Kirjat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 09:25

*
Ok Eetu.

No en lue hengellisiä kirjoja. Luen pääasiallisesti Raamattua koska siihen liittyy erittäin tärkeä syy. Jos tykkää lukea mieluiten muita hengellisiä kirjoja kuin Raamattua niin Raamattu ei voi avautua enää koska ne kirjat ovat lihallisesta syystä mielenmukaisia miellytyksiä kuin Raamattu niin Sana ei avaudu tai Sana tökkii.

Koska sydämessä ei ole sijaa Sanalle [1Joh. 2:15]. Kun uskonelämä tuntuu tökkivän syystä ettei Sana ole sydämen ensisijainen kohde. Jos Sana on ensisijainen sydämen kohde, niin Sana avautuu ja antaa ymmärrystä ja lukeminen ei tunnu tökkivän enää.

1Joh. 2:5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella tullut täydelliseksi. Tästä me tiedämme olevamme hänessä. RK

Jos maailma on sydämen ensisijainen kohde koska se on mielenmukainen miellytys niin Jumalan rakkaus ei ole hänessä. Jos Sana on sydämen ensisijainen kohde, Kristus ilmoittaa itseään ollessaan Sanana eli se tarkoittaa että Sana avautuu hänelle [Joh. 14:21].

Siksi en halua lukea muita kirjoja enää. Ja lisäksi luen vähän Raamattua nykyään sillä minulla on tämä tilanne joka liittyy minun tilaani ja sen Herra tietää.

Pekka, sinä mainitsit itsemurhan niin minulla on myös järkyttävä uutinen että tuttavani joka oli itse harrikkamies ja hänellä oli harley davidson moottoripyörä, teki itsemurhan kuukausi sitten. En kuitenkin usko koska hän kertoi olevansa ortodoksinen uskova ja kävi joskus uskovien moottoripyöräkerhossa. Minun on edes vaikea uskoa että hän teki itsemurhan.

Hän kävi meillä viime kesänä ja hän lähetti minulle joulukortin viime jouluna. Minun kännykässä on vielä se hänen puh.nro. Minun on vielä vaikea uskoa sitä. :cry:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Syys 2017 09:39

vaisuliini kirjoitti:Pekka, sinä mainitsit itsemurhan niin minulla on myös järkyttävä uutinen että tuttavani joka oli itse harrikkamies ja hänellä oli harley davidson moottoripyörä, teki itsemurhan kuukausi sitten. En kuitenkin usko koska hän kertoi olevansa ortodoksinen uskova ja kävi joskus uskovien moottoripyöräkerhossa. Minun on edes vaikea uskoa että hän teki itsemurhan.

Hän kävi meillä viime kesänä ja hän lähetti minulle joulukortin viime jouluna. Minun kännykässä on vielä se hänen puh.nro. Minun on vielä vaikea uskoa sitä. :cry:


Jumala auttakoon ja lohduttakoon omaisia ja myö sinua Vaisuliini.

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa sinulle ja kaikille muillekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Syys 2017 09:56

Niin surullista, että kaikki eivät selviä, vaikka olisi näennäisesti hyvät edellytykset selvitä: on tukiverkostoa ja saavat kuulla evankeliumin, ehkä jopa ottavat sen vastaan. Miksi toinen narkkari saa Jumalalta yhdessä hetkessä aivan uuden elämän ja toinen kipuilee maanpäällisessä helvetissä ahdistuksineen, joita kukaan ei ota hetkeksikään pois? Kun ollaan tarpeeksi pitkällä, niin aineetkaan eivät enää vie ahdistusta pois. Ne vain ylläpitävät edes hetkittäistä toimintakykyä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 10:12

*
Kiitos Pekka, Jumala lohduttakoon myös sinua kun olet ottanut nuo itsemurhat hyvinkin raskaasti! Ja myös omaisiakin.

Kristuksen armorikasta siunausta ja rauhaa sinulle ja kaikille muillekin!

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 24. Syys 2017 10:35

Aamu-Usva kirjoitti:Miksi toinen narkkari saa Jumalalta yhdessä hetkessä aivan uuden elämän ja toinen kipuilee maanpäällisessä helvetissä ahdistuksineen, joita kukaan ei ota hetkeksikään pois?


En haluaisi kuulostaa kylmältä ja kyyniseltä, mutta näen asian kuitenkin niin että jokaisella on viime kädessä yksin täysi vastuu itsestään ja muutoksen avaimet voi löytyä ainoastaan omista käsistä. Ei kukaan tule keneltäkään ottamaan helvettiä pois, kyllä sen eteen pitää jokaisen tehdä jotakin.

Ympäröiviä olosuhteita ei tietenkään voi aina muuttaa, mutta siihen voi vaikuttaa miten niiden keskellä selviytyy. Todella usein ihmiset joilla menee huonosti, syyttävät siitä muita ihmisiä tai Jumalaa, joko avoimesti tai sisällään. Mielestäni tämä on suurimpia syitä siihen, että ei päästä nousemaan ylös.

Ylpeys ja omavoimaisuus naamioituu hyvin helposti uhriutumiseksi ja säälin kerjuuksi, ilman todellista halua aitoon muutokseen. Apua otetaan kyllä mieluusti vastaan tietyin itse määritellyin rajoituksin, mutta ei niin paljon että sen edestä voisi alkaa odottamaan muutosta. Jos auttaja yrittää ylittää rajan, vaihdetaan nopeasti auttajaa. Tällainen kierre ruokkii vain enemmän turmiollisia obsessioita.

Jos ihminen todella haluaa päästä vapaaksi ahdistuksistaan, hän on valmis tekemään sen eteen vaikka mitä. Vaikka katkaisemaan kätensä ja heittämään pois silmänsä, kuten Jeesus ehdottaa. Ja jokainen ihminen tietää tämän kyllä sisimmässään, vaikka yrittäisi selitellä muille ja itselleen haluaisivansa muuttua mutta ei pysty koska sitä ja tätä ja tuota
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Syys 2017 14:43

Minä ajattelen, että muutoksen avaimet eivät ole ihmisellä itsellään. Jos ihminen itse voisi muuttaa itsensä ja elämänsä, niin alkoholistiäiti valitsisi lapsensa ja jokainen narkomaani valitsisi toisenlaisen elämän. Muutoksen avaimet ovat Jumalan kädessä. Uskon, että kaikki hyvä lähtee vain Hänestä, ei ihmisestä itsestään.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 24. Syys 2017 14:54

Aamu-Usva kirjoitti: Jos ihminen itse voisi muuttaa itsensä ja elämänsä, niin alkoholistiäiti valitsisi lapsensa ja jokainen narkomaani valitsisi toisenlaisen elämän.


Ei todellakaan pidä paikkaansa. Tiedän paljon narkkareita ja alkoholisteja jotka rakastavat elämäntapaansa eivätkä valitse toista tietä vaikka voisivat.

En kuitenkaan kirjoittanut, että ihminen voisi itse muuttaa itsensä, vaan että avaimet ovat jokaisen omissa käsissä (ei siis kenenkään toisen käsissä). Eli jokainen voi tehdä valintoja, jotka vievät oikealle tielle. Kukaan ei tee niitä valintoja toisen puolesta. Jos ihminen eksyy tai ajautuu johonkin turmiolliseen, on se täysin hänen oma vikansa ja vain hän yksin voi sen muuttaa. Jumala auttaa siinä, kun ihminen vain tahtoi ja tekee oikeat valinnat.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja eetu » 24. Syys 2017 15:13

Ihmisen valinta on siinä ottaako Jeesuksen antaman uskon vastaan vai eikö ota.

Ilm. 3:20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Syys 2017 20:48

Minä en usko, että ihminen on niin vapaa valitsemaan itse millaista hänen elämästään muodostuu. Olosuhteet ovat myös osaltaan vaikuttamassa. On todella vaikea päättää, että minä nyt vain alan elää normaalia elämää, jos ei ole koskaan normaalia elämää nähnytkään edes lapsena. Minä en ainakaan olisi tässä nyt elämässä tavallista elämää ellei Jumala ihan oma-aloitteisesti olisi tarttunut minun elämääni. Omat yritykset aloittaa uusi elämä olin siihen mennessä monta kertaa nähnyt. Mutta moni minulle rakas ihminen jäi sille tielle taistelemaan, vaikka jotkut tulivatkin uskoon :cry: Heidän päätöksensä ei ollut heikompi eikä heidän valintansa ollut todellakaan addiktielämä eikä heidän uskonsa ollut yhtään heikompi. Toivottavasti heille on kuitenkin tarjolla lopulta kirkkaampi kruunu kuin esimerkiksi minulle, joka loppujen lopuksi pääsin helpolla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 26. Syys 2017 21:12

Siitä voi tietysti olla monta mieltä, mitä "normaali elämä" on. Uskon että monet ihan vapaasta tahdostaan ja tietoisella päätöksellä valitsevat mielummin erilaisten addiktioiden orjuuksia ja muita vääristymiä, kuin sitä mitä maailma tarjoaa "normaalina elämänä". Kuten eräs heroinistien elämää kuvaavan elokuvan päähahmo sanoo:

'Valitse elämä. Valitse työ. Valitse ura. Valitse perhe. Valitse ******:n iso televisio. Valitse pesukoneet, autot, cd-soittimet, sähköiset purkinavaajat…Päätin, etten valitse elämää.’

Ne jotka valitsevat addiktin elämän, tekevät sen koska tosiasiassa he eivät näe mitään parempaa tarjolla. He tietävät kyllä, että kärsittyään jonkun aikaa vierotusoireista yms he pääsisivät elämään "normaalia elämää", mutta eivät näe sitä tarpeeksi suurena motivaattorina maksaa tuota kärsimyksen hintaa, ja siksi he mielummin pysyvät addiktioissaan ja turmeluksissaan.

Vasta kun he saavat jotakin parempaa tilalle - elämän rakkauden tai jonkun todella innostavan ajanvietteen tai uskonnon, tai mieluiten tietysti Jeesuksen - vasta silloin he saavat motivaation kärsiä ja maksaa hinta muutoksesta.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron