7 x 77 kertaa...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 13. Elo 2017 21:16

Hyvien naurujen lisäksi tahdon kuitenkin myös painottaa, että kyseessä on tärkeä ja vakava asia. Itseäni ainakin ahdistaa suunnattomasti, jos joku muistelee ja muistuttelee sellaisista synneistä ja rikkomuksista joita olen katunut ja saanut anteeksi. Tietysti otan sen kurituksena ja synninteon seurauksena jos Herra sellaista sallii, mutta näin uskovien kesken en usko että meidän on siltikään tarkoitus kohdella toisia niin. Sillä jos itse Jumala ei koe tarpeelliseksi muistella meidän poispyyhittyjä syntejä, millä oikeudella me sitten saisimme muistella niitä? Jotkut tuntuvat ajattelevan, että heillä on siihen oikeus, ainakin "kunnes toinen osoittaa tehneensä kestävän parannuksen" tms. Ikäänkuin siinä olisi joku kuukauden tai vuoden tai vielä pidempi koeaika (ihmisen itsensä määrittelemä tietysti, koska Raamatusta ei tällaista löydy).

Kun toinen osoittaa katumusta ja parannuksen tekoa, tehdään niinkuin Jumala tekee. Antaa anteeksi ja unohtaa toisten synnit.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja eetu » 13. Elo 2017 21:25

Jesaja 43:18. Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
19. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
20. Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42

Re: 7 x 77 kertaa...

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 14. Elo 2017 10:10

Katumus on tärkeä asia ja se ,että todella käsittelee sen vääryyden ,mitä on tullut tehtyä ,että ei vaan sano .....anteeksi ja jatka matkan tekoa ja sano anteeksi.Eli ei käytä sananhelinää vaan sydämmen anteeksipyyntöä.

SE EI PALJOA AUTA jos jääkiekkoilija Ville tulee varustekassia rinnankohdalla kantaen linjautoon ja on kävelemässä peräosaan linjuria ja kokoajan kuuluu ...Ai tuo koski ...ai tuo teki kipeää...Ai varo vähän ja jokaiselle Ville sanoo Anteeksi .
Pitää myös tehdä niin ,että vaikka vetää lattiaa pitkin sitä varustekassia niin saa sanahelinän lisäksi oikean muutoksen teon siihen anteeksi pyyntöön.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron