Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Elo 2017 10:43

Tuota otsikon kysymystä jouduin jälleen tänä aamuna pohtimaan, kun kuuntelin erästä luentoa "Suomen Siionin tilasta". Siinä kerrottiin kuinka vuodesta 1995 tähän päivään saakka yhtäällä uskovaisia on lähtenyt Atlantin taakse etsimään "uutta voitelua" ja "suurempaa siunausta" ja toisaalla sieltä on kutsuttu noita uuden voitelun ja siunauksen välittäjiä seurakuntiimme. Tätä rallia on jatkunut reilut 25 vuotta syystä, että jotain tuntuu puuttuvan omasta hengellisestä elämästä, sellaista mitä luvataan löytyvän meren takaa. Sinne siis hakemaan tuota uutta siunausta kotosuomeen. Väkeviä sotureita ovatkin nuo veljet ja sisaret meren takana; ei kestä ihminen pystyssä heidän edessään. Eikä ihme, sillä he ovat hakeneet sanomansa ja voimansa kertomuksiensa mukaan taivaasta.

Mutta mitä sanoo Raamattu Jumalan evankeliumista:

"Tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää" 5.MS. 30:11-14.

Se mitä näemme nyt kokouksissa tapahtuvan on sellaista jota emme löydä Raamatusta. En ainakaan minä ole löytänyt vaikka asiaa olen tutkinut. Kieltämättä noissa kokouksissa kuitenkin on jotain ihmismieltä suuresti kiehtovaa, jotain mystistä voimaa, energiaa joka kaataa, ottaa otteeseensa ja täyttää. Voisiko tämä olla sitä lopunajan herätyksen alkusoittoa, josta aikamme profeetat ennustavat.

Tällaisen aloituksen jätän pohdittavaksi. Itse vetäydyn pian joksikin aikaa syrjään aktiivisesta keskustelusta. Tahdon saada valmiiksi jouluun mennessä tutkielman aiheesta Väkevä eksytys - Energeian planes sekä viettää aikaa vakavasti sairastuneen kahden ystäväni kanssa.
Jukka
 

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Elo 2017 13:11

jukka1954 kirjoitti:Tuota otsikon kysymystä jouduin jälleen tänä aamuna pohtimaan, kun kuuntelin erästä luentoa "Suomen Siionin tilasta". Siinä kerrottiin kuinka vuodesta 1995 tähän päivään saakka yhtäällä uskovaisia on lähtenyt Atlantin taakse etsimään "uutta voitelua" ja "suurempaa siunausta" ja toisaalla sieltä on kutsuttu noita uuden voitelun ja siunauksen välittäjiä seurakuntiimme. Tätä rallia on jatkunut reilut 25 vuotta syystä, että jotain tuntuu puuttuvan omasta hengellisestä elämästä, sellaista mitä luvataan löytyvän meren takaa. Sinne siis hakemaan tuota uutta siunausta kotosuomeen. Väkeviä sotureita ovatkin nuo veljet ja sisaret meren takana; ei kestä ihminen pystyssä heidän edessään. Eikä ihme, sillä he ovat hakeneet sanomansa ja voimansa kertomuksiensa mukaan taivaasta.

Mutta mitä sanoo Raamattu Jumalan evankeliumista:

"Tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?' Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää" 5.MS. 30:11-14.

Se mitä näemme nyt kokouksissa tapahtuvan on sellaista jota emme löydä Raamatusta. En ainakaan minä ole löytänyt vaikka asiaa olen tutkinut. Kieltämättä noissa kokouksissa kuitenkin on jotain ihmismieltä suuresti kiehtovaa, jotain mystistä voimaa, energiaa joka kaataa, ottaa otteeseensa ja täyttää. Voisiko tämä olla sitä lopunajan herätyksen alkusoittoa, josta aikamme profeetat ennustavat.

Tällaisen aloituksen jätän pohdittavaksi. Itse vetäydyn pian joksikin aikaa syrjään aktiivisesta keskustelusta. Tahdon saada valmiiksi jouluun mennessä tutkielman aiheesta Väkevä eksytys - Energeian planes sekä viettää aikaa vakavasti sairastuneen kahden ystäväni kanssa.



Teoriani on, että heitä vaivaa uskon vähyys ja yliluonnolisten ihmeiden vähyys.

Perustan tämän väitteen omakohtaisiin kokemuksiini, ja voin siis olla väärässäkin, ehkä syitä on monia ja tämä on yksi niistä.

Tarkoitan sitä, että Raamattu useassa kohtaa painottaa ja kertoo Raamatun henkilöiden tekemistä yliluonnollisista ihmeteoista. Sanoihan itse Herra Jeesuskin :

Mark. 16:17

Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
...

Kun vuosia kuluu ja ei näe yhtäkään tämmöistä yliluonnollista ihmettä, ei siis yhtäkään eikä itse suostu valheeseen ja fiilistelyyn :

"Ehkä tosiaan Elsan flunssa parani kun eilen rukoilin hänen puolestaan" minusta tuntuu että minulla on parantamisen armolahja !

"Taikka hoetaan yhtä ja samaa HIIBA DAABA HIIBA DAABA hiiba daa hiiba daa" -ja näin puhutaan kielillä. Hyi kamala!

Itse en suostu tämmöiseen ehkäilyyn ja arvailuun, jos Jumala tekee kauttani jotain yliluonnollista toki sen toisin esille ja tietäisin, mutta en suostu "leikkimään" että puhuisin kielillä (en ole koskaan puhunut).

Nämä merkit eivät seuraa minua, muista en sano mitään. Ainakaan minun silmieni edessä ei ole tapahtunut mitään yliluonnollista jota ei voisi selittää, paitsi oma sydämenmuutokseni sekä vaimoni.

Tämä rupeaa ajankanssa syömään uskoa, sillä Raamatussa niin monesti puhutaan ihmeteoista sekä uskovat ovat nostaneet ne epäterveelliseen asemaan. Minä uskon, että Jumala tekee yliluonnollisa ihmeitä palvelioittensa kautta ja vieläpä ihan päivittäin ympärimaailmaa, mutta ne ovat omien kokemusteni mukaan paljon harvinaisempia kuin suomen siion antaa ymmärtää.

Hävetkää kaikki jotka asiasta valehtelette ja edistätte valhetta, joka on saatanan puhetta:

Joh. 8:44

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


Uskon että nämä voitelian hakijat ovat minun kaltaisia hengellisiä surkimuksia, jonka elämä ei ole ihmeestä ihmeeseen lentoa, vaan totisena harvasanaisesti yläkertaan huokauksia. Jatkuvaa epävarmuutta, lupauksia Herralle, napinaa ja kapinaa miksi ei mulle , matleua, itsesääliä, loukkaantumista jne. Mutta lopuksi koittaa siunaava tilanteeseen alistuminen joka tuo vapauden.

Etenkin jos heillä on jokin näkyvämpi osa seurakunnassa taikka hengellisessä työssä he ehkä tuntevat pahaa omatuntoa ja syyllisyyttä että ovat huonoja uskovia , ja siksi ei ole ihmeitä ja yliluonnollisia tilanteita. Sitten he kuulevat jonkin Amerikan pukuunpukeutuneen poppamiehen puheita ihme voitelusta, Eliaan hengestä ja kuinka puhtoinen pepsodent hymykin näyttää säteilevän yliluonnollista ihmettä, sitä suorastaan tihkuu puhtaan valkoisesta puvusta. Heillä herää ihmeen nälkä joillakin myös dollarin nälkä $$ ja he lentävät hakemaan tätä Ameriikanmaan nektaria! Ehkä kirjoittavat siitä maksullisen kirjankin kaiken kukkuraksi!

Kuitenkin tullessaan he tuovat saatanan myrkyllistä harhaoppia ja "käärmevoimaa" joka ilmenee eläinmaisina sätkimisinä nykimisinä ja karjaisuina lattialla kun ihmiset ilman kontrollia ovat eläimen kaltaisessa tilassa. Kun he näkevät tämän myrkyllisen käärmevoiman vaikuttavan he haluavat itse tehdä samaa! He haluavat huutaa TULTA! Ja nähdä kuinka mummelit sukkanauhat vilkkuen pyllähtelevät lattioille ja sätkivät kuin horkassa. Mitään parantumisia ei tapahdu eikä mitään muuta kuin sätkimistä ja saastumista.

Tästä valhevoitelusta on hyvä profetiakin, jota P.P on mielestäni tyhjentävästi käsitellyt.

http://www.kotipetripaavola.com/happopilvi.html

Pyydän jos joku suomen siionista lukee tämän ja kokee oikeaksi kohdalleen niin en saarnaa tätä ylhäältä vaan olen itse samassa veneessä (tälläkin hetkellä). Eli koska uskoni oli heikoilla ja yliluonnollisia ihmeitä ei näkynyt niin ajattelin ettei Jumalaa ole taikka en ole "oikeasti uskossa" . Kuitenkin minä uskon, että Jumala haluaa pitää meitä kaikkia jotka eivät ihmeitä koe/näe semmoisessa tilassa jossa mainitsee tässä Raamatun jakeessa:

Joh.20:26-31

26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. [b]Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!
"
30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.[/b]

Eli Jumala on nähnyt hyväksi, että jotkut uskovat eivät vaella näkimisessä eivätkä yliluonnollisissa ihmeissä, ja sitli he ovat autuaat! Ehkä tästä on Jumala antava jonkin korkeamman palkinnon taivaassa, sitä en tiedä. Olen koittanut käydä kauppaa Jumalan kanssa että vaihtaisin mieluusti tulevan mahdollisen taivaallisen palkinnon pienempään osuuteen taivastenvaltakunnassa, jos vain saisin Häneltä yhdenkin ihmeen jota en saattaisi epäillä.

Kaupat eivät ole toteutuneet, ehkä siksi että Herra ei tee virheitä eikä kadu tekojansa koska tietää että myöhemmin me kenties kyynelsilmin kiitämme Häntä tästä.

Muista veli taikka sisar heikkona hetkenä: Herra Jeesus on sanonut jakeessa 29) On semmoisia jotka EIVÄT NÄE JA KUITENKIN USKOVAT! NÄITÄ ON!


Toinen syy voi olla tämä Raamatun lause:

1. Piet. 1:7

että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä


Tämä on ollut valtava koettelumus itselleni ja uskon, että muillekin on. Vastaus tähän ei ole lähteä valehtelemaan taikka etsimään toista voitelua, ikään kuin Jumala ei sinua kuulisi kun kodistasi rukoilet, tai ei voisi Suomen maaperällä antaa haluamaansa voitelua kenelle tahtoo miten tahtoo. Ehei, sieltä on tulossa vain myrkkyä ja eksytystä. Sinulla on tällä hetkellä juuri se voitelu joka sinulle hyvä ystävä kuuluu, vai epäiletkö että Herra on sinut unohtanut voidella? Näin ei kyllä ole ja Herra ei unohda mitään. Eikä Herra ole kehoittanut sanassaan sanallakaan näin: "Minä siunaan maanpäällistä erityisillä paikoilla josta uhkuu voiteluita, etsi rakas lapseni näitä voitelu portaaleja ja siten ansaitset voitelusi" Ei sano missään Raamatussa näin.

Jos minä uskallan tunnustaa ihmeettömyyteni täällä kaikkien edessä niin usko rohkeasti sinäkin seurakunnassasi ettei sinun tarvitse olla missään muussa paikalla, tai omassa voimassa etsiä voiteluita, Herra varustaa palveliansa kun tahtoo, alistukaamme Hänen tahtonsa alle eikä pakoteta omia tahtojamme (ihmevoitelu).

Vielä Raamatun lohduttavat sanat yliluonnollisesta ihmeestä joka suodaan jokaiselle uskovalle:

Tit. 3:5

pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,


1. Piet. 1:3

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,


Ukos jeesuksen sovitukseen on ihme! Sillä muille se on loukkauskiveksi ja uskovalle elämäksi. Jos uskot Jeesuksen sovituksen todeksi kohdallasi on se ihme!

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."


Tämäkin lause on totta, koska Raamattu sanoo niin mutta uskon sen koskettavan ei uskovia (Rikkaanmiehen veljet eivät olleet uskossa ja tämä on heille suunnattu pyyntö rikkaalta mieheltä).

Näkeväthän he luomakunnassa jokapäivä Jumalan kädenjäljen eivätkä usko, vaan uskovat itse itsestään ja ajankanssa kaikki tuli olemaan. Älä anna kenenkään lyödä sinua tällä jakeella sillä se koskee uskosta osattomia jotka eivät siis Jeesukseen usko.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 15. Elo 2017 10:23

Mikolla hyvä rehellinen pohdinta.
Minulla pari pohdintaa meille suomalaisille tällä omalla maaperällä noiden ihmeiden asiaan .Raamatussa puhutaan ihmeistä ja niiden seuraamisesta uskon kautta.Toisaalla sitten ilmoitetaan tarkasti ,että jokaisella on ne omat osaalueet ,joihin Pyhä Henki kasvattaa ja Hän antaa ne .Hän tietää ajan ja hetken ja valmiuden milloin .
Sitten on se ,että suomessa on Jo tieto Jeesuksesta lähes jokaisella tai jokaisella ,mutta nyt on sellainen penseyden aika joka tuntuu joka puolella ja näkyy.Tieto on ihmisillä ,mutta halua ei ottaa Jeesusta vastaan.Jos maaperä olisi tyhjä edessämme voisi kysyä tulisiko ihmeitä enemmän ?? ?? ??

Yksi asia johon sain lisää ymmärrystä on sitten tämä eksytys ja sitten tämä aika ja sitten Jumalan lähettämä eksytys .
Itsellä sellainen tunne ,että tyyntä ennen myrskyä ..ei niin ,että kohta virrat puhkeaa vaan niin ,että eksýtys on todella vahvaa ja se vaihe on päällä.
Se vaihe on sellainen ,että todella nyt joukko repeää kahtia ja se on käynnissä.

Länsimaiden penseys on jo omaa luokkaansa ja luulen ,että se tekee Pyhän Hengen murheelliseksi .

Mutta ketkä ymmärryksen ja viisauden on saaneet niin julistakaa loppuun saakka vaikka millainen pimeys olisi edessä.Nämä eri vaiheet tulee ,jotka Jumala on ilmoittanut jo edeltä ja olkaamme herkällä korvalla kuulemaan ja sydämmellä näkemään ,missä Herra liikkuu ja miten.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Elo 2017 15:32

Mikko Murpatti kirjoitti: Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'.


Tämäkin lause on totta, koska Raamattu sanoo niin mutta uskon sen koskettavan ei uskovia (Lasaruksen veljet eivät olleet uskossa ja tämä on heille suunnattu pyyntö Lasarukselta).


Moi Mikko!
Tuohon kirjoitukseesi on livahtanut lapsus. Rikas mies pyysi 'armoa' elossa oleville veljilleen, ei suinkaan Lasarus kuten epähuomiossa kirjoitit.
Jukka
 

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Elo 2017 15:36

MrKerimäki kirjoitti:Sitten on se ,että suomessa on Jo tieto Jeesuksesta lähes jokaisella tai jokaisella ,mutta nyt on sellainen penseyden aika joka tuntuu joka puolella ja näkyy.Tieto on ihmisillä ,mutta halua ei ottaa Jeesusta vastaan.Jos maaperä olisi tyhjä edessämme voisi kysyä tulisiko ihmeitä enemmän ?? ?? ??


Tuo on merkittävä havainto.
Jukka
 

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Elo 2017 16:01

jukka1954 kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti: Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'.


Tämäkin lause on totta, koska Raamattu sanoo niin mutta uskon sen koskettavan ei uskovia (Lasaruksen veljet eivät olleet uskossa ja tämä on heille suunnattu pyyntö Lasarukselta).


Moi Mikko!
Tuohon kirjoitukseesi on livahtanut lapsus. Rikas mies pyysi 'armoa' elossa oleville veljilleen, ei suinkaan Lasarus kuten epähuomiossa kirjoitit.


Kiitos huomautuksesta, korjasin tuon tekstiini.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 15. Elo 2017 21:17

Murpatilla on mielestäni hyvä lähestyminen aiheeseen, yrittää ymmärtää mitä tarvetta/tyhjyyttä ihmiset koittavat täyttää tällaisin keinoin.

Otsikon ja avausviestin kysymystä pohtiessa on mielestäni syytä ensin erottaa, mikä on sellaista "normaalia" hairahtumista johon Raamatun mukaan jokainen meistä syyllistyy, ja mikä on turmiollista ja vaarallista harhaoppia/eksytystä johon tulee tavalla tai toisella puuttua. Olen kysellyt tätä muutamaankin otteeseen tällä palstalla, mutta en muista saaneeni yhtään kovin selkeää vastausta. Itselleni tämä on oleellisin kysymys, johon pitää saada selvyys ennenkuin voi lähteä arvioimaan yksittäisiä tapauksia, kumpaan kategoriaan mikäkin tapaus kuuluu ja miten niitä tulisi kohdata. On nimittäin aika suuri ero "normaalissa hairahtumisessa" tai vaarallisessa eksymyksessä.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Elo 2017 00:30

Peace In Rest kirjoitti:
Otsikon ja avausviestin kysymystä pohtiessa on mielestäni syytä ensin erottaa, mikä on sellaista "normaalia" hairahtumista johon Raamatun mukaan jokainen meistä syyllistyy, ja mikä on turmiollista ja vaarallista harhaoppia/eksytystä johon tulee tavalla tai toisella puuttua. Olen kysellyt tätä muutamaankin otteeseen tällä palstalla, mutta en muista saaneeni yhtään kovin selkeää vastausta. Itselleni tämä on oleellisin kysymys, johon pitää saada selvyys ennenkuin voi lähteä arvioimaan yksittäisiä tapauksia, kumpaan kategoriaan mikäkin tapaus kuuluu ja miten niitä tulisi kohdata. On nimittäin aika suuri ero "normaalissa hairahtumisessa" tai vaarallisessa eksymyksessä.


Juu, minulle taisit esittää tuon kysymyksen heinäkuun lopulla. En nähnyt viisaaksi ratkaisuksi silloin vastata siihen enkä näe sitä viisaaksi tehdä nytkään (koska koen tarkoituksesi olevan sekoittaa uskovaisten mieliä jotta jättäisivät huomioimatta eksytyksien vakavuuden). En tiedä teetkö sitä tietoisesti vai tietämättäsi, mutta kirjoituksillasi vähättelet eksytyksiä ja eksyttäjiä ja pyrit siihen, ettei heitä julkisesti paljastettaisi vaikka he julkisesti toimivat. Olet sellainen suvaitsevuuden perikuva, prototyyppi, jonka toiminta auttaa lustetta kasvamaan nisun seassa.

Lopunajan eksytyksissä ei ole kysymys mistään "normaalista hairahtumisesta" vaan pimeyden voimista, jotka jäljittelevät Jumalan voimaa ja joka sellaisena otetaan myös vastaan. Tämä on se energeian planes - väkevä eksytys jonka täytyy tulla ennen Jeesuksen paluuta aivan samoin, kuin Jeesus sanoi sodista, että "näitten täytyy ensin tapahtua". Tästä eksytyksestä siihen liittyvine ilmiöineen on runsaasti opetusta ja varoituksia Raamatussa. Jeesus otti eksytyksen asian ensimmäisenä ja tärkeimpänä merkkinä esille kertoessaan opetuslapsille lopunajan viimeisistä tapahtumista.

Ajatellaanpa kuinka ajassamme nämä uuskarismaattiset, -apostoliset ja uskon sanan opit leviävät. Noin 30-vuoden aikana noissa piireissä on tullut uskoon varovaisten arvioiden mukaan yli 300 miljoonaa ihmistä. Kristittyjä maailman väestöstä on noin 2400 miljoonaa ja heistä karismaattisiin ja uuskarismaattisiin piireihin luetaan kuuluvaksi noin 640 miljoonaa omakohtaista uskoa tunnustavaa kristittyä. Heidän piirissä korostetaan Jeesuksen saapuvan pian. Tässä on tällainen ristiriita: samaan aikaan kun uskovia lisääntyy yli kymmenen tuhat joka päivä niin Jeesus kysyy paluuseensa viitaten "löytyykö uskoa maan päältä" kun hän palaa? Jokainen tykönänsä pohtikoon tätä asiaa.

Tässä pari linkkiä kristittyjen määristä:
https://yle.fi/uutiset/3-7137181
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... nsimaissa/

Jeesus lähetti omansa -siis meidät- julistamaan ilosanomaa hänestä kaikille maailman ihmisille. Lähin lähetyskenttämme on kotimme, naapurustomme ja työpaikkamme. Uskosta osattomille tulee kertoa yksinkertaisesti evankeliumia. He eivät ymmärrä eksytyksistä mitään vaikka niistä kuinka puhuttaisiin, mutta uskovien keskuudessa pätee tämä Herran oma käsky "opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää". Tähän kuuluu eksytyksistä opettaminen ja varoittaminen samalla vakavuudella kuin Jeesus ja apostolit tekivät.
Jukka
 

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 16. Elo 2017 01:21

En ymmärrä ollenkaan, millä lailla mielestäni ihan asiallisen ja relevantin kysymyksen esittäminen olisi tarkoituksellista hämmentämistä? Kysyn näkemyksiä siihen, koska itselleni asia ei ole selkeä, enkä ehkä juuri siksi osaa olla niin selkeästi ja jyrkästi näitä tässäkin keskustelussa käsiteltyjä ilmiöitä vastaan (selvennykseksi täytyy sanoa, että se ei minun ajatusmaailmassani tarkoita, että olisin niiden puolella. Mielestäni voi olla ottamatta kovin voimakasta kantaa, jos ei aidosti tiedä. Selvennykseksi sanon myös, että henkilökohtaisesti en koe Jumalan johdattavan minua kääntymään niiden yhteisöjen puoleen, joita tässä käsitellään. Kuten en myöskään lukuisien muiden yhteisöjen. Mutta ymmärrän niitä jotka kääntyvät, ja ajattelen jossain määrin samoin kuin Mikko heidän motiiveista ja etsinnästä.)
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Mikä meitä Herraan Jeesukseen uskovia oikein vaivaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Elo 2017 09:59

Peace In Rest kirjoitti:En ymmärrä ollenkaan, millä lailla mielestäni ihan asiallisen ja relevantin kysymyksen esittäminen olisi tarkoituksellista hämmentämistä?


Ihmiskunnan lankeemus syntiin ja pois Jumalan yhteydestä lähti liikkeelle ihan asiallisesta kysymyksestä "onko Jumala todellakin sanonut?" jota seurasi valheellista opetusta -kun hämmennys ja kiinnostus ihmismielessä kyselyn avulla oli synnytetty- "ette suinkaan kuole" ja porkkanaksi pohjalle "te tulette niin kuin Jumala... ". Näillä teitä eksytykset yhä liikkuvat. Kysellään ja esitetään epävarmaa silloin, kun Jumala on puhunut.


Peace In Rest kirjoitti:Kysyn näkemyksiä siihen, koska itselleni asia ei ole selkeä...


Kyllä Sinulla on ollut hyvin selkeä kanta näissä asioissa siinä mielessä, että vastustat eksyttäjien julkista paljastamista.
Jukka
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa