Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 24. Elo 2017 22:19

Olen rukoillut Jumalalta vaimoa reilusti yli kymmenen vuotta, mutta hän vain ei tahdo vastata minulle. Olen yrittänyt palvella häntä ja etsiä vain häntä. Raamatun mukaan Jumala vastaa rukoukseen. Mutta miksi hän ei ole vastannut minun rukoukseen? <br>
<br>
Joku voi sanoa, että vaimo pitää itse valita eikä Jumala puutu asiaan. En usko, että Jumala olisi näin välinpitämätön asiasta, joka vaikuttaa suuresti elämään. Kyllä&nbsp; mies toki itse saa vaimonsa valita, mutta jos Jumala ei anna mahdollisuuksia valita, niin miten sitten voi ketään väkisin ottaa? Olen noin parikymppisestä alkanut rukoilemaan vaimoa ja nyt olen jo yli kolmekymppinen. Tuntuu siltä elämä on jo mennyt eikä enää ole edes mahdollista mennä naimisiin. Olen nimittäin rukoillut, että hän olisi noin parikymppinen mutta itse alan olemaan jo aika vanha. Miksi Jumala on viivytellyt näin kauan, että enää ei voi edes vastata rukoukseen? Taivaassakaan ei voi enää mennä naimisiin niin ei tulevassakaan elämässä ole toivoa.<br>
<br>
Minusta on täysin väärin, että toiset uskovat menevät naimisiin maan päällä ja saavat ikuisuudessaa vielä ikuisen elämän. Ku sitten on uskovia, joille Jumala ei tahdi puolisoa antaa, mutta hekin saavat vain ikuisen elämän. Mitä turhaa siis joudumme kärsimään tässä ajassa kun hekin, jotka ovat tässä ajassa naituja perivät iankaikkisen elämän. Heidän elämänsä on mukavaa tässä ja tulevassa. Mutta meidän elämä on helvettiä tässä elämässä. Voisitteko muistaa rukouksin, että Jumala antaisi vaimon. Siis että antaisi mahdollisuuden naida joku josta tykkään.<br>
<br>
Jumala antaa jumalattomille iloa ja myös uskoville hän antaa iloja. Miksi minulle ja joillekin muille hän ei tahdo antaa mitään? Vai onko hän edes välittävä Jumala lainkaan? Avioliitto on suuri siunaus uskovalle ihmiselle. Mutta koska hän ei ole tätä siunausta antanut, niin pitäisikö vain alata elämään synnissä, että edes hieman saisi elää tuossa siunauksessa.
Viimeksi muokannut Joonas päivämäärä 15. Syys 2017 18:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2017 09:15

*
Joonas et maininnut siitä oletko etsinyt tulevaa vaimoasi rukouksen jälkeen. Varmaan tiedät että Jumala vastaa etsimisen kautta. Raamattu sanoo että etsikää niin te löydätte ja jokainen anova saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan [Luuk. 11:9-10]. Odottamalla Jumala ei vastaa. :)

Etsitkö vain suomalaista naista vaimoksesi jos saa kysyä? Rukoilen että löydät naisen vaimoksesi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Elo 2017 11:35

Joonas kirjoitti:Olen rukoillut Jumalalta vaimoa reilusti yli kymmenen vuotta, mutta hän vain ei tahdo vastata minulle. Olen yrittänyt palvella häntä ja etsiä vain häntä. Raamatun mukaan Jumala vastaa rukoukseen. Mutta miksi hän ei ole vastannut minun rukoukseen? <br>
<br>
Joku voi sanoa, että vaimo pitää itse valita eikä Jumala puutu asiaan. En usko, että Jumala olisi näin välinpitämätön asiasta, joka vaikuttaa suuresti elämään. Kyllä&nbsp; mies toki itse saa vaimonsa valita, mutta jos Jumala ei anna mahdollisuuksia valita, niin miten sitten voi ketään väkisin ottaa? Olen noin parikymppisestä alkanut rukoilemaan vaimoa ja nyt olen jo yli kolmekymppinen. Tuntuu siltä elämä on jo mennyt eikä enää ole edes mahdollista mennä naimisiin. Olen nimittäin rukoillut, että hän olisi noin parikymppinen mutta itse alan olemaan jo aika vanha. Miksi Jumala on viivytellyt näin kauan, että enää ei voi edes vastata rukoukseen? Taivaassakaan ei voi enää mennä naimisiin niin ei tulevassakaan elämässä ole toivoa.<br>
<br>
Minusta on täysin väärin, että toiset uskovat menevät naimisiin maan päällä ja saavat ikuisuudessaa vielä ikuisen elämän. Ku sitten on uskovia, joille Jumala ei tahdi puolisoa antaa, mutta hekin saavat vain ikuisen elämän. Mitä turhaa siis joudumme kärsimään tässä ajassa kun hekin, jotka ovat tässä ajassa naituja perivät iankaikkisen elämän. Heidän elämänsä on mukavaa tässä ja tulevassa. Mutta meidän elämä on helvettiä tässä elämässä. Voisitteko muistaa rukouksin, että Jumala antaisi vaimon. Siis että antaisi mahdollisuuden naida joku josta tykkään.<br>
<br>
Jumala antaa jumalattomille iloa ja myös uskoville hän antaa iloja. Miksi minulle ja joillekin muille hän ei tahdo antaa mitään? Vai onko hän edes välittävä Jumala lainkaan? Avioliitto on suuri siunaus uskovalle ihmiselle. Mutta koska hän ei ole tätä siunausta antanut, niin pitäisikö vain alata elämään synnissä, että edes hieman saisi elää tuossa siunauksessa.


Etsi itsellesi vaimo, ei Raamattu tätä kiellä, vaan Jumala on tehnyt vaimon meille kumppaniksi koska rakastaa meitä. Hyvässä vaimossa on suuri siunaus, mutta kun menin itse naimisiin en uskonut tätä sanomaa:

1.kor.7

32 Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
33 mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
34 ja hänen harrastuksensa käy kahtaanne. Samoin vaimo, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat pyhät sekä ruumiin että hengen puolesta; mutta naimisissa oleva huolehtii maailmallisista, kuinka olisi mieliksi miehellensä.
35 Tämän minä sanon teidän omaksi hyödyksenne, en pannakseni kytkyttä kaulaanne, vaan sitä varten, että eläisitte säädyllisesti ja häiriytymättä pysyisitte Herrassa.


Ylläoleva lause on armottoman totta ja varmaa (jos rakastat vaimoasi) eli minun tieni käy useasti kahtaalle kun puntaroin kenelle olen mieliksi, siis huomaamattaankin käy niin että valitsee vaimon puolen, vaikka ensin tulisi olla Herra. Myös vaimosta saa olla huolissaan koska mies ei piittaa paljoa omasta terveydestään tai vahingoittaako joku häntä fyysisesti, mutta nyt vihollinen voisi hyökätä puolison kimppuun. Oma vaimoni meinasi joutua raiskatuksi ja jouduin ostamaan hänelle turvakaasun ja olla huolissaan hänestä suuresti.

Ikuisesta elämästä vielä, että ei taivaassa ole enään semmoista ajattelutapaa että ollaan puolisoita ja ajatella naimisiin menemistä.

Matt.22:30

30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.


En tunne ketään jolle olisi taivaasta tupsahtanut vaimo , vaan aina he ovat tavanneet naisen jossakin yhteydessä, rakastuneet ja menneet naimisiin. Rukoilin asiasi puolesta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Elo 2017 13:42


Siirretty keskustelu turvasumutteista ketjuun : Kysymyksiä.

viewtopic.php?f=2&t=2123


Pidetään tämä ketju otsikon mukaisena, kiitos

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Elo 2017 15:24

Ehkäpä tässä on sama periaate kuin työpaikassa, eli Jumala antaa sinun itse valita työpaikkasi vapaasti ja saattaa johdatella sinua niin, että saat siunatun ja hyvän työpaikan, jos asiaa rukoilet.

Jos vain istuisin soffalla ja rukoilisin työpaikkaa, mutta en itse etsisi sitä niin en usko että työnantaja tulisi soittamaan ovikelloa ja sanomaan, että tuli katsomaan olisiko täällä asunnossa sohvalla joku joka haluaa töitä ;) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 16:07

Kyllä minä olen rukoillut ja etsinytkin sen mukaan kuin mahdollisuuksia on. Jos olen ollut jostain kiinnostunut, niin olen aina yrittänyt lähestyä. Tähän mennessä ei ole tullut vastakaikua. Tosin sellaisia uskovia tyttöjä on hyvin vähän, joita kohtaan tunnen mitään kiinnostusta. Sitten on kyllä moni tykännyt minusta, mutta minä en ole kokenut mitään vetoa vaikka olen yrittänytkin. Kerran tapailin jonkin aikaa erästä uskovaa tyttöä, mutta hän en vain ollut ihastunut häneen lainkaan vaikka kuinka yritin. Kyllä minä pidän silmät auki ja aina, jos on joku uskovat tyttö, josta olen kiinnostunut niin yritän lähestyä. Siksi rukoilenkin, että Jumala antaisi mahdollisuuksia naida tyttö josta olisin kiinnostunut. Jos ei Jumala anna mahdollisuuksia niin ei niitä voi väkisin ottaa. Ja ei en etsi vain suomalaista.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Elo 2017 17:30

Joonas kirjoitti:Kyllä minä olen rukoillut ja etsinytkin sen mukaan kuin mahdollisuuksia on. Jos olen ollut jostain kiinnostunut, niin olen aina yrittänyt lähestyä. Tähän mennessä ei ole tullut vastakaikua. Tosin sellaisia uskovia tyttöjä on hyvin vähän, joita kohtaan tunnen mitään kiinnostusta. Sitten on kyllä moni tykännyt minusta, mutta minä en ole kokenut mitään vetoa vaikka olen yrittänytkin. Kerran tapailin jonkin aikaa erästä uskovaa tyttöä, mutta hän en vain ollut ihastunut häneen lainkaan vaikka kuinka yritin. Kyllä minä pidän silmät auki ja aina, jos on joku uskovat tyttö, josta olen kiinnostunut niin yritän lähestyä. Siksi rukoilenkin, että Jumala antaisi mahdollisuuksia naida tyttö josta olisin kiinnostunut. Jos ei Jumala anna mahdollisuuksia niin ei niitä voi väkisin ottaa. Ja ei en etsi vain suomalaista.


Toivottavasti edellinen viestini ei antanut kuvaa, että ajattelisin että istut vain kotona soffalla valittaen, en sitä yrittänyt sanoa, vaan lähinnä viljellä huumoria. Vaikea laji tuo huumori ja ei joka paikkaan sovi.

Niin kemiat kun ei kohtaa naisen tai miehen kanssa, niin silloin ne eivät kohtaa, väkisin ei kannata mennä. En oikein osaa muuta sanoa kuin että joudut vain etsimään vaimoa ja rukoilla Herraa että Hän auttaisi sinua.

Toivottavasti Herra armahtaisi sinua ja antaisi sinulle ja kikille muille etsijöille kumppanin, sillä täytyy myöntää että vaikka välillä vaimon kanssa nahistellaankin niin kovasti häntä rakastan ja hänestä iloitsen ja kiitän usein Herraa vaimosta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2017 18:46

*
Joonas ok. Rukoilen että se nainen josta olet kiinnostunut, alkaa kiinnostua myös sinusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7936
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 19:36

Monet tuntemani naimisissa olevat (tai olleet) toivovat, etteivät olisi ikinä menneet naimisiin. Toki avioliittoon sisältyy parhaimmillaan tiettyjä etuisuuksia, jotka ovat ihmiselle aivan mukavalta tuntuvia. Mutta moninverroin enemmän siihen sisältyy itselleen kuolemista. Mikä on tietysti hyvä asia hengellisestä näkökulmasta, mutta ei niin mukavalta tuntuva että sitä välttämättä rukoilisi itselleen vuosien ajan (jos tietäisi mitä se todella on).
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 19:38

Vaisuliini:älä rukoile, että hän kiinnostuisi minusta sillä hän on mennyt naimisiin jo aikoja sitten. Tällä hetkellä kaikki joista olen ollut kiinnostunut ovat uskosta osattomia. Rukoile mieluummin, että Jumala johdattaisi kohtaamaan sellaisen tytön joka olisi sopiva minulle ja minä hänelle, ja että kiinnostuskin olisi molemmin puolista. Uskon että tämö ei vaikea asia Jumalalle. Hän tuntee minut ja tietää minkälainen minä olen ja hän tuntee kaikki maailman tytöt. Eli tottakai hän voi johdattaa minut kohtaamaan sellaisen jonka kanssa voin mennä naimisiin.

Olen vain odottanut jo niin kauan, että alkaa näyttää, että ei Jumala ole kiinnostunut edes koko asiasta. Varmasti hän voi mutta ehkä häntä ei kiinnosta moinen turhuus kuin avioliitto. Mutta olen kyllä ymmärtänyt, että Jumala itse on luonut avioliiton ja että se on Jumalan mielenmukainen asia. Mutta jos näin on niin miksei hän ole vastannut rukoukseeni. Olen tehnyt kaiken voitavani. Välillä liikaakin. Jokapäivä rukoilen ja olen paastonnut. Mutta vastausta ei vain tule. Nyt alkaa itseasiassa olemaan jo melko hankalaakin kun alan olemaan jo aika vanhakin. Ketkään oman ikäiseni taas eivät lainkaan minua kiinnosta ja useimmat heistä ovatkin naimisissa tai eronneita.

Ja Mikko ei en ajatellut että vinoilisit. Tiedän, etsivä löytää ja tottakai olen etsinyt sen verran kuin se on mahdollista. Kuitenkin ensisijaisesti täytyy etsiä Jumalan valtakuntaa. Uskosta osattomia olisi maailmassa paljonkin joiden kanssa voisin avioitua, mutta se ei varmasti olisi Jumalan tahto. Ja toiseen uskontoon uskovan kanssa olisi avioliitto aika mahdotonta.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron