7 x 77 kertaa...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 09. Elo 2017 10:25

vaisuliini kirjoitti:*
Peace In Rest aiheesi on tärkeä mutta täällä ei ole ketään jonka kautta voisi rakentua keskustellessaan kuin täällä kokoajan esitetään mielipiteitä nojautuen omaan ymmärrykseen joka ei ketään rakennuta niin katson hyöydyttömäksi keskustella mutta olisi kiva jos ne joiden kautta koetaan rakentuvan Kristuksessa, tulisivat myös keskustelemaan mutta heitä ei näy moneen päivään. Minulla olisi kirjoiteltavaa siihen mutten viitsi koska koen että täällä ei opi mitään kuin esittää vain omia mielipiteitä. Siinä ei rakennuta mitään. Anteeksi, koen turhauttavaksi siinä kans. Kaipaisin niitä joiden kautta voisi rakentua ja olisin mielellään lukemassa heidän kirjoituksiaan. No siirryn muualle lukemaan missä on rakentuvaa.

:pc:


Olen pahoillani, että olet kokenut noin. Toivottavasti löydät hyvän yhteisön, joko netistä tai muualta, jossa pääset rakentumaan toivomallasi tavalla. Siunausta sinulle!

:hugehug:
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Elo 2017 10:39

*
Kiitos Peace In Rest! Kun sinä mainitsit yhteisön niin minä haluaisin kertoa siitä vielä. Kun oli yhteisö jonka kautta rakennuin paljon ja vielä kiitollisin mielin kunnes tuli ne lihalliset ja sielulliset uskovat jotka olivat kova kommentoimaan ja esittämään mielipiteitä.

Mutta se yhteisö toimi rakkaudesta totuuteen oikaisemalla heitä mutta he eivät ottaneet vastaan voidakseen pelastua eikä heillä ollut oikeanlainen asenne totuutta kohtaan rakkaudesta vaan heillä oli kova tarve esittää mielipiteitä niin se yhteisö koki keskustelua epärakentavaksi ja lähti pois ja minä jäin yksin ilman yhteisöä.

Koska yhteisö on rauhan uskovia jotka rakastavat totuutta kokosydämisesti. Näen lähes jokapäivä lihallisia ja sielullisia uskovia - siitä olen ihan kurkku myötä ihan täynnä. En ymmärrä miksi on tarve esittää omia mielipiteitä jotka nostavat Herran tuntemista vastaan.

Siunausta sinulle! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja Iustus » 09. Elo 2017 12:23

Mutta Vaisuliini, etkö sinäkin esitä mielipiteitäsi?
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Elo 2017 12:30

Jos pohtii asioita, jotka puoltavat ajatusta, että srk:n/uskovien ei tulisikaan aina antaa anteeksi, niin ensimmäisenä tulee mieleen se Raamatun kohta, jossa sanotaan, että joiden synnit te annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut taivaassa mutta joille te ette anna anteeksi, niin niille ei anneta anteeksi taivaassa. Sori huono lainaus, mutta minulla ei nyt tässä ole Raamattua. Mutta siis tuossa kohdassa annetaan ymmärtää, että on tilanteita, joissa ei anneta jollekin syntejä anteeksi. Vai tahtooko tuo kohta sittenkin sanoa, että sitä suuremmalla syyllä meidän tulisi antaa toisillemme anteeksi, koska silloin saadaan anteeksi myös taivaassa. Olen todella epäselkeä taas. Tiedän, mutta luotan siihen, että annatte minulle anteeksi :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Elo 2017 13:59

Aamu-Usva kirjoitti:Olen todella epäselkeä taas.


Löysimme taas yhteisymmärryksen :lol: ...

:think2: toivottavasti hän ei nyt liikaa innostu siellä altaan äärellä näistä kehuistani (vahinko / veden hörppääminen väärään kurkkuun käy niin äkisti, nimimerkki: kokemusta on).

Mutta heippa kaikille. Lähden nyt serkkutapaamiseen tuonne kylpylähotelli Päiväkummun rantaan. :thumb:
Olen ihan innoissani ja hyvässä vedossa pitämään juhlapuheen...
(mikähän tuo tabletti oli, jonka heitin huiviin?) :hurraa: :happy: :good2:
Jukka
 

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 09. Elo 2017 14:16

Kyllä se anteeksi anto on Hengessä kulkevalle oltava jatkuvaa,mutta sitten täytyyhän johonkin raja vetää ja sitä varten pitäisi olla srkssa hyvä ja luotettava vanhemmisto ,joka tekee sen oikean tuomion eikä esim juorujen tai oletusten perusteella.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Elo 2017 15:03

*
Iustus minun mielipiteilläni ei ole väliä vaan että on väliä kun etsitään Herran tahtoaan niissä pyhissä kirjoituksissa mitä Hän niiden kautta tahtoo opettaa. Ei sitä mitä minä luulen Raamatun opettavan vaan sitä että etsin Herran tahtoaan mitä Hän tahtoo opettaa niiden kautta.

Koska ne jotka nojautuvat omaan ymmärrykseen luullen Raamatun opettavan koska ne tahtoo niiden opettavan mitä Raamattu opettaa. On kaksi eri asiaa. Koska Jumala on vastaan ylpeitä jotka toimii ihmisviisauden varassa luullen että voi ihmisviisaudella oppia tuntemaan Herraa käyttäen omaa tahtoaan joka johtaa aina oikeassa olemisen tarpeeseen mikä aiheuttaa epäjärjestystä ja kaikenlaista pahaa menoa.

No kun jos halutaan oppia tuntemaan Herraa, niin älä esitä tietävää vaan esitä kysymystä jonka kautta viisastuu siinä Kristuksen sisäisessä tuntemisessa. Mutta tulin huomaamaan ettei kukaan ole janoinen etsimään Herran tuntemista esittäessään kysymystä vaan mielipiteitä johtuen omasta tahdosta joka johtaa oikeassa olemisen tarveeseen, sen näkyy siinä asenteessa päivänselvästi.

No lopettelen tältä osalta sillä en seuraa tätä foorumia vähäksi aikaa. Hyvää kesää sinulle, Iustus!

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 10. Elo 2017 01:00

MrKerimäki kirjoitti:Kyllä se anteeksi anto on Hengessä kulkevalle oltava jatkuvaa,mutta sitten täytyyhän johonkin raja vetää ja sitä varten pitäisi olla srkssa hyvä ja luotettava vanhemmisto ,joka tekee sen oikean tuomion eikä esim juorujen tai oletusten perusteella.


Kyllä, hyvä huomio.

Vielä anteeksipyynnön vilpiittömyyteen uskomisesta tuli mieleen, että muutenkin meidän tulisi lähtökohtaisesti luottaa toisiin. Tuntuu että joskus esimerkiksi koetteleminen ymmärretään niin, että lähtökohtaisesti voisi tai pitäisi suhtautua kaikkiin epäillen. En usko että meidän tulisi tehdä niin, vaikka meistä itsestämme tuntuisi siltä. Tai jos epäilemme, niin ei tulisi antaa sille valtaa ja alkaa toimimaan sen mukaan. Väärän todistuksen antaminen on vakava asia ja rikkomus Luojaa kohtaan. Meillä tulisi aina olla todella selkeää ja näkyvää näyttöä, jos lähdemme toimimaan epäilyjemme mukaan. Hedelmistään puu tunnetaan - ei siitä miltä toisesta ihmisestä vaikuttaa tai tuntuu.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 10. Elo 2017 09:35

Vaisuliinille ...vedä henkeä ja rauhoitu :) sinulla on hyviä kysymyksiä ja pohdintoja ,joten niitä tarvitaan elikkä tämä on siis kehoitus .Ei mihinkään vaan pysy palstalla.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Elo 2017 21:44

Peace In Rest kirjoitti:Kaikki varmaan muistavat kohdan jossa Jeesus käskee antamaan anteeksi 7 x 77 kertaa (toisin sanoen lähes loputtomasti). Käytännössä varmaan kuitenkin jossain kohtaa alkaa jokainen uskovakin miettimään, eikö pohjaton anteeksi antaminen mahdollista sen että toinen käyttää tuota Jeesuksen käskyä hyväkseen voidakseen käytännössä elää synnissä ja rikkoa lähimmäisiä vastaan, kunhan aina vaan suorittaa anteeksipyynnön tekojensa jälkeen. Mitä ajatuksia tämä herättää?


Luku 7 kuvaa myös Raamatussa täydellisyyttä, ja näin virke voidaan myös tulkita tarkoittamaan, että tulee antaa anteeksi täydellisesti ja lopullisesti siis.

7x77= 539 ja ihminen ei pystyisi edes pitämään kirjaa kenelle on antanut montakin kertaa anteeksi siksi uskon että opetus tarkoittaa antamista täydellisesti anteeksi (ei muistele enää asiaa/rehellisesti antaa anteeksi). Muutenhan pitäisi melkein olla ruutuvihko taskussa jossa olisi kirjanpitoa asiasta :).

Tällä samalla tavalla eli seitsenkertaisesti ja täydellisesti Jumalakin antaa syntimme anteeksi eikä niitä edes enää suostu muistelemaan. Ihminen taasen ei ole kuin Jumala ja ei pysty unohtamaan aina sitä syntiä minkä on antanut anteeksi eli synti on anteeksi annettu, mutta se muistetaan vaikka sitä ei enää häntä vastaan pidetäkkään. Vaimonikin muistaa kun ennen olin viinoissani paha kuin piru, hän on ne antanut anteeksi, mutta muistaa silti ne kerrat. Eli näin anteeksi antamus on vaimolta saatu ja annettu, mutta silti vaimo muistaa synnin. Herra taasen ei niitä (onneksi) muistele sanoo Raamattu.

Siksi onkin perin outoa mielestäni, kun joku uskova toistuvasti pyytää Jumalalta anteeksi jotain mennyttä syntiään toistuvasti, sillä Jumala joka ei saata valehdella on sanonut antavansa katuvalle synnit anteeksi Jeesuksen veren uhrin vuoksi (sovituksen hinta maksettu).

Tietenkin jos uskova lankeaa uudestaan samaan syntiin sitä tulee parannuksessa pyytää anteeksi, mutta sen jälkeen voi tyytyä kiittämään ja ylistämään Jumalaa että sai synnin anteeksi.

Ihmiset tietenkin tätä anteeksiantamis asiaa voivat käyttää hyväkseen, mutta siinäkin Herra on heidän tuomarinsa.

Toki uskovakin saa sanoa rehellisesti "En enää usko anteeksipyyntöösi enkä siihen voi luottaa kun aina teet minua kohtaan saman synnin" -jos siis asia on näin. Sehän olisi valehtelua sanoa että toinen saa minulta anteeksi jos en pysty antamaan anteeksi. Silloin voisi sanoa "Minä yritän todella antaa sinulle anteeksi mutta en nyt heti pysty, sillä olet minua vastaan niin monesti tässä rikkonut". Jumala kyllä tietää, että joskus anteeksi antokin vie aikaa, ja Jumala ymmärtää myös jos ei pysty enään luottamaan sillä Jumala tietää ihmisen sydämen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa