Apua uskonkriisiin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Syys 2017 12:53

*
Ok Juha. Mutta en kohdistanut 70 %:lla ihmisiin. Kohdistin vain ekumeniaan. Sanoin että 'minä luulen' niin tällä tarkoitan etten ole täysin varma asiasta. No muistetaan Irkaa rukouksissa päivittäin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 08. Loka 2017 01:17

Minä ajattelisin että jos joku haluaa löytää seurakunnan joka 100% pyhö ja kaikessa oikeassa niin ei taida koskaan löytää. Onhan kaikissa seurakunnissa eroja ja eroavia painotuksia. Silti Herra on niissä kaikkissa. Jos siis Herra on niissä ja ne kelpaavat Herralle, niin eivätkö kelpaa meille?

Tai jos ajattelemme, että Herra ei ole niissä vaan Herra on vain täydellisissä seurakunnissa, niin sitten tulee ajatella myös että Herra ei ole epätäydellisten uskovienkaan kanssa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2017 09:06

*
Minun kannaltani asia on päinvastoin. Kaksi uskonsiskoa ymmärsi minut väärin ja väärinymmärretyksi tuleminen ahdisti minua. En ole nyt hyvässä välissä heidän kanssaan ja mittani oli täyttynyt niin suutuin heille ja sanoin suorat sanat heille vaikka en halunnut tehdä pahaa heille. Niin sen jälkeen en halua nähdä heitä seurakunnassa ja vielä pastoria olen yrittänyt oikaista Raamatun mukaiseen suuntaan.

Siten näin unta pastorista. Uneni mukaan pastori on aina kiireinen mies mutta ei ehtinyt pitää huolen omasta suhteestaan Jeesuksen kanssaan ja on itse likaantunut. Kiireisyyden takia pastori likaantuu. Niin minä huokailin ja rukoilin hartaasti että löytäisin Raamatun mukaisen seurakunnan enkä halua palata tuonne seurakuntaan.

Rukoilin niiden uskonsiskojen puolesta ja heitin jo asian Herran haltuun ehdolla ettei minun tarvitse nähdä heitä koska ahdistaa väärinymmärretyksi tuleminen ja sen takia jätin käymättä seurakunnassa. Ja vielä pastori. Kovapäinen mies hän on. Toivottavasti Jumala avaisi hänen silmät aukenemaan ja tajuamaan Sanan valossa. Voitte muistaa pastoria rukouksissanne, kiitos! *raskas huokaus*

Mieluummin löytäisin Raamatun mukaisen seurakunnan kuin tuo seurakunta.... Ajattelen tuota seurakuntaa niin ahdistun heti. Siitä lähtien olen vaille seurakuntayhteyttä ja se on Jumalan tahdonmukaista. Huomasin että on vaille seurakuntayhteyttä, voi eksyä pois Jumalan tahdonmukaisesta seurakuntayhteydestä. Se ei ole turvallisinta. Siksi rukoilin huokaillen Raamatun mukaista seurakuntayhteyttä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Joonas » 08. Loka 2017 17:17

Vähän tämä voi johtua siitäkin että mikä on pääasiallinen syy miksi menemme seurakuntaan. Menemmekö rakentumaan ja itse saamaan, vai menemmekö rakentamaan ja antamaan. Herran mukaan autuaampi on antaa kuin ottaa, ja muita virvoittamalla itse koostuu. Ei meitä ole kutsuttu vain etsimään siunauksia vaan olemaan siunauksena. Jos näemme seurakunkan jossa näemme vajavuuksia niin kierrämmekö sen kaukaa? Eikö juuri tuo seurakunta tarvi Herran siunausta? Ehkä sinä tai minä voimme olla osana, sitä prosessia että Herra vaikuttaa muutosta tuossa seurakunnassa. Tietty eriasia on jos ei se ole lainkaan Herran seurakunta ja siellö kielletään Kristuksen jumaluus ja ristinkuolema.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Loka 2017 18:13

Tämä on oikein hyvä pointti, Joonas :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Loka 2017 20:47

Olen jostain lukenut tai kuullut, että ihmisen isäsuhde heijastuu jumalasuhteeseen ja olen huomannut tämän pitävän jossain määrin paikkansa. Joskus vain meidän muutkin elämäntraumat tunkevat uskonelämään. Ei siinä varmaan auta muu kuin päättää, että vaikka minkälaisia ajatuksia tulee, niin minä uskon silti Jeesukseen. Mikään ei voi viedä meitä pois Kristuksen rakkaudesta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Maalis 2018 21:42

Tämä lohdutti ja kosketti minua tänään todella paljon:

"Minä näen kaiken sen vaivan, minkä kotona perheesi eteen teet. Sen näkymättömän työn, josta kukaan ei kiitä. Leivänmurut, jotka pyyhkäiset pöydältä ja pyykit, jotka laitat koneeseen, vaikka pitäisi jo mennä.

Näen jokaisen kengän, jonka laitat paikoilleen, jokaisen likaisen lautasen, jonka keräät muiden jäljiltä. Kuulen jokaisen nielaistun sanan, joka olisi tehnyt mieli huutaa. Näen jokaisen kerran, kun luovut omista suunnitelmissasi muiden vuoksi.

Näen sen myös sen hiljaisen hetken ennen nukkumaanmenoa, kun avaat lastenhuoneen oven ja kuuntelet tasaista hengitystä. Ja sen menettämisen pelon, joka silloin tällöin yllättää, kun kello on jo paljon, eikä ovi ole käynyt, sen näen myös.

Näen jokaisen kyyneleen, jokaisen hymyn ja jokaisen hyväksyvän katseen. Näen jokaisen kattilallisen ruokaa, jokaisen maksetun laskun ja jokaisen läsnäolon hetken.

Kysymys kuuluu, näetkö sinä saman?

Jos näkisit kaiken, minkä minä näen, luulen, että pitäisit itsestäsi todella paljon. Jos laskisit epäonnistumisien sijasta onnistumisia, huomaisit, että olet ennemmän kuin riittävä.

Mitä jos armahtaisit itseäsi?"

:hearts:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 13. Maalis 2018 22:14

Mä olen mietinyt tätä isäsuhde/Jumalasuhde juttua.. :shock: :o Se ajatus saa tuntumaan Jumalan jotenkin niin kaukaiselta, että joku maallinen henkilö voisi vaikuttaa siihen.. Olisiko se "Kristuksen tuntemista lihan mukaan" :shock: Mä ainakin itse haluan tuntea Herran niin, että ero maallisen ihmisen ja Herran välillä on kuin yö ja päivä.. karmein ajatus mulla olisikin että Jumala muistuttaisi 50luvulla syntynyttä suomalaismiestä.. *hrrrrrrr* mutta onneksi ei muistuta :happy: :hearts: :wise3:
pehmytpusu777
 

Re: Apua uskonkriisiin

ViestiKirjoittaja Ariel » 16. Maalis 2018 17:42

pehmytpusu777 kirjoitti:Mä olen mietinyt tätä isäsuhde/Jumalasuhde juttua.. :shock: :o Se ajatus saa tuntumaan Jumalan jotenkin niin kaukaiselta, että joku maallinen henkilö voisi vaikuttaa siihen.. Olisiko se "Kristuksen tuntemista lihan mukaan" :shock: Mä ainakin itse haluan tuntea Herran niin, että ero maallisen ihmisen ja Herran välillä on kuin yö ja päivä.. karmein ajatus mulla olisikin että Jumala muistuttaisi 50luvulla syntynyttä suomalaismiestä.. *hrrrrrrr* mutta onneksi ei muistuta :happy: :hearts: :wise3:


Minä ymmärrän että sillä tarkoitetaan juuri sitä ongelmaa joka monella on, kun jumalakuva on vääristynyt isäsuhteen kautta. Tarkoitus on että se muuttuu raamatun mukaiseksi, ja ensi askel siihen voi olla ymmärtää että se on vääristynyt oman isäsuhteen kautta. Ainakin omassani olen huomannut että ajatukseni Jumalasta saattavst muistuttaa minkälainen oma isäni on, eli mielestäni tuossa on kyllä perää. Onneksi meille on annettu raamattu, josta saamme oikean kuvan ja vääristynyt kuvamme voi muuttua todellisen Isän näköiseksi!
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa

cron