Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 29. Heinä 2017 09:47

Aamu-usva ...ananias tapaus ...tappaako Jumala siis huvikseen ? Kun pari alkoi koettelemaan Pyhää Henkeä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Heinä 2017 10:52

Aamu-Usva kirjoitti:Tuo pelastuksen riippuminen siitä onko Jeesus synnit sovittanut oli tarkoitettu vähän niinkuin satiiriksi tai miksi sitä nyt sanoisi.. Ajattelin, että kaikille olisi melko selvää, että kuitenkin uskon Jeesuksen sovittaneen ihmisten synnit ristillä. Minäkin uskon, että Hän kärsi ihan kaikkien ihmisten kaikkien syntien rangaistuksen.


Jassoo. Osoittauduinpas minä jälleen tyhmäksi. Oppimaton kun olen niin katsoin mitä tuo sivistyssana satiiri pitää sisällään

Wikipediassa joku kirjoitti:Satiiri on taiteen laji ja tyylikeino, joka tarttuu todellisuuden ja ihanteiden eroavaisuuksiin ja kritisoi ihmisten paheita tai yhteiskunnan epäkohtia. Satiirista teosta läpäisee kriittinen, pilkallinen tai aggressiivinen asenne, pureva iva... Satiiriin kuuluu kuitenkin myös hauskuus, sillä se esittää kritiikkinsä naurua herättäen ja koomisin keinoin, tekemällä kohteestaan naurettava.


Meidän olemassaolomme ja oikeutemme lähestyä pyhää Jumalaa perustuu yksinomaan -sanon uudestaan: yksinomaan- Golgatan murhenäytelmään, jossa Jeesus muodottomana (Jes. 52:14) kuoli synniksi tehtynä, koko maailman synti päällään, ja jossa Jumalan isänsydän murtui hänen hyljätessä Poikansa. Poika menetti isänsä ja isä menetti poikansa. Golgatalla tapahtui sellaista, että Jumala joutui rikkomaan sanansa, joka lain kirjaan oli kirjoitettu: "Pysy erilläsi väärästä asiasta, äläkä surmaa viatonta ja syytöntä, sillä minä en julista syyllistä syyttömäksi" 2.Mooses 24:7. Tämän Jumala joutui kuitenkin tekemään omalle Pojalleen: Hän julisti syyttömän syylliseksi ja minut syyllisen syyttömäksi. Itken kun kirjoitan tätä. Minulle Golgata ei tule koskaan olemaan satiirin paikka. Muuten soitan kyllä liiaksikin suutani.
Jukka
 

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Heinä 2017 13:18

Minä tulen koko ajan enemmän tietoiseksi siitä kuinka epäselkeää ilmaisuni on. Ehkä Aamu-Sumu olisi tosiaan parempi käyttäjänimi :thumb:

Ei Jumala huvikseen ketään tapa :shock: Ehkä Jumala ei olisi antanut Ananiaksen vaimoineen kuolla jos he olisivat olleet uskosta osattomia. Uskon heidän kuolleen varoittavana esimerkkinä seurakunnalle. Mekin voimme oppia siitä mitä heille tapahtui. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Heinä 2017 20:06

Aamu-Usva kirjoitti:Minä tulen koko ajan enemmän tietoiseksi siitä kuinka epäselkeää ilmaisuni on. Ehkä Aamu-Sumu olisi tosiaan parempi käyttäjänimi :thumb:

Ei Jumala huvikseen ketään tapa :shock: Ehkä Jumala ei olisi antanut Ananiaksen vaimoineen kuolla jos he olisivat olleet uskosta osattomia. Uskon heidän kuolleen varoittavana esimerkkinä seurakunnalle. Mekin voimme oppia siitä mitä heille tapahtui. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä.


Ymmärsitköhän nyt lainkaan tuota aikaisempaa tekstiäni? En sitä kirjoittaessani ajatellut ollenkaan Ananiasta ja Safiraa vaan Jumalaa ja Jeesusta. Jumala sanoi, ettei Hän julista syyllistä syyttömäksi eikä syytöntä syylliseksi. "Äläkä surmaa viatonta ja syytöntä, sillä minä en julista syyllistä syyttömäksi" mutta näin juuri tapahtui Golgatalla. Vastoin lakia Jumala surmasi syyttömän ja julisti syyllisen syyttömäksi. Siitä kirjoitin.
Jukka
 

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 29. Heinä 2017 20:25

Aamu-Usva kirjoitti:Minä tulen koko ajan enemmän tietoiseksi siitä kuinka epäselkeää ilmaisuni on.


Joskus väärinkäsitykset johtuvat sisälukutaidon puutteesta, tai peräti siitä että kuulija on leimannut toisen epäluotettavaksi ja tulkitsee sen kautta kieroon kaiken mitä toinen sanoo.
Peace In Rest
 
Viestit: 468
Liittynyt: 09. Loka 2016 21:47

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 30. Heinä 2017 08:15

Aamu-usva :) nyt logiikka pätkii täydellisesti tuosta rangaistus jutusta.Jos noin olisi kuten kirjoitit eikös kuolleita saattaisi olla aika paljon ?

Jos Jumala rankaisee kuolemalla niin eikö se ole sellainen synti jo ihmisillä ,että se ikuinen elämä voi olla jopa menetetty.Kuten se jos uskova menettää uskonsa eli Kristuksen eli Kristus silloin ei pysy ihmisessä niin se ikuinen elämä on menetetty .

Minusta tässä asiassa juuri piilee se eksytyksen siemen toisessa asiassa eli ARMO ja sen halpa käyttö kuin alemarketissa ja sitä on paljon liikenteessä.Saa tehdä melkein mitä vaan ja armo automaatti hoitaa asian kun vedotaan siihen ,että Jeesus voitti synnin ja poisti sen olemasta ??? ja kuitenkin synti on olemassa ??
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Heinä 2017 08:49

En tarkoittanut sanoa, että Jumala aina rankaisisi aina joka synnistä kuolemalla. Kuolemahan on alkuperäinen syntiinlankeemuksen seuraus ja jokainen ihminen kohtaa sen rangaistuksen. Siinä mielessä ruumiita onkin aika paljon tullut aikojen kuluessa...

MrKerimäki: Osaatko itse selittää miksi Ananias ja Safiira kuolivat yritettyään petosta?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kadotustuomion julistaminen toisille kristityille

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 30. Heinä 2017 20:02

Tarkkaa kuvaa raamattu ei anna siitä ,mitä keskusteluja on käyty ,mutta .....petos yritys Jumalaa kohtaa ..Yrittivät kokeilla ja uunottaa näin selkosuomeksi .
Jos ihmisille oli annettu tuo kehoitus ja eivät totelleet vaan niskuroivat niin sellaista kapinaa se on Jumalaa kohtaan.
Jokainen tajuaa meidän ajassa ,että Jumalaa ei voi kukaan meistä pettää tai huijata ,mutta silloin aikanaan yrittivät.
Kehnolla menestyksellä.

Sitä voisi taas alkaa pohtia ,että jos Jumala oli noin suoraviivainen silloin n parituhatta vuotta sitten niin ,kuinka suoraviivainen Hän on tulevaisuudessa sitten aikanaan kun tuomioita jaetaan ??? ??
Se minua mietityttää kun Jumala on oikeudenmukainen ja tuomitsee tekojen mukaan Hmm.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron