Apua uskonkriisiin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 21:40

*
Ok Irka. Rukoillaan että Jumala johdattaa sinua Raamatun mukaiseen seurakuntayhteyteen. On niitä uskovia joilla on terve usko niin heidän kautta Jumala toimii armolahjojen välityksellä.

Minä etsin myös Raamatun mukaista seurakuntaa joka kokoonnutaan yhteen uskovien kodeissa Jeesuksen nimen tähden. Ruokakaupoissa on sellaisia ilmoituksia joita minä välillä tarkistan onko mitään tietoa siitä ja seuraan myös lehti-ilmoituksia. Minä vielä rukoilen Jumalan johdatusta Raamatun mukaiseen seurakuntayhteyteen. Vilkaise sinä ilmoituksia kans.

No voit sillä aikaa lukea PP:n linkkejä jotka ovat siinä kotisivustossa. Minä sain paljon apua niistä linkeistä niin kasvoin rikkoutuneisuudestani. Suojaa Raamatun ilmoittaman Kristuksen veri sinua kaikissa missä sinä kuljet!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Irka » 24. Syys 2017 22:56

vaisuliini kirjoitti:*
Ok Irka. Rukoillaan että Jumala johdattaa sinua Raamatun mukaiseen seurakuntayhteyteen. On niitä uskovia joilla on terve usko niin heidän kautta Jumala toimii armolahjojen välityksellä.

Minä etsin myös Raamatun mukaista seurakuntaa joka kokoonnutaan yhteen uskovien kodeissa Jeesuksen nimen tähden. Ruokakaupoissa on sellaisia ilmoituksia joita minä välillä tarkistan onko mitään tietoa siitä ja seuraan myös lehti-ilmoituksia. Minä vielä rukoilen Jumalan johdatusta Raamatun mukaiseen seurakuntayhteyteen. Vilkaise sinä ilmoituksia kans.

No voit sillä aikaa lukea PP:n linkkejä jotka ovat siinä kotisivustossa. Minä sain paljon apua niistä linkeistä niin kasvoin rikkoutuneisuudestani. Suojaa Raamatun ilmoittaman Kristuksen veri sinua kaikissa missä sinä kuljet!


Herra on auttanut ja vapauttanut jo paljon. Kiitos ja kunnia Herralle. Vaisuliini, ole varovainen tuon seurakunta-asian suhteen. Meillä ei tule olla mitään tekemistä paikkojen kanssa, jotka ottavat osaa ekumeniaan ja/tai saarnaavat esim. 70% Jumalan Sanaa. Silloin paikka ei opeta totuudessa ja sellaisesta pitää pysyä kaukana. On paljon eksytystä eri muodoissa. Pysykäämme niistä erossa. Seuratkaamme vain Herraa. Petri Paavolan kotisivuilla on joitain asioita, joihin en voi yhtyä. Esim. Citymission on kapinallinen yhdistys, joka on poikkeamassa Jumalan Sanasta. Ihmettelen miksi Petri suosittelee ko. yhdistystä sivuillaan.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 23:28

*
Irka, pyydän Herralta viisautta siinä Hänen johdatuksessa Raamatun mukaisen seurakunnan luo eli varovaisuus kannattaa. :wise3: Kiitos Irka!

Uskonnolliseksi rekisteröityminen johtaa eksytykseen koska uskonnollisen rekisteröitymisen kautta ekumenia liitetään yhteen olemalla yksi maailmanlaajuinen seurakunta. Se on se antikristuksellinen petos. Alkuseurakunnan aikana vuokrattiin tilaa voidakseen kokoontua yhteen Jeesuksen nimen tähden.

Kun ihminen tulee uskoon ja hänet liitetään Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan ihan automaattisesti ja Jumalan johdatuksesta hän liittyy uskovien yhteyteen olemalla Kristuksen seurakunta koska hän kuuluu jo Kristuksen seurakuntaan siksi Jumala johdattaa hänet uskovien yhteyteen olemalla yhteisessä kokoontumisessa Jeesuksen nimen tähden. Se on rekisteröitymätön Raamatun mukainen seurakunta.

Ylipaimenena Hän hallitsee tätä seurakuntaa johon uskovat liitettiin automaattisesti ja siitä juuri Raamattu tarkoittaa ja se on Raamatun mukainen seurakunta. Raamattu ei tarkoita rakennuksellista seurakuntaa vaan meitä uskovia joita Raamattu tarkoittaa Kristuksen seurakunnaksi.

Sinäkin olet osa Kristuksen seurakuntaa koska uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta sinut liitettiin suoraan ja automaattisesti Kristuksen ruumiilliseen seurakuntaan. Siksi se on ekklesia - uloskutsuttujen seurakunta. Jumala uloskutsuu meidät olemalla Kristuksen seurakunta ja Ylipaimenena Kristus on meidän seurakunnan pää.

Sallithan minun esittää että rekisteröitymättömänä kuulun Kristuksen seurakuntaan niinkuin sinäkin. Se on totuudellinen seurakunta, johon sinäkin kuulut. Raamattu opettaa uskovien yhteyden tärkeydestä siksi me olemme JO Kristuksessa olemalla seurakuntana [Hepr. 10:25].

Raamattu puhuu yhteisen kokoontumisen tärkeydestä koska me olemme JO Kristuksen seurakunta niin meidän on tärkeä pitää yhteen kokoontumisen - Kristuksen tulemukseen asti ja ylöstempaukseen astikin.

Tarkoitatko Saulus lähetys ry:n yhdistystä? Se on uskonto- ja kirkkokuntiin sitoutumaton yhdistys. Mitä yhdistykseen tulee; varmaan kyse on citymissionista joka ei pitäydy Sanassa. En tiedä. PP saa itse vastata jos on aikaa.

Rukoilen vielä puolestasi. Hyvää yötä Jeesus myötä - Kristuksen veren suojanasi!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Irka » 25. Syys 2017 11:45

Citymission sanoo sivuillaan, että se on Helsinkiläinen evankeliumiyhdistys. Siksi puhuin Citymission - yhdistyksestä. Viittaan siis Citymissioniin. Tein asiasta oman aloituksen keskustelupalstalle.

Kyllä, olemme osa Kristuksen ruumista, todellista maailmanlaajuista seurakuntaa. On surullista kun on niin vähän kokoontumispaikkoja, joissa pitäydytään Jumalan Sanassa. Että voisi mennä kuulemaan opetusta jonnekin missä uskovat kokoontuvat. Toivon, että sellainen paikka löytyy. Mutta Kristuksen seurakunta on maailmanlaajuinen, johon mekin kuulumme. Ekumenia taas on tosiaan valtava eksytys.

Herra vapautti eilen paljon, mutta edelleen välillä koen valtavaa painostusta - ikäänkuin valheiden "sarjatuli". Haluaisin niin olla vapaa, että uskoni olisi vahva ja tuntisin Herran enkä muuta. Herralla on kaikki käsissään, ja uskon, että usko tulee vahvistumaan tämänkin kokemuksen myötä. Herra tietää mitä Hän tekee. Minun ja meidän on vain luotettava Herraan. Välillä on vaan niin tuskaista. Mutta uskon sen olevan parhaakseni. Kiitos Herralle kaikesta. Meissähän on Jeesuksen usko. Joten Hän varmasti auttaa ja puhdistaa kaikki valheet pois. Kiitos jos muistat rukouksessa.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2017 16:35

*
Just kotiuduin ja huomasin että on uusi osio jonka sinä loit. :thumbup: No ajattelen kirjoittaa vähän että saatana koetti kovasti Simonin [Pietarin] uskoaan kylvämällä valheen nisuja mutta on lohdullista huomata että Jeesus ei hylännyt eikä jättänyt Pietarin yksin kamppailemaan uskon kanssa vaan Jeesus rukoili Simonin puolesta ettei Simonin usko raukeaisi tyhjään [Luuk. 22:31-32].

Jeesus rukoili Simonin uskon puolesta silloin maanpäällisen vaelluksen aikana ja vielä tänäkin päivänä Jeesus elää aina rukoillaakseen meidän puolestamme ja sinunkin puolesta. Jeesus myös voi täydellisesti pelastaa meidät rukoillessaan [Hepr. 7:25].

Ja kun Jumala synnytti meihin Jumalan aikaansaamaa uskoa uskonlahjaksi ettei yksikään kerskaisi ikäänkuin se olisi oma ansio vaan se on uskon lahja ja Jumalan työ ihmisessä niin se Jumalan aikaansaama usko on Jeesuksen omavarainen usko joka kantaa meidät, - ei omassa uskossamme. Me elämme Jeesuksen omavaraisessa uskossa [Gal. 2:20].

Haluaisin vielä kertoa että sain itse kokea miten Jumala repi väärät istutukset juurineen [Matt. 15:13]. Se oli väärä oppi johon minä eksyin uskomaan ja sain kokea miten Jumala otti uskon minulta pois ja se oli väärän opin aikaansaama usko. Siten huomasin että yhtäkkiä olin ihan ilman uskoa ja huomasin miten Jumalan läsnä oli kokoajan uskollinen kanssani vaikka minulla ei ollut yhtään uskoa [Hoos. 7:12].

Siellä pohjassa sain kokea miten Jumala oli kokoajan kanssani enkä ollut yksin. Katsoin Jumalaa joka päivä siinä pohjassa ihmetellen kuinka mahdollista se on vaikka minulla ei ollut yhtään uskoa ja vielä Jumala on kanssani.

Siten minä pyysin Jumalaa johdattamaan oikealle tielle ja siten PP:n linkki oli ihan esillä minun nenäni edessä. Se oli oikeaan aikaan koska eksyin uskomaan väärään oppiin. Olin ihmeissäni miten mahdollista se oli kun se linkki tuli juuri oikeaan aikaan.

Luin sen linkin ja tajusin että se on vakava eksytysoppi niin PP:n kautta sain raamatullisen uskon. Se on se Jeesuksen omavarainen usko. Ajattele, Jeesus ei jättänyt Simonin yksin kamppailemaan uskon kanssa eikä jättänyt minua yksin kun olin vielä ihan ilman uskoa ja vielä pohjassa, sielläkin Jumalan läsnä oli kanssani kokoajan ja uskollisesti.

Luuk. 22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;
32 mutta minä olen rukoillut sinun puolestasi, ettei sinun uskosi raukeaisi tyhjään. Ja kun sinä kerran palajat, niin vahvista veljiäsi."

Hebr. 7:25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

No palaan vielä siihen asiaan että emme elä omassa uskossa vaan Jeesuksen omavaraisessa uskossa joka tulee Sanan kautta [Room. 10:17]. Koska se on Jumalan uskon lahja ja työ ihmisessä ettei yksikään kerskaisi ikäänkuin se olisi tullut ihmisestä itsestään.

Rukoilen vielä puolestasi ja voimia sinulle Irka. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Syys 2017 17:52

*
Irka, vielä haluaisin sanoa... Uskon että Jumala tulee ennalleen asettamaan Raamatun mukaista seurakuntaa ja uloskutsumaan meidät ja johdattamaan meidät yhteenkokoontumaan ykseyksellisesti joka on raamatullinen ykseys ja vielä Jeesuksen nimen tähden. Jumala johdattaa niitä joilla on raamatullinen usko.

Siksi Jumala tahtoo että Kristusta tulee kirkastaa Jumalan seurakunnassa niin Hän on voimallinen tekemään tätä Hänen tahdon mukaan joka tulee toteutumaan lopunajassa. Se raamatullinen ykseys yhdistää niin siten herätys alkaa niinkuin apostolien alkuseurakunnan aikana kun sinä aikana tuli 3000 uskoon ja vielä toinen kerta 5000 uskoon.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Syys 2017 19:49

Irka kirjoitti:Lähetän jatkoa ylläolevaan viestiini liittyen, jossa pyysin rukousapua epäuskooni liittyen. Minulla on edelleen vaikeaa. Seuraavanlaisia valheita pyörii päässä:

Miksi VT:ssa Jeesuksesta ei puhuta enemmän ja suoremmin


Tulevasta Messiaasta on monia viittauksia VT:ssä, mutta ne eivät avaudu ennen kuin vasta UT:n kirjoituksissa. Tästä linkistä voit katsoa Matteuksen evankeliumia: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 6285493967 (käännöksenä on 1992-käännös joka ei ole hyvä käännös muuten mutta siinä näkyy viitteet, kun selaa Matteuksen evankeliumia eteenpäin niin löytää monia viitteitä VT:hen)

Tässä esimerkki VT:stä jossa puhutaan Jeesuksesta:

Jes. 53 kirjoitti:1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.


ja miksi VT ja UT eroavat "sävyltään" niin paljon?

Ehkä yritän etsiä saman Jumalan ääntä kun luen VT:ia ja UT:ia ja nämä kaksi jotenkin eroavat toisistaan.


Mitä tarkoitat tällä? Viittaatko "VT:ssä Jumala on tuomitseva ja ankara ja UT:ssa kiltti ja lempeä" -ajatukseen?

Miksi VT:ssa Jumala sanoo joistain asioista, että ne ovat iankaikkisia ja UT:ssa samat asiat kumotaan. Esim. jokin lakiin liityyvä asia on iankaikkinen sääty, mutta ei olekaan UT:ssa.


Viitannet tämän kaltaisiin sananpaikkoihin? :) :

2. Moos. 12:17 kirjoitti:Ja pitäkää tätä happamattoman leivän juhlaa, sillä juuri sinä päivänä minä vein teidän joukkonne pois Egyptin maasta; sentähden pitäkää tätä päivää, sukupolvesta sukupolveen, ikuisena säädöksenä.


Käytetty alkukielen sana, minun ymmärrykseni mukaan voi kyllä tarkoittaa ikuista, mutta joissain tilanteissa myös pitkää, ennaltamääräämätöntä aikaa, tai ikivanhaa. Mooseksen lait annettiin "pitkäksi, ennaltamääräämättömäksi ajaksi".

2. Moos. 12:17 kirjoitti:Ja pitäkää tätä happamattoman leivän juhlaa, sillä juuri sinä päivänä minä vein teidän joukkonne pois Egyptin maasta; sentähden pitäkää tätä päivää, sukupolvesta sukupolveen, ikuisena (owlam) säädöksenä.


Sananl. 22:28 kirjoitti:Älä siirrä ikivanhaa (owlam) rajaa, jonka esi-isäsi ovat asettaneet.


Tuossa Sananlaskujen kohdassa käytetään samaa alkukielen sanaa kuin 2. Moos. 12:17, mutta eihän mikään ihmisten asettama raja voi olla ikuinen. Tämä kohta todistaa siis että sana voidaan kääntää merkityksellä ikivanha, tai pitkä ja määrittelemätön aika.

Jonathan Mickelson on antanut sanakirjassaan heprean sanalle owlam tällaisia merkityksiä:

1. (properly) concealed, i.e. the vanishing point.
2. (generally) time out of mind (past or future).
3. (practically) eternity.
4. (frequentatively, adverbially, especially with prepositional prefix) always.


VT:ssä on ilmoitettu jo etukäteen siitä että Jumala tulee solmimaan jonain päivänä uuden liiton Jumalan ja ihmisen välillä (Jer. 31:31-34). Mooseksen antamat lakipykälät, jotka eivät ole enää voimassa uudessa liitossa, kuuluvat siis tuohon kategoriaan nro. 2, eli "mielen ulkopuolella olevaan aikaan", viitaten menneisyyteen tai tulevaisuuteen. Joku saa tuon ilmaista paremmalla suomenkielellä jos osaa. :D

Suuri pelkoni on se, että minut on petetty. Minua on ihmisten puolelta huijattu niin monta kertaa elämässäni ja nämä traumat nousevat välillä ja aiheuttavat epäluulon myös Jeesusta kohtaan. Silloin minulle tulee valheellinen kuva Jumalasta ja pelkään, että juuri kukaan ei pelastu, että UT ei olekaan totta.


Kukaan ihminen ei ole täydellisen luotettava kaikessa. Onneksi meidän Jumalamme kuitenkin on. :)

4. Moos. 23:19 kirjoitti:Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?


En ymmärrä miten tällaista epäuskoa voi tulla vaikka Jeesus on puhunut minulle Sanansa kautta ja suoraan ja uskovien kautta. Miksi pelkään että minut olisi petetty? Tällä hetkellä olen kuin rikkinäinen laiva, joka vuotaa, jonka yksin Herra voi paikata.

Olen pyytänyt anteeksi epäuskoani, en käsittääkseni elä tahallisessa synnissä, olen seurannut Jeesusta, etsin Hänen tahtoaan, etsin Häntä...mutta juuri nyt olen heikko ja pelkään että uskoni loppuu. En halua helvettiin. Eläminen epäuskon hetkinä on kamalaa. Auttakaa minua. Tiedän, että Herra auttaa ihmisten kautta. Kiitos jos muistatte rukouksissanne minua.


Rauhaa, Jumala näkee kyllä vilpittömän uskovan sydämeen. Uskonvarmuus tulee ajan ja uskossavaelluksen myötä. :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Irka » 25. Syys 2017 20:33

Kiitos vastauksista. Juha, viittaan juuri siihen, että UT:ssa Jeesus antaa uudet käskyt rakastaa kun VT:ssa oli käskynä esim. tappaa jostain rikkomuksesta. Niin tämä on aiheuttanut epäuskoa. Tiedän, että Herra Jeesus on minussa, mutta välillä kuin "sarjatulena" tulee valheita päähän ja se on kamalaa. Yksi syy mikä on aiheuttanut epäuskoa on myös se kun olen lukenut liian vähän evankeliumeiden alkuja. Siksi päähän monesti pääsee vain katolisen kirkon kuvat, jossa kuvataan Jeesus seimessä jne. Eli sen sijaan, että Jumalan Sana eläisi minussa niiltä kohdin, minulla on ollut mielikuvia kuvista, jotka liittyvät Jeesuksen syntymään. Monet maailmassa pitävät niitä kuvia satukuvina ja sitähän ne ovat koska Jumalaa ei tule kuvata. Mutta ne kuvat ovat sitten aiheuttaneet valheita ettei Raamattukaan UT:n osalta olisi totta. Herran Jeesuksen usko minussa on ja sen takia tiedän että UT on totta. Mutta katolisen kirkon hapatus saa aikaan valheita. En tiedä ymmärtääkö tästä selityksestäni tätä ongelmaa. Mutta tästäkin näkee kuinka petollisia kaikenlaiset kuvat Jeesuksesta voivat olla, oli kyseessä Jeesus seimessä tai Jeesus ristillä tai muissa tilanteissa. Ne kuvat ovat saatanan tuotosta, ja voivat vaikuttaa myös uudestisyntyneisiin uskoviin tällä tavoin. Kiitos jos muistatte rukouksissanne minua. Herra auttaa ja vie kaiken läpi. Kiitos ja kunnia Jumalalle kaikesta.
Irka
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25. Heinä 2017 21:20

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Syys 2017 14:38

Moni miettii kuvailemaasi "kontrastia" ja hämääntyvät siitä. Jumala on kuitenkin sama sekä VT:n että UT:n aikana. Laitan tähän "vastakontrastiksi" toisenlaisia raamatunpaikkoja:

3. Moos. 19:18 kirjoitti:Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.


3. Moos. 19:34 kirjoitti:Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.


3. Moos. 19:14 kirjoitti:Älä kiroa kuuroa äläkä pane kompastusta sokean eteen, vaan pelkää Jumalaasi. Minä olen Herra.


5. Moos. 24:17 kirjoitti:Älä vääristä muukalaisen äläkä orvon oikeutta, äläkä ota lesken vaatteita pantiksi.


3. Moos. 19:9-10 kirjoitti:9 Kun te korjaatte eloa maastanne, niin älä leikkaa viljaa pelloltasi reunoja myöten äläkä poimi tähkäpäitä leikkuun jälkeen.
10 Älä myöskään korjaa tyhjäksi viinitarhaasi äläkä poimi varisseita marjoja, vaan jätä ne köyhälle ja muukalaiselle. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.


Matt. 23:33 kirjoitti:Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?


Apt. 5:1-11 kirjoitti:1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
2 ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4 Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
6 Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
7 Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
8 Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
9 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10 Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.


Jumalan hyvyys ja armo, mutta myös ankaruus syntiä ja vääryyttä kohtaan on nähtävissä sekä VT:n että UT:n puolella. VT:ssä Jumala käski antamaan kuolemanrangaistuksen joistain synneistä tai käymään sotia pahoja pakanakansoja kohtaan. Jumala vihaa syntiä äärimmäisen paljon. Jumalan näkökulmasta synti on äärimmäisen pahaa ja likaista. Kontrasti on paljon isompi Jumalan mittakaavasta kuin meidän mittakaavastamme. Jumala on täydellinen ja pyhä, me taas olemme armahdettuja, syntisiä ihmisiä, jotka emme ole itsessämme täydellisiä lähimainkaan. Jumalan tuomiot ovat aina oikeudenmukaisia. Kyllä ihminenkin olettaa että rikoksentekijät joutuvat teoistaan vankilaan.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Syys 2017 15:45

vaisuliini kirjoitti:*
Ok Irka, kysyn onko siellä vapaaseurakunta? Se pitäytyy Jumalan Sanassa noin 70%, minä luulen.


Anteeksi, mutta tämä väite ei kyllä pidä mitenkään paikkaansa. Vapaaseurakuntia on erilaisia, niissä on eri ihmisiä ja erilaisia pastoreita ja vanhimmiston jäseniä. Yksikään vapaaseurakunta ei ole tietenkään täydellinen, kuten ei mikään muukaan paikka ole. Mutta tällaiset "prosenttiluvut" eivät perustu mihinkään eikä voi tuolla tavalla yleistää. Paikalliset vapaaseurakunnat ovat itsenäisiä, vaikka kantaisivat samaa Vapaaseurakunnan nimikettä. Niissä on siis paikallisia eroja, vaikka ydinopit ovat tietenkin samat. En tunne yhtään uskovaa tai yhtään seurakuntaa joka olisi opissaan täydellinen kaikessa. Tuskin minäkään olen.

Irka kirjoitti:Suomen Vapaakirkko on mukana ekumeniassa, ja siitä syystä en mene seurakuntiin, jotka kuuluvat Suomen Vapaakirkkoon. Jumala käskee erottautumaan niistä.


Se on totta että Vapaakirkko on mukana ekumeenisessa neuvostossa. Minäkin olen asiaa ihmetellyt enkä pidä sitä hyvänä asiana. Tämä ei kuitenkaan ole mielestäni syy laittaa Vapaakirkkoa täydelliseen boikottiin. Olen käynyt päälle 3 vuotta eräässä vapaaseurakunnassa eikä siellä ole "ekumenia" tullut mitenkään esille. Ei ole suositeltu katolista kirkkoa tai kutsuttu sen edustajia puhumaan. Näin "ruohonjuuritasolla" asia ei ole siis käytännössä ainakaan minulle näkynyt millään muotoa. Jos paikallinen vapaaseurakunta vaikuttaa muuten hyvältä paikalta eikä siellä tuoda esille harhaoppia vaan tervettä Raamatun sanaa, voin hyvin mielin suositella sellaista seurakuntaa kenelle tahansa uskovalle. Vapaakirkon kautta on tullut ihmisiä uskoon ja vapaakirkossa voi kuulla ihan raitista opetusta ja Jumalan sanaa. Toki Vapaakirkossa on omat ongelmansa mutta jos katsomme UT:n seurakuntia niin eivät nekään täydellisiä olleet.

Tästä ekumenia-asiasta pitää puhua oikealla tavalla, ei sillä tavalla että pelotellaan tyyliin että tekee melkeinpä syntiä jos vaan käy jossain paikallisessa vapaaseurakunnassa. Tällaisen taidottoman pelottelun vuoksi minäkin aikoinani valitsin mennä Vapaaseurakunnan sijasta Cityseurakuntaan. Cityseurakunnat edustavat menestysteologiaa ja äärikarismaattisuutta ja ovat uskolle todella epäterveitä paikkoja. Olin hengellisesti suuressa vaarassa siellä käydessäni. En tiedä mitä olisi käynyt jos Jumala ei olisi armossaan sieltä johdattanut ulos. Menin Cityseurakuntaan vain siksi koska se ei kuulunut ekumeeniseen neuvostoon... Että niin, kuka tahansa voi käydä vapaaseurakunnassa aivan hyvällä omallatunnolla, kunhan paikallisseurakunta itsessään on näin muuten terve.

Olen joiltain vapaakirkollisilta pastorishenkilöiltä kysellyt tästä ekumenianeuvostoasiasta. Eräs kertoi itsekin ihmetelleensä aikoinaan asiaa että miksi vapaakirkon hallitus sellaiseen meni mukaan ja oli itse asiaa vastaan ja laittoi vielä jopa kyselyä heille että miksi näin. Mitään ihmeempää ei saanut vastaukseksi.

Juttelin myös toisen pastorin kanssa asiasta. Hän ei sen kummempaa osannut hallituksen valinnoista sanoa, piti asiaa jonkinlaisena "kirkollisena ulkopolitiikkana", että pidetään jonkinlainen keskusteluyhteys eri kirkkokuntiin. Ja että mukanaolo ei perustu samanmielisyyteen eikä siihen että hyväksyttäisiin kaikki. Sanoi myös, että Vapaakirkko esimerkiksi ei koskaan kannattaisi katolisen kirkon erityisoppeja. Itse hän ei ole ollut millään tavalla mukana missään ekumeniajutuissa eikä ole sellaisesta kiinnostunut. Sanoi myös ettei asia näy paikallisseurakunnissa millään tavalla ja että on siinä mielessä "irti vapiksen systeemeistä". Kuulemma kyseessä on "pienen edustajaporukan mukanaoloa jossain keskusteluissa pari kertaa vuodessa".

Niin, olkoon jokainen mitä mieltä on näistä vastauksista, mutta muistutan siitä että paikalliset vapaaseurakunnat ovat hyvin pitkälle itsenäisiä, kunhan vain pitäytyvät Raamatussa. Jos jokin paikallinen vapaaseurakunta olisi myötämielinen katolilaisuutta kohtaan esimerkiksi niin sellainen seurakunta ei kyllä olisi kovin terveen kuuloinen. En itse ole koskaan törmännyt vapaakirkolliseen pastoriin joka olisi ilmaissut myötämielisyyttä katolilaisuutta kohtaan.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron