Mietityttää Herran varjelu ja apu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 01:38

*
Herra varjelee omiaan, sanoo Raamattu mutta tulee tosi tilanne esim. kolari vaikka moottoripyörä tai auto tai bussikolari niin se panee miettimään Herran lupausta jonka mukaan Herra lupaa varjella omiaan.

Yksi uskonsisko sai niskavamman bussikolarissa ja siitä lähtien hän kärsii jatkuvasti kovista päänsäryistä ja käyttää kipulääkettä. Se pani miettimään ja ihmettelemään. Raamattu sanoo selvästi että Herra lupaa varjella omiaan.

Voiko luottaa Herran varjeluun?!? Minä välillä epäröin koska olin itse mukana kolarissa muutaman kerran mutta niistä yksi kolari kolautti luottamukseni henkisesti koska olin sinisilmäinen ja naiivinen uskova joka luotti Herran varjeluun. Luottamus Herraan tuntui romahtavan.

Minä ajattelin että olin todella idiootti ja tämä idiootti luotti naiivisesti ja sinisilmäisesti Herran lupaukseen jonka mukaan Herra lupaa varjella omiaan. Näen vielä heti punaista kun joku saarnaa Herran varjelusta. Minä aloin kammota naiivista ja sinisilmäistä uskoaan. Kuulin joltain muulta mitä uskovalle tapahtui niin minä ahdistuin ja masennuin.

Siten minulla silmät aukesivat näkemään asiaa selkeästi ja tajusin että nyt on "kaksi leiriä". On se leiri joka vaientaa eikä kerro mitään mitä itse oli käymässä läpi ja joka oli vaille Herran varjelua. Se toinen leiri muistutti minua paljon koska silloin olin naiivi ja sinisilmäinen uskova joka luotti Herran lupaukseen siitä varjelluksesta. Se sama leiri ei vielä tiedä "totuudesta". Mutta se toinen leiri joka vaientaa, ei kerro sille toiselle naiiviselle ja sinisilmäiselle leirille "totuudesta". Minä tiedän "totuuden" että Jumala ei kaikkialla varjele omiaan.

Anteeksi, ei tarkoitus viedä sinun luottamuksesi pois mutta ahdistun itse jos joku puhuu jatkuvasti Herran varjeluksesta ymmärtämättä mitään mitä oikeastaan varjelus on. Minusta pitäisi avata se varjelus rehellisesti mitä oikeastaan Jumala tarkoittaa. Herra ei tarkoita että kaikkialla Herra varjelee omiaan.

Raamattu mainitsee että uskovat olivat tuohon aikaan pahoinpideltyinä. Paavali mainitsi että on itse maahan lyöty. Mitä varjelukseen tulee; mitä Herra tarkoittaa varjeluksella?!? Hänen omat ovat sahattu kahtia, sanoo Raamattu. Löytyy Raamatusta ne kohdat joissa he olivat vaille Herran varjelusta.

En voi valehdella sanoen että kyllä Herra varjelee. Kun jos tulee tosi tilanne esimerkiksi kolari niin varmaan mietin varjeleeko Herra minua vai ei. Olen varmaan kuitenkin kohtaamassa kuolemaa siinä kolarissa. Sitä ei voi tietää mutta Herra ei varmaan tarkoita että varjelee omiaan kaikkialla ja automaattisesti.

No uskovat puhuivat Herran lupauksesta jonka mukaan Herra varjelee omiaan ja jotkut uskovat yhtyivät sanomalla 'amen'! Niin ahdistuin heti sisimmässäni syystä että minua ahdistaa tietämättömyys tai ymmärtämättömyys mitä Herra oikeastaan tarkoittaa varjeluksella. Hän ei varmaan tarkoita sitä että Hän varjelee omiaan kaikkialla ja automaattisesti.

No jos sinun silmät eivät vielä ole aukaisseet näkemään tosiasiaa niin tämä on sinulle uusi asia.

No minua saa muistaa rukouksin että epäröin vielä Herran varjelusta ja apua. En enää huuda Herraa avukseni sen jälkeen kun minua kolautti niin menetin luottamuksen Jumalaan, Hänen varjelukseen ja apuun. Kiitos etukäteen!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 24. Syys 2017 09:13

Tapahtuihan Jobillekin kaikkea ja Paavalille;
2Kor.11
23 He ovat Kristuksen palvelijoita puhun kuin mieltä vailla minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.


Tosin tuosta aiheesta olisi hyvä olla uskoville tervettä opetusta että; mitä se varjelus todellisuudessa on?

KIva että nostit aiheen esille, monesti itsekin on sitä pohtinut voiko uskovalle sattua ja mitä.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja eetu » 24. Syys 2017 09:46

Olin joskus Pohjois-Espanjassa automatkalla ja kaverin kanssa pysähdyttiin P-paikalle valmistautumaan autossa nukkumaan.
Kun laitoin silmät kiinni, näin "valokuvan" jossa minua osoitettiin ikkunan läpi käsiaseella. Kerroin asiasta kaverille, ja hänellekkin oli tullut epärauha eikä enää pystytty siinä nukkumaan. Uskon että Herra varoitti maantierosvoista joita Pohjois-Espanjassa liikkuu.

Uskon että Herra voi sallia onnettomuudetkin uskoville, ja silloin varmasti uskova miettii että miksi ihmeessä Herra salli onnettomuuden tapahtua mutta voihan olla niin että Herra sallii esim kolarinkin tapahtua jotta uskova ei esim ylpistyisi. Paavalilla oli saatanan enkeli rusikoimassa häntä, en tiedä mitä se tarkalleen ottaen oli.

Joskus töissä minulle kävi niin että satutin jalkani koska en kuunnellut Herran varoitusta. Olin viemässä rullakolla tavaraa portaikossa. Portaikkoon oli asennettu rullakkoa varten "raiteet" portaitten päälle ja vein siis ihan liian raskasta tavarakuormaa, ja reväytin jalkani. Se oli minulle opetus siitä että kannattaa aina totella Herraa koska uskon että Herra kehotti yläkerrassa keventämään kuormaa, koska Herra tietää kaiken.

Silloin kun en vielä ollut uskossa, minulle kävi kerran niin että autosta räjähti eturengas moottoritiellä. Uskon että se johtui siitä että olin ajamassa kaverini kanssa Sauna Open air hevimetallitapahtumaan.

Ja myös silloin kun en vielä ollut uskossa, menin lumilautailemaan ja äitini kysyi että vuokrataanko laudan lisäksi myös kypärä. Sanoin että ei. No sitten kun olin lumilaudalla alittamassa hiihtohissiä, niin hiihtohissi kiihdytti juuri sillä alitus hetkellä ja hiihtohissin kapula napsahti täysillä päähän.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja Pirka » 24. Syys 2017 10:02

Room 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

Room 8:14-18 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.


Meillä Jumalan lapsilla on kärsimyksiä, mutta myös toivo kirkastumisesta. (jo täällä ajassako osittain ?)
Uskon, että Jumalamme varjelee elämäämme kokonaisuudessaan, kun haluamme Hänessä roikkua kiinni.

Ps 91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
:thumb:
Pirka
 

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 10:15

*
Kyllä Herra sallii onnettomuuden tapahtua ettei uskova ylpistyisi mutta voin hyvin vannota etten ylpeillyt sinä päivänä kun se tapahtui ja huusin Herraa avukseni eikä Hän vastannut hätähuutooni. Niin tämä kolautti minua henkisesti ja menetin luottamuksen Häneen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja eetu » 24. Syys 2017 10:48

Niin en siis väitä että kaikki uskovien kokemat onnettomuudet johtuvat siitä että Herra haluaa ottaa esim ylpeyttä pois.

En tiedä kyseisen kolarin faktoja joten on vaikea kommentoida sitä.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 11:00

*
Ok. Meidän pitäisi avata se varjelus rehellisesti että Jumala ei tarkoita että Hän varjelee omiaan kaikkialla.

No mieleeni juolahti se yksi päivä jolloin yksi mies halusi tulla todelliseen uskoon. Hän haki todellista uskoa niin hän kysyi niiltä uskonsiskoilta miten saa todellisen uskon. Ne neuvoi sanoen että 'huuda Jeesuksen nimeään avuksi niin sinä pelastut'. Niin tämä mies uskoi ja huusi ja huusi vielä saamatta ollenkaan todellista uskoa. Siten ne siskot neuvoi sanoen että ole tosissaan ja huuda kunnolla ja kovaa! Mies masentui ettei kelvannut Jumalalle. Minä seurasin tätä tapausta ja ahdistuin.

Mitä Raamattu tarkoittaa että 'huuda Jeesuksen nimeä avuksi niin pelastuu'? Nämä uskovat ovat mielestäni niin tietämättömiä mitä tarkalleen tämä tarkoittaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja eetu » 24. Syys 2017 11:22

Kuulostaa oudolta tuommoinen yhteen jakeeseen perustuva toiminta. Jumalattomille tulee julistaa parannuksen saarnaa jotta he ymmärtävät olevansa syntisiä ja että heidän tulee tehdä parannus ja ottaa uskossa Jeesus Kristus vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen. Ei uskoon voi tulla omin teoin eli tuollaisella ihmisten määrittelemällä fyysisellä huutamisella. Jeesuksen usko on lahja jonka voi ottaa vastaan tai olla ottamatta vastaan.

Uskon että se huutaminen siinä tarkoittaa kuvaainnollisesti että ihminen sydämmessään huutaa Herraa avuksi kun on tajunnut olevansa syntinen (kavahtaa syntejään koska on ymmärtänyt olevansa matkalla ikuiseen kadotukseen) ja haluaa tunnustaa syntinsä ja ottaa Jeesuksen vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen ja seurata Herraa Pyhässä Hengessä ja totuudessa (Jumalan Sana).

Uskon että ymmärrän mitä tarkoitat varjelus asialla. Olisi valehtelua sanoa että uskova ei voi koskaan joutua esim kolariin ja että uskova ei koskaan voi vammautua kolarissa taikka kuolla kolarissa. Kyllähän meistä jokainen joku päivä kuolee. En tarkoita että pitäisi lähteä hakemalla hakemaan onnettomuuksia. Itse ajoin työmatkoja joskus todella väsyneenä ja Herra näytti ilmestyksen jossa näin omat hautajaiseni ja vaimoni itkemässä haudallani eli se oli Herran varoitus siitä että pitää levätä että ei nukahda rattiin.

Uskon että Herran varjelus tarkoittaa sitä että vaikka uskova joutuisi kolariin, niin Herra auttaa senkin ahdistuksen läpi eikä meitä hylkää eikä jätä.

Monen ahdistuksen kautta pitää meidän käymän taivasten valtakuntaan. Uudessa Jerusalemissa eli ikuisessa autuudessa - ikuisessa elämässä ei enää ole tuskaa eikä kyyneleitä. Uskon että vasta ikuisessa elämässä me täysin ymmärrämme miksi koimme tässä elämässä myös tuskaa ja ahdistusta.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mietityttää Herran varjelu ja apu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 11:35

*
Amen! Se varjelu on uskovien keskuudessa vääristynyt, samoin apu. Niin se vääristynyt käsitys on tavallaan syytä joka iskoutui minun uskooni. Siten se tosi tilanne tapahtui niin silloin minua kolautti henkisesti niin menetin luottamukseni Jumalan varjeluun ja apuun. Jälkeen päin tajusin että se vääristynyt käsitys on pahasti iskoutunut minuun.

Minun pitäisi kasvaa ulos tästä vääristyneestä käsityksestä ja toipua siitä henkisestä kolauksesta! Herra auta minua tässä asiassa!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa

cron