Kirjat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kirjat

ViestiKirjoittaja eetu » 23. Syys 2017 18:03

Mitä kirjoja olette viime aikoina lukeneet Raamatun lisäksi?

Itse aloitin lukemaan Johan Stenebon kirjaa Totuus Ikeasta.

Uskon että meidän tulee tietenkin ensisijaisesti lukea Raamattua koska se on elävä ja voimallinen Jumalan Sana. Itse luen todella harvoin kristillisiä kirjoja, enimmäkseen luen vain Raamattua ja sitten muista kirjoista semmoisia joita uskon Herran johdattaneen minua lukemaan.

Olkaamme kuin Berean juutalaiset ja tutkikaamme Jumalan Sanaa päivittäin. Ja tutkikaamme ja koetelkaamme kaikki Jumalan Sanalla.

Matt. 4:4. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."
Viimeksi muokannut eetu päivämäärä 23. Syys 2017 18:58, muokattu yhteensä 1 kerran
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 23. Syys 2017 18:25

Minä en ole vähään aikaan avannut Raamattua. Viime aikoina olen lukenut enimmäkseen dekkareita.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Syys 2017 18:34

Minkälainen kirja tuo 'Totuus Ikeasta' on? Vaikuttaako mielenkiintoiselta?

Minä luin juuri loppuun kamalannimisen kirjan 'Rexi on homo ja opettajat hullui." Se on yhden Suomen suurimman yläkoulun opettajan kirjoittama kirja koulumaailmasta. Tarkoitus oli kai olla hauska, mutta jotenkin surullinen olo siitä jäi. Tuli sellainen olo, että nuoruus ei olekaan niin ruusuista ja huoletonta kuin sen kuuluisi olla.

Nyt aloitin jo toisaalla mainitsemaani kaunista ranskalaista 'Siilin eleganssia'. Se vaikuttaa kaikesta huolimatta oikein minun tyyliseltä kirjalta, joka tekee mieli lukea juuri tällaisena syksyisenä iltana, kun kynttilän liekki lepattaa ja inkivääritee tuoksuu.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 23. Syys 2017 18:44

Minä luin Hendrik Relven kirjan puiden juurilla. Taisi olla joku alaotsikko puut ja pensaat kansanperinteessä.
Tirlittan
 

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja eetu » 23. Syys 2017 18:47

Kirjan takakannesta: "Hän [Stenebo] kuului 20 vuotta Ikean sisäpiireihin ja haluaa tässä kirjassa paljastaa Ikean yrityskulttuurin ja toimintatavat niiden oikeassa valossa". Joo kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Syys 2017 00:08

*
Eetu kertoisitko lisää Ikeasta? Minun mieleeni juolahti muutama kerta lapsityövoima. En ole varma yrittääkö Ikea saada lapsia pois työvoimasta vai tukee lapsityövoimaa. Hirvittää ajatus jos Ikea tukee lapsityövoimaa. Jos sinä tiedät, voisitko kertoa? Kiitos, Eetu!

Mitä tämän osion otsikkoon tulee; voisitko Eetu tarkentaa tarkoitatko siis tavallisia kirjoja etkä hengellisiä kirjoja?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Syys 2017 07:01

Minulle tuli mieleen, että en ole Raamatun lisäksi pitkään aikaan lukenut mitään vähääkään hyvää hengellistä kirjaa. Jonkun turhan kirjan luin armosta vähän aikaa sitten. Minä en voi sille mitään, mutta vaikka asia olisi kuinka hyvä, niin jos kirjoittajalla ei ole kirjallista lahjakkuutta, niin minun on vaikea lukea kirjaa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Syys 2017 07:05

Eilen luin Siilin eleganssin loppuun. Minua itketti, kun siinä yksi huumeiden käyttäjä oli selvinnyt takaisin normaaliin elämään. Tunnen liikaa ihmisiä, jotka eivät ole selvinneet.

Aloitin Nina Repon Kompleksin vielä eilen illalla.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja eetu » 24. Syys 2017 09:08

vaisuliini kirjoitti:*
Eetu kertoisitko lisää Ikeasta? Minun mieleeni juolahti muutama kerta lapsityövoima. En ole varma yrittääkö Ikea saada lapsia pois työvoimasta vai tukee lapsityövoimaa. Hirvittää ajatus jos Ikea tukee lapsityövoimaa. Jos sinä tiedät, voisitko kertoa? Kiitos, Eetu!

Mitä tämän osion otsikkoon tulee; voisitko Eetu tarkentaa tarkoitatko siis tavallisia kirjoja etkä hengellisiä kirjoja?


Tarkoitan kaikenlaisia kirjoja. En tiedä käyttääkö Ikea lapsityövoimaa.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Syys 2017 09:09

Aamu-Usva kirjoitti:Eilen luin Siilin eleganssin loppuun. Minua itketti, kun siinä yksi huumeiden käyttäjä oli selvinnyt takaisin normaaliin elämään. Tunnen liikaa ihmisiä, jotka eivät ole selvinneet.


Täällä Vaasassa kolme mieshenkilöä, jotka ovat käyneet noissa vähävaraisten ruokajakeluissa missä jaetaan ilmaista ruokaa, ovat tehneet tämän vuoden puolella itsemurhan. Kaikki nuo kolme itsemurhan tehnyttä mieshenkilöä (kaksi heistä oli vain hiukan päälle kaksikymppisiä iältään) käyttivät tai olivat käyttäneet alkoholia, huumeita ja ties mitä aineita. Kaksi heistä opin tuntemaankin ja itsekin kerroin heille Herrastamme ja Vapahtajastamme Jeesuksesta Kristuksesta useitakin kertoja ja kerroin heille kuinka Herra Jeesus on minutkin pelastanut aikanaan ja kuinka sain vapautua alkoholin käytöstä uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Olen ottanut nuo itsemurhat hyvinkin raskaasti, koska molemmilla oli hyvinkin kuulevat korvat mutta sitten lopulta kuitenkin kävi niin, että nuo molemmat mieshenkilöt (toinen heistä siis noin parikymppinen ja toinen noin 45-50 vuotias ja tuota kolmatta mieshenkilöä en tuntenut henkilökohtaisesti) tiukan paikan tullen riistivät itseltään henkensä.


Isä Jumala, kuinka surullista tämä kaikki onkaan, kun kaikki ihmiset eivät turvaa Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesukseen Kristukseen vaan voivat jopa riistää itseltään hengen. Rakas taivaallinen Isä, rukoilen että omaiset jaksaisivat läpikäydä nämä raskaat asiat ja turvaisivat sinuun Herramme Jeesuksen nimessä; auta heitä tahtosi mukaan. Kiitos Isä Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron