Ahdistus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja paa » 29. Tammi 2018 14:14

Mitä tulee tuohon linkkiin, niin suhtaudun hyvin skeptisesti. Mulla lääkkeiden lisäksi paras apu on ollut se, että oon vatvonut jonkun perheen ulkopuolisen kanssa asioitani jopa useamman vuoden ajan, ja olen löytänyt syyn sille miksi masentaa ja ahdistaa. Ja että joku on sanonut ja opettanut, mitä sitten tehdään kun alkaa taas masentaa, miten siitä pääsee eroon. Tiedän tosin, että moni uskova vastustaa terapiaa. No, mulla se toimi.

Kari Luoto itse toteaa tuossa keskustelussa, että menetelmänsä on vaaraton, joten ehkä sitä uskaltaa kokeilla?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja Jansku » 30. Tammi 2018 19:25

paa kirjoitti:Miksi olet lääkkeitä vastaan? En minäkään niitä mielelläni syö, mutta olen saanut niistä niin valtavan avun, että olisi ollut 'hullua' jättää syömättä. Menenhän mä silloinkin lääkäriin ja pyydän hoitoa ja kipulääkkeitä, jos multa katkeaa käsi.

Lyhyesti: mulla ollut 15 vuotta keskivaikea masennus + ahdistuneisuushäiriö + pelkotilat + sos.tilanteiden pelko + paniikkihäiriö yms., oon ollut sairaalassa psyk.osastolla, pitkiä aikoja sairaslomalla ja monesti joutunut irtisanoa työpaikkani, koska ahdistus on tehnyt mahdottomaksi työssä käynnin. Edellisen kerran masennus+ahdistus äityi akuutiksi viime kesänä, josta tässä sitten pikkuhiljaa on taas hinauduttu parempaan kuntoon.

Lääkkeiden tarkoitus on nostaa sut sieltä pahimmasta jamasta kohtuulliseen kuntoon, mutta ei niiden tarkoituskaan ole ketään parantaa. Eikä niitä missään nimessä ole tarkoitus syödä loppuikä. Mulla on nyt hyvin pieni lääkitys, mistä olen iloinen ja elättelen toivoa, että joskus saan jättää kaikki pois. Mutta en pidä tässä kiirettä, oon ollut niin pohjalla, että jos sieltä pois pysymisen hinta on lääkitys, niin sitten syön niitä.

Joskus itselle sopivan lääkkeen etsimiseen menee kauan aikaa. Mulla kokeiltiin liki kymmentä lääkettä, ennenkö löytyi sellainen, joka auttaa ja jossa ei ole sivuoireita. Jossain määrin SSRI-lääkkeistä on minusta maalailtu aivan liian ankea kuva.


Siksi olen vastaan kun olen joutunut syömään ssrri ja esim.psyyke lääkkeitä vuosien 1998-2013 aikana.Niistä tuli kaikenlaista haittaa.Sydämmen,vatsan,"miehisyyden" ongelmia.Myös lihominen ja liika syöminen kehittyi salakavalasti.Aloitin rankan liikunnan sen jälkeen.Mutta ei se ole minua parantanut.Olen varma että nuo lääkkeet jättävät aivoihin/kehoon jotain semmoista että olet riippuvainen niistä lopun iän.minulla on myös sairaala jaksoja ollut.Erinlaisia terapia muotoja .Seuraavaksi kokeillaan kristillistä terapiaa.

Lääkkeenä käytän vitamiineja,kasviksia,kofeiniiton kahvi yms.Uskon vielä että Herra soisi minulle tiedon jota etsin itsessäni että mistä vaivani johtuu.
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja Jansku » 04. Helmi 2018 21:12

Vielä sellanen erittäin VAKAVA asia kuin Traumat."minulla lapsuuden"

Tekevät minusta yhtääkkiä toimintakyvyttömän.Kuin joku ohjailisi sinun elämääsi.

Ei tätä kukaan muu ymmärä paitsi se joka on myös traumaattinen. :?
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 04. Helmi 2018 22:49

Minäkin uskon ,että traumoja saattaa olla nuoruudesta monilla ja juuri esim isä äiti suhteissa tai hylkäyksissä .Ne joiden olisi pitänyt olla se kaikkein suurin turva onkin ollut suuri murhe ja pettymys .Kuvittelen sen niin sillä itselläni on ollut maailmankaikkeuden parhaimmat vanhemmat ja joka päivä pyrin kiittämään heistä Jumalaa.
Mutta se miten suuri tuki aina on vanhempani ollut ja kuinka olen voinut heihin aina nojata olempa sitten ollut kuinka tyhmä tahansa hölmöillessä esim nuorena niin se tukiverkko on ollut silti ja siitä peilaan sitä mitä joskus näen ihmisissä ,kuinka heidät on hylätty ja se voi ahdistaa ihmistä myöhemminkin ja laittaa pohtimaan ja pohtimaan kellä ei ole ollut tukiverkkoa tai mitään muutakaan .Muuta en tiedä neuvoksi kuin sen ,että Jeesus ja Häneen suora yhteys ja niin pitkään rukoilla ja vaivata Jumalaa kunnes Hän vastaa ja auttaa sillä Hän on luvannut ja siihen voi vaikka vedota .
Jumala kyllä omistaan pitää rakkaudella huolen ja mitä voisin kuvitetella siihen ajatusmaailmaan niin hyväksyy sen tosiasian ,mitä on tapahtunut jos on tapahtunut jotain ja antaa anteeksi Jeesuksen nimessä ja sanoa ,että nyt kasvan ulos tuosta asiasta ja annan itselleni ohjeen ja käskyn kasvaa ulos ja teen täyden mielenmuutoksen asiassa sillä täysi mielenmuutos jos sen päättää tehdä se muuttaa myös sitä käytöstä ja tässä tapauksessa ajatusta .

Ajatus on se ensi askel kaikkeen vaikka syntiinkin..jos päättää ,että minun ajatuksiin ei tule yhtään tiettyä asiaa niin ennenpitkään sen oppii eikä ajatuksiin tule mitään sopimatonta .Tämä on askel siis mihin tahansa .
Ei siis pidä antaa yhtään kirjainta "siimaa väärälle ajatukselle eikä missään tapauksessa antaa sen muodostua kuvaksi tai videoksi tms omassa päässä .Siis bloggaa sen heti ulos kun se väärä pyrkii sisään.....se toimii kun sen opettelee .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja paa » 05. Helmi 2018 22:23

Mullakin oli lapsuudessa tapahtumia, jotka vuosikausiksi onnistuin unohtamaan ja mielestäni pääsin niiden yli, mutta sitten aikuisena yhtäkkiä saivat mut lopulta päätymään suljetulle. Ei mieli vaan kestä määräänsä enempää.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja mirjam » 07. Helmi 2018 20:14

Olen rukouksessa Jumalan kanssa harrastanut pahojen muistojen "korjaamista". Kun on ollut joku traumaattinen tilanne, jonka muistan, oli se tapahtunut kymmeniä vuosia sitten tai vaikka eilen, niin pyydän, että Jumala korjaa sen muiston.
Minun oloani se on helpottanut. Se pahin piikki lähtee, vaikka ei itse tapahtuma unohdu, niin se ei enää ahdista.
mirjam
 
Viestit: 49
Liittynyt: 14. Heinä 2016 19:59

Re: Ahdistus

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Heinä 2018 22:32

Olen lukenut, että ihmisen kaikkein voimakkaimmat tunteet ovat pelko ja katkeruus. Niitä voi olla vaikea voittaa ihmisen omassa voimassa, mutta Raamatun mukaan rakkaus voittaa sekä pelon että katkeruuden.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa

cron