IHMINEN EI VOI OTTAA MITÄÄN, ELLEI HÄNELLE TAIVAASTA ANNETA

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

IHMINEN EI VOI OTTAA MITÄÄN, ELLEI HÄNELLE TAIVAASTA ANNETA

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Elo 2017 11:45

*
Joh.3:25-30 kertoo, miten Johannes Kastajan opetuslapset huolestuivat hänen palvelutehtävänsä vähenemisestä.

He sanoivat: "Katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä". Johanneksen opetuslasten sanat, eivät olleet totuudelliset - sillä ei Jeesus kastanut ketään, vaan Hänen opetuslapsensa. Täten heidän sanoistaan välittyvä kateus Jeesuksen palvelutehtävää kohtaan, jopa liioitteli ja vääristeli totuuden. Ihminen joka elää lihallisessa kateudessa - aina vääristelee tai liiottelee sanoissaan, yli totuuden.

Johannes Kastajan vastaus on tärkeä. Joh.3:27 "Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta." Johannes todistaa, että hänen tehtävänsä oli kulkea Herran Jeesuksen edellä, ja näin valmistaa tie Herralle. Hän itse oli vain Herran palvelija - ei luvattu Messias.

Väärät messiasliikkeet, sekä langennut kristinusko keskittyy ihmisiin, eikä ymmärrä todellista Herran palvelijoiden tehtävää. Se on Johanneksen sanoissa: Joh.3:30 "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä." Lihallinen ja synnillinen, ihmistä korottava palvelutehtävä kasvattaa ihmisen nimeä, vaikka oikeassa palvelutehtävässä sen tulisi vähetä. Herran Jeesuksen tulee kasvaa, ei ihmisen lihassaan hamuilevansa kunnia ja maine.

Tähän kaikkeen on syynsä. Raamattu sanoo: Joh.3:29 "Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi." Johannes kastaja iloitsi Messiaan Jeesuksen tulemuksesta ja ymmärsi oikein tehtävänsä. Hänen ilonsa oli tullut täydelliseksi, koska hän näki Herrassa Jeesuksessa luvatun Israelin yljän, joka kutsui morsiantaan luoksensa. Jumalan seurakunta, Kristuksen veressä lunastettuna - sittemmin muodostaa myös tämän Karitsan morsiamen.

Oikeassa palvelutehtävässä on Yljän (Jeesus) ja morsiamen (Jumalan seurakunta/Jumalan Israel) oikea ymmärtäminen, Silloin ihminen ei kasvata lahkohenkistä oman "seurakunnan" luomista, eikä oman "nimensä" epäjumalankaltaista palvontaa - vaan hän iloitsee jokaisesta joka tulee Karitsan veressä lunastetuksi pois synnistä, ja näin tulee osaksi Karitsan morsianta. Hän iloitsee siitä että Pyhä Henki vie ihmisen Herran Jeesuksen luo (yljän rakkaus morsiameen; lunastettu Jumalan kansa), eikä pyri sitomaan ihmisiä itseensä, lahkoonsa, kirkkokuntaansa eikä mihinkään muuhun - kuin Herran Jeesuksen seuraamiseen Raamatun totuudessa.

Joh.3:30 "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä." Tässä on vastaus sanoihin: Joh.3:27 "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta."

Monilla ei ole taivaasta saatua ruokaa (mannaa), Jumalan Pyhän Hengen voimaa ja virvoitusta - koska he eivät ymmärrä sanoja: "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.". He etsivät omaa kunniaansa, ja pahimmillaan vastustavat Pyhän Hengen työtä tuoda ihmisiä Jeesuksen luokse. He enemmän etsivät oman lahkonsa mainetta ja kunniaa (yrittävät omia Jumalan Hengen työn oman lahkonsa keskelle) - ja sortuvat siinä valheeseen sekä petokseen, sekä hengelliseen kuivuuteen - elleivät he ymmärrä sanoja: "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä." Lihassa ja ylpeydessä luotujen lahkojen maineen tulee vähetä - kun taas Herran nimen kunnian tulee kasvaa!

Kristikunta on kuolemantilassa. Ihminen keksii mielestään häikäiseviä ajatuksia, tuodakseen evankeliumia maailmalle. Tässä on eksytty saatanan ja lihan petoksen. Ei ymmärrettä sanoja: "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.". Todellinen Herran palvelija etsii koko sydämestään Jumalan kunniaa, ja ymmärtää - että ihmisten tulee mennä Jeesuksen luokse, ei kirkkokuntien uskonnollisen rituaalitoimitusten luokse.

Jumala tulee nöyryyttämään suuria seurakuntia. He ovat omassa mielessään viisaita, ja lihassaan "voimakkaita", mutta heikkoja. Heidän tulisi oppia mitä on se: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta" - ja tämä vain voi olla todellista silloin kun sanomme: "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä."

Pois lihallinen ja ihmisviisauteen perustuva toiminta! Tilalle Yljän äänen palauttaminen Jumalan Sanassa ja evankeliumissa! Silloin Pyhä Henki vie ihmisiä Jeesuksen luo - ja tätä suurta työtä ei omista mikään lahko/kirkkokunta tai itsensä korottanut väärä profeetta/julistaja - vaan Herra itse.

Iloitsemmeko me Yljän äänestä? Tunnemmeko me Yljän äänen?

P.K

:thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa