Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 21:12

Peace in rest, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että en jaksa enää pohtia tätä asiaa vain itsekseni. Kyllä minä voin toki pohtia asiaa itseksenikin ja varmaan itsekin antaisin itselleni samat vastaukset kuin tekin olette antaneet minulle. Mutta yksin pohtiminen on ihan eriasia kuin muiden kanssa. Yksin pohdiskelu johtaa lopulta siihen, että pää räjähtää. Ei sillä ole väliä onko keskustelijat anonyymejä. Mutta jo se auttaa, että voi edes jossain jollekin puhua. Tietysti Jumalalle puhuminen on kaikkein tärkeintä. Mutta en oikein osaa sitä enää tehdä. Tuntuu että vaikka kuinka rukoilen niin vastausta ei tule. Mutta tämä on vain tunteek tasolla. Tiedän kyllä, että Jumala vastaa, mutta ei vain jaksaisi enää odottaa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 14. Syys 2017 21:46

Ok, mikäs siinä jos koet siitä jotain hyötyä olevan. Ihmiset ovat niin erilaisia, itse en koe tarvetta tai halua jakaa omia kipuiluja yms varsinkaan anonyymien kesken netissä. Minulla on yksi uskonveli jolle kirjoitan jos on siihen tarvetta, noin muutaman kerran vuodessa tulee vuodatettua jos on oikein pahaksi menee tilanteet. Muuten tykkään pitää asiani sisälläni, jotenkin koen turvattomana ja ärsyttävänä kun ihmiset tulee kertomaan mielipiteitään ja antamaan neuvojaan. En tarkoita tällä olevani mitenkään parempi, ehkä joskus olisi viisasta avautua enemmän. Mutta kukin tyylillään.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 22:09

Joo en minäkään yleensä avaudu yhtään kellekkään ainakaan syvällisemmin. Sen tähden ajattelinkin kirjoittaa johonkin, missä olisi uskovien mielipiteitä. En tunne ketään niin luotettavaa uskovaa henkilökohtaisesti, että viitsisin kenenkään kanssa henk.koht. jutella.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Syys 2017 22:12

Vielä jos hieman sotkemme pakkaa..niin miten on eikkarien laita? Onhan maailma pullollaan ihmisiä,joitka ovat naimisissa tai sitten avoliitoissa..mutta piut paut välittävät Raamatun sanasta jne.. Tuolla ulkona kulkee myös seksiaddikteja jotka "pökittelevät" ketä sattuu jne.. Eihän Herra johdata heille näitä seksisuhteita? :o Itse olen todennut että parisuhteeseen pääsemisen takuu on tämä..

-LAIHUUS
-MAisteri paperit siihen piälle niin a´vot..
pehmytpusu777
 

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 14. Syys 2017 22:40

pehmytpusu777 kirjoitti:Vielä jos hieman sotkemme pakkaa..niin miten on eikkarien laita? Onhan maailma pullollaan ihmisiä,joitka ovat naimisissa tai sitten avoliitoissa..mutta piut paut välittävät Raamatun sanasta jne.. Tuolla ulkona kulkee myös seksiaddikteja jotka "pökittelevät" ketä sattuu jne.. Eihän Herra johdata heille näitä seksisuhteita? :o Itse olen todennut että parisuhteeseen pääsemisen takuu on tämä..

-LAIHUUS
-MAisteri paperit siihen piälle niin a´vot..


Höh. Jos naisilla on tuommosia vaatimuksia, niin tyhmiä ovat.
Minusta sinä olet aika mukavan kuuloinen mies.
Toivottavasti löydät ihanan naisen. :hugehug:
Tirlittan
 

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 14. Syys 2017 22:57

Mutta voi olla, että olen liikaa lukenut deitti-ilmoituksia. Monestihan menee niin, että moni sanoo etsivänsä Sprigi päälä kulkevaa mersunkuljettajaa, mutta rakastuu tulisesti pölyisissä Dimexeissä kulkevaan rakennuspiikkauskoneen kuljettajaan :lol: :lol: Sananlaskujen ja Saarnaajan kirjan lukeminen joskus on ollut lohdullist..niissä on pohdintaa..
pehmytpusu777
 

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 14. Syys 2017 23:27

Pehmytpusu777 ei uskovat tietenkin turvaavat lihan käsivarteen niin tässä kuin muissakin asioissa. Turvaavat siis itseensä ja omaam pystymiseensä. Ja je myös saavat sen mukaan kuin pystyvät. Maailmassa se joka on vahva voi hyvin. Mutta heikolla ja köyhällä menee huonommin. Suomessa toki köyhyys ei varmaan ketään haittaa kun ei ole ihan kovin köyhää kuitenkaan. Köyhissä maissa raha merkkaa kaikkea muuta enemmän.

"Toises turvaavat vaunuihin ja toiset hevosiin, mutta minä turvaan Herraan". Uskovalla tulisi olla tämä mieli. Miksi turvaisin omaan pystymiseeni? Ennemmin turvaan Herraan tässäkin asiassa. Silloin ei tarvitse katsoa omaan pystymiseen vaan Herraan.

Ei uskovilla asia on kyllä huonompi kun ei ole muuta kehen turvata kuin itseensä. Vaikka kyllähän maailmassa moni pärjääkin. Kyllähän Herra heillekin ovat antaneet mahdollisuudet siihen, että voivat tehdä mitä tekevät, mutta ei Herra varmasti johdata heitä tekemään syntiä. Syntisille kaikki on saastaista. Eli heidän "avioliittonsakin" ovat saastaisia.

Herra varmasti voi johdattaa puolison sille, joka häneltä sitä pyytää. Minäkin voisin tehdä kuten ei uskovat ja ottaa uskosta osattoman vaimon. Mutta silloin joutuisin tekemään pahoja kompromisseja uskossani loppuelämani ajan. Ja avioliittokin voisi kaatua avioeroon.

Paras luottaa Herraan.

Ps.luulin että olet nainen nimimerkkisi perusteella
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 15. Syys 2017 00:12

Tää sopii tänne, kamalassa luonnossa on hyviä juttuja. Toi koira seikkaili aku ankassa vuonna miekka ja nuija. No ei ihan, ehkä 80 luvulla, tai 90 jotain.
Image
Tirlittan
 

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 15. Syys 2017 01:52

:D :D :D voihan se asia noinkin olla
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 15. Syys 2017 18:15

Täytyypä tehdä epäuskosta parannus ja olla uskova. Herra Jeesus sanoi Tuomakselle "älä ole epäuskova, vaan uskova". Ja Pietarille hän sanoi tämän upotessa veteen "miksi epäilit?". Onneksi Herra kuitenkin tarttui Pietaria kädestä, niin ettei hänen tarvinnut hukkua epäuskossaan. Psalmin kirjoittaja oli horjumassa mutta Herra pelasti hänet. Herra katsoo alhaiseen, mutta ylpeät hän tuntee kaukaa.

Herra vastaa varmasti rukoukseen. Eikä hän viivyttele. Mutta hän vastaa ajallaan ja tavallaan. Ajalla joka on sopiva ja tavalla mikä on sopiva. Ja hänen aikataulunsa on paremmat kuin meidän aikataulut. Siksipä pitää tehdö epäuskosta ja valittamisesta parannus. Jospa Herra vielä antaisi anteeksi ja vahvistaisi uskossa. Jos Herra suo ja eletään niin voinkin kirjoittaa siitä miten Herra on vastannut rukoukseen. Kiitos rukouksista.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron