Aika lähteä foorumilta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Aika lähteä foorumilta

ViestiKirjoittaja firefall » 13. Huhti 2011 19:01

Välillä tuntuu että tämän foorumin tarkoitus on etsiä kaikki mahdolliset negatiiviset asiat kristikunnasta. Tietenkään Raamatun vastaisia harhaoppeja ei tule hyväksyä ja niistä saa jopa varoittaa jos niitä tule vastaan.

Esimerkiksi katolisuus ja luterilaisuus tuntuu olevan täällä monelle "punainen vaate". En ole nähnyt täällä kenenkään kirjoittavan mitä hyvää esim. luterilaisuudessa on. Saako tällä foorumilla edes kirjoittaa mitään positiivista esim. luterilaisuudesta ettei heti joku copy-pastetta kaikkea negatiivistä luterilaisuudesta (mm. Suomen ev.lut kirkon liberalismiin liittyviä asioita, jolla ei ole luterilaisuuden kanssa mitään tekemistä)? Tietenkin luterilaisuudessa ja katolilaisuudessa on asioita, jotka eivät kestä Raamatun valoa. Katolilaiset ja luterilaiset harhaopit on käyty tällä foorumilla läpi niin monta kertaa, että olisi välillä aika vaihtaa levyä.

Jottei tämä vuodatus käy liian negatiiviseksi on tällä foorumilla myös hyviä ketjuja. Vaikka hieman "avauduin" niin minulla ei ole mitään henkilökohtaista ketään vastaan. Koen kuitenkin, että tästä on aika ottaa hieman etäisyyttä tähän foorumiin. Käyn todennäköisesti edelleen seuraamassa tilannetta ja saatan rekisteröityä uudelleen jos foorumin linja muuttuu hieman "positiivisemmaksi".

Toivon, että ylläpito poistaa tunnukseni.

Siunausta kaikille.
firefall
 

Re: Aika lähteä foorumilta

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Huhti 2011 19:10

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa firefallille.

:thumb:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Aika lähteä foorumilta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Huhti 2011 19:23

firefall kirjoitti:Välillä tuntuu että tämän foorumin tarkoitus on etsiä kaikki mahdolliset negatiiviset asiat kristikunnasta. Tietenkään Raamatun vastaisia harhaoppeja ei tule hyväksyä ja niistä saa jopa varoittaa jos niitä tule vastaan.

Esimerkiksi katolisuus ja luterilaisuus tuntuu olevan täällä monelle "punainen vaate". En ole nähnyt täällä kenenkään kirjoittavan mitä hyvää esim. luterilaisuudessa on. Saako tällä foorumilla edes kirjoittaa mitään positiivista esim. luterilaisuudesta ettei heti joku copy-pastetta kaikkea negatiivistä luterilaisuudesta (mm. Suomen ev.lut kirkon liberalismiin liittyviä asioita, jolla ei ole luterilaisuuden kanssa mitään tekemistä)? Tietenkin luterilaisuudessa ja katolilaisuudessa on asioita, jotka eivät kestä Raamatun valoa. Katolilaiset ja luterilaiset harhaopit on käyty tällä foorumilla läpi niin monta kertaa, että olisi välillä aika vaihtaa levyä.

Jottei tämä vuodatus käy liian negatiiviseksi on tällä foorumilla myös hyviä ketjuja. Vaikka hieman "avauduin" niin minulla ei ole mitään henkilökohtaista ketään vastaan. Koen kuitenkin, että tästä on aika ottaa hieman etäisyyttä tähän foorumiin. Käyn todennäköisesti edelleen seuraamassa tilannetta ja saatan rekisteröityä uudelleen jos foorumin linja muuttuu hieman "positiivisemmaksi".

Toivon, että ylläpito poistaa tunnukseni.

Siunausta kaikille.


Tuon sinulle tähän pohdittavaksi asioita. Hyvin usein uskovien yhteisöissä on ihmisiä, jotka vaativat muilta sitä ja tätä ja kun he eivät sitä saa omasta mielestään niin he lähtevät. Miksi sinä et kirjoittanut sitä hyvää mitä olet nähnyt luterilaisuudessa?

Heillä voi olla myös joskus oikeaa ja rakentavaa kritiikkiä, mutta he lähtevät eivätkä halua itse tuoda esille sitä hyvää ja rakentavaa mikä heillä on.

Rooman katolinen kirkko instituutiona on antikristuksen kirkko, siksi siitä ei ole mitään hyvää sanottavaa.

Luterilaisen kirkon virallinen kanta on koko ajan enemmän Raamatun vastainen.

Luterilaisen irkon sisällä on uskovia, jotka eivät usko "virallisen" ja väärän opetuksen mukaisesti. Eli he ovat uskovia sisariani ja veljiäni siinä kuin kaikki muutkin uudestisyntyneet uskovat.

Minustakin tällä foorumilla on hyviä ketjuja ja huonoja ketjuja, jotka eivät rakenna. Jokaisen ketjun ja aiheen kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, en minäkään ole.

Jumalan siunausta sinulle kuitenkin sinne minne menet.

Koska haluat tunnuksesi poistettavan niin me teemme sen, mutta minä en ainakaan sitä itse heti tee, jos vaikka muutat mielesi.

Mutta jos löydät sellaisen foorumin, jonka koet itsellesi rakentavaksi ja hyödylliseksi niin ole siunattu siellä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Aika lähteä foorumilta

ViestiKirjoittaja firefall » 14. Huhti 2011 14:26

Annoin ehkä eileen sellaisen kuvan että lähdin täältä ovet paukkuen. En lähtenyt täältä ovet paukkuen. Olen kuitenkin sitä mieltä että tällä foorumilla keskitytään liikaa negatiivisten asioiden etsimiseen kristikunnasta. Tietenkin on hyvä että harhaoppeja tuodaan esillä.

Katolisuudesta sanon sen vaikka katolisuus on hyvin pitkälti harhaoppia, niin katolilaisten määrä Suomessa on kuitenkin hyvin pieni, joten ei kannata keskustelusta toiseen tuoda esille katolisten harhaoppeja. Tämä on tietenkin minun näkemykseni asiasta ja eri mieltä saa olla.

Voi olla hyvä että pidän hieman "lomaa" tältä foorumilta. Varmasti tälläkin foorumilla on paikkansa, mutta tällä hetkellä koen ettei minun paikkani ole täällä. Tietysti voin myöhemmin palata tänne. Korostotan vielä ettei minulla ole mitään ketään vastaan tällä foorumilla. Tämä uusi tunnukseni voi tietysti vielä jäädä.
firefall
 

Re: Aika lähteä foorumilta

ViestiKirjoittaja firefall » 14. Huhti 2011 22:07

Tulin takaisin tälle foorumille, koska huomasin ettei ole mitään järkeä lähteä tollaisten syiden takia kuin tuossa edellä esitin.
firefall
 

Re: Aika lähteä foorumilta

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Huhti 2011 23:03

firefall kirjoitti:Tulin takaisin tälle foorumille, koska huomasin ettei ole mitään järkeä lähteä tollaisten syiden takia kuin tuossa edellä esitin.


Olet lämpimästi tervetullut takaisin foorumille firefall. ;gladly: :welcome:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron