Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Loka 2017 09:14

Joonas kirjoitti:Minun on tehtävä parannus. Pelkään että tämän synnin tähden uskoni lopulta sammuu. Tahdon tehdä parannuksen mutta en pysty siihen. Tiedän, että Herra on armollinen. Mutta minä lankean liian usein. Herra sanoi että parempi kaivaa silmä pois kuin joutua silmineen ikuiseen helvettiin. Minä uskon Herraan Jeesukseen mutta teen syntiä. Haluan pelastua tästä synnistä. Mutta silti aina uudelleen lankean. Minun tulisi elää pyhityselämää mutta aiba lankean syntiin. Tiedän että Herra armahtaa mutta ei se oikeuta minua elämään synnissä. Kadun syntejäni. Kumpa en koskaan olisi tähän syntiin langennut. Herra yksin voi pelastaa minut tästä kuilusta. Armahtakoon hän minua. Ristin luona todellakin on paras paikka. Jospa minullekin vielä löytyisi anteeksiantamus ja Herra antaisi minulle parannukse.


Minä viheliäinen ihminen. Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Tätä kamppailua käyt Joonas. Jätän tuohon alle tekstin, jota aluksi rupesin kirjoittamaan, mutta sitten koin, että sanojen paljous ei Sinua auta. Sinua auttaa Herra.

[Jollakin tapaa olen näkemässä, että Sinut on johdatettu sinne a l a s, suuren Savenvalajan huoneeseen (Jer. 18:2ss). Siellä Hänen taitavissa käsissään (meistä jokainen vuorollaan) kohtaa itsestään kipeitä totuuksia. "Minä viheliäinen ihminen!" Kyllähän me olimme lukeneet sen Raamatusta, että nimittäin meissä ei ole mitään hyvää, mutta on aivan toinen asia elää se todeksi arjessa. Vaikka ihan oikeasti ihminen yrittää elää Jumalan Sanan mukaan ja Hänelle mieliksi niin kompastumme yhä uudelleen. Totuus on se, ettemme omin voimin kykene toteuttamaan Jumalan tahtoa varpaisillemmekaan kurottautumalla. Voittoisaa elämää ei oteta, se annetaan. Eikä siellä pimeässä ja liejuisessa kuopassa neuvota rukouksilla Jumalaa vaan tyydytään siihen, mitä Hän antaa...]


Jumala Sinua Joonas siunatkoon Jeesuksen Kristuksen armon ja omakohtaisen tuntemisen kautta.
Jukka
 

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 11. Loka 2017 22:52

Kuitenkin minusta tuntuu siltä, että Jumala on pettänyt. Luotin sataprosenttsen varmasti että Herra antaa vaimon, mutta ei antanutkaan. Kuulin Jumalan selvästi sanovan että hän antaa vaimon, mutta ei antanutkaan. Oliko uskoni siis pelkkää valetta? Uskoinko harhaan? Oliko se puhe mitä luulin Jumalan puheeksi vain omaa kuvittelua? Jos kaikki oli vain harhaa niin silloin koko uskonikn oli harhaa. Ja jos uskoni kerran on harhaa niin miksi sitten edes uskon? Meillä on yksi ainoa elämä ja minö olen hukannut omani jos kerran usko on vain harhaa. Joku sanoo, että parempi uskoa niin sitten ainakin pelastuu. Ja vaikla uskp olisikin valetta niin mitä sitten menettää? No ainakin minä olen menettänyt elämäni. Toivon kyllä että Jeesus olisi totta. En ymmärrä miten tämä tilanteeni on edes mahdollinen. En ole ikinä kuullut että joku olisi sanonut että olisi hukannut elämänsä Jeesuksen kanssa.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Loka 2017 01:29

täytyypä tehdä parannus epäuskosta.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Loka 2017 06:07

Joonas kirjoitti:Kuitenkin minusta tuntuu siltä, että Jumala on pettänyt. Luotin sataprosenttsen varmasti että Herra antaa vaimon, mutta ei antanutkaan. Kuulin Jumalan selvästi sanovan että hän antaa vaimon, mutta ei antanutkaan. Oliko uskoni siis pelkkää valetta? Uskoinko harhaan? Oliko se puhe mitä luulin Jumalan puheeksi vain omaa kuvittelua? Jos kaikki oli vain harhaa niin silloin koko uskonikn oli harhaa. Ja jos uskoni kerran on harhaa niin miksi sitten edes uskon? Meillä on yksi ainoa elämä ja minö olen hukannut omani jos kerran usko on vain harhaa. Joku sanoo, että parempi uskoa niin sitten ainakin pelastuu. Ja vaikla uskp olisikin valetta niin mitä sitten menettää? No ainakin minä olen menettänyt elämäni. Toivon kyllä että Jeesus olisi totta. En ymmärrä miten tämä tilanteeni on edes mahdollinen. En ole ikinä kuullut että joku olisi sanonut että olisi hukannut elämänsä Jeesuksen kanssa.


Usko on toivuttujen asioiden varmuutta. Ymmärrätkö? Jos olet pannut toivosi Herraan vain tämän ajallisen elämän asioita saavuttaaksesi, olet surkuteltava tapaus -ihan aikuisen oikeasti (1.Kor. 15:19).

Tahdon kysyä Sinulta Joonas sellaista asiaa, että oletko ollut tekemisissä menestysteologian tai uskonsanan kanssa? Useat tekstisi syksyn aikana antavat viitteitä siihen suuntaan.
Jukka
 

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Loka 2017 15:35

En ole ollut minkään uskonsana-liikkeen kanssa tekemisis enkä myöskään menestysletologian. Ne ovat aina tuntuneet vääriltä. Enemmänkin olen nähnnyt oikeaksi itsensä kieltämisen ties. Ennen oikeastaan kaiken aikani vain rukoilin, luin raamattua, evankelioin, paastosin ja yitin kaikella tavalla palvella Jumalaa. Naisia en etsinyt, vaan luotin siihen että Herra antaa sen ajallaan. Ja niin koin syvästi että Herra vastaa ajallaan ja minulla oli asiasta täysi rauha. Mutta nyt kun ilen jo tullut aika vanhaksi ja naimisiinmenoaika on mennyt jo suurinpiirtein ohi, niin tunnen itseni petetyksi. Olisihan Jumala voinut minulle sanoa jo aiemmin ettei minun tule vaimoa edes odotttaa. Miksi hän antoi minun odottaa kaikki ne vuodet uskossa?
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 12. Loka 2017 15:43

Ja jos Jumalaan ei voi turvata tässä asiassa niin mihin sitten pitäisi turvata? Itseenikö? Itselleni se on mahdotonta varsinkin kun nyt kun ikääkin on tullut. Kyllä minä edelleen uskob että Jumalaan voi tässä asiassa turvata, mutta miksi ihmeessä hän on antanut odottaa näin kauan. Nyt on jo inhimillisesti lähes mahdoton Jumalan vastata. Mutta tiedän kyllä että Jumala voi tehdä mahdottomia. Lähes kaikki ihmiset uskovaiset ja uskosta osattomatkin menevät naimisiin. Minun elämäni on pelkkää erämaata. Muilla näen olevan mutta minulle Jumala ei tahdo antaa. En minä näe avioliittoa menestysteologiana tai uskonsana-liikkeenä vaan ihan normaalina Jumalan mielenmukaisena asiana. Jopa jumalattomat ymmärtävät tämän.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Loka 2017 22:14

Joonas. Esitin kysymyksen menestysteologiaan ja uskonsanaoppiin liittyen siitä syystä, että tekstisi sahasivat puolelta toiselle silmiinpistävän rajusti. Toisinaan uskoit ja luotit Jumalaan, seuraavassa hetkessä taas epäilit kaikkea ja ajattelit tulleesi huijatuksi.

Usko on sellainen nykyaikana perin harvinainen toimi, joka tarttuu Jumalan antamiin lupauksiin "Aabrahamin tavoin", joka "toivoi, vaikka ei toivoa ollut" ja uskoi tulevansa monen kansan kantaisäksi. Mietipäs- Aabraham oli 99 vuotias ja Saara 89 vuotias ja silloin Herra tuli hänen luoksensa puhumaan perillisestä. Herra oli puhunut Aabrahamille jo silloin, kun hän oli 75-vuotias. "Sinun siemenessäsi (jälkeläisessäsi) pelastuu koko maailma". Ok. Aabraham yritti. Saara yritti. Vaan ei tullut Saara raskaaksi ja aika kului. Saara sitten keksi, että autetaan vähän Kaikkivaltiasta ja neuvoi Aabrahamia saamaan perillisen orjatar Hagarin avulla. No sehän onnistuikin, mutta Jumala ei hyväksynyt orjattaren lasta siksi, josta pelastus maailmalle tulisi. Ismail oli ja pysyi orjattaren lapsena joka oli syntynyt ihmisen ponnistelujen seurauksena eikä suinkaan Jumalan lupauksen sanan voimasta. Aika kuluu ja sitten kun homma on pelattu katkeraan loppuun ja peli on aikuisen oikeasti menetetty, tulee Herra Aabrahamin luokse tämän ollessa noin sata vuotias ja Saaran ollessa noin 90-vuotias ja sanoo: Sinä saat pojan vaimostasi Saarasta. Sehän nauratti jo Aabrahamiakin ja hän rupesi sovittelemaan Jumalansa edessä: Oi Herra, kunpa saisin pitää edes orjattaresta syntyneen Ismailin. Mutta silloin Herra puhui Hänelle uudelleen. "Minä olen Herra, Kaikkivaltias ja tulen vuoden päästä luoksesi uudelleen ja silloin sinulla on oleva poika Saarasta." Lue tähdet taivaalla jos ne lukea taidat ja niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä, sillä minulle ei mikään ole mahdotonta... Jotain tuon tapaista siellä Mamreen tammistossa tapahtui ja Jumalan sanan voimasta Aabraham uskoi ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi (kuten jo aikaisemminkin oli luettu ja meillekin luetaan, kun uskomme). Sinun pitää Joonas päästä "Jumalan askeliin". Älä ole epäuskoinen vaan ole uskovainen.
Jukka
 

Re: Jumala vastaa rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 13. Loka 2017 01:18

Aamen, kiitos Jukka, tuo on rohkaiseva sana joka on varmasti Jumalalta. Itsekin ajattelen juuro noin ja juuri tuota aabrahamin tapausta olen itsekin juuri noin miettinyt. Ja olen varma siitä, että Jumala kyllä vastaa. Ongelma ei ole Jumalassa vaan itsessäni kun en osaa luottaa hänen järkkymättä. Olen tuota Haagarinkin tapaustakin miettinyt, että voisin kyllä itse lihan käsivarrella varmaan hankkia sen mitä tahdon mutta se ei todellakaan olisi Herran tahto ja siitä olisi lopulta vain haittaa. Kyllä Jumalalle on edelleen kaikki mahdollista niinkuin oli ennenkin.
Joonas
 
Viestit: 334
Liittynyt: 24. Elo 2017 00:53

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron