Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 16. Elo 2017 10:34

Peace in rest...tarkoitatko siis loppupelissä eksytyksen eroa siihen kun uskossa vaeltava Herran palvelija ,joka Hengesssään tutkii kaiken .
Tuohon uskovan vellukseenhan meillä on puolustaja ja meillä on rukoilija Jumalan luona .Kun uskova on sillä nöyrällä sydämmellä joka tutkii kaiken ja nimenomaan omat teot .Pohtii miettii kääntää vääntää ylösalaisin omat tekonsa päivittäin ja rukoilee ja pyytää anteeksi lipsahduksia ja joskus suurempia mokia jos niitä tulee ? niin olemme Jumalan kanssa vaelluksessa mukana.
Jos lipsahtaa uskova syntiin ja TIEDOSTAA sen niin meillä on puolustus kun tuomme syntimme esiin ,koska Hengessä vaeltavan on lähes mahdoton kulkea synnin kanssa ne piilottaen johonkin sillä omatunto toimii/Pyhä Henki toimii ja se on myös meidän puolustus .Se ei ole siis huono asia vaikka joudumme suurennuslasin alle ja tekomme tulee esiin vaan hyvä ja kun elämme Hengessä ja rinnassa on anteeksiantava sydän niin meillekkin luvataan antaa anteeksi.
Mutta nuo kaikki kuuluu minusta sellaisen uskovan pakettiin ,joka aikoo pysyä Kristuksessa loppuun saakka ja todella hyvin kilvoitellen.
Uskossa vaeltavan kokonaisuuteen kuuluu siis paljon ,mutta kaikki on samalla helppoa kun meillä on maailmankaikkeuden paras opettaja Pyhä Henki.Hänen kauttaan kuulemme ohjeet sieltä ,missä ohjeet on valmistettu ja ovat tulleet olevaisiksi ja sellaista ohjeistusta ei saa missään koulunpenkillä .

Eksytys ,joka on henkivallan työtä alusta loppuun saakka .Ihan järjestelmällistä nakertamista joka puolelta.Koko ajan .Pikkuhiljaa vuosikymmen vuosikymmeneltä vastustaja on eksyttänyt miljoonilla eri tavoilla meidänkin ajassa.Kaikessa näkyy se ,kuinka vastustaja saa kaiken näkymään kuin ihmisten teoilta tai muun teoilta itse omat jälkensä peittäen.
Kun kristitty ihminen joutuu eksytykseen niin vaikea on päästä pois .Miksi ?? Koska ihminen on sellainen luomus ,jolla on omatahto ja valta ja se on myös vahva ja minusta näkyy se hyvin selvästi ,että Jumala kunnioittaa sitä .??
Kun otamme jonkun ohjeen/opin ja siitä hetkestä kun otamme sen sisään sydämmemme niin askeleemme alkaa ohjautua tuon opin mukaisesti mikä se onkaan.
Sellainen on ihminen ja kun väärä oppi on otettu sisään ja siinä toimii väärä henkivalta opettajana niin siitä on vaikeaa päästä pois .
Toisaalta Jumalalla on voima ja avain jolla avata väkevätkin siteet,mutta sitten saattaa asia mennä liiankin pitkälle eikä ihminen pääse ollenkaan pois eksytyksestä.
Olen kuullut ns uskovista ,joista on ajettu vääriä henkivaltoja pois ja niin kirjoitin uskovista .Siinäpä sitä miettimistä ,kuinka ovelaa on se eksytys pahimmillaan kun on menty kaikkien käsien alle ja etsitty lähes kaikkea .Jossain siellä tulee ne kädet ,joista virtaa erilainen sähkö ..sellainen ,joka ei ole meidän taajuutta eikä kuulu meille.Sen sähkön voima sitten näkyy jo ympäri maapalloa.
Tällaista tuli mieleen näin äkkipyrähdyksellä .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Elo 2017 11:16

Raamatussa san aharahta esiintyy näissä lauseissa:

2. Sam. 6:7

Silloin Herran viha syttyi Ussaa kohtaan, ja Jumala löi hänet siinä hänen hairahduksensa tähden, niin että hän kuoli siihen, Jumalan arkin ääreen.

Job 19:4

Olenko todella hairahtunut, yöpyykö hairahdukseni minun luonani?

1. Tim. 1:6

Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,

1. Tim. 6:21

johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

Jaak. 3:2

Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.


Kun lukee jakeet ja ajattelee sanaa ja sen sisältöä niin itselleni asia aukeaa niin että se tarkoittaa ensiaskelia taikka muutenvain askelia väärään suuntaan toivotusta oikeasta suunnasta.

ESIM:

Jos kävelen suolla pitkospuilla ja jalkani harhautuu suoralta pitkospuulta on matkani suon kuolemaan jo alkanut. Toivotaan ettei suonsilmäkettä ole juuri siinä etten nyt vallan mullahda ja huku! Voi olla että voin kävellä pitkospuiden vieressä harhautumiseni jälkeen kappaleen matkaa ja myöhemmin palata kaidalle pitkospuun tielle, mutta varmaa on että parhaiten vaellus tapahtuu kaidalla tiellä eikä suossa tarpoen hairahtuneena. Hairahtuneelle paras apu on saattaa hänet pitkospuolle. Eli vaikka hairahtuminen ei aluksi ole vakavaa ja asekl siellä askel täällä voi joku hetki viedäkkin suonsilmäkkeeseen ja molskis!

Eli en usko että on olemassa semmoista tavallaan harmitonta ja merkityksetöntä hairahtumista kun aiheena on Raamatun opetus. Kaikilla meillä on jotain väärin ymmärrettyä opetusta taikka ihmisviisaudella pääteltyä opetusta jne. mutta silti suhtautuminen näihin hairahuksiin tulisi omasta puolestamme olla tiukka. Itse en ainakaan yhtään lisää tahdo hairahtaa missään sillä hairahdus ei vie kohti totuutta!

Jukka toivoisin että jaksaisit pehmeästi puhutella meitä sisaria ja veljiä, vaikka me kukin toistemme silmissä teemme ja kirjoitamme asioista jotka aiheuttaa itsessämme pyhää vihaa , pelkoa tai muita vahvoja tunteita. Me ylläpidossa kyllä ärähdämme kyllä jos huomaamme jonkun tarkoituksellisesti viljelevän lustetta ja valheoppia joka on sääntöjen vastaista. One for truth halusi kysyä kun ei taida olla varma, että "onko olemassa semmoista vaaratonta hairahtelua johon ei ole tarvetta puuttua taikka huolestua". Hän siis vasta kysyi ja tutki , eikä vielä saarnannu tätä totena.

One for truth voisi avata hairahtumisesta oman ketjunsa niin tämä ketju voisi pysyä tässä aloituksen aiheessa, jos haluat mennä syvemmälle tässä. Toki voisi myös sanoa että ehkä suomen Siionia vaivaa myös tämä että olemme hairahtuneet ja osa vakavastikkin, sillä tavalla kyllä kuuluu aiheeseen.

Tässä hyvä lause meille kaikille jonka Herra minulle opetti:

San.27:17-19

17 Rauta rautaa hioo, ja ihminen toistansa hioo.
18 Joka viikunapuuta hoitaa, saa syödä sen hedelmää; ja joka isännästänsä vaarin pitää, se tulee kunniaan.
19 Niinkuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä.


Rauha kaikille Jumalanrakkaille!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 16. Elo 2017 14:44

Mikko Murpatti kirjoitti:One for truth voisi avata hairahtumisesta oman ketjunsa niin tämä ketju voisi pysyä tässä aloituksen aiheessa, jos haluat mennä syvemmälle tässä.


Tarkoitat kenties minua (Peace In Rest)? Olen itse asiassa avannut tästä aiheen jokin aika sitten, mutta en kokenut saaneeni siihen selkeitä vastauksia. Ja ajattelin nostaa kysymyksen esiin uudestaan tässä, kun se mielestäni liippaa hyvin läheltä ja tavallaan täytyy (ainakin minun mielessäni) selvittää ennenkuin voi paneutua tämän viestiketjun aiheeseen.

Mutta teen kuten toivot, ja jatkan keskustelua hairahtuminen/harhaoppisuus -aiheesta asiaankuuluvassa ketjussa.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Elo 2017 17:04

Peace In Rest kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:One for truth voisi avata hairahtumisesta oman ketjunsa niin tämä ketju voisi pysyä tässä aloituksen aiheessa, jos haluat mennä syvemmälle tässä.


Tarkoitat kenties minua (Peace In Rest)? Olen itse asiassa avannut tästä aiheen jokin aika sitten, mutta en kokenut saaneeni siihen selkeitä vastauksia. Ja ajattelin nostaa kysymyksen esiin uudestaan tässä, kun se mielestäni liippaa hyvin läheltä ja tavallaan täytyy (ainakin minun mielessäni) selvittää ennenkuin voi paneutua tämän viestiketjun aiheeseen.

Mutta teen kuten toivot, ja jatkan keskustelua hairahtuminen/harhaoppisuus -aiheesta asiaankuuluvassa ketjussa.


Juu sinua tarkoitin, anteeksi töppäys. Minulla on lievä lukihäiriö (ei todettu lääkärissä) tai näin ainakin itse ajattelen eli joskus ajattelen sanaa ja kirjoitan ihan toisen sanan, tekee kirjoittamisesta kuule jännää touhua, koska vain voin löytää yllärin ;) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 18. Elo 2017 20:28

Tänne aloitukseni alle on tullut pari kirjoitusta, joihin haluan vastata. Varsinkin tuohon Mikon 14. Elo 2017 12:11 kirjoittamaan. Tänään en kuitenkaan ehdi ja muistaakseni sanoinkin aloituksessa siihen tapaan, että minulla on kaikenlaista touhua paljon ja ne työt vievät niin aikani, etten hetkeen voi keskittyä paljonkaan palstaan.
Jukka
 

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja eetu » 27. Elo 2017 13:04

Peace In Rest kirjoitti:Murpatilla on mielestäni hyvä lähestyminen aiheeseen, yrittää ymmärtää mitä tarvetta/tyhjyyttä ihmiset koittavat täyttää tällaisin keinoin.

Otsikon ja avausviestin kysymystä pohtiessa on mielestäni syytä ensin erottaa, mikä on sellaista "normaalia" hairahtumista johon Raamatun mukaan jokainen meistä syyllistyy, ja mikä on turmiollista ja vaarallista harhaoppia/eksytystä johon tulee tavalla tai toisella puuttua. Olen kysellyt tätä muutamaankin otteeseen tällä palstalla, mutta en muista saaneeni yhtään kovin selkeää vastausta. Itselleni tämä on oleellisin kysymys, johon pitää saada selvyys ennenkuin voi lähteä arvioimaan yksittäisiä tapauksia, kumpaan kategoriaan mikäkin tapaus kuuluu ja miten niitä tulisi kohdata. On nimittäin aika suuri ero "normaalissa hairahtumisessa" tai vaarallisessa eksymyksessä.


Peace In Rest kirjoitti:Murpatilla on mielestäni hyvä lähestyminen aiheeseen, yrittää ymmärtää mitä tarvetta/tyhjyyttä ihmiset koittavat täyttää tällaisin keinoin.

Otsikon ja avausviestin kysymystä pohtiessa on mielestäni syytä ensin erottaa, mikä on sellaista "normaalia" hairahtumista johon Raamatun mukaan jokainen meistä syyllistyy, ja mikä on turmiollista ja vaarallista harhaoppia/eksytystä johon tulee tavalla tai toisella puuttua. Olen kysellyt tätä muutamaankin otteeseen tällä palstalla, mutta en muista saaneeni yhtään kovin selkeää vastausta. Itselleni tämä on oleellisin kysymys, johon pitää saada selvyys ennenkuin voi lähteä arvioimaan yksittäisiä tapauksia, kumpaan kategoriaan mikäkin tapaus kuuluu ja miten niitä tulisi kohdata. On nimittäin aika suuri ero "normaalissa hairahtumisessa" tai vaarallisessa eksymyksessä.


(eetu poisti viestinsä, osa siitä oli katkeraa menneitten asioitten muistelua, joten poistin saman tien kokonaan)
Viimeksi muokannut eetu päivämäärä 30. Elo 2017 18:03, muokattu yhteensä 4 kertaa
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Elo 2017 14:11

vaisuliini kirjoitti:*
Tuo tukan ohje pitkään minua askarruttaa enkä näe missään kehotusta vaan luonnonmukaisuutta. En ymmärrä miksi uskovat ottavat sen ikäänkuin se olisi kehotukseksi. Missä kohdassa se kehotus on mikä koskee tukan juttua? :wtf: :roll: Mikä nykyajan uskovia vaivaa kun ei näe siinä luonnonmukaisuutta kuin minä? Anteeksi tällainen tekstini ja siksi tämä minua askarruttaa.



Vaisuliini , tämän ketjun aihe on:


Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

Sinulla on jo oma ketju jossa saat kysellä mitä haluat nimeltä "kysymyksiä" .

Toivoisin että käytät haku toimintoa ja katsoisit onko hiuksista jo keskusteluketjuja auki (on niistä täällä : viewtopic.php?f=2&t=122&hilit=hiukset )

Tai sitten teet kysmyksen omaan ketjuusi, siirrän keskustelun hiuksista tuonne linkkaamaan "päänverhoaminen" -ketjuun.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron