimakkaalta niin tarvitaan rukousapua ja lisäksi suositellaan keskustelunapua oikean henkilön kanssa jota Herra käyttää.

Kysyn onko sinulla seurakuntayhteyttä? Eikö siellä ole rukouskokous niin siellä voi kertoa ahdistuksesta ja pyytää rukoustukea?

Kristuksen sisäisessä tuntemisessa ojentautumiseen menee aikaa kunnes se löytää Kristuksen sisäisen tuntemisen sisäisen rauhan lisäksi niin sisäinen rauha alkaa vallita sisimmässään.

On PP:lla noita linkkejä joita lukiessaan koetaan siunaantuvan ja usko ojentautuu Kristusta kohtaan terveellä tavalla ja siinä löydetään Kristuksen sisäisen tuntemisen Kristuksen sisäisen rauhan lisäksi. Etsi vapaasti ne linkit mitkä ovat lohdullista ja rohkaistavaa lukea kun koet siunaantuvan lukiessasi niitä. Tässä on PP:n kotisivusto.

http://www.kotipetripaavola.com/

Olit rukouksissani ja muistan edelleen sinua rukouksin. Kirjoita vaan kun on tärkeintä että sinä saat purkauduttua kaikki ahdistus ja pelko pois. Täältä voi hakea keskustelunapua.

Rukoillaan koko foorumin voimin se ahdistuneisuus pois ja rukoillaan kaikki valheet ja saatanan juonet tyhjäksi Irkan elämästä kokonaan pois - Kristuksen veressä ja nimessä!


Kiitos rohkaisevasta viestistä ja kiitos toisellekin vastaajalle. Kiitos ja kunnia Herralle. En tiedä missä olisi seurakunta lähellä, jossa pitäydyttäisiin Jumalan Sanassa. Minulla ei siis tällä hetkellä ole paikkaa, jossa käydä. Herra yksin voi vapauttaa tästä. Rukoilen jatkuvasti, että valheet poistuisivat. En ymmärrä miksi ne ovat jatkuneet. Herra auttaa. Herra on ainoa toivoni. Yksi syy valheisiin juontaa juurensa myös ajasta juuri ennenkuin tulin uskoon. Silloin sielunvihollinen yritti kaikin tavoin estää uskoontuloni ja valehdella kuka Jeesus on. Se jätti traumat ja välillä tulee se valhe, jos jokin muu onkin totta. Haluan eroon kaikesta valheesta enkä voi muuta kuin etsiä Herraa ja olla rukouksessa, lukea Sanaa ja luottaa Häneen. Kiitos edelleen jos muistatte rukouksissa. Minulla on ajatuksia, etten haluaisi enää olla täällä, mutta kuolemakin pelottaa. Minulla on suuri helvetin pelko, että joudun sinne. Haluan eroon kaikesta tuskasta ja olla totuuden vapaudessa.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 20:43

*
Ok Irka, kysyn onko siellä vapaaseurakunta? Se pitäytyy Jumalan Sanassa noin 70%, minä luulen. Se on parempi kuin ei mitään. No kerron vähän itsestäni että noin yli 10 vuotta sitten eräs uskonsisko vei minut sinne rukouskokoukseen kun silloin minulla ei ollut seurakuntayhteyttä. En osannut aavistaa mikä siellä minua odottaa. Niin sieltä sain profeetallisen sanan jonka mukaan 'lapsuudeni kaipaa vapautusta'. En kokenut mitään itseäni rikkoutuneeksi ja ihmettelin sitä profeetallista sanaa. Mietin mitä se tarkoittaa.

Siten Jumala nosti asia lapsuudeni haavoistani esille niin minulla ongelma alkoi. Ja samalla Jumala piti huolen että sain apua tähän ongelmaan ikäänkuin Jumala olisi tämän asian kautta toiminut Eheyttäjänä seurakunnassa. Niin kasvoin ulos lapsuudeni haavoista joista en aiemmin ole ollut tietoinen. Vain Jumala näki ne haavat. Ensin Jumala ilmoitti minulle profeetallisella sanalla ja siten alkoi toimia ja piti huolen että sain apua eheytymisprosessiin.

Pyhä Henki jakaa tahtonsa mukaan armolahjat seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi Isän kunniaksi ja Kristuksen kirkkaudeksi niin Jumala voi toimia Eheyttäjänä armolahjojen välityksellä että uskova kasvaa ulos rikkoutuneisuudesta vapauteen.

Minulla oli aiemmin ahdistuneisuushäiriö josta minä kasvoin ulos Jumalan avulla. Saatana käyttää hyväksi rikkoutuneisuutta siksi Jumala tahtoo että uskova olisi täysin vapauttunut rikkoutuneisuudesta eli totuus tekee hänet vapaaksi rikkoutuneisuudesta. Niin siten saatana ei voi enää käyttää sitä hyväksi kun uskova on kasvanut ulos rikkoutuneisuudesta vapauteen. Sitä varten on Jumalan tahdonmukainen seurakunta jonka kautta Jumala toimii Eheyttäjänä.

No oletko lukenut tämän linkin? http://www.kotipetripaavola.com/jumalanrakkausparantaarikkinaisen.html Tosi hyvä linkki ja minä tykkään lukea aina uudelleen. Suosittelen lukemaan sitä vaikka kuuman kaakaokupin äärellä. Rukoilen puolestasi. Voimia sinulle, Irka!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Irka » 24. Syys 2017 21:23

vaisuliini kirjoitti:*
Ok Irka, kysyn onko siellä vapaaseurakunta? Se pitäytyy Jumalan Sanassa noin 70%, minä luulen. Se on parempi kuin ei mitään. No kerron vähän itsestäni että noin yli 10 vuotta sitten eräs uskonsisko vei minut sinne rukouskokoukseen kun silloin minulla ei ollut seurakuntayhteyttä. En osannut aavistaa mikä siellä minua odottaa. Niin sieltä sain profeetallisen sanan jonka mukaan 'lapsuudeni kaipaa vapautusta'. En kokenut mitään itseäni rikkoutuneeksi ja ihmettelin sitä profeetallista sanaa. Mietin mitä se tarkoittaa.

Siten Jumala nosti asia lapsuudeni haavoistani esille niin minulla ongelma alkoi. Ja samalla Jumala piti huolen että sain apua tähän ongelmaan ikäänkuin Jumala olisi tämän asian kautta toiminut Eheyttäjänä seurakunnassa. Niin kasvoin ulos lapsuudeni haavoista joista en aiemmin ole ollut tietoinen. Vain Jumala näki ne haavat. Ensin Jumala ilmoitti minulle profeetallisella sanalla ja siten alkoi toimia ja piti huolen että sain apua eheytymisprosessiin.

Pyhä Henki jakaa tahtonsa mukaan armolahjat seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi Isän kunniaksi ja Kristuksen kirkkaudeksi niin Jumala voi toimia Eheyttäjänä armolahjojen välityksellä että uskova kasvaa ulos rikkoutuneisuudesta vapauteen.

Minulla oli aiemmin ahdistuneisuushäiriö josta minä kasvoin ulos Jumalan avulla. Saatana käyttää hyväksi rikkoutuneisuutta siksi Jumala tahtoo että uskova olisi täysin vapauttunut rikkoutuneisuudesta eli totuus tekee hänet vapaaksi rikkoutuneisuudesta. Niin siten saatana ei voi enää käyttää sitä hyväksi kun uskova on kasvanut ulos rikkoutuneisuudesta vapauteen. Sitä varten on Jumalan tahdonmukainen seurakunta jonka kautta Jumala toimii Eheyttäjänä.

No oletko lukenut tämän linkin? http://www.kotipetripaavola.com/jumalanrakkausparantaarikkinaisen.html Tosi hyvä linkki ja minä tykkään lukea aina uudelleen. Suosittelen lukemaan sitä vaikka kuuman kaakaokupin äärellä. Rukoilen puolestasi. Voimia sinulle, Irka!


Jos joku seurakunta opettaa vain 70% Jumalan Sanaa, sinne ei tule mennä. En mene paikkoihin, joissa ei pitäydytä Jumalan Sanassa ja jossa ei ojentauduta kun Jumala käskee tekemään parannuksen. Ihmiset voivat tehdä puheissaan virheitä ja nöyrä ihminen tekee parannuksen kun hän sen tajuaa. Mutta jos paikka opettaa 70% Jumalan Sanaa eivätkä ihmiset halua tehdä parannusta vääristä opeista, sellainen ei ole hyvä paikka. Päinvastoin meidän tulee pysyä erossa sellaisista paikoista. Suomen Vapaakirkko on mukana ekumeniassa, ja siitä syystä en mene seurakuntiin, jotka kuuluvat Suomen Vapaakirkkoon. Jumala käskee erottautumaan niistä. Herra ohjaa oikeaan paikkaan, jos sellainen on minne minun kuuluu mennä. Todella toivoisin, että olisi seurakuntayhteys myös niin, että olisi paikka, jossa käydä ottamassa opetusta yms. Mutta parempi olla "yksin" kuin mennä paikkaan, joka eksyttää. Pitää seurata Jeesusta. Elämme todella vaikeaa aikaa. Eksytystä on kaikkialla. Ja myös siitä syystä minulla on ollut uskonkriisi. Herra auttaa eteenpäin. En voi muuta kuin luottaa Häneen ja Hän ohjaa oikeaan ja kasvattaa uskoa ja poistaa valheet. "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron